Mike007 Posted June 20, 2012 Report Share Posted June 20, 2012 (edited) Mam w domu smar ŁT 43 i mam pytanie - co można nim smarować w gb? To jest smar litowy tak? Dobrej jest chociaż jakości i wystarczyłby czy trzeba kupować jakieś markowe drożyzny? Edited June 20, 2012 by Mike007 Quote Link to post Share on other sites
seger Posted June 21, 2012 Report Share Posted June 21, 2012 Łożyska, zębatki. Quote Link to post Share on other sites
szmerglu Posted June 21, 2012 Report Share Posted June 21, 2012 Jaki masz przebieg na tym karabiunku ? Był moczony ? Jeśli znikomy, oraz nie kąpał się w wodzie, to po co chcesz go smarować ? Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted June 21, 2012 Report Share Posted June 21, 2012 (edited) Polacy to przedziwne zwierzęta. Dziadkowie a później ojcowie wpoili im, że żeby coś dobrze działało trzeba smarować. I tak całe życie smarują WD40 swoje rowery, miejsca z uszczelkami w różnych innych urządzeniach - nigdy nie czytając ulotki na WD40. Potem smarują swoje dziewczyny różnymi lubrykantami. W końcu kupują sobie AEG. Potem urodzą synów i koło znów się zamknie. W GB powinieneś nasmarować prowadnice tłoka i prowadnice na popychacz. Reszta sobie poradzi. Pomaga też sprężyny smarowanie na lepszy dźwięk GB. Poza tym, jeśli się nie znasz nie rób tego samodzielnie. Edited June 21, 2012 by AnR Quote Link to post Share on other sites
Mike007 Posted June 21, 2012 Author Report Share Posted June 21, 2012 Smaruję bo składam z części różnych. A czy WD40 to jest w ogóle smar? Czyli AnR rozumiem że zębatek łożysk i cylindra się nie smaruje? Bo szczerze mówiąc troszkę mnie twoja wyp. zdziwiła ;o Quote Link to post Share on other sites
darekk Posted June 21, 2012 Report Share Posted June 21, 2012 Mi się zdaje że jak jest dobrze nasmarowane to zmniejsza tarcie ,przy czym zużycie . Zmniejsza opór i zwiększa prędkość obracających się części . Zmniejsza nagrzewanie i hałas . Jedyne co to trzeba dobrać smar na gumę i plastik . Polecam smar teflonowy w sprayu . Do wszystkiego się nadaje .Zabezpiecza przed wilgocią , korozją , ułatwia połączenie elektryczne , nie wchodzi w reakcję z gumą . Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted June 21, 2012 Report Share Posted June 21, 2012 Smaruję bo składam z części różnych. A czy WD40 to jest w ogóle smar? Przeczytaj ze zrozumiem ulotkę na nim. Czyli AnR rozumiem że zębatek łożysk i cylindra się nie smaruje? Bo szczerze mówiąc troszkę mnie twoja wyp. zdziwiła ;o Smaruje, ale Ty nie musisz. Chyba, że chcesz wszystko wyjąć, umyć i smarować na nowo. Quote Link to post Share on other sites
kjujiczek Posted June 21, 2012 Report Share Posted June 21, 2012 A czy WD40 to jest w ogóle smar? To jego przeciwnik. Czyli AnR rozumiem że zębatek łożysk i cylindra się nie smaruje? Zobacz zdjęcia z usługi smarowania GB,smaruje się zębatki. Quote Link to post Share on other sites
Mike007 Posted June 21, 2012 Author Report Share Posted June 21, 2012 To jego przeciwnik. Zobacz zdjęcia z usługi smarowania GB,smaruje się zębatki. No tak na zdrowy rozum - co złego zrobi smar zębatkom? a jak z tłokiem i cylindrem? a prowadnica dyszy (gł cylindra)? Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted June 21, 2012 Report Share Posted June 21, 2012 Boże, zaczyna się. Trzeba się zagłębić w całą teorię "jak smarować AEG". Są tematy o tym, poszukaj. Quote Link to post Share on other sites
Ero-senin Posted June 21, 2012 Report Share Posted June 21, 2012 A ja widzę że znów dział zamienia się w " jestem zielony " i wszyscy piszą swoje mądrości życiowe bez chęci pomocy autorowi . Jeżeli składasz GB z różnych części to wszystkie wyczyścić i odtłuścić [ płyn do naczyń ] po czym nałożyć smar . Smar nie może być miedziany , grafitowy ani inny który będzie ścierał części . Najlepszy byłby silikonowy [ Tubka około 10 zł kosztuje ] , ŁT 43 też można zastosować ale z umiarem . Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted June 21, 2012 Report Share Posted June 21, 2012 (edited) Lol, nawet nie zauważyłem, że to w tym dziale jest. ;) Odtłuszczać nie trzeba, bo po co? I tak je zaraz dotłuścisz. Najczęściej wystarczy wytrzeć szmatką, za dokładne mycie biorę się w momencie kiedy w GB była jakaś awaria i resztki części się walają. Na cylinder, a raczej do jego wnętrza nakładamy palcem cienką warstwę smaru. Na zębatki na zęby. Dyszy nie smarujemy. Tak po krótce. Edited June 21, 2012 by AnR Quote Link to post Share on other sites
Mike007 Posted June 21, 2012 Author Report Share Posted June 21, 2012 Dzięki ero, ale rozumiem że łt43 można i do cylindra z umiarem i dokładnością wpakować tak? prowadnicę spr i tłoka i samą spr też? A naprowadnicę dyszy choć odrobinkę nie powinno sie nałożyć? Tak chociażby dla uszczelnienia i upłynnienia ruchów? Quote Link to post Share on other sites
darekk Posted June 21, 2012 Report Share Posted June 21, 2012 Spróbujcie sobie tego http://www.google.it/imgres?q=triflow+teflon&hl=it&client=firefox-a&hs=Qnr&sa=X&rls=org.mozilla:it:official&biw=1680&bih=931&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=87KoR5cqQ_6OIM:&imgrefurl=http://www.giacomellistore.it/triflow-lubrificante-teflon-p-210.html&docid=-BQNFzC7IsLmeM&imgurl=http://www.giacomellistore.it/images/LUBRIFICANTI/TRI-FLOW%252520200.jpg&w=600&h=800&ei=m1XWT6W_OoPh4QT9spC4Aw&zoom=1&iact=rc&dur=281&sig=106242118064275565314&page=1&tbnh=135&tbnw=101&start=0&ndsp=49&ved=1t:429,r:10,s:0,i:102&tx=83&ty=71 , z tym ze nie można go mieszać z innymi smarami , szczególnie silikonowym . Jest to raczej olej , niż smar . Spryskane części , po krótkim czasie lekko podsychają , ale na ich powierzchni pozostaje powłoka lekko oleista . Ja do gearboxa do zębatek dosłownie nalałem i teraz chodzi 10 razy lepiej jak na smarze silikonowym . Do tego wystarczy prysnąć przez otwór w tylnej części cylindra co jakiś czas i mamy go nasmarowanego . Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted June 21, 2012 Report Share Posted June 21, 2012 bla, bla, bla, super smar, bla, bla. Niestety muszę się z Tobą nie zgodzić. Problem z tego typem specyfików polega na tym, że łatwo się wypluwają przez dyszę, są rozchlapywane na styki paląc je. To są rzeczy, które u mnie totalnie eliminują je z użycia. Quote Link to post Share on other sites
darekk Posted June 21, 2012 Report Share Posted June 21, 2012 Niestety muszę się z Tobą nie zgodzić. Problem z tego typem specyfików polega na tym, że łatwo się wypluwają przez dyszę, są rozchlapywane na styki paląc je. To są rzeczy, które u mnie totalnie eliminują je z użycia. Głupoty piszesz . Brakuje tylko żebyś napisał nie smarujcie w ogóle to trafia szybciej do mnie do serwisu . Napisałem że ten smar poprawia kontakty elektryczne . Tak ap ropo zastanawiałeś się dla czego do silnika w samochodzie leje się olej ? Czy tez nie powinno go się tam używać . Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted June 21, 2012 Report Share Posted June 21, 2012 (edited) Ok, ok, Ty wiesz swoje. Tylko ja widzę potem spalone styki i tonę tego typu "nie psujących przewodów elektrycznych" smarów. Pamiętaj, że iskra przy kontaktach w AEG skacze. Poza tym porównywanie silnika samochodowego z AEG jest... dowcipne. Edited June 21, 2012 by AnR Quote Link to post Share on other sites
darekk Posted June 21, 2012 Report Share Posted June 21, 2012 Gwarantuje ci ze styki są jak nowe .Po ok 40000 kulek ,z czego 8000 na lipo . Jak rozbiorę gearboxa zrobię zdjęcie i je tu wstawię . Quote Link to post Share on other sites
Mike007 Posted June 21, 2012 Author Report Share Posted June 21, 2012 Dobra, chyba posmaruję wszystko łt43 i tyle, bo każdy tu ma inne zdanie, i komu tu wierzyć. najlepiej by było serwisantom wierzyć ;p Pewnie i tak ma to niewielki wpływ A takie pytanie z innej beczki - bo na głowicy cylindra oring jest jakby lekko luźny, no i w ogóle nieszczelny, ale nieszczelny bo chyba nie to że zużyty tylko jest jakby luźny. dokręciłem śrubkę i nic. A zauważyłem że pod oringiem jest wolna przestrzeń dlatego zapada sie on do środka. Nie powinno być tam jakiegoś pierścienia na którym owy oring by się opierał jakby? Quote Link to post Share on other sites
rogal138 Posted June 21, 2012 Report Share Posted June 21, 2012 (edited) Jeśli mówisz o głowicy tłoka to tak ma być, głowica jest kierunkowa i uszczelnia się przy szybkim sprężaniu powietrza w cylindrze . Edited June 21, 2012 by arend Quote Link to post Share on other sites
Mike007 Posted June 21, 2012 Author Report Share Posted June 21, 2012 (edited) No właśnie... i co tu teraz robić? Jak zastąpić ową podkładkĘ? Edited June 22, 2012 by arend Quote Link to post Share on other sites
Ero-senin Posted June 21, 2012 Report Share Posted June 21, 2012 W zasadzie każdy smar oprócz tych które ścierają elementy [ Grafitowy miedziany itd.] nadaje się do smarowania GB . Nie widzę najmniejszego powodu aby miał palić styki jeżeli jest nałożony odpowiednio w odpowiednich ilościach [ Psikanie tak " Na pałę " do GB nie jest najlepszym pomysłem ] . Quote Link to post Share on other sites
Mike007 Posted June 21, 2012 Author Report Share Posted June 21, 2012 Dobra, to biorę się teraz za podkładkowanie, bo pewnie mi się zejdzie z tym, a słyszałem że łatwo tak w cale nie ma ;/ Quote Link to post Share on other sites
Ero-senin Posted June 21, 2012 Report Share Posted June 21, 2012 Prosto , składasz gb bez sprężyny i sprawdzasz czy są luzy na zębatkach , nie powinno ich być a całość powinna chodzić płynnie . Tyle filozofii ale i tak chwilkę czasu to zajmuje :] Quote Link to post Share on other sites
Mike007 Posted June 21, 2012 Author Report Share Posted June 21, 2012 (edited) Pierwszy raz czytam takie opinie o podkładkowaniu, ale najczęściej ja już wszystko zrobiłem. Teraz mam problem z tym http://desmond.imageshack.us/Himg62/scaled.php?server=62&filename=img2911l.jpg&res=landing . Jak to cudo cymowskie ma być poprawnie złożone, bo pod oringiem jest spory luz (pomiędzy tymi dwiema płytkami plastikowymi na zdjęciu, jak się je skręci do kupy. Tłok jest prawdopodobnie od cymy 040, ma ktoś taki gdzieś luzem żeby zerknąć i pomóc? Wdzięczny bym był, bo albo coś ;/ wykombinuje albo bĘdĘ musiał kupić nowy razem z głowicą ;/ Edited June 22, 2012 by arend Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.