zielen Posted June 20, 2016 Report Share Posted June 20, 2016 Bo to SHS :P Quote Link to post Share on other sites
wojtas0305 Posted August 31, 2016 Report Share Posted August 31, 2016 (edited) Dobry wieczór, proszę o pomoc w podrasowaniu mojej EA Lone Star Border Patrol SBR, chcę ją zrobić stricte do CQB, obecnie jest na pełnym stocku, na kulkach 0,2 mam koło 300 fps. U nas max na cqb to 350, chciałbym osiągnąć stabilne 340 na 0,2 (lub 0,23 choć nie wiem czy jest sens). Ponadto chciałbym w niej zwiększyć celność i prędkość reakcji na spust (strzelamy tylko na semi). Czy jej coś "wrzucać"? Myślałem o sprężynie bodajże M100, doszczelnieniu układu, wrzuceniu lepszej gumki HH. Czy do CQB warto wrzucić kable niskooporowe i lufę precyzyjną (może trochę dłuższa niż fabryczna i schować ją w tłumiku? Mam lipo 7,4V 1800 mAh 20/40 C. Chciałbym pójść do serwisanta z listą, żeby mnie nie "skroił" a jestem laikiem jeśli chodzi o bebechy replik. Przeczytałem temat, ale tu wszyscy dążą do <400 fps :icon_wink: Pozdrawiam. Edited August 31, 2016 by wojtas0305 Quote Link to post Share on other sites
zielen Posted September 1, 2016 Report Share Posted September 1, 2016 (edited) Zawsze opłaca się wsadzać lepsze kable. Co do długości lufy wewnętrznej to ja bym jednak pozostał przy krótkiej. Po co ci długa lufa w CQB? Chodzi przecież o mobilność i wymiary pukawki. Moim zdaniem precka w CQB to też słaba opcja, w końcu dystanse są małe i raczej skupiłbym się na reakcji spustu i szybkostrzelności. M100/M90 jak kto woli. Lufe wstawiłbym stalową bądź zostawił stock. Szybkostrzelność i reakcję poprawił silnikiem/zębami/sprężyną. 7.4v spokojnie wykręci może nie dzide laserową ale bardzo przyzwoicie wysoki ROF. Zęby 16:1, silnik mocniejszy ale bez przesady (polecam G&P M120), dopasować cylinder do długości lufy, mosfet i kable + M90 i zrobić to szczelnie. Gumka wedle uznania, jeśli stock się dobrze uszczelnia i ładnie kręci nie widzę sensu zmiany. Edited September 1, 2016 by zielen Quote Link to post Share on other sites
Darekptr Posted October 18, 2016 Report Share Posted October 18, 2016 Yay! Udało mi się zakupić SWAT SBRa na Gunfire kiedy był w promocji i z tego powodu pierwszy raz będę planował naprawdę długi plan tuningu. Replika będzie do głównie do CQB, ale myślę o bardzo dobrym zasięgu i celności, gdyż chcę jej też używać w nocy. Ja widzę jej tuning w 3 rzutach(bardzo ogólnikowo): 1. Okablowanie, bateria, MOSFET i doszczelnienie tego co jest. Chcę by replika zaczęła po prostu strzelać w takim stanie jakim jest i jednocześnie nie martwić się oczywistościami, bo kable, mosfet i bateria będą niezmienne(prawie) przez długi okres czasu. 2. Lufa, komora Hop - Up, gumka Hop - Up(Flat -Hop?) i znów doszczelnienie. Może i jestem zielony, ale chyba prościej zająć się "układem lufy" i do niej dopasować później gearbox. 3. Wszystko co w gearboxie powinno się znaleźć. Nie mam tu na myśli jakiegoś potwora na 11,1v więc będę celował w coś co wytrzyma bardzo długo na 7,4v nawet katując na auto. Aktualna reakcja spustu na singlu i auto które osiągam na 8,4v/9,6v NiMHach jest dla mnie zadowalająca. Zacząłem powoli ogarniać punkt pierwszy(pozostałe to odległa przyszłość). Przeszukałem temat i wiem, że do prowadnicy kolby zmieściliście swego rodzaju baterie stick. Myślę o takiej: http://www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/AKUMULATORY-BATERIE-I-PAKIETY/Ogniwa-i-pakiety-Li-Pol/Pakiety-LiPo-74V-2s/REDOX-ASG-1200-mAh-74V-20C-SCALONY.html Resztę zostawię w kwestii serwisanta którym prawdopodobnie będzie Sergiusz, ale chętnie usłyszę jakieś głosy co do następnych punktów. PS: repliki na HPA z tego nie planuję robić wcale, także tego typu głosy mi są nie potrzebne ;) Quote Link to post Share on other sites
zielen Posted October 19, 2016 Report Share Posted October 19, 2016 Chyba raczej komore dopasowywujesz do GB. Zasięg i celność w CQB? Co zmienia noc w CQB? Po ciemku kulki gorzej latają? Dystans jest taki, że ze stockowego spartaca trafisz bez problemu 1/2 kulką więc pakowanie mega precek nie ma najmnienszego sensu. Jeśli serwis dobrze poskłada ci replikę to i tak zasięg będzie zadowalający jak na moc którą generuje. Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka Quote Link to post Share on other sites
Darekptr Posted October 20, 2016 Report Share Posted October 20, 2016 Chodzi o to, by replika zachowywała się super w nocy, ale mieściła się w widełkach do cqb. Druga sprawa jest taka, jeśli dobrze znam się na podstawach budowy gb, to do komory trzeba dopasować tylko dyszę, i to może do tego punktu należeć. Quote Link to post Share on other sites
NoWay Posted November 27, 2017 Report Share Posted November 27, 2017 Witam, Nadszedł czas na trochę zmian w moim EA Border Patrol SWAT SBR. Replika CQB'owa - sprężyna stockowa zostaje, środek na ten moment pewnie też. I teraz pytanko - wsadzam tam flata, a oprócz tego chcę zmienić kable + mosiek. Mosiek będzie pewnie jakiś najprostszy, tylko pytanie o kable - jakie byście polecali? Jakie AWG tam wepchać? Dodam, że w mojej wersji kable są w prowadnicy kolby, nie w chwycie przednim. Jak zmienię kable, to pociągnie na lipolu 11.1? Aktualnie cały czas lata na 7.4 od roku. Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted November 27, 2017 Report Share Posted November 27, 2017 Kable musialbys tylko wymienic od miejsca gdzie się łaczą w prowadnicy kolby, od wspomnianego miejca do silnika i styków. Polece mikrofeta jako najprostsza i najmniejsza jednostka. Quote Link to post Share on other sites
NoWay Posted March 19, 2018 Report Share Posted March 19, 2018 (edited) Jaka jest wkońcu długość dyszy w tych replikach? Mam czerwonego, podwójnie doszczelnionego SHS'a (21.4mm) i nie podaje mi na nim kulek, jakby była zbyt długa. Pytam, bo już nie wiem czy mam coś skopane z gumką, czy dyszę złą wziąłem. Edited March 19, 2018 by NoWay Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted March 20, 2018 Report Share Posted March 20, 2018 Heh... montowałem 21,5mm Airsoftpro i z podawaniem kulek nie było problemu. To może być wina dyszy, ale są też inne powody przez które magazynek może nie podawać kulek. Quote Link to post Share on other sites
NoWay Posted March 20, 2018 Report Share Posted March 20, 2018 Czyli muszę kombinować przez co nie działa. ;) na stocku brak szczelności. na wszystkich 3 dyszach które mam (2 SHS'y różne, 1 Tornado) nie podaje.. W takim razie grzebanie, a jak nie to serwis mnie ratuje. :) Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted March 20, 2018 Report Share Posted March 20, 2018 Jakby co pisz pw ^^ Quote Link to post Share on other sites
NoWay Posted March 22, 2018 Report Share Posted March 22, 2018 (edited) Coś mi tu nie pasuje. Wrzucam dyszę 21.4m i ewidentnie za bardzo wystaje w komorze, przez co kulki nie mogą wpaść. Raczej w środku nic źle nie złożyłem (co prawda nie jestem serwisantem, ale to nie pierwsza replika, którą składam, chociaż nadal jestem amatorem). Zresztą replika wykonuje pełny poprawny cykl, więc jakby coś w środku było źle, to raczej by tego nie było. Ktoś jeszcze może potwierdzić, że w tych replikach od EA mu wchodzi 21.4mm? Dodam, że mam wersję Border patrol SWAT SBR. @Edyta Co prawda nie mam pod ręką suwmiarki, ale mierząc sobie w inny, niezbyt dokładny sposób wychodzi mi 20mm... Więc coś mi nie pasuje. Edited March 22, 2018 by NoWay Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted March 22, 2018 Report Share Posted March 22, 2018 To, że wystaje to nic. Bez kontroli cyklu dysza dość często wystaje. Rozsuń replikę, rozłóż ją na dwie części. Podłącz akumulator i tak manipuluj spustem aby dysza ustawiła się idealnie w tylnym położeniu. To czy dysza jest maksymalnie schowana sprawdzisz poprzez dociskanie dyszy palcem, jeśli już nie da się jej bardziej schować, jest to maks. Tak "ustawioną" replikę złóż ponownie i sprawdź czy dysza nadal wystaje i czy kulki wpadają do środka. Możliwe, że EA coś zmieniło w swoich wymiarach, bo tu naprawdę dużą rolę odgrywa 0,1mm. Czasem nawet nieco inaczej odlany szkielet, komora czy korpus i już klops dlatego nie ma jednego setu dla każdej repliki i do każdej repliki trzeba podejść indywidualnie. Sprawdź i daj znać, jestem ciekaw. Quote Link to post Share on other sites
NoWay Posted March 22, 2018 Report Share Posted March 22, 2018 Nawet gdy dysza w maksymalnie w tylnym położeniu (w zasadzie po każdym strzale na semi jest taki efekt) i nie da się jej wepchnąć bardziej palcem, to nadal wystaje za dużo, żeby kulka była w stanie wskoczyć do komory i blokuje się na końcówce dyszy. Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted March 23, 2018 Report Share Posted March 23, 2018 Wrzuć o-ring na czoło komory/szkieletu, zdystansuje to minimalnie komorę. Quote Link to post Share on other sites
NoWay Posted March 24, 2018 Report Share Posted March 24, 2018 Wrzuciłem póki co stockową dyszę, doszczelniłem resztę układu i jest około 310 fps, zamiast 330 stockowych, więc zakładając ubicie sprężyny itd. to i tak nie ma tragedii. Póki co czekam, wpadnie mosiek, kable, tłok inny, sprężyna inna, jakaś precka i wtedy będę znów z tym walczył pewnie. :) póki co na jutro wystarczy. Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted March 24, 2018 Report Share Posted March 24, 2018 Przed złożeniem gb sprawdź długość dyszy :) Quote Link to post Share on other sites
NoWay Posted March 28, 2018 Report Share Posted March 28, 2018 Wracając - jak ją mierzyłem jak była wyciągnięta, to miało około 20mm (nie mierzone suwmiarką, jedynie zwykłym metrem krawieckim, więc wynik nie będzie idealny, natomiast daje jakiś tam pogląd. ;)) Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted March 28, 2018 Report Share Posted March 28, 2018 Dysze EA mierzona suwmiarką ma 21,2mm. Quote Link to post Share on other sites
NoWay Posted June 15, 2018 Report Share Posted June 15, 2018 Dzisiaj wkońcu znalazłem trochę czasu i zabrałem się kolejny raz za wymianę. Wsadziłem czerwoną dyszę SHS podwójnie doszczelnioną (chyba, zamawiałem jakiś czas temu na azteko i przyszła srebrna, ale sklep twierdzi, że to ta sama dysza, tylko inaczej anodyzowana). W każdym razie kulek nie podawało. Zrobiłem jak @wallop pisał - w miejscu, gdzie dysza wchodzi do komory, a komora do GB wrzuciłem mały oring, przez do komora jest trochę odsunięta od GB. Troszkę ciężko było zamknąć replikę, ale się udało. Przed wymianą miałem 240-320fps (najczęściej okolice 270fps), teraz chrono pokazało 332-336fps@0.2. Teraz muszę poczekać na test w polu, ale myślę, że będzie różnica. ;) Quote Link to post Share on other sites
3xpl0it Posted June 18, 2018 Report Share Posted June 18, 2018 (edited) Siema, Planuje kupić LS Border Patrol i włożyć tak trochę części z poprzedniej repliki co umarła. Chce otrzymać stabilne ~370 fps i sprawny zasięg, w przyszłości może jakieś 450 fps. Z poprzedniej repliki, też M4, mam: Cylinder BU Guarder typ 2 Dysza BU Guarder doszczelniona Metalowa łożyskowana prowadnica sprężyny Tłok SHS POM z 15 metalowymi zębami (nowe) Głowica tłoka POM Element (nowe) Gumka Systema (nowe) Flat-hop Promyka (nowe) MOSFET z AB (nowy, domowej roboty) LiPo 11.1 20C Jakiś silnik, nie ma oznaczeń niestety. Cały czarny z niebieską zatyczką i niesamowicie mocnym magnesami. Czasem ciężko go odczepić od czegoś. kable, podkładki, wtyczki, smary, sorbo itp Czy myślicie że powinienem wszystko tam wsadzić jak leci, do tego AOE, sorbo, podkładkowanie, uszczelnienie i będzie git? Nie wiem jaką dać sprężynę, Guarder SP120 będzie ok? Na razie bez precki, kasy nie ma. Jak coś to brać dłuższa i włożyć w tłumik dźwięku? Co potem powinienem mieć na uwadze jak bym chciał iść na 450 fps. Dzięki Edit: Mam swoje szyny RIS na front, czy podejdą do tego modelu? Standardowe, dwie połówki, wchodzą do PJ i innego szpeju. Ewentualnie jak tam z wyprowadzeniem kabli na tył? Mam kolbę SF jak coś. Edited June 18, 2018 by 3xpl0it Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted June 19, 2018 Report Share Posted June 19, 2018 13 godzin temu, 3xpl0it napisał: Chce otrzymać stabilne ~370 fps i sprawny zasięg, w przyszłości może jakieś 450 fps. 370fps da Ci SP90 Guarder 450fps da Ci SP120 Guarder 13 godzin temu, 3xpl0it napisał: Z poprzedniej repliki, też M4, mam: Cylinder BU Guarder typ 2 Dysza BU Guarder doszczelniona Metalowa łożyskowana prowadnica sprężyny Tłok SHS POM z 15 metalowymi zębami (nowe) Głowica tłoka POM Element (nowe) Gumka Systema (nowe) Flat-hop Promyka (nowe) MOSFET z AB (nowy, domowej roboty) LiPo 11.1 20C Jakiś silnik, nie ma oznaczeń niestety. Cały czarny z niebieską zatyczką i niesamowicie mocnym magnesami. Czasem ciężko go odczepić od czegoś. kable, podkładki, wtyczki, smary, sorbo itp 1. dobór cylindra jest zależny od lufy i kulek 2. dobór dyszy zależny jest od doboru gumki (obie te części muszą się uszczelniać ze sobą) 3. wymiana prowadnicy sprężyny jest zbędna, ale jeśli masz coś lepszego od stocka to wkładaj, zawsze to jakiś plus 4. zależy jaki konkretnie tłok, nie wszystkie shs'a są dobre 5. głowica jest ok 6. gumka musi się zgrać z dyszą, nie wiadomo czy akurat systema będzie dawać szczelność 7. flat to nie tylko dystanser, ale dystansery promyka imo są najlepsze 8. mosfet jak to mosfet, ma działać i prąd zasilający silnik ma ominąć styki 9. Lipo o jakiej pojemności? 10. Silnik starczy 11. Kable polecam Muldental 1,5mm2, wtyczki t-connect perforowane, smary np. asgrevolution, sorbo jest kiepskie są lepsze rzeczy 13 godzin temu, 3xpl0it napisał: Czy myślicie że powinienem wszystko tam wsadzić jak leci, do tego AOE, sorbo, podkładkowanie, uszczelnienie i będzie git? Nie wiem jaką dać sprężynę, Guarder SP120 będzie ok? Włóż i sprawdź. Nikt nie jest wróżką. 13 godzin temu, 3xpl0it napisał: Na razie bez precki, kasy nie ma. Jak coś to brać dłuższa i włożyć w tłumik dźwięku? Skąd mamy wiedzieć? To Twoja replika. 13 godzin temu, 3xpl0it napisał: Co potem powinienem mieć na uwadze jak bym chciał iść na 450 fps. W sumie tylko spring, reszta jest przygotowana pod tą moc. SP120 da Ci 450fps o ile wszystko będzie dobrze poskładane. 13 godzin temu, 3xpl0it napisał: Mam swoje szyny RIS na front, czy podejdą do tego modelu? Standardowe, dwie połówki, wchodzą do PJ i innego szpeju Kup replikę i sprawdź, wątpię by ktokolwiek odpowiedział Ci na to pytanie. 13 godzin temu, 3xpl0it napisał: wentualnie jak tam z wyprowadzeniem kabli na tył? Jak w każdej innej emce, kable lecą na tył i do prowadnicy kolby. Quote Link to post Share on other sites
3xpl0it Posted June 19, 2018 Report Share Posted June 19, 2018 Dzięki za info, znowu :D Powiedz mi jeszcze jedną rzecz. Jak sprawdzić czy dana dysza uszczelnia się z gumką? Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted June 19, 2018 Report Share Posted June 19, 2018 (edited) Przede wszystkim test na chrono. Poza tym replika musi być prosta, a szkielet jak i dysza osiowo ustawione względem komory/gumki/lufy. Bez osi nie uzyskasz szczelności. Co jeszcze? Ważne jest uzyskanie 100% szczelności w gearbox'ie i w samej komorze. Dopiero wtedy można skupić się na szczelności dysza<>gumka. Przygotuj sobie kilka gumek, kilka dysz i testuj. Edited June 19, 2018 by wallop Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.