Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

KWA silnik się grzeje po wymianie okablowania


Recommended Posts

Panowie pojawił mi się mały problem z moją KWA LMT. Otóż śmigała sobie spokojnie na springu m120 na chińskich kablach i lipo 11.1, wszystko pięknie fajnie (silnik stock oczywiście). Postanowiłem wymienić kable na niskooporowe ze sklepu modelarskiego (przewody 1,5mm^2 około 400 żyłek), założyłem sprężynę sp130 i silnik zaczął się grzać po auto albo po szybkim singlu. W porządku, zdarza się. Powróciłem do wcześniejszej sprężyny (M120) i zauważyłem, że chwyt robi się ciepły po szybkim singlu/auto. Wcześniej tego nie było. Czym może być to spowodowane? Dodam, że styki do silnika są zlutowane z kablami a nie zaciśnięte. Bateria LiPo 11.1 redox 20 C. Może po prostu ze względu na mały opór kabli, do silnika dochodzi za duży prąd?

 

Zapomniałem dodać- nie posiadam ani mosfetu ani bezpiecznika

Link to post
Share on other sites
  • 7 months later...

Cześć, mam podobny problem tylko replika King Arms. Od początku chodziła na Lipo 11.1V 30C (bo tak mi w sklepie doradzili) i wypaliło styki. Zmieniłem kable, dołożyłem mosfet i teraz silnik się grzeje. Działo się tak, jak rozebrałem i złożyłem gearbox bez żadnych zmian, teraz wypodkładkowałem od nowa zębatki, gearbox chodzi ciszej ale silnik nadal się grzeje. Jest gorący tak, że w rękę parzy po ~ 50 kulkach, na semi, replika strzela dobrze.

 

Po wymianie okablowania do silnika dochodzi "za dużo" prądu.

 

Czyli jeśli kupię słabsze Lipo to powinno być dobrze ?

Link to post
Share on other sites

Gearbox był fabrycznie wypodkładkowany, było dobrze i silnik się nie grzał. Rozebrałem GB, podmieniłem kable i złożyłem bez żadnej ingerencji w podkładki - silnik się grzeje. Jeśli od tego podkładkowanie zębatek się popsuło to ja nie ogarniam ;)

 

Ale ok, dzisiaj cały dzień się bawiłem i wypodkładkowałem sobie zębatki od nowa. Nie mam pewności, że jest super dobrze, ale podkładki kręcą się bez oporu, nie mają luzu ani nie zgrzytają, więc według mnie jest ok.

 

Dokręcaniem silnika też się bawiłem, słychać cykanie i obijanie się zębatki gdy jest za słabo dokręcony, oraz można zauważyć wolniejsze obroty gdy jest zbyt mocno dokręcony, więc według mnie też jest ok :icon_rolleyes:

 

Dlatego próbuję się uczepić teorii, że silnik dostaje za dużo prądu. Ale zanim zacznę wydawać i tracić pieniądze na inne akumulatory, chcę zasięgnąć porady czy taka teoria jest w ogóle prawdopodobna, bo o ile mechanikę trochę kumam, to elektryka i elektronika jest dla mnie czarną magią :wink:

Link to post
Share on other sites

Silnik dostanie tyle prądu ile potrzebuje...

A jakie kable zamontowałeś ( średnica)? "Pojeździj " silnikiem poza gearboxem-też się grzeje od razu? Jaki jest stan szczotek i komentatora? Silnik zacznie brać więcej prądu jak szczotki mocno iskrzą a komutator rozgrzeje do czerwoności...

Link to post
Share on other sites

Ważna jest też długość przewodu. Im dłuższy odcinek, tym przewód winien być grubszy.

 

U mnie w ak posypały się szczotki, silnik zaczął się grzać a następnie upalił mosfet:) Po wymianie szczotek i wywaleniu mosfetu silnik przestał się grzać.

Link to post
Share on other sites

Jeździłem silnikiem poza gearboxem i też się grzeje, a na szczotkach istny festyn :icon_rolleyes: Na jednej szczotce iskra jest ciągła i biała (dodatkowo mocny błysk przy wciśnięciu spustu), na drugiej iskrzy się na żółto w momencie wciśnięcia spustu.

 

Komutator w miejscu gdzie jeżdżą sztoki jest czarny, próbowałem to przeczyścić wacikiem z benzyną ale nic to nie daje, trzeba by papierem ściernym przejechać, ale przy próbie ściągnięcia tej plastikowej dupki wbiłem se śrubokręt w rękę więc chwilowo nie dam rady tego ruszyć :icon_mrgreen:

 

Co do kabli, to nie znam średnicy, ale ani kable ani mosfet się nie grzeją. Bateria też się nie grzeje.

 

Podkładkowanie na skręconym gearboxie, milion razy go skręcałem i rozkręcałem przy każdej zębatce i później ze wszystkimi razem. W necie jakieś poradniki czytałem przed próbą podkładkowania :wink:

 

Chyba zacznę zbierać na nowy silnik :teeth:

Link to post
Share on other sites

Każdy silnik się grzeje, szczególnie na 11.1V. Może po prostu wcześniej tego nie zauważyłeś ? Jeżeli możesz wykluczyć wszystkie inne czynniki jak podkładowanie, ustawienie silnika, to wymień szczotki i stocz lekko komutator (Nowe szczotki dotrzyj wstępnie przed obróbka komutatora ). Jeżeli nie masz dostępu do małej tokareczki to starczy wiertarka, jakiś drobny pilniczek + papiery ścierne, kończąc na 2500, tak żeby uzyskać błysk. Na koniec włóż cały silnik do wody destylowanej i podłącz do ok. 5V na ok 10 min. Ładnie go wyczyścisz i ostatecznie dotrzesz.

Lepszego sposobu na zrobienie nowego ze starego silnika nie ma, przynajmniej na jakiś czas :D

Link to post
Share on other sites

Zbieraj na nowy ale tymczasem, bez ściągania dupki,jakimś skalpela ( chyba że masz nożykiem modelarskie) popraw rowki na komutatorze... U mnie bez czyszczenia spirytem(wypiłem) pomogło... No i jak masz jakiś silniczek nie działający,dupny,to może szczotki będą lepsze od tych...

Nawet po przecieraniu te rowki trzeba poprawić żeby się nie "zlewały", bo motorek znowu zacznie ogniem ziać.

Edited by karol_alasz
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...