Fari Posted November 19, 2013 Report Share Posted November 19, 2013 (edited) ASCU na razie zostawiam zboku. Natomiast następna kwestia jak to jest z wsadzeniem GB do innej repliki, wiem że dół wejdzie bez problemu natomiast co z górą? Mniej więcej dziś sprawdzałem jak by to było z Evolutionem i wygląda tak jak by trzeba było rzeźbić w upperze miejsce na te prowadnice co są z dołu cylindra, lub szlifować cylinder w celu usunięcia owych prowadnic. Tak więc pytanie czy ktoś eksperymentował i jeśli tak to co jest najlepszym wyjściem. Separator, silnik jest dosyć mizerny, jeśli nie chcesz płacić 120zł za Tornado GFC to polecam Cyme ze starej serii z niebieską stopką. Edited November 19, 2013 by Fari Quote Link to post Share on other sites
Nath Posted November 19, 2013 Report Share Posted November 19, 2013 WE albo RAT prezentowali bebechy z Katany w HK 416-trzeba rzeźbić komorę nabojową, ale nic czego by dobry dremel nie załatwił. Quote Link to post Share on other sites
Fari Posted November 19, 2013 Report Share Posted November 19, 2013 Nath nie mówisz mi nic nowego :D To że się wcisnąć da to ja wiem, wczoraj przy szukaniu info o ASCU natknąłem się na GB Katany wsadzony do MadBull Norveske tak więc się da. A moje pytanie było skierowane w stosunku co lepiej przerobić i czy ktoś to robił. Quote Link to post Share on other sites
Nath Posted November 19, 2013 Report Share Posted November 19, 2013 Wiem o jednym typie w wawie który dłubał (albo chciał dłubać) taki myczek-muszę się tylko dowiedzieć czy to robił i dam Ci kontakt namiar na niego. Quote Link to post Share on other sites
Fari Posted November 19, 2013 Report Share Posted November 19, 2013 Wiesz dłubanie to najmniejszy problem, biorę Hamstera i modzimy. Największym jest to że muszę kupić cały karabin do którego chce upchnąć to cudo :D Quote Link to post Share on other sites
Halama Posted December 5, 2013 Report Share Posted December 5, 2013 ASCU na razie zostawiam zboku. Natomiast następna kwestia jak to jest z wsadzeniem GB do innej repliki, wiem że dół wejdzie bez problemu natomiast co z górą? Mniej więcej dziś sprawdzałem jak by to było z Evolutionem i wygląda tak jak by trzeba było rzeźbić w upperze miejsce na te prowadnice co są z dołu cylindra, lub szlifować cylinder w celu usunięcia owych prowadnic. Tak więc pytanie czy ktoś eksperymentował i jeśli tak to co jest najlepszym wyjściem. Separator, silnik jest dosyć mizerny, jeśli nie chcesz płacić 120zł za Tornado GFC to polecam Cyme ze starej serii z niebieską stopką. Silnik kupiłem tornado i jest spoko. Co do wymiany body to jestem prawie pewien, że trzeba w górnej części komory zrobić nacięcia, a dokładniej wsadzić na frezarkę i wykonać nacięcie, minuta roboty (nie licząc pomiarów). Ja osobiście nie likwidował bym prowadnic na cylindrze, może to spowodować wyłamanie się upera. Niestety nie mam żadnego body aby to sprawdzić. A teraz dwie usterki wynikające z niskiej temperatury i sposób ich usunięcia. Pierwsza to wypadanie czarnego plastikowego dystansera z przodu cylindra, tego co opiera się o komorę HU. W niższej temperaturze plastik się kurczy i wypada. Rozwiązań jest trochę, nie radzę tego wklejać bo musi to być wyjmowane. Można trochę taśmy wsadzić, ale może być ciężko aby to wcisnąć. Moje rozwiązanie jest takie, kupiłem mały o-ring szerokości 1mm i średnicy 10mm, tulejkę zamontowałem w wiertarce i po wykonaniu pomiarów naciąłem mały rowek i włożyłem tam uszczelkę, jest ona oczywiście za mała, ale naciągnięcie zmniejszy jej średnicę. Włożyłem element do lodówki i po schłodzeniu wcisnąłem na miejsce. Teraz trzyma się idealnie, nawet po schłodzeniu. Druga to puste strzały na słabej sprężynie, po puszczeniu dłuższej serii problem ustępował, ale potem znowu się pojawiał, po przełożeniu sprężyny do innego cylindra to samo. Po dłuższym kombinowaniu doszedłem do wniosku, że winny jest o-ring zamontowany w głowicy tłoka, ten w którym klinuje się dysza i jest odciągana. Nie jest to guma a jakieś tworzywo. Rozwiązanie jest proste, jedziemy do sklepu i kupujemy odpowiedni o-ring. Dokładnie to 6,0mmx2,2mm. Oryginał jest inny bo ma 6,5x2,0 ,ale różnica w twardości materiału powoduje, że gumowy o-ring w tym rozmiarze jest za "słaby". To tyle Quote Link to post Share on other sites
SHERWIN Posted January 4, 2014 Report Share Posted January 4, 2014 Pytanie czy cylindry wytrzymują wiecej niz M130? i czy każdy kolor cylindra ma inna wytrzymałość czy taką samą? (kolor tylko do odróżnienia mocy?) I jakie są tam sprężyny normalne AEG czy PTW? Quote Link to post Share on other sites
Fari Posted January 5, 2014 Report Share Posted January 5, 2014 Cylindry mają taką samą wytrzymałość, różnią się kolorem ze względu na moc. Obstawiam że wytrzymają bez problemu, gorzej z tłokami które mają plastikowe zęby. Co do standardu to zespół dyszy, głowica tłoka jest z standardzie KATANA, natomiast sprężyna i tłok(po delikatnym szlifowaniu) jest w standardzie PTW. Quote Link to post Share on other sites
keisim1983 Posted January 25, 2014 Report Share Posted January 25, 2014 Witajcie. Widzę, że temat trochę ucichł więc go podbije :-). Katana jest już w drodze do mnie, wraz z firmowym zestawem tuningowym. W domu czekają już na nią ASCU, Silnik Tornado F1, Komora hop-UP KA z gumką G&G i lufa promyka. Ktoś z Was wstawiał już taką konfigurację, znaczy czy nie będzie problemu z poskładaniem tego (szczególnie chodzi mi o szczelność połączenia pomiędzy dyszą a komorą HU)? Widziałem jeszcze zestawy dysz (high Flow i Marksman) ale nie wiem czy warto w nie inwestować więc również tu jestem ciekaw, czy ktoś takowe posiadał. Mam jeszcze pytanie odnośnie upper receivera, bo rozumiem, że standardowe AEG nie pasują, a czy może będą pasować te od GBB WE? Z ciekawostek to na profilu katany na FB pojawił się filmik z instalacji ascu http://www.youtube.com/watch?v=19p0NqoUwkk&list=UUBFGc6MBIvXcun-9Qt5N7xA&feature=sharenoembed&index=1 wydaje się to niezbyt skomplikowane. Zastanawia mnie jednak jak gościu wstawił "normalne" zębatki podobno nie pasują do standardowego tłoka ze względu na ilość zębów? Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted January 25, 2014 Report Share Posted January 25, 2014 Piknie posmarował GB i zębatki.... Quote Link to post Share on other sites
Fari Posted January 25, 2014 Report Share Posted January 25, 2014 Zębatki pasują tutaj tylko kwestia ilości zębów na tłoku/zębatce. Druga sprawa, komora KA robi spadki FPS, przynajmniej w moim przypadku tak było a idealną szczelność uzyskałem na komorze stokowej. Co do dysz to może będę wiedział za jakiś miesiąc, dwa jak będę robić tuning katany. A kwestia ASCU została już dawno wyjaśniona że wszystko pasuje, natomiast temat body bym sobie odpuścił. Próbowałem wsadzić wszystko do body KA i była to mordownia która nie zadziałała, poprzez nieszczelności aż to zrywania tłoka tak więc nie polecam kombinowania. Quote Link to post Share on other sites
keisim1983 Posted January 25, 2014 Report Share Posted January 25, 2014 Dzięki Fari za info. Co do body to nie chcę go zmieniać całego tylko zrobić sobie dwa sety upper recieverow: jeden normalny do lasu drugi ultra krótki (4') do cgb z cylindrem m90. Quote Link to post Share on other sites
Fari Posted January 26, 2014 Report Share Posted January 26, 2014 Generalnie powiem tak, jest to wykonalne bo w moim przypadku pewnie by dało się to zrobić gdyby nie fakt zmiany karabinu. Ale nadal wpasowanie w lowera jest prostsze niż w uppera :) Quote Link to post Share on other sites
Halama Posted January 26, 2014 Report Share Posted January 26, 2014 Dysz typu "marksman" nie warto kupować, gdzieś czytałem, że nie działają najlepiej. Lepsze by były o powiększonej średnicy. Niestety dopiero po jej kupieniu można ja zmierzyć i się dowiedzieć o ile jest większa i czy warto. Sam się zastanawiałem czy nie dało by się rozwiercić stocka. Quote Link to post Share on other sites
SHERWIN Posted February 9, 2014 Report Share Posted February 9, 2014 Pytanie testował ktoś wytrzymałość zębatek? Tzn jaką sprężynę max można by dać (pod DMR) Quote Link to post Share on other sites
Halama Posted February 11, 2014 Report Share Posted February 11, 2014 Stockowe dają sobie radę ze 130, jak dasz mocny silnik to pewnie i 150 pociągną, nie wiadomo tylko na jak długo. Akurat zębatki to nie jest problem bo kupujesz jakie chcesz, usuwasz trzy zęby lub jeden jak masz zestaw tuningowy i montujesz. Na stocku raczej dmr-a nie zrobisz z racji mniejszego skoku tłoka. Cały ten system jest zaprojektowany raczej do szturmu, czyli jakieś 450. Choć tak sobie myślę, że około 500 to pewnie bez problemu wyjdzie. Quote Link to post Share on other sites
Asusek Posted March 12, 2014 Report Share Posted March 12, 2014 (edited) Teraz ja podbije bo potrzebuje paru odpowiedzi ,Chce kupić replikę WE Katana Raptor z szarym cylindrem by wszytko grało na 1 i drugim muszę dokupić 2 zestawy tuningowe ? jeśli już mam ten zestaw to zamontuje normalny tłok do ichniejszej głowicy tłoka ?? Edited March 12, 2014 by Asusek Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted March 12, 2014 Report Share Posted March 12, 2014 Teraz ja podbije bo potrzebuje paru odpowiedzi ,Chce kupić replikę WE Katana Raptor z szarym cylindrem by wszytko grało na 1 i drugim muszę dokupić 2 zestawy tuningowe ? jeśli już mam ten zestaw to zamontuje normalny tłok do ichniejszej głowicy tłoka ?? Na tym forum nie tolerujemy lenistwa i to w takim stopniu :!:Na stronie drugiej oraz trzeciej padły odpowiedzi na twoje pytanie... Quote Link to post Share on other sites
keisim1983 Posted March 17, 2014 Report Share Posted March 17, 2014 Witajcie. Na forum Smilescompany poruszany jest temat modyfikacji Katany. Kolegom udało się upchnąć gearbox katany w hk416 vfc i WE, body voltora i jeszcze kilku innych. Niestety forum jest francusko języczne a ja w tym języku ni w ząb nic nie rozumiem :icon_cry: W temacie http://smilescompany.fr/index.php/forum/26-upgrade-et-bricolages-en-tout-genres/3614-we-katana-avec-set-gear-modify TIC TAC pisze o modyfikacji zębów i tłoków. Z tego co udało mi się przez translatora zrozumieć to: 1. używają normalnych zębatek MODIFY ( na zębatce tłokowej jest 16 zębów) 2. tłoki w cylindrach niebieskim i czerwonym to zmodyfikowane tłoki z PTW ( z zeszlifowanymi 3 zębami) zgodnie z załączonym zdjęciem na forum 3. cylinder szary ma wsadzony normalny tłok z PTW (15 zębów) - ale jak to możliwe że się nic nie tnie ? i jeżeli tak jest faktycznie to po co szlifować je w cylindrach niebieskim i czerwonym? (później w temacie pojawia się zdjęcie gerboxa z zębatką stokową, ale jest ono chyba załączone poglądowo bo padło pytanie o umiejscowienie sprężynek) 4. polecają komorę HOP-UP prowin 5. montują ascu bez żadnych problemów - ale to ustaliliśmy już dawno, że jest bezproblemowe :icon_razz2: Quote Link to post Share on other sites
Halama Posted March 18, 2014 Report Share Posted March 18, 2014 (edited) Nic im się nie tnie, bo używają szybkich silników, podają tam model firmy AIP, ma on 40tyś obrotów, pewnie da się dobrać inne, tylko ,że producenci rzadko podają prędkość obrotową silników. Szybkość prawdopodobnie powoduje to, że zębatka tłokowa ocierająca się o zęby tłoka jest ledwo słyszalna, no chyba, że jakimś cudem "przelatuje" pod zębami tłoka. W sytuacji gdy tłok ma mniej zębów. Moje zdanie jest takie, że to co ten koleś wykombinował, nie do końca jest dobre. Jestem jednak tradycjonalistą i wolę aby wszystko się zgadzało. Niedawno założyłem zębatkę z zestawu tuningowego, razem z tłokiem i łożyskami kulkowymi, cała operacja dała mi 20fps na cylindrze czerwonym, jeszcze nie testowałem w polu, więc nie wiem jak to działa. Obcinanie zębów na tłoku powoduje szybszy strzał, to się chyba nazywa short-stroke, z tym, że obcina się też na zębatce tłokowej. Idealnie pasują tłoki do PTW firmy SHS, jeżeli używasz zębatki stockowej to bez przeróbek wkładasz go i wszystko pięknie działa i też jest szybszy strzał. Edited May 22, 2014 by Marrtinez Quote Link to post Share on other sites
keisim1983 Posted March 20, 2014 Report Share Posted March 20, 2014 Czyli mówisz, że wystarczy tylko wstawić np ten tłok http://asg.warszawa.pl/p,shs-tlok-15-stalowych-zebow-do-replik-ptw-ctw,8958.html przy zębatce tłokowej stockowej (znaczy oryginalna we z katany)? nie trzeba mu przypiłowywać żadnych zębów, tylko po prost wymienić? Quote Link to post Share on other sites
Halama Posted March 20, 2014 Report Share Posted March 20, 2014 (edited) Dokładnie to ten. Nic nie trzeba robić. Wymieniasz. I strzelasz Edited March 20, 2014 by separator Quote Link to post Share on other sites
Fari Posted March 20, 2014 Report Share Posted March 20, 2014 Generalnie jest po części jak mówicie ale. Tłoki PTW działają jeśli nie instaluje się zębatki z większą ilością zębów niż jest stockowo. Tłoki PTW działają z zębatką o większej ilości zębów jeśli jest prowadnica sprężyny z zestawu "FTK". Co do samych tłoków to sprawa wygląda tak. Tłok PTW KA trzeba lekko dopasować natomiast tłok SHS wchodzi bez przeróbek co mnie zaskoczyło. A teraz kilka spraw które ostatnio zaobserwowałem robiąc katane kumpla(tak moja zmieniała właściciela). -po zerwaniu dosłownie wszystkich zębatek stockowych i założeniu podstawowych SHS(zaraz zmiana na torque up) karabin strzela jak chce pod względem singiel/auto, obstawiam na przerywacz. -szwankować zaczęło zwalnianie sprężyny -wycięcia w lufie zewnętrznej są przynajmniej w tej sztuce bardzo ciasne i idealnie pasuje tylko stockowa komora, wszystkie inne komory się blokują co powoduje straty i wahania fps -kostka stykowa zjarana już za moich czasów tak więc pewnie ASCU wyląduje w replice A co do samego upychania bebechów do innych replik. Tak jest to wykonalne dolne body to mały frez ze względu na mechanizm zwalniania sprężyny, natomiast schody robią się z upperem. Ze względu na szyny na cylindrach i łamanie karabinu są potrzebne znaczne przeróbki. Ja próbowałem nie udało się do końca, pewnie gdybym nie zmieniał karabinu projekt został by ukończony bo jest to wykonalne. PS. Nie zakładajcie tłoków PTW do cylindra bez zmienionej prowadnicy jeśli zmieniło się zębatki na tłokową z większą ilością zębów bo jak mówiłem zerwie się wszystkie zębatki. W najbliższym czasie u kolegi wyląduję konfiguracja na sprężynie M165 dam znać jak wyszło i jak działa. Odnośnie przeróbki, części: -Tłok PTW KA -M165 Systema -SHS - Zębatki Infinite Torque Up Gear Set - 32:1 -Komora Modify(jeśli nie będzie spadków w stosunku do stocka) -Czarna Systema Energy -Prometheus 550mm -ASCU(prawdopodobnie) -GFC Tornado Torque UP Po skleceniu tak jak mówiłem zdam relacje z działania i wydajności konfiguracji. Quote Link to post Share on other sites
keisim1983 Posted April 4, 2014 Report Share Posted April 4, 2014 Chciałem rozebrać zestaw tloka i za chiny ludowe nie mogę odkręcić głowicy tloka od tloka. Już prawie wyrobilem śrubę wewnątrz tloka (tą na śrubokręt płaski). Czyżby WE zabezpieczyło to połączenie locitem? i trzeba by to podgórza przed rozkręcaniem? Ascu i silnik gfc tornado ht już zamontowane - reakcja na spust rewelacyjna i to na lipo 7,4 :-) Quote Link to post Share on other sites
Halama Posted April 5, 2014 Report Share Posted April 5, 2014 Głowica tłoka jest zabezpieczona klejem, przed samo odkręceniem. Musisz zrobić tak, Bierzesz imadło i montujesz w nim płaski śrubokręt pionowo Nakładasz tłok, tak aby śruba dokładnie trafiła na śrubokręt Jedną ręką łapiesz za tłok, a drugą wyposażoną w śrubokręt gwiazdkowy, mocno dociskając od góry odkręcasz Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.