Halama Posted June 28, 2013 Report Share Posted June 28, 2013 Cylindry działają tak jak Systema PTW. Dysza przechodzi na wylot przez głowicę cylindra i klinuje się w głowicy tłoka za pomocą oringa. tłok jest odciągany do tyłu i pociąga ze sobą dyszę. Quote Link to post Share on other sites
Deuce Posted June 28, 2013 Report Share Posted June 28, 2013 Dzięki wielkie. Quote Link to post Share on other sites
Halama Posted July 31, 2013 Report Share Posted July 31, 2013 Jeżeli kogoś to interesuje, to używam już jakiś czas i replika działa świetnie. Tak jak pisałem wcześniej do CQB skracam replikę poprzez odkręcenie lufy i wymianę lufy wewnętrznej wraz z komorą HU. Na krótszej lufie ma teraz 320fps i z mosfetem działa świetnie, jest dość szybka. Po dużej strzelance rozebrałem szary cylinder i nie było żadnych ubytków. Ciekawostka jest to, że zębatki mają mniej zębów niż standardowe. Trzy ostatnie zęby są usunięte. Wystarczy prawdopodobnie ściąć te zęby w normalnych zębatkach i będzie wszystko pasować. Oczywiście tłok też ma mniej zębów. Jak na razie jedynie co mnie irytuje to zwalniacz zamka. Problem jest w tym, że nie jest przymocowany do dolnej części korpusu, co może skutkować jego zgubieniem. Poza tym nie ma, żadnych problemów. Quote Link to post Share on other sites
PoLi Posted August 17, 2013 Report Share Posted August 17, 2013 (edited) Witam Jest szansa włożenia tego gearboksa do innej repliki z korpusem np.King Armas lub G&P? Dzięki edyta. Czy tam zawsze jest ten sam cylinder bez względu na długość lufy? Wygląda jakby zawsze był pełny. Edited August 17, 2013 by PoLi Quote Link to post Share on other sites
Halama Posted August 22, 2013 Report Share Posted August 22, 2013 System da się wsadzić do innego korpusu (jest gdzieś filmik jak wsadzili to do chyba HK416). Część dolną to chyba bez problemu, gorzej z górną częścią. Trzeba mieć frezarkę i zrobić nacięcia w górnej części korpusu. Mi osobiście marzy się korpus Vltor Mur. Jeżeli chodzi o cylindry to wszystkie są takie same, tak samo jest w Systemie Quote Link to post Share on other sites
feder91 Posted September 11, 2013 Report Share Posted September 11, 2013 Czyli nie jest tak kolorowo jak go pisali... 1. Zębatka tłokowa ma mniej zębów niż standardowe a co za tym idzie cylinder też... Więc co zrobić jak pierdzielnie tłok? standardowy tłok przez w/w chyba odpada... Magi miały pasować normalne od AEG, ale jak się okazuje nie wszystkie magazynki podchodzą... I kolejne pytanie: jak wyciszyć tę replikę? jak macałem ją w sklepie była strasznie głośna. - a jak rozumiem przez system cofania dyszy cichej głowicy tłoka raczej tam nie wstawię, -chyba że prowizorycznie przymocuję do środka jakieś uszczelki do głowicy tłoka/cylindra amortyzujące uderzenia. Quote Link to post Share on other sites
Halama Posted September 13, 2013 Report Share Posted September 13, 2013 Tłoki pasują po małej modyfikacji od ptw, jak bardzo trzeba modyfikować to nie wiem nie robiłem tego. Najgłośniejszy w replice jest chyba silnik strasznie wyje. Quote Link to post Share on other sites
feder91 Posted September 14, 2013 Report Share Posted September 14, 2013 (edited) Rozumiem że tłoki od zwykłych AEG nie pasują? /Oczywiście po spiłowaniu 3 pierwszych kłów? Oczywiście w przypadku takiej wymiany tłok musiał by mieć wszystkie zęby metalowe - bo pierwszy ząb plastikowy długo by chyba nie pociągnął... Oraz: o jakich modyfikacjach mówimy? - lekkie potraktowanie ściernym? czy piłowanie pilnikiem całego tłoka? Edited September 14, 2013 by feder91 Quote Link to post Share on other sites
Halama Posted September 14, 2013 Report Share Posted September 14, 2013 Pasuje tylko PTW, wkładałem tłok od CTW, prawie wszedł, był tylko za szeroki na prowadnicach o jakieś 0.5mm na każdej. Na Arnies coś tam czytałem, że koleś wsadził od PTW, ale nie opisał co zrobił. Zęby zostają na tłoku bo i tak zębatka z nich "zeskoczy" i w niczy nie przeszkadzają, tak przynajmniej mi się wydaje. Quote Link to post Share on other sites
Halama Posted September 18, 2013 Report Share Posted September 18, 2013 (edited) Pojawił się zestaw "tuningowy" http://airsoft.tiger...oduct_info.html Jest w wielu sklepach i nie jest drogi. Można z nim stosować normalne zębatki bez usuwania zębów. Prawdopodobnie można uzyskać większe prędkości wylotowe, ponieważ skok tłoka jest większy. Daje to też możliwość stosowanie dłuższych luf. Dziwi mnie tylko, że od razu nie wkładają tego do replik koszt przy produkcji masowej znikomy. Ach ta gonitwa za pieniądzem Edited September 18, 2013 by separator Quote Link to post Share on other sites
Fari Posted September 20, 2013 Report Share Posted September 20, 2013 Jako posiadacz katany mogę karabin polecić z czystym sumieniem jeśli ktoś nie martwi się że jest to nowość i nie wszystko jest jeszcze znane. A teraz odnośnie powyższych postów. Wg mnie jedyny sens tego zestawu "tuningowego" to jeśli faktycznie można wsadzić tam wszystkie zęby stalowe i tyle. Do poprawienia prędkości oraz celności pojawiły się specjalne komplety dyszy(nie wiem na jakiej zasadzie to działa) i zastanawia mnie zestawienie tych nowych kompletów dysz z prec lufą. Separator był bym wdzięczny jak byś kopsną link do tego wkładania tłoka od PTW ponieważ nie ufam plastikowym zębom a z kolei jedyną opcją jest kupno zestawu tuningowego z którego wzięło by się tylko tłok i stawiło metalowe zęby a cała reszta by leżała i czekała na okazję jak się coś zepsuję. W końcu w standardzie są łożyska metalowe, prowadnica i tylna część zespołu cylindra jest bardzo porządna, zębatka zbędna dopóki stara nie padnie to samo się tyczy płytki selektora(no chyba że stokowa jest plastikowa). A wracając do tłoka to zakup całego tego zestawu będzie opłacalny tylko w przypadku bardzo dużej ilości przeróbek i kombinacji aby wstawić tłok z PTW, oraz w przypadku jeśli koszt dorobienia aluminiowego tłoka będzie wyższa niż cały zestaw "tuningowy". Quote Link to post Share on other sites
Halama Posted September 21, 2013 Report Share Posted September 21, 2013 Link do dyszy http://shop.ehobbyasia.com/fe-cnc-stainless-steel-nozzle-set-for-we-katana-aeg-high-flow.html Działa ona na takiej zasadzie, że na jej końcu (tam gdzie blokuje się w błowicy tłoka) jest bardziej wycięta i ma mieć większy przepływ powietrza. Nie chce mi się w to za bardzo wierzyć, większość powietrza i tak wydostaje się przez samą dyszę. No chyba, że jest ona większej śrdnicy Drugi link http://www.arniesairsoft.co.uk/forums/index.php?/topic/208976-we-katana-m4-thoughts/page-5 Co do zestawu Łożyska w stocku są miedziane lub coś podobnego, więc te z zestawu są lpsze bo stalowe, ja i tak wolę łożyska kulkowe płytka selektora w stoku jest plastikowa, więc ta metalowa może jest lepsza Zakrętka z prowadnicą sprężyny test najważniejsza w tym zestawie, bo ma miejsce na większy skok tłoka. Tłok i tak do mocniejszych sprężyn trzeba wymienić na inny. Głowica tłoka jest całkiem wytrzymała w stocku. Skoda, że nie można kupić części oddzielnie, bo jak się kupi zestaw i wymnieni to wszystko w cylindrze i replice to co z innymi cylindrami. Jeżeli zastosujemy zębatkę z większa ilością zębów do tłolka z mniejszą ilościa zębów to coś tam może się zepsuć. Trzy dodatkowe zęby będą się ślizgać po ostatnim zębie tłoka. Tak mi sie przynajmniej wydaje Quote Link to post Share on other sites
Fari Posted September 27, 2013 Report Share Posted September 27, 2013 Separator mam takie pytanie, robiłeś może testy mocowe na różnych lufach? Pytam ponieważ wczoraj spędziliśmy dwie godziny na teoretycznym testowaniu(konkretniej wybierałem lufę:D) i wyszły zaskakujące wyniki. Standardowo używam 550mm Guarder 6.02 średnicy. Do "testu" użyłem Guarder 550mm 6.02, Guarder 455mm 6.02 oraz Guarder 363mm 6.02 a sprawa wygląda następująco. Guarder 550mm 6.02: Cylinder Szary M130: 480fps +/-1% Cylinder M110: 440fps +/- 1% Guarder 455mm 6.02: Cylinder M130: 460fps czasem -1% Cylinder M110: brak danych zapomniałem sprawdzić Guarder 363mm 6.02: Cylinder M130: 440fps czasem +2% Cylinder M110: 380fps +/- 1% Pytam się czy robiłeś taki "test" gdyż jest to dla mnie bardzo zaskakujące a mianowicie spadek do 60 fpsów tylko i wyłącznie po skróceniu lufy. A co do samych cylindrów jak będę przy kasie czyli pewnie listopad to pewnie ściągnę obie sztuki i dam jakąś recenzję w tym temacie odnośnie owych bajerów :) Quote Link to post Share on other sites
Halama Posted October 1, 2013 Report Share Posted October 1, 2013 (edited) Separator mam takie pytanie, robiłeś może testy mocowe na różnych lufach? Pytam ponieważ wczoraj spędziliśmy dwie godziny na teoretycznym testowaniu(konkretniej wybierałem lufę :icon_biggrin:) i wyszły zaskakujące wyniki. Standardowo używam 550mm Guarder 6.02 średnicy. Do "testu" użyłem Guarder 550mm 6.02, Guarder 455mm 6.02 oraz Guarder 363mm 6.02 a sprawa wygląda następująco. Guarder 550mm 6.02: Cylinder Szary M130: 480fps +/-1% Cylinder M110: 440fps +/- 1% Guarder 455mm 6.02: Cylinder M130: 460fps czasem -1% Cylinder M110: brak danych zapomniałem sprawdzić Guarder 363mm 6.02: Cylinder M130: 440fps czasem +2% Cylinder M110: 380fps +/- 1% Pytam się czy robiłeś taki "test" gdyż jest to dla mnie bardzo zaskakujące a mianowicie spadek do 60 fpsów tylko i wyłącznie po skróceniu lufy. A co do samych cylindrów jak będę przy kasie czyli pewnie listopad to pewnie ściągnę obie sztuki i dam jakąś recenzję w tym temacie odnośnie owych bajerów :icon_smile: Zakładałem lufę stockową długości 500mm z AK, na cylindrze 130 miałem 435fps. Natomast na lufie stok 363mm było 425. podobnie jest na cylindrze 110(z przyciętą sprężyną) lufa 363mm 330fps, a lufa 250mm(chyba) 315fps. W moim przypadku to nie działa. Może to wina komory HU lub gumki. Ktoś jeszcze musi zrobić taki test aby potwierdzić nasze wyniki lub nie. Edited October 1, 2013 by separator Quote Link to post Share on other sites
Fari Posted October 3, 2013 Report Share Posted October 3, 2013 No w moim przypadku komora stock i zielony G&G. Quote Link to post Share on other sites
dixon Posted October 3, 2013 Report Share Posted October 3, 2013 Czy ktoś zakładał większą sprężynę? Wyczytałem na komentarzach, ze sprężyny PTW SYSTEMA pasują. Czy ostatecznie ktoś wciskał tłok systemy? Jak zębatka tłokowa? wytrzymuje większe sprężyny? Dzięki Quote Link to post Share on other sites
you-dash Posted October 3, 2013 Report Share Posted October 3, 2013 [...] Czy ostatecznie ktoś wciskał tłok systemy? [...] Miałem okazje zmieniać tłok w Katanie na tłok od PTW, można go dopasować bez większych problemów. Quote Link to post Share on other sites
gosci Posted October 7, 2013 Report Share Posted October 7, 2013 Witam. W sprawie korpusu do katany można go spawać bez problemu, czyste aluminium, trzeba tylko uważać żeby nie przepalić, ze względu na grubość ścianek. Dziś sprawdzone. Quote Link to post Share on other sites
Fari Posted November 2, 2013 Report Share Posted November 2, 2013 (edited) Guarder 550mm 6.02: Cylinder Szary M130: 480fps +/-1% Cylinder M110: 440fps +/- 1% Guarder 455mm 6.02: Cylinder M130: 460fps czasem -1% Cylinder M110: brak danych zapomniałem sprawdzić Guarder 363mm 6.02: Cylinder M130: 440fps czasem +2% Cylinder M110: 380fps +/- 1% Mały update odnośnie prędkości przy zastosowaniu lufy precyzyjnej Guarder 6.02mm. Nie miałem okazji sprawdzić 550mm ponieważ poszła w świat, sprawdziłem 455mm a 363mm sprawdzę w poniedziałek. Update prędkości wylotowej w zastosowaniu sprężyny M90 od Systema PTW w czerwonym cylindrze(nie miałem opcji kupić niebieskiego cylindra WE). Tak więc: Guarder 455mm 6.02: Sprężyna M90: 350fps stabilne bez większych rozrzutów. Tak jak pisałem wcześniej w poniedziałek/wtorek podam dane po zamontowaniu 363mm Guarder. A teraz trochę odnośnie samej katany po trzech miesiącach. Uwagi: Po wyjęciu dolnej połówki GB z karabinu trzeba bardzo dokładnie złożyć gdyż minimalnie złe złożenie skutkuję nie w pełni działającym systemem zwalniania sprężyny. Przy rozkładaniu w warunkach bojowych trzeba uważać na zgubienie Bolt Catcha, mi się udało zgubić i jak narzazie nie znalazłem odpowiednika tak więc siedzi sobie coś w zamian jak atrapa. Raz na jakiś czas sprawdzić dokręcenie lufy zewnętrznej, może mój przypadek jest odosobniony ale lekko się poluzowała. Magazynki nie pasują wszystkie, PMAG nie podaję bez dociskania, natomiast metalowe BOYI podaję bez kłopotu. Minusy: Po jakiś 30k kulek urwał się ostatni ząb na stokowym tłoku w cylindrze M130. Jedno łożysko się wyrobiło. Wymiana z zestawu tuningującego do WE Katana Wyrobił się selektor ognia i zdarza mu się chodzić bardzo ciężko. Czeka mnie wymiana w najbliższym czasie. Plusy: Kable stokowe są dobrej jakości, po wsadzeniu silnika od Cymy neodymowego i założeniu końcówki T-connect brak grzania kabli i silnika. M130 przy dłuższych seriach tak jak wcześniej pisałem zero grzania. Dla osoby nie bojącej się ew ściągania części zapasowych z Chin gdzie jest prawie wszystko dostępne, oraz teoretycznie dolna połówka GB bez problemu współpracuję z częściami zamiennymi GB v2.(Ostateczne informację podam kiedy przyjadą części do upgrade) Jednym słowem karabin dla odważnych osób :icon_razz: Oczywista sprawa wymienne cylindry, jeden karabin na każde warunki bojowe. Generalnie bardzo dobre spasowanie części zewnętrznych, po dokręceniu lufy zewnętrznej zero luzów, a przednie szyny R.I.S'y mają bardzo znikome luzy. Dwuczęściowa lufa zewnętrzna, w przypadku wsadzenia lufy wewnętrznej 455mm skróceniu lufy zewnętrznej i zamontowaniu tłumika do schowania lufy wewnętrznej, nie przedłużamy bardzo karabinu. Wszystkie powyższe uwagi, plusy i minusy są moją obiektywną opinią. Nie musisz się z nią zgadzać :icon_smile: Edited November 2, 2013 by Fari Quote Link to post Share on other sites
Kabum Posted November 4, 2013 Report Share Posted November 4, 2013 Witam. Jestem szczęśliwym posiadaczem katana system m4 ris i mam pytanie o kompatybilność magazynków. W szczególności interesują mnie ostatnio dostępne na rynku P-magi Beta Project. Używa ich ktoś z kataną m4? Quote Link to post Share on other sites
Fari Posted November 19, 2013 Report Share Posted November 19, 2013 Witam. Jestem szczęśliwym posiadaczem katana system m4 ris i mam pytanie o kompatybilność magazynków. W szczególności interesują mnie ostatnio dostępne na rynku P-magi Beta Project. Używa ich ktoś z kataną m4? Odnośnie Twojego pytania, P-MAG Beta Project u mnie podawał na stockowej komorze, po zmianie komory może być różnie. Teraz wracając do "testów" lufy. Guarder 363mm 6.02: Sprężyna M90: 340fps tak więc najmniejszy spadek pod względem zmiany lufy. A teraz pytanie całkiem z innej beczki. Wie ktoś coś odnośnie montowania ASCU do Katany? Wiem że jest to możliwe gdyż nawet RWC sprzedaję już gotowe Katany z ASCU, ale jak jest z montażem. Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted November 19, 2013 Report Share Posted November 19, 2013 Ale "dolna" część gearboxa katany to nic innego jak standardowe V2 a ASCU V2 gen3+ jest przewidziane do niego ergo nie będzie żadnego problemu. Quote Link to post Share on other sites
Fari Posted November 19, 2013 Report Share Posted November 19, 2013 Hmm ale bardziej zastanawia mnie montaż dedykowanej płytki selektora. A tak poza tematem, też doświadczacie może nie sporych ale luzów pomiędzy dolną a górną połówką body? Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted November 19, 2013 Report Share Posted November 19, 2013 Pan z WE na prezentacji również powiedział że będzie można używać z ich gearboxem płytki selektora z "aftermarketu" :) Dodam jeszcze że po zamontowaniu ASCU do gearboxa nie potrzebujesz już antireversala więc i oryginalna płytka selektora do katany i ich uber pro zmyślny system zwalniania sprężyny nie ma już opcji bytu. To ASCU kontroluje całą prace zębatek itd. Przypominam że do ASCU zaleca się silniki "mocne" aby uniknąć efektu "Overspin" na silnikach słabszych. Over. Quote Link to post Share on other sites
Halama Posted November 19, 2013 Report Share Posted November 19, 2013 (edited) Widziałem filmiki z Kataną i ASCU , działało to fajnie. Luzy pomiędzy połówkami mam naprawdę minimalne, ledwo co. Większe luzy są na lufie, przyczyną jest gumowa uszczelka pomiędzy Delta ringiem a lufą. Muszę wywalić tę uszczelkę i wstawić coś innego, jak tego nie zrobię to chwyt będzie latał. A teraz wyjaśnię "mistykę" wzrostu fps. Cała tajemnica polega na szczelności w zespole dyszy, Połączenie pomiędzy głowicą cylindra a dyszą wbrew pozorom nie jest niczym uszczelnione, szczelność osiąga się tylko w momencie całkowitego "wysunięcia" dyszy, Jeżeli gumka HU jest twarda to dysza się nie "domknie" i stąd spadki fps, Ja miałem wzrost fps po założeniu gumki Guardera na stockowej lufie i dyszy. Lufa lekko się przemieszczała w komorze HU, po wciśnięciu lufy z gumką fps spadły, odwrotnie fpsy wzrosły. To tyle I jeszcze jedno silnik cholernie się grzeje na 130. muszę go zmienić. Edited November 19, 2013 by separator Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.