chodos93 Posted December 28, 2013 Report Share Posted December 28, 2013 Gerbox repliki ma nikły przebieg dla tego ciężko określić wytrzymałość bebechów nie mniej jednak prezentują sie solidnie. Zacznę od samej skorupy, która wykonana jest estetycznie i w miarę dokładnie gdzie niegadzie znajdują się nieogradowne nadlewki. Spasowanie obu połówek jest wzorowe sam szkielet również wydaje się bardzo solidny nie mam żadnych zastrzeżeń oprócz wspomnianych nadlewek. Zębatki Stalowe z oznaczeniami LCT jak na stokowe dosyć solidne, wykonane estetycznie jednak nie sądzę że wytrzymają mocniejszą sprężynę niż stokowa. Co do podkładkowania to nie jest źle ale zębatka silnikowa i tłokowa mają 0,6mm luzu wg mnie za dużo. Całość posmarowana rozsądną ilością bardzo gęstego smaru teflonowego. Tłok Zrobiony z czerwonego tworzywa sztucznego z pełną stalową szczęką , bardzo pancerny mało prawdopodobne że zawiedzie Głowica tłoka Aluminiowa wentylowana z łożyskiem , oring głowicy miękki i gruby . Głowica cylindra Aluminiowa podwójnie uszczelniona z solidną gumową poduszką amortyzującą. Szczelność głowica cylinder jest wzorowa jednak prowadnica dyszy ma średnicę 8,7mm przez co występuje nieszczelność dyszy nawet tej z o ringiem. Aluminium jest miękkie i strasznie się ściera dla tego uważam że jest marnym materiałem na głowicę cylindra gdyż wcześniej czy później pojawi się nieszczelność między głowicą a dyszą bo albo wyślizga się prowadnica albo wytrze się gumowy o ring. Zastąpiłem ją plastikową podwójnie uszczelnioną głowicą z mosiężna prowadnicą dyszy. Mosiądz do takich rzeczy jest o wiele lepszy nie zdziera tak gumy i ma lepsze smarowanie. Dysza plastikowa z o ringiem na nowej głowicy daje idealną szczelność . Cylinder metalowy chromowany typ 1 wewnątrz ładnie wypolerowany gładki cud miód i orzeszki. Sprężyna Czerniona o niejednakowym skoku zwojów , wydaje się bardzo solidna raczej szybko się nie wygniecie. Prowadnica sprężyny Najsłabszy punkt całego gearboxa wykonana z plastiku ze stalową podkładką , replika za takie pieniądze powinna mieć lepszą . Nie ma co komentować trzeba wymienić . zastąpiłem ją stalową z łożyskowaniem. Listwa dosyłacza wykonana z białego twardego tworzywa . Kostka stykowa zrobiona z czarnego tworzywa mocna , styki wykonane z miedzi. Dodatkowo wszystkie drobne sprężynki są o wiele mocniejsze tzn trzeba więcej siły by je rozciągnąć etc niż w innych gearboxach które serwisowałem. Dla mnie to plus. Silnik Na zwykłych magnesach nie za mocny daje rade ale nie ma rewelacji. Okablowanie Stokowe nędzne i cienkie zmieniłem na modelarskie 20 awg i t-conector dodatkowo kabelki zabezpieczone oplotem nylonowym. W replice zmieniłem również gumkę na zieloną G&G Po wymianie tych trzech elementów wystąpiła znaczna poprawa zasięgu oraz celności. Nie mam jak tego udokumentować ale trafienie celu sylwetka człowieka na odległości 50m nie stanowi żadnego problemu na ogniu pojedynczym każda kulka w celu.(sprawdzane na kulkach gunfire rockets 0,25) Quote Link to post Share on other sites
white_pl Posted September 25, 2014 Report Share Posted September 25, 2014 Odniosę się do tego co napisałeś okiem doświadczonej osoby, bo po opisię widać ,że Twoja wiedza nie jest zbyt głęboka (bez obrazy) 1. Szkielet - dobrze wykonany. Nic mu nie brakuje 2. Zebatki - Nie wyglądają na solidne. Wyglądają na zwykłe. Pewnie zależnie od sztuki wytrzymają i M150 Smar na nich - to nie jest smar teflonowy. Jest to jakiś bardzo gęsty litowy smar. 3. Tłok - mimo ,że full metal - nie jest pod listwą zalany. Pewnie z czasem puści w tym miejscu. 4. Głowica cylindra siedzi bardzo ciasno i jest idealnie szczelna. Aluminium jest w porządku - nic się nie wyciera. W stocku jest spreżyna M135-M140. Możecie spytać za jakiś czas, czy coś się stało z głowicą ale wątpię. Wygląda na taką co wytrzyma wszystko. W dyszy aby uzyskać idealną kompresję wystarczy wymienić o-ring. Stockowy jest dość cienki - norma. I tak fajnie ,że w ogole w jakiś sposób dysza jest uszczelniona. 5. Dysza - długość stockowa AK krótka. 6. Cylinder delikatnie reaguje na magnes - raczej jakiś stop stali. Nie wiem jak na zielonej G&G ,ale w robionym przeze mnie RPK, po wymianie tylko prowadnicy na łożyskowaną, zastąpieniu smaru w cylindrze dedykowanym do cylindrów i zmianie gumki na Prometheusa, Wyskoczyło 450fps. Myślę ,że po zmianie precki dobije się do 460fps co wskazywało by ,że stockowo producent wkłada M140. Zaraz po przyjeździe miała 420fps - tak jak podają w sklepach. Over. Quote Link to post Share on other sites
Johnnie Walker Posted October 8, 2014 Report Share Posted October 8, 2014 (edited) Dedykowany smar do cylindra jest rzeczywiście taki magiczny? Czy nie wystarczy smar silikonowy? Miałem do czynienia z trzema GB LCT. Boli stockowa prowadnica i z mojej strony wnerwia mnie, że łożyska są 6mm. Jednak w Wale poprawili te mankamenty, wszystko jak w/w jednak dodano prowadnicę sprężyny stalową, łożyskowaną i łożyska 9mm. Jednak w moim egzemplarzu wała skopali zębatki, były "jajowate". Zębatki jak wspomniał przedmówca powinny uciągnąć M150. Ciągną u mnie z powodzeniem SP140 Guardera. Edited October 8, 2014 by Johnnie Walker Quote Link to post Share on other sites
white_pl Posted October 13, 2014 Report Share Posted October 13, 2014 Jestem właśnie po kolejnym LCT. Tym razem 74NV. W stocku jak zwykle 420fps Tutaj o-ring na dyszy był idealnie ścisły - komprecha na cylinderku idealna. Smar na cylindrze jest fatalny. Za lepki. Sama zmiana prowadnicy + zmiana smaru w cylindrze na smar z ASGRevolution powoduje skok na 435-440fps. Zmiana gumki - tym razem na Systeme dała 450-452fps. (Na MB czerwonym ten sam wynik.) Ta LCT ma bardzo ceniutki kołnierzyk. Co do poprzedniej LCT RPK - przemieliła już 12k kulek. Z cylinderkiem / gł. cylindra z "miękkiego alu" nic się nie stało, natomiast taka ciekawostka się przydarzyła: Zaczęły z niej odchodzić "kłaki" - wyglada to i w dotyku zachowuje się jak teflon....generalnie coś jak pierwsze serie luf Madbulla...zaczely bardzo skakać FPSy i ogolnie spadek nastąpił. Po zmianie lufy na stock 6.08 z SWD Cymy 590mm - fpsy wróciły na 450-455. Czymi może nawet troszkę lepiej niż było. Oryginalnej lufy mimo kąpieli w mydlinach, brunoxiem, rozpuszczalnikach itd. nie udało się doczyścić. Co się "zdrapało" to po krótkim strzelaniu znów zaczeło odłazić. Używane kulki 5.95 0.28g. Na lufie z CYMY wszystko jest ok....ciekawe ,czy tylko tu LCT kombinowało z jakąś powłoką, czy to cała seria ? Quote Link to post Share on other sites
ravkill Posted October 13, 2014 Report Share Posted October 13, 2014 Kup sobie kolego, wycior filcowy do broni palnej - 6 mm + mydło szare i woda. Niczym innym kombinować. Mi to wygląda na resztki zielonych kulek madbula, albo resztki smaru. W lufach lct, nie ma żadnego teflonu. Nie ma, nie było i chyba nie będzie. Quote Link to post Share on other sites
lech Posted October 15, 2014 Report Share Posted October 15, 2014 Przez lufę nigdy nie leciały kulki madbulla. Replika przed wystrzeleniem 1szej kulki była rozbierana, lufa była jak lustro. 1 strzelanie i uciekło 20-30fps. wyczyściliśmy ją na lustro, następne strzelanie uciekło 40-50fps a w lufie znowu makabryczny syf. To jest definitywnie jakaś ala teflonowa powłoka. Może nie robili tego w innych LCT, ale w RPK z lufa 610mm (przynajmniej moim egzemplarzu) definitywnie jest coś inaczej ;) Quote Link to post Share on other sites
ravkill Posted October 15, 2014 Report Share Posted October 15, 2014 Takie zielone "coś", to wygląda na utleniajacy się mosiądz. Poniekąd pasuje, bo lufy lct są mosiężne. Tyle, że elektrolizy w lufie, raczej nie przeprowadzaliście pewnie... ciekawe.. Quote Link to post Share on other sites
white_pl Posted October 15, 2014 Report Share Posted October 15, 2014 Popraw sobie kolory na monitorze - to co wylatuje z lufy, co widać na wyciorze jest szare...ale po rozciągnięciu i pojedyńcze włókna są białawe. Szare się pewnie robi z nałożenia na siebie kilkunastu warst + odrobina brudu. Do zielonego to temu daaaaleko. Pozatym nie spekulujemy od czego to sie zrobiło - stwierdzam fakt ,ze takie coś odkleja /odrywa się od lufy. Ps. Powodzenia w szorowaniu lufy wyciorem z ostrej..... Quote Link to post Share on other sites
ravkill Posted October 15, 2014 Report Share Posted October 15, 2014 (edited) Ps. Powodzenia w szorowaniu lufy wyciorem z ostrej..... Czytaj jeszcze raz ze zrozumieniem - filcowy wycior 6 mm z mydłem.... 2gi od góry, gdybyś nie odróżniał od mosiężnego... Edited October 15, 2014 by ravkill Quote Link to post Share on other sites
lech Posted October 15, 2014 Report Share Posted October 15, 2014 (edited) Myk polega na tym, że można ją czyścić i czyścić a syf nadal jest. Od wew. powierzchni lufy odkleja się coś o fakturze taśmy teflonowej, czyszcząc zrywa się go więcej. Edited October 15, 2014 by lech Quote Link to post Share on other sites
ravkill Posted October 15, 2014 Report Share Posted October 15, 2014 (edited) Jakich kulek używasz? Edited November 5, 2014 by Marrtinez Quote Link to post Share on other sites
lech Posted October 16, 2014 Report Share Posted October 16, 2014 Używane kulki 5.95 0.28g. Od początku tylko i wyłącznie te ;) Rozumiem Twoją chęć zalezienia przyczyny osadzania się czegoś w lufie. Ale nie jest to osad, to na 100% jakaś warstwa wew. lufy. Quote Link to post Share on other sites
ravkill Posted October 16, 2014 Report Share Posted October 16, 2014 (edited) Rozumiem Twoją chęć zalezienia przyczyny osadzania się czegoś w lufie. Ale nie jest to osad, to na 100% jakaś warstwa wew. lufy. No dlatego w to nie bardzo wierzę. Troszkę lufek w życiu miałem, i wiem, że ze średniej klasy, najlepiej sprawdzają się właśnie mosiężne półprecki KWA/ LCT/ Systema. Gdybyś był blizej, chętnie bym Ci wymienił tą lufę na 509 mm stocka z SR 25 (6.08)... Skoro taka problematyczna, a sam z ciekawości, poszukął przyczyny... Edited October 16, 2014 by ravkill Quote Link to post Share on other sites
lech Posted October 16, 2014 Report Share Posted October 16, 2014 Lufa leży i czeka, sam nie zamierzam się poddawać w kwestii szukania przyczyny ;) Quote Link to post Share on other sites
wolfman4101 Posted October 16, 2014 Report Share Posted October 16, 2014 White jaka bateria max wejdzie do 74nv? Ło taka sie nada? http://allegro.pl/lipo-turnigy-15c-25c-2000mah-7-4v-i4684241265.html Quote Link to post Share on other sites
lech Posted October 16, 2014 Report Share Posted October 16, 2014 Nie jestem ekspertem ale to chyba złe miejsce na takie pytania :hahaha: Quote Link to post Share on other sites
wolfman4101 Posted October 17, 2014 Report Share Posted October 17, 2014 Niby dlaczego nie, skoro temat jest odnosnie replik lct? Quote Link to post Share on other sites
gratek Posted October 17, 2014 Report Share Posted October 17, 2014 Raczej nie upchasz tego lipola. Na wysokości suwadła nie wejdzie nic szerszego niż ~13-14mm, a pod podstawę szczerbinki wchodzi max 12-12.5mm. Również wydaje mi się, że to nie jest odpowiedni temat na to pytanie... Quote Link to post Share on other sites
lech Posted October 25, 2014 Report Share Posted October 25, 2014 A to tak jeszcze odnośnie baterii. Mi się udało bez większych problemów upchać do kolby 5200mah lipola ;) Quote Link to post Share on other sites
chodos93 Posted January 7, 2015 Author Report Share Posted January 7, 2015 Odniosę się do tego co napisałeś okiem doświadczonej osoby, bo po opisię widać ,że Twoja wiedza nie jest zbyt głęboka (bez obrazy) 1. Szkielet - dobrze wykonany. Nic mu nie brakuje 2. Zebatki - Nie wyglądają na solidne. Wyglądają na zwykłe. Pewnie zależnie od sztuki wytrzymają i M150 Smar na nich - to nie jest smar teflonowy. Jest to jakiś bardzo gęsty litowy smar. 3. Tłok - mimo ,że full metal - nie jest pod listwą zalany. Pewnie z czasem puści w tym miejscu. 4. Głowica cylindra siedzi bardzo ciasno i jest idealnie szczelna. Aluminium jest w porządku - nic się nie wyciera. W stocku jest spreżyna M135-M140. Możecie spytać za jakiś czas, czy coś się stało z głowicą ale wątpię. Wygląda na taką co wytrzyma wszystko. W dyszy aby uzyskać idealną kompresję wystarczy wymienić o-ring. Stockowy jest dość cienki - norma. I tak fajnie ,że w ogole w jakiś sposób dysza jest uszczelniona. 5. Dysza - długość stockowa AK krótka. 6. Cylinder delikatnie reaguje na magnes - raczej jakiś stop stali. Nie wiem jak na zielonej G&G ,ale w robionym przeze mnie RPK, po wymianie tylko prowadnicy na łożyskowaną, zastąpieniu smaru w cylindrze dedykowanym do cylindrów i zmianie gumki na Prometheusa, Wyskoczyło 450fps. Myślę ,że po zmianie precki dobije się do 460fps co wskazywało by ,że stockowo producent wkłada M140. Zaraz po przyjeździe miała 420fps - tak jak podają w sklepach. Over. Widzę właśnie że mam do czynienia z prawdziwym znawcą tematu (ironic). 1. Czyli rozumiem że sie ze mną zgadzasz ale dodałeś coś od siebie żeby podkreślić swoją zajebistość 2.Twierdzisz że w replice siedzi sprężyna m150 ? Względem jakich standardów to mierzysz bo tak na prawdę wartości w stosunku do oznaczeń różnią sie w zależności od producenta. Skoro zębatki ciągną m150 i nic im sie nie dzieje to chyba jednak nie są takie złe ? Smar litowy powiadasz no w moim egzemplarzu był biały gęsty smar obstawiałbym teflonowy bądź wazelinę techniczną aczkolwiek ja widziałem jedynie taką w odcieniu żółtawym. Smar litowy raczej nie nadaje sie do takich najzwyklejszych o-ringów bo może zlasować gumę a wtedy nie mamy sprężania na tłoku. 3.A miałeś chociaż taki jeden przypadek z tym tłokiem czy straszysz ludzi żeby Ci repliki na serwis dawali bo mają wadliwy tłok ? 4. Każdy kto miał trochę do czynienia z aluminium wie że nie nadaje się do elementów wystawianych na bezpośrednie tarcie mosiądz jest lepszy bo ma właściwości samosmarujące. aa nie wyciera sie to czego lubrykant na prowadnicy dyszy zawsze jest koloru brudno-czarnego ? 5. Stockowa względem replik jakiej marki innej niż LCT ? Dysza ma 19mm wszystkie absolutnie wszystkie repliki AK mają takie dysze ? 6. Czyli zgadzasz sie ze mną że jest metalowy teraz wszyscy wiedzą że mogą sobie coś przyspawać do cylindra YAY ;) Czapki z głów dziękuje za uzupełnienie mojej fotorelacji swoimi bezcennymi uwagami drogi white_pl. Quote Link to post Share on other sites
white_pl Posted January 7, 2015 Report Share Posted January 7, 2015 Widzę ,że nie wiesz kim jestem. Nie szkodzi. Nie ma to znaczenia. Po prostu pracuję zawodowo w serwisie - nie to ,że dłubię w garażu po nocach. 2. W replice siedzi M130 - czyli generuje ~130m/s. Dzięki cylindrowi uzyskujemy ~140m/s. Olać oznaczenia. Zębatki to odlewane stocki - zależnie od stopu na jaki trafimy mogą być twardsze - mogę się trafić miększe. Oczywiście nie mamy jak tego sprawdzić i porównać. Smar teflonowy robiony jest na bazie oleju silikonego. Jeśli jest tu jakiś dodatek teflonu to nie większy niż 5%. Bazą jest smar litowy. Lasuje gume ? Zwłaszcza tą odporną na oleje z jakich zrobiony jest o-ring ? Nie będę komentował. Rozmawiamy o replice. 3. Nie robię foto każdemu tłokowi. Każdy kto choć trochę pracuje na serwisie zna takie przypadki. Tu tylko dwa zdjęcia, żeby zrozumieć o co chodzi z problemem: http://imgur.com/a/Ff9IE Zapada się plastik pod metalowymi zębami - przez co cała listwa ugina się do środka, gdy zębatka próbuje się zazębić. Nie podałem nazwy serwisu. Nie muszę się reklamować. Roboty mam, aż nadto. 4. Aluminium nie nadaje się tam gdzie jest tarcie ? Zwłaszcza np. takie 7075 T6. Widziałeś gdzieś części zrobione z czystej miedzi ? (wątpię, ale nie mam pewności) Chyba miałeś na myśli mosiądz - który jest stopem i zależnie od proporcji może mieć rózne właściwości. Smar na prowadnicy jest brudny - bo się właśnie wyciera. Znajdź proszę - jeden przypadek w którym aluminiowa prowadnica dyszy wytarła się do "0" od "tarcia". Prometheus, JBU, Ultimate, DeepFire - nie idźcie tą drogą. Nie róbcie głowic z aluminium ! Chodos mówi - róbcie z miedzi ! [Przepraszam za tą odrobinę ironi] RPK lecha, ma już ok 20-24tys. kulek przebiegu. FPSy trzyma na razie idealnie - choć to nie przebieg. Damy znać, jak coś się stanie z tą "słabą" aluminiową głowicą. 5. Dysza u Lecha i gratka - miała 19,7mm. Długość stockowa standardu TM. 6. Jeśli w tym stopie jest chrom - to jego śladowe ilości. Nie jest "chromowany" w sensie nie naniesiono na niego galwanicznie warstwy chromu - co ja zrozumiałem pod pojęciem "chromowany". Jest to wypolerowana stal. Na tym skończmy już "uzupełnianie" się i bez uszczypliwości. Pozdrawiam white. Quote Link to post Share on other sites
chodos93 Posted January 7, 2015 Author Report Share Posted January 7, 2015 (edited) Nie poznałem jakaś gwiazda rocka ? UUU czuje sfąd urażonej dumy? Wybacz ale poczułem się nieco urażony twoim komentarzem ponieważ w gruncie rzeczy był to bezsensowny bełkot rozpoczęty przytykiem . NIe atakuje ale odpowiadam na atak . Chyba nie umiesz czytać ze zrozumieniem proszę zacytuj gdzie użyłem słowa miedź ? Czyli jednak zgadzasz sie ze mną że sie wyciera ? Jednak na siłe próbujesz udowodnić że jest taki stop który sie nie wyciera, jednak czy z niego zrobiona jest ta głowica LCT o której mówimy ? Czy wszystkie o ringi są olej odpornie nie powiedziałbym , czy oring lct jest odporny nie wiem bo w tej replice nie używałem smaru litowego. Miałem taki dosyć rzadki do przegubów (smar litowy) na pierwszy rzut oka dawał super szczelność ale lasował o-ringi robiły się miękkie i nie trzymały szczelności. PKT 2 miotasz sie w tych swoich mach raz takie raz inne nie wiem co na to odpisać bo mam tylko jednego kałacha lct. Punkt 3,5,6 przyjmuje do wiadomości i nie ma sensu prowadzić nad nimi dyskusji. Edited January 7, 2015 by chodos93 Quote Link to post Share on other sites
white_pl Posted January 9, 2015 Report Share Posted January 9, 2015 Nie poznałem jakaś gwiazda rocka ? UUU czuje sfąd urażonej dumy? Wybacz ale poczułem się nieco urażony twoim komentarzem ponieważ w gruncie rzeczy był to bezsensowny bełkot rozpoczęty przytykiem . NIe atakuje ale odpowiadam na atak . Skończ już te osobiste wycieczki, bo założyłeś fajny temat z sporą ilością pożytecznych informacji. Głupio, żeby został usunięty.... Nie ważnę kim jestem - napisałem. Urażona duma ? Absolutnie nie. Zaczepki "zielonego" mnie nie urażają. Czyli jednak zgadzasz sie ze mną że sie wyciera ? Jednak na siłe próbujesz udowodnić że jest taki stop który sie nie wyciera, jednak czy z niego zrobiona jest ta głowica LCT o której mówimy ? Czy wszystkie o ringi są olej odpornie nie powiedziałbym , czy oring lct jest odporny nie wiem bo w tej replice nie używałem smaru litowego. Miałem taki dosyć rzadki do przegubów (smar litowy) na pierwszy rzut oka dawał super szczelność ale lasował o-ringi robiły się miękkie i nie trzymały szczelności. Not sure if troll or just stupid. Co chcesz udowodnić w ten sposób ? Pisz proszę na temat, który wnosi coś na temat replik i lub LCT. PKT 2 miotasz sie w tych swoich mach raz takie raz inne nie wiem co na to odpisać bo mam tylko jednego kałacha lct. .Skoro ja się "miotam" , to jak nazwać Twój cały pierwszy post ? Bredniami ? Punkt 3,5,6 przyjmuje do wiadomości i nie ma sensu prowadzić nad nimi dyskusji. Popieram. Ja kończę tę skądinąd nie przyjemną rozmowę. Chciałem uzupełnić fotki swoją wiedzą, zostałem zaatakowany. Tak bardzo typowe...zamiast przyznać rację, pienić się ,że jest się świeżym i nie ma się racji...ja też kiedyś zaczynałem. Z mojej strony EOT. . Chyba ,że stanie się coś ciekawego z serwisowanymi przez nas replikami LCT. Over. Quote Link to post Share on other sites
chodos93 Posted January 9, 2015 Author Report Share Posted January 9, 2015 Nadąłeś się gościu jak balon przeczytaj sobie swoje posty które tak wiele wnoszą do tematu to może zrozumiesz o co mi chodzi. Od początku próbujesz udowodnić ile to ty nie wiesz a momentami bredzisz. A i tak BTW z tym cylindrem to jest z chromowanego mosiądzu wczoraj z ciekawości rozebrałem replikę i wewnątrz wyraźnie widać że się chromowanie przetarło i wyłazi złotawy kolor mosiądzu nie wierzysz z przyjemnością dodam zdjęcia. Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted January 9, 2015 Report Share Posted January 9, 2015 @chodos, według mnie to Ty zaatakowałeś. Jeśli masz coś do dodania jeszcze to proponuję PW. Do white'a dotarło że nie należy ciągnąć tej przepychanki, mądry chłopak. chodos mam nadzieje że i do Ciebie to dotrze. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.