patriio Posted January 10, 2013 Report Share Posted January 10, 2013 posiadam m4 firmy pj. Musiałem wymienić szkielet ponieważ stockowy pękł wybór padł na szkielet firmy Guardera z łożyskami 6mm. Po złożeniu go do kupy i podłączeniu w pełni naładowanej bateri okazało się że słychać tylko cykanie silnika po rozebraniu szkieletu tłok znajdował się w tylniej pozycji i nie moge go zwolnic. Próbowałem wypodkładkować zębatki ale też nic z tego problem się powtarza. Za pomoc z góry dzięki Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted January 10, 2013 Report Share Posted January 10, 2013 Jaka sprężyna ? Quote Link to post Share on other sites
patriio Posted January 10, 2013 Author Report Share Posted January 10, 2013 sprężynka to m120 Quote Link to post Share on other sites
bamper12 Posted January 10, 2013 Report Share Posted January 10, 2013 Sam przekładałeś części ? Masz o tym jakieś pojecia, czy tylko tak jak były tak zostały przerzucony do nowego szkieletu ??? Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted January 10, 2013 Report Share Posted January 10, 2013 Sprawdź czy sprężyna się chowa w tłoku cała. Jaką masz prowadnice sprężyny ? Quote Link to post Share on other sites
Prokowal Posted January 10, 2013 Report Share Posted January 10, 2013 Ja też taki coś miałem kiedy kumplowi cm 031 tuningowałem. Przyczyna było ze p.sp miała jak by to powiedziec te metalowe blaszki po bokach były za długie i gb nie szło zamknąc do końca była taka małą szpara i powodowało to ze sprężyna miała za dużo ludu i blokowała tłok kiedy był już w tylnej pozycji sprawdz czy nie masz szpary za prowadnica sp jeżeli tak to napisz. Quote Link to post Share on other sites
patriio Posted January 10, 2013 Author Report Share Posted January 10, 2013 prowadnica sprężyny jest z łożyskiem. A gearbox cały się zamyka wszystko było smarowane specjalnym smarem do replik Quote Link to post Share on other sites
Prokowal Posted January 10, 2013 Report Share Posted January 10, 2013 No to jedziemy dalej hmmm tłok może nie byc na szynach. mógł wyskoczyc ?. Quote Link to post Share on other sites
patriio Posted January 10, 2013 Author Report Share Posted January 10, 2013 właśnie tłok bez sprężyny pracuje bardzo dobrze na szynach Quote Link to post Share on other sites
bamper12 Posted January 10, 2013 Report Share Posted January 10, 2013 Ludzie złoci !!! Do wszech specjalistów.... Kolego odpisz na moje pytanie proszę... Jeśli tłok cofa się prawie do końca to jak ma z szyn wyskoczyć ? Kolejne pytanie. Bo piszesz, że GB złożyłeś... słyszysz "cykanie" silnika, a tu nagle sprężyna jest przy końcu ;/ ... Były powolne naciąganie sprężyny ? Silnik się grzał ? Jaką masz baterie ? Pzdr. Quote Link to post Share on other sites
szymx1 Posted January 10, 2013 Report Share Posted January 10, 2013 Jaki silnik, jaka bateria? Quote Link to post Share on other sites
patriio Posted January 10, 2013 Author Report Share Posted January 10, 2013 silnik nie ale styki po dłuższym wciskaniu spustu były gorące. Baterie mam Nimh 9,6v 1200mAh ładowana mikroprocesorową ładowarką Quote Link to post Share on other sites
bamper12 Posted January 10, 2013 Report Share Posted January 10, 2013 Ogarnij się, bo jak chcesz żeby Ci pomóc, musisz odpisać o to co pytam.... Sam podkładkowałeś zębatki, pierwszy raz ??? Quote Link to post Share on other sites
patriio Posted January 10, 2013 Author Report Share Posted January 10, 2013 i toche bateria była nagrzana. Silnik jest stockowy tak sam podkładkowałem pierwszy raz Quote Link to post Share on other sites
bamper12 Posted January 10, 2013 Report Share Posted January 10, 2013 (edited) No, to za pewne za ciasno, podkładki w złych miejscach.... Silnik nie daje rady i nie naciąga sprężyny... Spoko za pierwszym razem też zrobiłem to źle... Najpierw za dużo, później za mało... No ale to było z 4-5 lat temu..... Obejrzyj tutoriale, filmiki, fotki... Co ostatnio zauważyłem, czytając kilka tematów, ludzie pomagają tutaj, bo chcą, punkt dla nich, szkoda tylko że na chybił trafił... Dlatego warto opisywać problem dokładnie, wyciągać wnioski, czytać kilka razy zanim się coś napisze :icon_biggrin: Życzę powodzenia, bo to dobra zabawa, sporo nerwów, aż dojdziemy do efektu końcowego kiedy w replika zadziała ... Łaaaał!! :icon_biggrin: Pzdr. Edited January 10, 2013 by bamper12 Quote Link to post Share on other sites
patriio Posted January 10, 2013 Author Report Share Posted January 10, 2013 dobra dzięki ci bardzo jutro zaczne zabawe z podkładkowaniem Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted January 10, 2013 Report Share Posted January 10, 2013 Sprawdź (na wybebebszonym GB) czy tłok po skręceniu szkieletu porusza się swobodnie. Quote Link to post Share on other sites
szymx1 Posted January 10, 2013 Report Share Posted January 10, 2013 A ja Ci proponuję kupić dobry 8pak na początek pracy :D bo jak robisz to pierwszy raz to kilka godzin Cię czeka aż dojdziesz do ideału :D Quote Link to post Share on other sites
bamper12 Posted January 10, 2013 Report Share Posted January 10, 2013 Wiciok - nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że przydał by się jeden taki topic "przyklejony", w którym to będą tylko filmiki, fotki, obrazki itp. poświęcone podkładkowaniu, tak aby można kogoś z podobnym problemem odsyłać do takiego tematu. Temat miałby służyć tylko do w/w czynności, a nie do SPAMU, pytań, pierdół itp. Wtedy taki temat, po odesłaniu autora, można posłać do piekieł, jest ich mnóstwo i się powtarzają... Taki tylko pomysł mi przyszedł, co z tym ktoś zrobi, jego sprawa ;) Kilka godzin, to szybko.... ja dochodziłem do ideału( szybkie kręcenie, cicho i brak tarć) kilka dni :P Miły weekend mu się zapowiada ;) Pzdr. Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted January 10, 2013 Report Share Posted January 10, 2013 Kocur666 kiedyś napisał dokładny poradnik dotyczący podkładkowania, gdzieś na forum powinien być. Natomiast temat z opisami różnorakich "czynności serwisowych" to byłaby fajna rzecz, aczkolwiek ktoś ogarnięty musiałby go napisać... Quote Link to post Share on other sites
patriio Posted January 19, 2013 Author Report Share Posted January 19, 2013 Podkładkowanie wyszko dobrze szkielet z same zębatki w środku kręcą się bardzo dobrze i jednym ruchem palca robią 3-2 obroty ale po skręceniu całego gearboxa do kupy tłok dalej się blokuje raz w 3/4 długości a raz przy samej prowadnicy już niemam pomysłów. Quote Link to post Share on other sites
patriio Posted January 19, 2013 Author Report Share Posted January 19, 2013 może to coś pomoże szkielet był wymieniony na Guardera z łożyskami 6mm Quote Link to post Share on other sites
bamper12 Posted January 19, 2013 Report Share Posted January 19, 2013 (edited) Test zębatek jak się kręcą robisz na skręconym szkielecie ?? Jak wygląda sprawa elekotniki ?? Jakie masz przewody? Jakiś MOSFET ? Może źle wyregulowany silnik ? Co tam masz za silnik ? Za słaba bateria ?(nie mówie tu o poziomie rozładowania tylko o wydajności) Próbowałeś na innej ? Na prawdę jest sporo przyczyn takiego zachowania :icon_razz: Pzdr. Edited January 19, 2013 by bamper12 Quote Link to post Share on other sites
patriio Posted January 20, 2013 Author Report Share Posted January 20, 2013 test zębatek był na skręconym szkielecie. Sprawdzałem też na innej baterie, kable wyglądają bardzo dobrze nie mają przepaleń itd. Mosfetu nie mam. A silnik jest stockowy. Sam silnik kręci jak szalony. Quote Link to post Share on other sites
Snipernr1 Posted January 20, 2013 Report Share Posted January 20, 2013 Tzn. silnik fajnie kręci bez obciążenia? Może warto sprawdzić inny silnik pod obciążeniem . A stockowy jak jest już lichy może nie mieć siły a tym bardziej jak masz podwójnie łożyskowaną sprężynę . Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.