Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Smarowanie gbv3


Recommended Posts

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Polacy to przedziwne zwierzęta. Dziadkowie a później ojcowie wpoili im, że żeby coś dobrze działało trzeba smarować. I tak całe życie smarują WD40 swoje rowery, miejsca z uszczelkami w różnych innych urządzeniach - nigdy nie czytając ulotki na WD40. Potem smarują swoje dziewczyny różnymi lubrykantami. W końcu kupują sobie AEG. Potem urodzą synów i koło znów się zamknie.

 

W GB powinieneś nasmarować prowadnice tłoka i prowadnice na popychacz. Reszta sobie poradzi. Pomaga też sprężyny smarowanie na lepszy dźwięk GB. Poza tym, jeśli się nie znasz nie rób tego samodzielnie.

Edited by AnR
Link to post
Share on other sites

Mi się zdaje że jak jest dobrze nasmarowane to zmniejsza tarcie ,przy czym zużycie . Zmniejsza opór i zwiększa prędkość obracających się części . Zmniejsza nagrzewanie i hałas . Jedyne co to trzeba dobrać smar na gumę i plastik . Polecam smar teflonowy w sprayu . Do wszystkiego się nadaje .Zabezpiecza przed wilgocią , korozją , ułatwia połączenie elektryczne , nie wchodzi w reakcję z gumą .

Link to post
Share on other sites

Smaruję bo składam z części różnych. A czy WD40 to jest w ogóle smar?

 

Przeczytaj ze zrozumiem ulotkę na nim.

 

Czyli AnR rozumiem że zębatek łożysk i cylindra się nie smaruje? Bo szczerze mówiąc troszkę mnie twoja wyp. zdziwiła ;o

 

Smaruje, ale Ty nie musisz. Chyba, że chcesz wszystko wyjąć, umyć i smarować na nowo.

Link to post
Share on other sites

A ja widzę że znów dział zamienia się w " jestem zielony " i wszyscy piszą swoje mądrości życiowe bez chęci pomocy autorowi .

 

Jeżeli składasz GB z różnych części to wszystkie wyczyścić i odtłuścić [ płyn do naczyń ] po czym nałożyć smar .

Smar nie może być miedziany , grafitowy ani inny który będzie ścierał części .

Najlepszy byłby silikonowy [ Tubka około 10 zł kosztuje ] , ŁT 43 też można zastosować ale z umiarem .

Link to post
Share on other sites

Lol, nawet nie zauważyłem, że to w tym dziale jest. ;)

 

Odtłuszczać nie trzeba, bo po co? I tak je zaraz dotłuścisz. Najczęściej wystarczy wytrzeć szmatką, za dokładne mycie biorę się w momencie kiedy w GB była jakaś awaria i resztki części się walają. Na cylinder, a raczej do jego wnętrza nakładamy palcem cienką warstwę smaru. Na zębatki na zęby. Dyszy nie smarujemy. Tak po krótce.

Edited by AnR
Link to post
Share on other sites

Dzięki ero, ale rozumiem że łt43 można i do cylindra z umiarem i dokładnością wpakować tak? prowadnicę spr i tłoka i samą spr też? A naprowadnicę dyszy choć odrobinkę nie powinno sie nałożyć? Tak chociażby dla uszczelnienia i upłynnienia ruchów?

Link to post
Share on other sites

Spróbujcie sobie tego http://www.google.it/imgres?q=triflow+teflon&hl=it&client=firefox-a&hs=Qnr&sa=X&rls=org.mozilla:it:official&biw=1680&bih=931&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=87KoR5cqQ_6OIM:&imgrefurl=http://www.giacomellistore.it/triflow-lubrificante-teflon-p-210.html&docid=-BQNFzC7IsLmeM&imgurl=http://www.giacomellistore.it/images/LUBRIFICANTI/TRI-FLOW%252520200.jpg&w=600&h=800&ei=m1XWT6W_OoPh4QT9spC4Aw&zoom=1&iact=rc&dur=281&sig=106242118064275565314&page=1&tbnh=135&tbnw=101&start=0&ndsp=49&ved=1t:429,r:10,s:0,i:102&tx=83&ty=71 , z tym ze nie można go mieszać z innymi smarami , szczególnie silikonowym . Jest to raczej olej , niż smar . Spryskane części , po krótkim czasie lekko podsychają , ale na ich powierzchni pozostaje powłoka lekko oleista . Ja do gearboxa do zębatek dosłownie nalałem i teraz chodzi 10 razy lepiej jak na smarze silikonowym . Do tego wystarczy prysnąć przez otwór w tylnej części cylindra co jakiś czas i mamy go nasmarowanego .

Link to post
Share on other sites

bla, bla, bla, super smar, bla, bla.

 

Niestety muszę się z Tobą nie zgodzić. Problem z tego typem specyfików polega na tym, że łatwo się wypluwają przez dyszę, są rozchlapywane na styki paląc je. To są rzeczy, które u mnie totalnie eliminują je z użycia.

Link to post
Share on other sites

Niestety muszę się z Tobą nie zgodzić. Problem z tego typem specyfików polega na tym, że łatwo się wypluwają przez dyszę, są rozchlapywane na styki paląc je. To są rzeczy, które u mnie totalnie eliminują je z użycia.

 

Głupoty piszesz . Brakuje tylko żebyś napisał nie smarujcie w ogóle to trafia szybciej do mnie do serwisu . Napisałem że ten smar poprawia kontakty elektryczne . Tak ap ropo zastanawiałeś się dla czego do silnika w samochodzie leje się olej ? Czy tez nie powinno go się tam używać .

Link to post
Share on other sites

Ok, ok, Ty wiesz swoje. Tylko ja widzę potem spalone styki i tonę tego typu "nie psujących przewodów elektrycznych" smarów. Pamiętaj, że iskra przy kontaktach w AEG skacze.

 

Poza tym porównywanie silnika samochodowego z AEG jest... dowcipne.

Edited by AnR
Link to post
Share on other sites

Dobra, chyba posmaruję wszystko łt43 i tyle, bo każdy tu ma inne zdanie, i komu tu wierzyć. najlepiej by było serwisantom wierzyć ;p Pewnie i tak ma to niewielki wpływ

A takie pytanie z innej beczki - bo na głowicy cylindra oring jest jakby lekko luźny, no i w ogóle nieszczelny, ale nieszczelny bo chyba nie to że zużyty tylko jest jakby luźny. dokręciłem śrubkę i nic. A zauważyłem że pod oringiem jest wolna przestrzeń dlatego zapada sie on do środka. Nie powinno być tam jakiegoś pierścienia na którym owy oring by się opierał jakby?

Link to post
Share on other sites

W zasadzie każdy smar oprócz tych które ścierają elementy [ Grafitowy miedziany itd.] nadaje się do smarowania GB .

 

Nie widzę najmniejszego powodu aby miał palić styki jeżeli jest nałożony odpowiednio w odpowiednich ilościach [ Psikanie tak " Na pałę " do GB nie jest najlepszym pomysłem ] .

Link to post
Share on other sites

Pierwszy raz czytam takie opinie o podkładkowaniu, ale najczęściej ja już wszystko zrobiłem. Teraz mam problem z tym http://desmond.imageshack.us/Himg62/scaled.php?server=62&filename=img2911l.jpg&res=landing .

Jak to cudo cymowskie ma być poprawnie złożone, bo pod oringiem jest spory luz (pomiędzy tymi dwiema płytkami plastikowymi na zdjęciu, jak się je skręci do kupy. Tłok jest prawdopodobnie od cymy 040, ma ktoś taki gdzieś luzem żeby zerknąć i pomóc? Wdzięczny bym był, bo albo coś ;/ wykombinuje albo bĘdĘ musiał kupić nowy razem z głowicą ;/

Edited by arend
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...