POMPMAN Posted March 21, 2014 Report Share Posted March 21, 2014 Witam, Właśnie zabrałem się do tuningu mojej M4 i podczas podkładkowania zauważyłem, że po dociśnięciu obu połówek GB śrubami, zębatka tłokowa się nie obraca (albo obraca się bardzo słabo, ok. 1/10 obrotu). Wygląda to tak, jakby o coś haczyła, ale w GB nie ma nic oprócz tej zębatki i łożysk. Najbardziej zastanawia mnie to, że problem występuje nawet bez podkładek. Jest to GB v2 wzmocniony od JG, zębatki mam od A&K, SHS i Cymy, na wszystkich ten sam problem (ale tylko z tłokową). Pomożecie? Quote Link to post Share on other sites
senkuPH Posted March 21, 2014 Report Share Posted March 21, 2014 Łożyska tej zębatki siedzą równo i głęboko w szkielecie? Quote Link to post Share on other sites
Urban47 Posted March 21, 2014 Report Share Posted March 21, 2014 Wyciągnij wszystko z gb i sprawdź czy to samo dzieje się z samą zębatką Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted March 21, 2014 Report Share Posted March 21, 2014 Zębatka może zahaczać o elementy szkieletu (np. szyny od popychacza), w takiej sytuacji po prostu trzeba ją podnieść podkładkami. Problem powinien zniknąć przy szkielecie położonym na drugim boku - jeśli nie, to jest to coś innego. Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted March 21, 2014 Report Share Posted March 21, 2014 Przerywacz masz założony czy nie ? Jeśli podczas blokowania się zębatki tłokowej słychać tykanie, to znaczy, że to przerywacz. Quote Link to post Share on other sites
destructor Posted March 21, 2014 Report Share Posted March 21, 2014 Przecież chyba napisał, że w gb nie ma nic oprócz zębatki i łożysk? :zastanawia: Moim zdaniem w szkielecie jest wystarczająco otworów, żeby zobaczyć gdzie się blokuje. Albo o coś czepia, albo łożyska źle siedzą. Innego wyjścia raczej nie ma, skoro każda zębatka tak samo się zachowuje. Quote Link to post Share on other sites
blackblut Posted March 21, 2014 Report Share Posted March 21, 2014 Widzisz destructor lepiej się zapytać i upewnić niż brnąć w ślepą uliczkę... Łożyska masz kulkowe ślizgowe (plastik czy metal). Zamiast tłokowej wsadz tam silnikową. A tlokową zamiast środkowej jeśli będzie ok wyeliminukemy przynajmniej dwie możliwości a mianowicie iz za długie są dystansy na zębatce i 2 że są zepsute łożyska. Następnie sprawdź o co chaczy zębatka czy zawsze staje w tym.samym miejscu itp. Może zmieniłeś łożyska, i źle je nabiłeś? Quote Link to post Share on other sites
POMPMAN Posted March 21, 2014 Author Report Share Posted March 21, 2014 Witam ponownie. Łożyska są standardowe - 6mm ślizgowe. W gb mam tylko zębatke, gdy zamieniłem je miejscami (silnikowa-tłokowa) problem nie występuje. Sprawdzę wszystko jeszcze raz rano. Quote Link to post Share on other sites
blackblut Posted March 22, 2014 Report Share Posted March 22, 2014 Ok czyli łożyska są ok. Jeśli masz suwmairke weź i zmierz długość dystansów na zębatce tłokowej i środkowej. Ewentualnie na dół pod zebatke tlokową daj jedną podkładkę (0,3mm) i zobacz czy to coś zmieni Quote Link to post Share on other sites
POMPMAN Posted March 22, 2014 Author Report Share Posted March 22, 2014 Udało mi się rozwiązać problem. Okazało się, że dystanser (tak to się chyba nazywa; chodzi mi o ten pierścień między zębatką a łożyskiem) był za wysoki i po skręceni obu połówek gearboxa blokował obracanie się zębatki. Wyciągnąłem go i zastąpiłem 3 podkładkami 0,7 mm, teraz wszystko jest OK. Quote Link to post Share on other sites
POMPMAN Posted March 22, 2014 Author Report Share Posted March 22, 2014 GB już spodkładkowany, wszystko pięknie działa, zaraz włożę springa i resztę części :). Dziękuję wszystkim za pomoc! Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.