tefinho Posted December 24, 2012 Report Share Posted December 24, 2012 Witam !! Złapałem bakcyla na szwajcarska giwerę. Jeżeli w ogóle uda mi się wrócić w wakacje do ASG, to mam nadzieje, z tą repliczką w łapkach. Ale do rzeczy. Prosiłbym o opinie posiadających tego siga, głównie związane z wytrzymałością na modernizacje GB. Na forum krążą zaledwie szczątkowe informacje na jej temat, jest co prawda recenzja, z której wiem tylko tyle ze szkielet GB jest całkiem gruby a ogólna jakość wykonania - bardzo dobra. Przede wszystkim 1. Czy na stockowym GB, zębatkach, silniku, ujdzie wrzucić jakas SP130 / M130 ? 2. Znajde jakiegoś Bore Up do tej repliki? 3. Co z szynami ris pod optykę? czy są gdzieś dostępne. Istnieje możliwość podczepienia gdzieś z przodu risa z latarką/laserem ? Widywałem też sprzeczne opinie a temat trwałości GB od g&g, część zachwala, część krytykuje. W wakacje będę w USA. Wydaje mi się, że bardziej opyla się zakupić replikę na terenie Ameryki. Czy mogą być problemy z jej transportem? Pozdrawiam i wesołych świąt ! Quote Link to post Share on other sites
Ślepy68 Posted December 25, 2012 Report Share Posted December 25, 2012 Nie we wszystkim Ci jestem w stanie pomóc, ale niektóre informacje mogą Ci się przydać. Biegam z Sigiem od ponad pótora roku i coś nie coś mogę o tej replice powiedzieć. Przede wszystkim GB jest rzeczywiście mocny - jeśli planujesz zwiekszenie mocy repliki, to nie musisz się martwić. Zębatki i tłok - na przyzwoitym poziomie, jednak mój egzemplarz miał wadę - brakowało O-ringa głowicy cylindra. Stockowa sprężyna jest stosunkowo miękka, a w dodatku ma regularną liczbę uzwojeń, gdzie zagęszczenie nie występują na jednym z końców, tylko na środku. Prowadnica jest łożyskowana z tworzywa, jednakże wydaję mi się, że jest ona jakby "ogumiona". Jest miękka w dotyku i gładka i dobrze współpracuje ze sprężyną. Nie potrafię Ci powiedzieć czy znajdzesz bore up'a do tego modelu, bo nie interesowałem się ta kwestią. Jak juz jesteśmy przy kwestiach elektryki, to kolega wymienił mi całe okablowanie. To stockowe nie było najlepsze, styki miały tendencję do rozłaczania się, a silnik do zacinek. Rynę ris do montażu optyki dostaniesz, ale nie będzie to łatwe. Ja swoją kupiłem z drugiej ręki po kilku miesiacach poszukiwań. Szynę montuje się na pokrywie komory na śrubę rozporową, która wchodzi w otwór przy szczerbince. Do szyny musisz jeszcze dokupić wysoki montaż. Podsumowując: model średnio udany; jak działa to działa rewelacyjnie, ale w razie awarii nie masz szans usunąć ich szybko i sprawnie. Pozdrawiam! PS. Swojego posta napisałem w oparciu o relacje Chora, który rozbebeszał Siga kilkakrotnie i zna go lepiej niż ja. Quote Link to post Share on other sites
tefinho Posted December 25, 2012 Author Report Share Posted December 25, 2012 ohohoh dziękuję ! taka garść informacji na pewno będzie pomocna, na razie dzięki niej mam więcej wątpliwości. Zależy mi na sprawnym tuningu i przyłączeniu kolimatora. Ostatnimi czasy miałem dylemat, czy nie zakupić ewentualnie m16 ltm defendera od KWA. Tam problem tuningu i modernizacji nie istnieje. Jednak nie jarają mnie wszędobylskie m4/16, czy ak. Liczyłem na coś bardziej unikalnego w moich łapkach. Ale po takich argumentach, szala wyboru przechyla się na komercyjną natowską replikę. Nie ten klimat, ale przynajmniej nie osiwieję przy jakiejkolwiek awarii (o ile to możliwe ;) ), i nie będę musiał główkować nad częsciami do tuningu. No i ten brak szyn... do czego jest ten cholerny wysoki montaż?! jakoś nie widzę kolimatora w takiej pozycji ^^ I niestety wszystkie argumenty przeciw g&g bledną, kiedy włączę filmik na YT, na którym jest pokazany bolt catch. i ten dzwięk ! magia. Quote Link to post Share on other sites
Ślepy68 Posted December 26, 2012 Report Share Posted December 26, 2012 Jestem absolutnym laikiem jeśli chodzi o kwestie techniczne. Kupiłem Siga bo jest... po prostu ładny. I tyle. Jeśli chcesz mieć rzadko spotykaną replikę, to Sig jest dobrym wyborem. Problem z tuningiem Siga polega na precyzyjnym spasowaniu wszystkich części; dzięki temu replika nie trzeszczy, nie ma luzów, ale dostęp do poszczególnych elementów jest dość utrudniony. Na przykład: aby odkręcić selektor ognia, musisz mieć imbus, który używa zegarmistrz (bądź co bądź, to szwajcarska giwera). Ale wszystko da się zrobić jeśli się ma dobrych kolegów.... Wysoki montaż był mi potrzebny aby okular lunety nie był zasłonięty przez szczerbinkę. Być może w przypadku kolimatora nie bedziesz miał tego problemu. A i jeszcze jedno - normalnie używana replika nie ma praktycznie żadnych śladów zużycia; użyte farby, oksyda i plastiki są naprawdę dobrej jakości. Quote Link to post Share on other sites
tefinho Posted December 26, 2012 Author Report Share Posted December 26, 2012 Ten gb który siedzi w środku, to typowy gearbox v3 bez żadnych udziwnionych podzespołów ? Do LTM defendera od KWA, sp 140 można wsadzić podobno bez obaw. Zastanawiam się nad adekwatną operacją w G&G. Zębatki do wymiany, silnik ? Widzę, że prowadnica sprężyny, głowica cylindra i tłok na dzieńdobry można zakupić nowy. Quote Link to post Share on other sites
Stalker Posted January 1, 2013 Report Share Posted January 1, 2013 Kolimator zamontujesz bez problemu, szczerbinka nie przeszkadza. Zastanów się nad Sigiem 551/552 ICS, które mają bardzo dobrą opinię. Moim zdaniem M140 nie jest potrzebna, do skutecznego strzelania na dystansie wystarczy M130. Ale ja nie jestem fanem wielkich mocy. Quote Link to post Share on other sites
korobov Posted January 2, 2013 Report Share Posted January 2, 2013 Jeżeli mogę dołącze się do tematu; -jak jest z kompatybilnością magów innych firm z repliką, -czy gearbox oprócz sanek to klasyczne V3. -czy komora hop-up jest dobra, jeśli nie czy są dostępne innej firmy, -i ogólnie jak wypada na tle np cymy jeżeli chodzi o awaryjność ?. Z góry dzięki. Quote Link to post Share on other sites
Ślepy68 Posted January 3, 2013 Report Share Posted January 3, 2013 -jak jest z kompatybilnością magów innych firm z repliką, Magazynki Tokyo Marui pasują do gniazda i podają kulki bez żadnych zacinek. Natomiast nie można ich łączyć z oryginalnymi magazynkami G&G (inny rozstaw zaczepów). Z kolei, magazynki G&G można łączyć w różnych konfiguracjach np. low-cap z hi-capem. Nie wiem natomiast jak sprawdzają się magazynki firm ICS i JG. Quote Link to post Share on other sites
Valor92 Posted March 7, 2013 Report Share Posted March 7, 2013 Chciałbym się zapytać z ciekawości. Czy ktoś miał okazję pomacać to? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.