SlayerASG Posted December 6, 2013 Report Share Posted December 6, 2013 Tak jak radziłeś oczywiście upewniłem się czy silnik odbija. Chodzi luźno wciskam go i puszczam to od razu odbija. Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted December 6, 2013 Report Share Posted December 6, 2013 No to skoro silnik ma miejsce na regulacje, a mimo zmiany jego wysokości dalej piszczy, oznacza to tylko jedno, źle spodkładkowana zębatka silnikowa. Quote Link to post Share on other sites
SlayerASG Posted December 6, 2013 Report Share Posted December 6, 2013 (edited) No ok. ale tak jak powiedziałem, podkładek nie ruszałem dlatego taki bulwers z mojej strony poleciał jak napisałeś, że pomyliłem podkładki :icon_razz: Właśnie celowo robiłem wszystko delikatnie bez zdejmowania podkładek z zębatek bo studiując ten temat widziałem że ludzie pisali o dobrym podkładkowaniu tejże repliki. Co nie zmienia faktu, że oczywiście biorę sobie do serca co mi za każdym razem piszesz i staram się tak robić. :icon_smile: Na szczęście ostało mi się jeszcze kilka podkładek shs kupionych w celu podkładkowania AK, także zaraz postaram się zrobić co trzeba. Swoją drogą kable o przekroju 2.2 są trochę za grube, jak bym ich nie ułożył tak zawsze silnik poharata mi izolację. Za pierwszym razem kabel po prostu skleiłem bo było niewielkie pęknięcie a teraz aż wyszarpane. Wziąłem wyciąłem kawałek izolacji bo jest dosyć gruba i w to miejsce dałem koszulkę termokurczliwą. BTW. Wydaje mi się że z podkładkowaniem tak łatwo nie będzie. W v3. silnik można przykręcić i zębatkę ustawić a tu ni chu..chu.. Edited December 6, 2013 by SlayerASG Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted December 6, 2013 Report Share Posted December 6, 2013 Ja rok temu robiłem AK-550fps i używałem modelarskich silikonów 0,8mm2 na których pracował mocny silnik z mosfetem od Gatee plus 2x1300mAh 11,1V podłączone równolegle, replika do dziś strzela wyśmienicie i nic się nie dzieje. Imho pakowanie kabli grubszych niż 1mm2 do replik nie ma sensu (nikt się z tym nie musi zgodzić), chyba że masz świnie z potwornym rofem... Quote Link to post Share on other sites
SlayerASG Posted December 6, 2013 Report Share Posted December 6, 2013 nom tylko właśnie jeszcze pytanie co kto rozumie pod zagadnieniem "kable 1mm", Ja kupiłem z RC Skorpion przewody o żyle 1mm, do tego Ci dochodzi izolacja i kable mają już 2.2mm, a poszedłem do sklepu elektronicznego i poprosiłem o pokazanie przewodu 1mm to kobieta mi dała przewód, który razem z izolacją miał już 1mm. Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted December 6, 2013 Report Share Posted December 6, 2013 (edited) Używam tylko takich: http://www.rc4max.com/przewod_silikonowy_0_8mm2_(18_awg)___1mb_(czarny_+_czerwony)_,106,20806.html http://www.rc4max.com/przewod_silikonowy_1_0mm2_(17_awg)___1mb_(czarny_+_czerwony),106,20801.html Edited December 6, 2013 by verb007 Quote Link to post Share on other sites
SlayerASG Posted December 6, 2013 Report Share Posted December 6, 2013 Dobry link na przyszłość :) a możesz powiedzieć czy 0.8mm to jest grubość żyły czy grubość całego przewodu. Jeśli żyły to jaka jest grubość całego przewodu razem z izolacją? Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted December 6, 2013 Report Share Posted December 6, 2013 Podam jutro. Quote Link to post Share on other sites
SlayerASG Posted December 7, 2013 Report Share Posted December 7, 2013 (edited) Trochę się przeciągnęło to wszystko, wypodkładkowałem tak, że delikatniutki luz na zębatkach został żeby mogły sobie bez oporu pracować, wyregulowałem silnik, smaru też nie żałowałem (rzecz jasna w granicach rozsądku), ząb na tłoku spiłowany, póki co nie zajmowałem się AOE i w ogóle zastanawiam się czy się tym zajmować, bo to się wiąże ze stratą FPS czego bym nie chciał. W replice siedzi SP120 GUARDER oraz metalowa, łożyskowana prowadnica SHS. Przed złożeniem wszystkiego do kupy 2 krotnie upewniłem się, że zębatki są ustawione tak jak ustawione być powinny, tak w gearboxie jak i z osobna względem siebie. Przyszła mi do głowy jeszcze jedna rzecz. jako że źródłem owego "świstania" jest silnik, przyszło mi do głowy, że przyczyna leży w dość słabym silniku. Bądźmy szczerzy, silnik który siedzi w tej replice nie jest przeznaczony do tuningu, jest stosunkowo słaby, więc po prostu naciągnięcie sprężyny SP120 sprawia mu problem, stąd wydaje z siebie taki dźwięk. Kręcić kręci, ale to głównie za sprawą baterii LiPo 7.4V 2000mAh ~15/25C, wydaje mi się że, gdybym wsadził z powrotem stockową sprężynę lub mocniejszy silnik to problem by się rozwiązał. Jakby nie patrzeć M4 od EA to nie potwór tuningowy jak eMki od KWA. Czy ktoś z Was mógłby poprzeć moją tezę lub ew. podać propozycję jakiejś innej przyczyny dlaczego gearbox tak "świszczy"? Edited December 7, 2013 by SlayerASG Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted December 7, 2013 Report Share Posted December 7, 2013 Ale silniki stockowe w KWA też są słabe więc świstanie to nie problem silnika. Zębatki nie mają prawa mieć luzów osiowych, mają pracować płynnie. Quote Link to post Share on other sites
SlayerASG Posted December 7, 2013 Report Share Posted December 7, 2013 Mają delikutaśny luzik góra/dół który praktycznie jest nie widoczny gołym okiem po skręceniu szkieletu śrubami. Powiedziałbym, że ułamki milimetra, ale zgodnie z tutorialem, że zębatki nie mogą być za ciasno. Po dodaniu na osiach najmniejszej, najcieńszej podkładeczki dało się wyczuć opór z jakim zębatki się kręcą, właśnie w ten sposób to sprawdzałem, że cieniutka podkładka więcej to opór, a odjęcie tej podkładki to delikatny, praktycznie niezauważalny luz. Podkładkowanie pokazało że to nie złe podkładkowanie jest przyczyną, jako że jak już wcześniej wspominałem M4 od EA cieszą się świetnym spasowaniem i podkładowaniem, którego nie zmieniałem po wymianie sprężyny tylko pilnowałem żeby każda podkładka była na swoim miejscu, tak teraz jeszcze lepsze i dokładniejsze podkładkowanie potwierdziło, że przyczyna leży albo w za słabym silniku, który po prostu męczy się z naciągnięciem takiej sprężyny, albo zupełnie gdzie indziej. Tak odnośnie sprężyny to dodam jeszcze, że trzeba pamiętać jedną ważną rzecz, że SP 120 to dużo więcej niż M120. Quote Link to post Share on other sites
bastaz Posted December 12, 2013 Report Share Posted December 12, 2013 Też się zabieram za tuning mojego Lone Stara. Na pewno będzie lufa precyzyjna + nowa gumka (zielona G&G). Co do sprężyny to mam w planach zapodać sprężynę SP120 + prowadnica. Odnośnie tłoka, głowicy tłoka itd. to też wymieniać, czy czekać aż się rozpadnie i dopiero wtedy? Quote Link to post Share on other sites
Ambactus Caelestis Posted December 12, 2013 Report Share Posted December 12, 2013 Jak masz dużo keszu to możesz kupić, ale na SP120 i Lipo7,4V prędko się nie rozpadnie. Quote Link to post Share on other sites
bastaz Posted December 12, 2013 Report Share Posted December 12, 2013 Aku mam lipo 7.4v. Dobra, więc chyba na razie sobie daruję wieksza rozbudowę. Na razie sprezynka i prowadnica guardera powinna styknac :) Gumke (zielona G&G) i lufę (300mm) juz mam i kurde, ale nie wiem czy nie bedzie za dluga. W gunfire napisali, ze standardowa ma niby 290mm, wiec na 300mm nie powinno wystawać, ale przykładająć z boku to tak troche dluga sie wydaje i prawie sięga polowy tlumika plomieni... Quote Link to post Share on other sites
SlayerASG Posted December 12, 2013 Report Share Posted December 12, 2013 Jak wymienisz bebechy, a konkretnie wsadzisz sprężynę SP120 to daj znać czy twój silnik też się męczy na tym springu. Quote Link to post Share on other sites
SlayerASG Posted December 12, 2013 Report Share Posted December 12, 2013 Ni magu edytować. Co myślicie o zastosowaniu tego silnika w eMce od EA? http://blacksword.pl/product-pol-85-Element-Silnik-Ultra-Torque-d-ugi-.html Mam ten silnik w AK, tyle że rzecz jasna krótki, no i muszę przyznać że jest bardzo mocny, z LiPo 11.1V 1600mAh 20C wciągnął mi tłok stockowy po 2 magazynkach, no ale to na 11.1V, a w eMce mam 7.4V 2000mAh ~15/25C. Wydaje mi się że szkoda wydawać kasę na słabsze silniki które notabene są w podobnych cenach. Moje pytanie bardziej tyczy się tego czy Waszym zdaniem ten nasz GB wytrzyma 100% prędkości tego silnika czy raczej wypadałoby go zmniejszyć, co mogę uczynić za sprawą MERF'a 3.2. Quote Link to post Share on other sites
bastaz Posted December 18, 2013 Report Share Posted December 18, 2013 Jak wymienisz bebechy, a konkretnie wsadzisz sprężynę SP120 to daj znać czy twój silnik też się męczy na tym springu. Dzisiaj odebrałem gnata po tuningu (sprężyna sp120, prowadnica medusa, gumka zielona g&g, tłok madbull, głowica tłoka z głowicą cylindra medusa - ten niby wyciszony zestaw, dysza guarder, lufa 6.05mm pdi 300mm, mosfet z nowymi kablami, przerobienie wtyczek na t-connect). Na razie trochę postrzelałem w piwnicy i nie zauważyłem aby silnik się męczył. W weekend sie pobawie na dworze i napiszę trochę więcej. Stay tuned... ;) Quote Link to post Share on other sites
SlayerASG Posted December 18, 2013 Report Share Posted December 18, 2013 Dużo zależy od baterii zauważyłem, na LiPo 11.1V dźwięk rzekomego męczenia się silnika zanika zupełnie. Quote Link to post Share on other sites
bastaz Posted December 18, 2013 Report Share Posted December 18, 2013 Jadę na LiPo 7.4 2400mah. Quote Link to post Share on other sites
SlayerASG Posted December 18, 2013 Report Share Posted December 18, 2013 Wiesz, LiPol LiPolowi nie równy :P Quote Link to post Share on other sites
SlayerASG Posted December 30, 2013 Report Share Posted December 30, 2013 Panowie czy wymiana cylindra na cylinder typu 1 lub 2 poprawi jeszcze działanie repliki? Jak by nie patrzeć cylinder typu 0, który siedzi w replice jest dedykowany do replik o długości lufy powyżej 450mm. Quote Link to post Share on other sites
kisielowy Posted January 12, 2014 Report Share Posted January 12, 2014 Panowie, nie zadowala mnie zasięg mojej emki. Mam 399fps ( sp120 guarder'a "nowej, lepszej generacji" )i jakieś 20 metrów zasięgu skutecznego. Moje pytanie jest takie: co zrobić, by osiągnąć zadowalający zasięg i liczbę fps ? Zależy mi gdzieś na 440fps, więc jaką sprężynę włożyć najlepiej ? Od razu ze sprężyną wymienię stockową prowadnicę sprężyny na metalową łożyskowaną prowadnice od SHS. I czy mógłby mi ktoś wyjaśnić, o co chodzi z tym całym Bore-Up tj. co to jest, do czego służy, jego zalety i wady ? Czy opłaca mi się włożyć toto do emki ? Quote Link to post Share on other sites
Pan_Flint Posted January 12, 2014 Report Share Posted January 12, 2014 Jak masz 20 metrów zasięgu skutecznego, to coś skopałeś przy tuningu, stock z 300 fpsami dalej nosił. Quote Link to post Share on other sites
Nath Posted January 13, 2014 Report Share Posted January 13, 2014 No toś panie tuning zrobił :). Moja na stocku lepiej niesie :D. Jeśli na "nowej" 120 Guardera masz poniżej 400FPS i zasięg 20 metrów to żeby zasięg był OK i moc w okolicach 440 chyba poniżej resoru od Stara nie damy rady zejść ;). Żarty na bok-źle, co ja mówię, fatalnie poskładałeś replikę-coś prócz sprężyny było wymieniane? Ja w niedzielę do repliki kumpla wrzucałem jakąś zbitą jak nieszczęście M110 Elementa i metalową, łożyskowaną prowadnicę bodaj SHS, do tego przesmarowanie i rozciągnięcie oringa na tłoku (bo nie było strzykawki) i nagle ze stockowych 330 zrobiło się 400 i odnotowaliśmy spory wzrost zasięgu (choć i na stocku fajnie niesie ta replika). Quote Link to post Share on other sites
kisielowy Posted January 16, 2014 Report Share Posted January 16, 2014 Moja wiadomość jakimś cudem nie została wysłana... Otóż sprężynę wymieniali mi w sklepie gdzie replikę kupowałem, tj. sklep bbmax.com.pl, więc to oni pewnie coś zwalili. Dzisiaj zrywam plombę i daję replikę miejscowemu serwisantowi, żeby zobaczył o co chodzi. Dzięki za podpowiedź. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.