Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

M4 Katana System [WE]


Recommended Posts

ASCU na razie zostawiam zboku. Natomiast następna kwestia jak to jest z wsadzeniem GB do innej repliki, wiem że dół wejdzie bez problemu natomiast co z górą? Mniej więcej dziś sprawdzałem jak by to było z Evolutionem i wygląda tak jak by trzeba było rzeźbić w upperze miejsce na te prowadnice co są z dołu cylindra, lub szlifować cylinder w celu usunięcia owych prowadnic. Tak więc pytanie czy ktoś eksperymentował i jeśli tak to co jest najlepszym wyjściem.

 

Separator, silnik jest dosyć mizerny, jeśli nie chcesz płacić 120zł za Tornado GFC to polecam Cyme ze starej serii z niebieską stopką.

Edited by Fari
Link to post
Share on other sites
  • Replies 201
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nath nie mówisz mi nic nowego :D To że się wcisnąć da to ja wiem, wczoraj przy szukaniu info o ASCU natknąłem się na GB Katany wsadzony do MadBull Norveske tak więc się da. A moje pytanie było skierowane w stosunku co lepiej przerobić i czy ktoś to robił.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

ASCU na razie zostawiam zboku. Natomiast następna kwestia jak to jest z wsadzeniem GB do innej repliki, wiem że dół wejdzie bez problemu natomiast co z górą? Mniej więcej dziś sprawdzałem jak by to było z Evolutionem i wygląda tak jak by trzeba było rzeźbić w upperze miejsce na te prowadnice co są z dołu cylindra, lub szlifować cylinder w celu usunięcia owych prowadnic. Tak więc pytanie czy ktoś eksperymentował i jeśli tak to co jest najlepszym wyjściem.

 

Separator, silnik jest dosyć mizerny, jeśli nie chcesz płacić 120zł za Tornado GFC to polecam Cyme ze starej serii z niebieską stopką.

 

Silnik kupiłem tornado i jest spoko.

 

Co do wymiany body to jestem prawie pewien, że trzeba w górnej części komory zrobić nacięcia, a dokładniej wsadzić na frezarkę i wykonać nacięcie, minuta roboty (nie licząc pomiarów). Ja osobiście nie likwidował bym prowadnic na cylindrze, może to spowodować wyłamanie się upera. Niestety nie mam żadnego body aby to sprawdzić.

 

A teraz dwie usterki wynikające z niskiej temperatury i sposób ich usunięcia.

 

Pierwsza to wypadanie czarnego plastikowego dystansera z przodu cylindra, tego co opiera się o komorę HU. W niższej temperaturze plastik się kurczy i wypada. Rozwiązań jest trochę, nie radzę tego wklejać bo musi to być wyjmowane. Można trochę taśmy wsadzić, ale może być ciężko aby to wcisnąć. Moje rozwiązanie jest takie, kupiłem mały o-ring szerokości 1mm i średnicy 10mm, tulejkę zamontowałem w wiertarce i po wykonaniu pomiarów naciąłem mały rowek i włożyłem tam uszczelkę, jest ona oczywiście za mała, ale naciągnięcie zmniejszy jej średnicę. Włożyłem element do lodówki i po schłodzeniu wcisnąłem na miejsce. Teraz trzyma się idealnie, nawet po schłodzeniu.

 

Druga to puste strzały na słabej sprężynie, po puszczeniu dłuższej serii problem ustępował, ale potem znowu się pojawiał, po przełożeniu sprężyny do innego cylindra to samo. Po dłuższym kombinowaniu doszedłem do wniosku, że winny jest o-ring zamontowany w głowicy tłoka, ten w którym klinuje się dysza i jest odciągana. Nie jest to guma a jakieś tworzywo. Rozwiązanie jest proste, jedziemy do sklepu i kupujemy odpowiedni o-ring. Dokładnie to 6,0mmx2,2mm. Oryginał jest inny bo ma 6,5x2,0 ,ale różnica w twardości materiału powoduje, że gumowy o-ring w tym rozmiarze jest za "słaby". To tyle

Link to post
Share on other sites
  • 5 weeks later...

Cylindry mają taką samą wytrzymałość, różnią się kolorem ze względu na moc. Obstawiam że wytrzymają bez problemu, gorzej z tłokami które mają plastikowe zęby. Co do standardu to zespół dyszy, głowica tłoka jest z standardzie KATANA, natomiast sprężyna i tłok(po delikatnym szlifowaniu) jest w standardzie PTW.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Witajcie.

Widzę, że temat trochę ucichł więc go podbije :-).

Katana jest już w drodze do mnie, wraz z firmowym zestawem tuningowym.

W domu czekają już na nią ASCU, Silnik Tornado F1, Komora hop-UP KA z gumką G&G i lufa promyka.

 

Ktoś z Was wstawiał już taką konfigurację, znaczy czy nie będzie problemu z poskładaniem tego (szczególnie chodzi mi o szczelność połączenia pomiędzy dyszą a komorą HU)?

Widziałem jeszcze zestawy dysz (high Flow i Marksman) ale nie wiem czy warto w nie inwestować więc również tu jestem ciekaw, czy ktoś takowe posiadał.

Mam jeszcze pytanie odnośnie upper receivera, bo rozumiem, że standardowe AEG nie pasują, a czy może będą pasować te od GBB WE?

 

Z ciekawostek to na profilu katany na FB pojawił się filmik z instalacji ascu

http://www.youtube.com/watch?v=19p0NqoUwkk&list=UUBFGc6MBIvXcun-9Qt5N7xA&feature=sharenoembed&index=1

 

wydaje się to niezbyt skomplikowane. Zastanawia mnie jednak jak gościu wstawił "normalne" zębatki podobno nie pasują do standardowego tłoka ze względu na ilość zębów?

Link to post
Share on other sites

Zębatki pasują tutaj tylko kwestia ilości zębów na tłoku/zębatce. Druga sprawa, komora KA robi spadki FPS, przynajmniej w moim przypadku tak było a idealną szczelność uzyskałem na komorze stokowej. Co do dysz to może będę wiedział za jakiś miesiąc, dwa jak będę robić tuning katany. A kwestia ASCU została już dawno wyjaśniona że wszystko pasuje, natomiast temat body bym sobie odpuścił. Próbowałem wsadzić wszystko do body KA i była to mordownia która nie zadziałała, poprzez nieszczelności aż to zrywania tłoka tak więc nie polecam kombinowania.

Link to post
Share on other sites

Dysz typu "marksman" nie warto kupować, gdzieś czytałem, że nie działają najlepiej. Lepsze by były o powiększonej średnicy. Niestety dopiero po jej kupieniu można ja zmierzyć i się dowiedzieć o ile jest większa i czy warto. Sam się zastanawiałem czy nie dało by się rozwiercić stocka.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Stockowe dają sobie radę ze 130, jak dasz mocny silnik to pewnie i 150 pociągną, nie wiadomo tylko na jak długo. Akurat zębatki to nie jest problem bo kupujesz jakie chcesz, usuwasz trzy zęby lub jeden jak masz zestaw tuningowy i montujesz. Na stocku raczej dmr-a nie zrobisz z racji mniejszego skoku tłoka. Cały ten system jest zaprojektowany raczej do szturmu, czyli jakieś 450. Choć tak sobie myślę, że około 500 to pewnie bez problemu wyjdzie.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Teraz ja podbije bo potrzebuje paru odpowiedzi ,Chce kupić replikę WE Katana Raptor z szarym cylindrem

by wszytko grało na 1 i drugim muszę dokupić 2 zestawy tuningowe ?

jeśli już mam ten zestaw to zamontuje normalny tłok do ichniejszej głowicy tłoka ??

Edited by Asusek
Link to post
Share on other sites

Teraz ja podbije bo potrzebuje paru odpowiedzi ,Chce kupić replikę WE Katana Raptor z szarym cylindrem

by wszytko grało na 1 i drugim muszę dokupić 2 zestawy tuningowe ?

jeśli już mam ten zestaw to zamontuje normalny tłok do ichniejszej głowicy tłoka ??

Na tym forum nie tolerujemy lenistwa i to w takim stopniu :!:

Na stronie drugiej oraz trzeciej padły odpowiedzi na twoje pytanie...

Link to post
Share on other sites

Witajcie.

Na forum Smilescompany poruszany jest temat modyfikacji Katany.

Kolegom udało się upchnąć gearbox katany w hk416 vfc i WE, body voltora i jeszcze kilku innych.

Niestety forum jest francusko języczne a ja w tym języku ni w ząb nic nie rozumiem :icon_cry:

W temacie

http://smilescompany.fr/index.php/forum/26-upgrade-et-bricolages-en-tout-genres/3614-we-katana-avec-set-gear-modify

 

TIC TAC pisze o modyfikacji zębów i tłoków.

 

Z tego co udało mi się przez translatora zrozumieć to:

1. używają normalnych zębatek MODIFY ( na zębatce tłokowej jest 16 zębów)

2. tłoki w cylindrach niebieskim i czerwonym to zmodyfikowane tłoki z PTW ( z zeszlifowanymi 3 zębami) zgodnie z załączonym zdjęciem na forum

3. cylinder szary ma wsadzony normalny tłok z PTW (15 zębów) - ale jak to możliwe że się nic nie tnie ? i jeżeli tak jest faktycznie to po co szlifować je w cylindrach niebieskim i czerwonym?

 

(później w temacie pojawia się zdjęcie gerboxa z zębatką stokową, ale jest ono chyba załączone poglądowo bo padło pytanie o umiejscowienie sprężynek)

 

4. polecają komorę HOP-UP prowin

5. montują ascu bez żadnych problemów - ale to ustaliliśmy już dawno, że jest bezproblemowe :icon_razz2:

Link to post
Share on other sites

Nic im się nie tnie, bo używają szybkich silników, podają tam model firmy AIP, ma on 40tyś obrotów, pewnie da się dobrać inne, tylko ,że producenci rzadko podają prędkość obrotową silników. Szybkość prawdopodobnie powoduje to, że zębatka tłokowa ocierająca się o zęby tłoka jest ledwo słyszalna, no chyba, że jakimś cudem "przelatuje" pod zębami tłoka. W sytuacji gdy tłok ma mniej zębów. Moje zdanie jest takie, że to co ten koleś wykombinował, nie do końca jest dobre. Jestem jednak tradycjonalistą i wolę aby wszystko się zgadzało. Niedawno założyłem zębatkę z zestawu tuningowego, razem z tłokiem i łożyskami kulkowymi, cała operacja dała mi 20fps na

cylindrze czerwonym, jeszcze nie testowałem w polu, więc nie wiem jak to działa.

 

Obcinanie zębów na tłoku powoduje szybszy strzał, to się chyba nazywa short-stroke, z tym, że obcina się też na zębatce tłokowej.

 

Idealnie pasują tłoki do PTW firmy SHS, jeżeli używasz zębatki stockowej to bez przeróbek wkładasz go i wszystko pięknie działa i też jest szybszy strzał.

Edited by Marrtinez
Link to post
Share on other sites

Generalnie jest po części jak mówicie ale.

 

Tłoki PTW działają jeśli nie instaluje się zębatki z większą ilością zębów niż jest stockowo.

Tłoki PTW działają z zębatką o większej ilości zębów jeśli jest prowadnica sprężyny z zestawu "FTK".

Co do samych tłoków to sprawa wygląda tak. Tłok PTW KA trzeba lekko dopasować natomiast tłok SHS wchodzi bez przeróbek co mnie zaskoczyło.

 

A teraz kilka spraw które ostatnio zaobserwowałem robiąc katane kumpla(tak moja zmieniała właściciela).

-po zerwaniu dosłownie wszystkich zębatek stockowych i założeniu podstawowych SHS(zaraz zmiana na torque up) karabin strzela jak chce pod względem singiel/auto, obstawiam na przerywacz.

-szwankować zaczęło zwalnianie sprężyny

-wycięcia w lufie zewnętrznej są przynajmniej w tej sztuce bardzo ciasne i idealnie pasuje tylko stockowa komora, wszystkie inne komory się blokują co powoduje straty i wahania fps

-kostka stykowa zjarana już za moich czasów tak więc pewnie ASCU wyląduje w replice

 

A co do samego upychania bebechów do innych replik. Tak jest to wykonalne dolne body to mały frez ze względu na mechanizm zwalniania sprężyny, natomiast schody robią się z upperem. Ze względu na szyny na cylindrach i łamanie karabinu są potrzebne znaczne przeróbki. Ja próbowałem nie udało się do końca, pewnie gdybym nie zmieniał karabinu projekt został by ukończony bo jest to wykonalne.

 

PS. Nie zakładajcie tłoków PTW do cylindra bez zmienionej prowadnicy jeśli zmieniło się zębatki na tłokową z większą ilością zębów bo jak mówiłem zerwie się wszystkie zębatki. W najbliższym czasie u kolegi wyląduję konfiguracja na sprężynie M165 dam znać jak wyszło i jak działa.

 

Odnośnie przeróbki, części:

-Tłok PTW KA

-M165 Systema

-SHS - Zębatki Infinite Torque Up Gear Set - 32:1

-Komora Modify(jeśli nie będzie spadków w stosunku do stocka)

-Czarna Systema Energy

-Prometheus 550mm

-ASCU(prawdopodobnie)

-GFC Tornado Torque UP

 

Po skleceniu tak jak mówiłem zdam relacje z działania i wydajności konfiguracji.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Chciałem rozebrać zestaw tloka i za chiny ludowe nie mogę odkręcić głowicy tloka od tloka.

Już prawie wyrobilem śrubę wewnątrz tloka (tą na śrubokręt płaski). Czyżby WE zabezpieczyło to połączenie locitem? i trzeba by to podgórza przed rozkręcaniem?

 

Ascu i silnik gfc tornado ht już zamontowane - reakcja na spust rewelacyjna i to na lipo 7,4 :-)

Link to post
Share on other sites

Głowica tłoka jest zabezpieczona klejem, przed samo odkręceniem.

Musisz zrobić tak,

Bierzesz imadło i montujesz w nim płaski śrubokręt pionowo

Nakładasz tłok, tak aby śruba dokładnie trafiła na śrubokręt

Jedną ręką łapiesz za tłok, a drugą wyposażoną w śrubokręt gwiazdkowy, mocno dociskając od góry odkręcasz

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...