J0hny Posted August 14, 2013 Report Share Posted August 14, 2013 Witam. Mam pytanie odnośnie uszczelnienia tłoka w cylindrze. Czy Olej Silikonowy będzie odpowiedni do uszczelnienia tego układu? Jeśli tak, to czy nakłada się go na o-ring na tłoku czy smaruje się nim środek cylindra a o-ring zostawiamy suchy? Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
Fishbonee Posted August 14, 2013 Report Share Posted August 14, 2013 Sposób 1 : Naciągasz uszczelke głowicy tłoka na cylinder i podgrzewasz cylinder zapalniczką. Sposób 2: Naciagasz w.w na cylinder i lejesz wrzątkiem, następnie zimną wodą. Sposób 3: Wymieniasz po prostu uszczelkę głowicy tłoka na nową :D. Quote Link to post Share on other sites
J0hny Posted August 14, 2013 Author Report Share Posted August 14, 2013 Dziękuje za odpowiedź. Jednak nie chodzi mi o szczelność o-ringa, lecz czym go nasmarować. Czy może to być olej silikonowy? Bo o smar silikonowy u mnie w mieście ciężko. Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted August 14, 2013 Report Share Posted August 14, 2013 Olej silikonowy będzie za rzadki do tego, są specjalne smary do cylindrów i oringów głowicy tłoka. Quote Link to post Share on other sites
J0hny Posted August 14, 2013 Author Report Share Posted August 14, 2013 A czy smar samochodowy nada się? Użyłem go do zębatek a czy będzie odpowiedni do tłoka? Quote Link to post Share on other sites
grzesio93 Posted August 14, 2013 Report Share Posted August 14, 2013 ŁT 42 czy tam 43, nie pamietam. Quote Link to post Share on other sites
P&P Posted August 14, 2013 Report Share Posted August 14, 2013 Nie można rozciągać oringa, da to tylko krótko trwały efekt, po czasie i tak się skurczy i GB znów do rozbiórki. Quote Link to post Share on other sites
Fishbonee Posted August 14, 2013 Report Share Posted August 14, 2013 ŁT 42 czy tam 43, nie pamietam. ŁT 43 :DD A jak nie ma to ogólnie smar litowy. Quote Link to post Share on other sites
rogal138 Posted August 14, 2013 Report Share Posted August 14, 2013 Nie można rozciągać oringa, da to tylko krótko trwały efekt, po czasie i tak się skurczy i GB znów do rozbiórki. Można, po to się go podgrzewa, w baaardzo wąskim zakresie to działa, ale można. Quote Link to post Share on other sites
P&P Posted August 14, 2013 Report Share Posted August 14, 2013 Przecież piszę że pomaga ale NA JAKIŚ CZAS, potem i tak się kurczy, lepiej kupić nowy za 20gr Quote Link to post Share on other sites
rogal138 Posted August 14, 2013 Report Share Posted August 14, 2013 Z tym kupowaniem nowych to nie zawsze jest tak pięknie... rzadko idzie dostać idealnie pasujący oring Quote Link to post Share on other sites
grzesio93 Posted August 15, 2013 Report Share Posted August 15, 2013 Podgrzewanie nie działa na jakiś czas, tylko w wąskim zakresie. To jest różnica. Jak dla mnie zazwyczaj pomaga podgrzanie i tyle :F Lepiej podgrzać w 90% niż szukać nowego... Quote Link to post Share on other sites
J0hny Posted August 15, 2013 Author Report Share Posted August 15, 2013 Spróbuje z tym podgrzaniem, zawsze to lepsza szczelność. Zakupiłem ten smar litowy ŁT43. Jego trzeba nałożyć tylko na o-ring czy na o-ring i do środka cylindra? Quote Link to post Share on other sites
HeeL Posted August 15, 2013 Report Share Posted August 15, 2013 Na oring i trochę do cylindra, ale uważaj, żeby nie przesadzić z ilością smaru. Quote Link to post Share on other sites
Fishbonee Posted August 15, 2013 Report Share Posted August 15, 2013 Przecież piszę że pomaga ale NA JAKIŚ CZAS, potem i tak się kurczy, lepiej kupić nowy za 20gr Można zrobić combo : kupić nowy i go rozciągnąć :F Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.