RivPolska Posted May 9, 2012 Report Share Posted May 9, 2012 Witam, czy w replice zasilanej baterią prawie rozładowaną (kiedy cykl jest o wiele wolniejszy) osiągi są mniejsze? Mam na myśli akumulatory NiMH. Quote Link to post Share on other sites
Attero Posted May 9, 2012 Report Share Posted May 9, 2012 Zmniejsza się szybkostrzelność. Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted May 9, 2012 Report Share Posted May 9, 2012 FPS nie spada, to nie ma wpływu. Quote Link to post Share on other sites
RivPolska Posted May 9, 2012 Author Report Share Posted May 9, 2012 Cholera, bo miałem nadzieję, że to przez baterie JG098 (g3) strzela słabiej i bliżej od gazowego m9 (teoretycznie 320fps). Nie mierzyłem na chrono, tylko testowałem na kartonie tj g3 kulka (0.2g) zostaje pomiędzy warstwami, a m9 przebija na wylot. Pośle ją do serwisu, dzięki za odpowiedź. Quote Link to post Share on other sites
Gilmour Posted May 14, 2012 Report Share Posted May 14, 2012 Niby nie powinno miec znaczenia ale ja dzisiaj tez to zauwazylem. Na 9.6v lata dalej noz na 8.4v. A teraz jeszcze znalazlem ten temat :). Jest oczywiscie wyraznie krotszy cykl gb ale to raczej noe powinno miec zwiazku. Trzeba by sprawdzic na chrono a nie mam.. Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted May 14, 2012 Report Share Posted May 14, 2012 Może gumka się inaczej uszczelnia, czy ki czort. Cykl GB jest taki, że szybkostrzelność nie powinna wpływać na fps. Quote Link to post Share on other sites
Jacek GROT Posted May 14, 2012 Report Share Posted May 14, 2012 Teoretycznie, możliwe jest, że poprzez większy ROF, zwiększa się tarcie gumy z głowicy tłoka z cylindrem- jeśli jest większe tarcie, jest większa temperatura. A jeśli zwiększa się temperatura, zwiększa się rozszerzalność cieplna ciał. Guma jest na to dość podatna- zwiększając swoją średnicę, może zwiększyć szczelność mechanizmu. Jednak wydaje mi się że mogło by to mieć sens, jedynie w replice która nie jest na 100% szczelna. W moim Berylu, wszystko jest na 99% szczelne. Dlatego obojętnie jaką baterię podłączę, prędkość się nie zmienia. Ale niech wypowiedzą się więksi "znawcy", ja fizykiem nie jestem. Quote Link to post Share on other sites
Gilmour Posted May 14, 2012 Report Share Posted May 14, 2012 (edited) Może ma to związek z ilością zasysanego powietrza do cylindra w czasie naciągania sprężyny. Gdy tłok cofa się szybciej, uszczelka jest podciśnieniem odciągana od scianek cylindra. Trochę to naciągane :). Wydaje mi się też że nie na każdym aegu będzie taki efekt bo możliwe że jest to zależne od większej ilości czynników. Nie mniej jednak czekam na opinie fachowców :D ps.A wcześniej już zauważyłem że na auto strzela dalej niż na singlu. Edited May 14, 2012 by Gilmour Quote Link to post Share on other sites
zuczek Posted May 14, 2012 Report Share Posted May 14, 2012 (edited) Teoretycznie, możliwe jest, że poprzez większy ROF, zwiększa się tarcie gumy z głowicy tłoka z cylindrem- jeśli jest większe tarcie, jest większa temperatura. A jeśli zwiększa się temperatura, zwiększa się rozszerzalność cieplna ciał. Guma jest na to dość podatna- zwiększając swoją średnicę, może zwiększyć szczelność mechanizmu. Jednak wydaje mi się że mogło by to mieć sens, jedynie w replice która nie jest na 100% szczelna. W moim Berylu, wszystko jest na 99% szczelne. Dlatego obojętnie jaką baterię podłączę, prędkość się nie zmienia. Ale niech wypowiedzą się więksi "znawcy", ja fizykiem nie jestem. Bez jaj, tak temperatura jak i rozszerzalność cieplna powietrzna w warunkach "bojowych" to jakieś wartości pomijalne :D:D:D. W zasadzie nie ma powodu, żeby sądzić, że ROF jakoś wpływa na fpsy. Liczy się sprężyna i szczelność układu. Edited May 14, 2012 by zuczek Quote Link to post Share on other sites
Piotrekill Posted May 14, 2012 Report Share Posted May 14, 2012 (edited) Jak masz gwarancjĘ to nie widzĘ problemu. Edited May 14, 2012 by arend Quote Link to post Share on other sites
RivPolska Posted May 15, 2012 Author Report Share Posted May 15, 2012 Rozwiązanie było banalne, gumka hopup do wymiany. Quote Link to post Share on other sites
4Fiter Posted May 15, 2012 Report Share Posted May 15, 2012 Ja osobiście na mojej MP5 CM.041B zaobserwowałem zmianę zasięgu na batce 8.4 a 9.6. Jak i również zaobserwowałem zmianę na M4 KWA na batce 9.6v NIMH a na lipo :) . Quote Link to post Share on other sites
oski52 Posted May 15, 2012 Report Share Posted May 15, 2012 Na plus czy minus? Quote Link to post Share on other sites
4Fiter Posted May 15, 2012 Report Share Posted May 15, 2012 Sorry Zmiana oczywiście na + Quote Link to post Share on other sites
seger Posted May 15, 2012 Report Share Posted May 15, 2012 Przy zwiększeniu drastycznym ROf'a, prędkość wylotowa kulki spada o kilka - kilkanaście FPS. Dzieje się to z powodu: 1 kulka jeszcze nie opuściła lufy a jest już pobierana 2 kulka i zasysane powietrze przez lufę. Powoduje to efekt "odkurzacza" przez chwilę. Przez co ciśnienie wywierane na pierwszą kulkę spada i cofa, raczej spowalnia pierwszą kulkę. Quote Link to post Share on other sites
Alexanderexis Posted May 15, 2012 Report Share Posted May 15, 2012 Ciekawa teoria. Teoretycznie ROF powinien być taki sam. Możliwe, że po zmianie baterii, gumka mogła już być "rozgrzana", stąd by wyjaśniało wzrost zasięgu. Quote Link to post Share on other sites
seger Posted May 16, 2012 Report Share Posted May 16, 2012 Rof czy wartość FPS ? Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted May 16, 2012 Report Share Posted May 16, 2012 Esus... Internetowi specjaliści. :D Generalnie zastosowana bateria nie ma wpływu na FPS... Ale... To wina tego, że 99% gnatów z fabryk chińskich jest poskładana tak jak jest poskładana. Nie mamy praktycznie żadnej kompresji jeśli chodzi o sam układ cylindra. To nie ma związku z ciepłem, bo rzaaaaaaaaadko kiedy w stockowym gnacie uszczelka w ogóle dotyka cylindra. Najczęściej lata sobie intensywnie. Jedno co zauważyłem. Weźcie sobie z chińczyka układ cylindra, nie modyfikowany. Spróbujcie uzyskać efekt strzykawki. Na początku powoli poruszając - nic prawda? To teraz szybciej proszę ruszać. Łapie, co? Ot cała magia. W momencie jak ktoś porządnie poskłada gnata, ale nie tak, że będzie miał powiedzmy 450-470 fps jak to widzę często w komisach, ale 450-453 to ten efekt zniknie. Ot cała magia. Quote Link to post Share on other sites
gotrik Posted May 16, 2012 Report Share Posted May 16, 2012 Esus... Internetowi specjaliści. :D Generalnie zastosowana bateria nie ma wpływu na FPS... Ale... To wina tego, że 99% gnatów z fabryk chińskich jest poskładana tak jak jest poskładana. Nie mamy praktycznie żadnej kompresji jeśli chodzi o sam układ cylindra. To nie ma związku z ciepłem, bo rzaaaaaaaaadko kiedy w stockowym gnacie uszczelka w ogóle dotyka cylindra. Najczęściej lata sobie intensywnie. Jedno co zauważyłem. Weźcie sobie z chińczyka układ cylindra, nie modyfikowany. Spróbujcie uzyskać efekt strzykawki. Na początku powoli poruszając - nic prawda? To teraz szybciej proszę ruszać. Łapie, co? Ot cała magia. W momencie jak ktoś porządnie poskłada gnata, ale nie tak, że będzie miał powiedzmy 450-470 fps jak to widzę często w komisach, ale 450-453 to ten efekt zniknie. Ot cała magia. Od strony technicznej jestem słaby, więc potraktujcie to jako pytanie laika. Producenci zalecają do replik baterie o danym napięciu np. 8,4V. Do tej samej repliki nie polecają już 9,6V i wzwyż, ponieważ coś może się rozwalić, coś nie wytrzymać. Tak więc na chłopski rozum, przy większym napięciu, coś działa ,,silniej i mocniej". Czy ta ,,siła i moc" pracy poszczególnych elementow nie mają jakiegoś pośredniego przełożenia na prędkość wylotową kulki? Quote Link to post Share on other sites
zuczek Posted May 16, 2012 Report Share Posted May 16, 2012 Większe napięcie to szybsza praca silnika. Im szybciej silnik się obraca, tym szybciej naciągana jest sprężyna, a co za tym idzie zwiększa się prędkość oddawania strzałów (ale również siły na zębatkach/tłoku także są większe). Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.