Flecktarn Posted December 9, 2014 Report Share Posted December 9, 2014 Witam, złożyłem sobie dzisiaj gearbox, wszystko fajnie wypodkładkowałem, podłączam 11,1V i strzelam na semi. Wszystko ok, przełączam na auto też wszystko ok. Wracam znów na semi i strzela serią po czym znów na auto, a teraz to już wszędzie na auto strzela. Na 7,4V nie mam tego problemu. Dodam że tłok na 11,1V nie wraca do końca. Quote Link to post Share on other sites
Nitro Posted December 9, 2014 Report Share Posted December 9, 2014 (edited) Sprawdź stan oraz ułożenie przerywacza ognia, oraz sprężynki na płytce selektora. Jak już będziesz miał rozebrany GB, to przy okazji zobacz, jak wygląda "wózek" kostki stykowej,a konkretniej jego lewy bok. Edited December 9, 2014 by Nitro Quote Link to post Share on other sites
SnowMat Posted December 9, 2014 Report Share Posted December 9, 2014 (edited) Wozek to jest kosteczka ktora popycha spust ? Edited December 9, 2014 by SnowMat Quote Link to post Share on other sites
Nitro Posted December 9, 2014 Report Share Posted December 9, 2014 Jop. Quote Link to post Share on other sites
Flecktarn Posted December 9, 2014 Author Report Share Posted December 9, 2014 Wszystko wygląda ok, płytkę wymieniłem, ale nic to nie dało. Wózek trochę się kołysze ale spust chodzi fajnie, no tylko tego semi nie ma. Zastanawia mnie tylko czemu na słabszej baterii wszystko gra. Quote Link to post Share on other sites
WszystkoZajęte Posted December 9, 2014 Report Share Posted December 9, 2014 Wszystko wygląda ok, płytkę wymieniłem, ale nic to nie dało. Wózek trochę się kołysze ale spust chodzi fajnie, no tylko tego semi nie ma. Zastanawia mnie tylko czemu na słabszej baterii wszystko gra. Ja bym powiedział, by MOSFET z AB ciepnąć jak na słabszej wszystko chodzi, ale skoro na 11.1V działało, ale po serii przestało, to niy wiym. Pozostawiam jedynie propozycję MOSFETu. Quote Link to post Share on other sites
Mastrojani Posted December 23, 2014 Report Share Posted December 23, 2014 Witam, złożyłem sobie dzisiaj gearbox, wszystko fajnie wypodkładkowałem, podłączam 11,1V i strzelam na semi. Wszystko ok, przełączam na auto też wszystko ok. Wracam znów na semi i strzela serią po czym znów na auto, a teraz to już wszędzie na auto strzela. Na 7,4V nie mam tego problemu. Dodam że tłok na 11,1V nie wraca do końca. Słyszałeś o czymś takim jak overspin? Silnik pracuje tak szybko, że gearbox nabierając pędu wystrzeliwuje około 3-5 kulek na semi. Niestety sam mam z tym problem - jedynym rozwiązaniem jest danie mocniejszej sprężyny głównej. Oczywiście mam MOSFET do kompletu. Tylu tutaj specjalistów, a żaden nie podał Ci jeszcze prawidłowego rozwiązania? Pogratulować. Quote Link to post Share on other sites
pan kozaq Posted December 23, 2014 Report Share Posted December 23, 2014 Ale mocniejszy spring mocniej obiciąża GB, poza tym- może ma jakieś limity, i zwiększenie FPS np. wykluczy replikę jako broń do CQB. Quote Link to post Share on other sites
Huba_lbn Posted December 23, 2014 Report Share Posted December 23, 2014 Tylu tutaj specjalistów, a żaden nie podał Ci jeszcze prawidłowego rozwiązania? Pogratulować. Odpowiedź padła. Mosfet z AB. Quote Link to post Share on other sites
tred211 Posted December 24, 2014 Report Share Posted December 24, 2014 Flectarn jeśli chcesz to podam Ci rozwiązanie na priv, bo tutaj "specjalistów nie ma" ;) Quote Link to post Share on other sites
Huba_lbn Posted December 25, 2014 Report Share Posted December 25, 2014 @tred2&11 Podziel się swoją wiedzą odnośnie over spin'u na słabej baterii i mocnej sprężynie. Ja nie jestem specjalistą i chcę poznać lepsze techniki, ale poza mosfetem AB, przy założeniu limitu fps pozostaje tylko short stroke na mocniejszej sprężynie. Quote Link to post Share on other sites
Huba_lbn Posted December 25, 2014 Report Share Posted December 25, 2014 Oczywiście powinno być "over spin'u na słabej sprężynie i mocnej baterii" ;) Quote Link to post Share on other sites
tred211 Posted December 25, 2014 Report Share Posted December 25, 2014 Sprawa wygląda tak. Są dwa powody takiego stanu rzeczy. Pierwsza to zużycie powierzchni przerywacza, która styka się z krzywką zębatki tłokowej. Najszybciej to widać przy zmianie na baterię o wyższym woltarzu Druga to położenie wózka styków podczas cyklu w trybie semi. Znaczy to, że przerywacz działa najskuteczniej, gdy wózek jest w swojej skrajnej pozycji(maksymalne zwarcie styków). Gdy zębatki kręcą się zbyt szybko przerywacz nie zdąży wypiąć wózka. Dzieje się to wtedy gdy zbyt wolno naciskamy spust. Przy zużytym przerywaczu nie pomaga nawet szybkie wciśnięcie spust. Co można zrobić: 1. Rozgiąć blaszki styków, żeby wózek miał dłuższą drogę do przebycia, żeby zewrzeć styki 2. Wymienić przerywacz Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted December 25, 2014 Report Share Posted December 25, 2014 No dobra, ale Ty piszesz o sytuacjach, w których przerywacz nie do końca działa, a nie co zrobić jeśli przerywacz już zadziałał i prądu nie ma, a silnik i tak dalej się kręci. Quote Link to post Share on other sites
tred211 Posted December 25, 2014 Report Share Posted December 25, 2014 Replika to nie perpetum mobile. Silnik sam nie będzie się kręcił bez dostarczenia do niego energii, tym bardziej nie wykona kilkunastu cykli, a to wynika z opisu problemu. To co opisałem tyczy się tego problemu. Quote Link to post Share on other sites
johny13 Posted December 27, 2014 Report Share Posted December 27, 2014 (edited) Za duza moc bateri, a przez to moment obrotowy a,finalnie moment bezwladnosci.. Zmien na slabsza batke, zamocuj mosfet i po ptolach. Nawet najprostrzy mosfet da ci przyzwoitego rofa i reakcje na spust. Edited December 27, 2014 by johny13 Quote Link to post Share on other sites
tred211 Posted December 27, 2014 Report Share Posted December 27, 2014 A co zrobić gdy chce się mieć mocniejszą batkę i nie zakładać mosfeta? Quote Link to post Share on other sites
johny13 Posted December 27, 2014 Report Share Posted December 27, 2014 (edited) mosfet da ci wiecej korzysci niz sie tobie wydaje :-) . Po pierwsze mosfet pelni funkcje wzmacniacza pradu. Po drugie przekierowywuje prad a przez to nie pali stykow. Po trzecie- dziala jak bezpiecznik. Pytanie jest takie: co chcesz osiagnac ? (fps ? rof ? fps+rof ? wyciszenie ? etc etd ?? ) Edited December 27, 2014 by johny13 Quote Link to post Share on other sites
tred211 Posted December 27, 2014 Report Share Posted December 27, 2014 (edited) No dobra nie o to chodziło. Piszecie, że założenie mosfeta rozwiąże problem a ja daję 80%, że nie. Mosfet nie wzmacnia prądu, tylko niweluje jego straty na stykach. Edit. I nie wszystkie działają jak bezpiecznik. Edited December 27, 2014 by tred211 Quote Link to post Share on other sites
johny13 Posted December 27, 2014 Report Share Posted December 27, 2014 (edited) Mosfet nie wzmacnia prądu, tylko niweluje jego straty na stykach. Odsylam do podstawowych zasad elektroniki oraz do tego czym jest transystor i jakie sa jego funkcje.- patrz wzmacniacz eletroniczny lub electronic amplifier. Wiem co mialem przez 2 semestry na zajeciach :-) I nie wszystkie działają jak bezpiecznik. Jak dokonasz zwarcia i poscisz za mocny prad to po porstu spalisz mosfet. Wtedy przerwiesz obieg i prad ci nie poplynie... Koniec offtopu bo to nie temat na takie rozmowy tutaj Edited December 27, 2014 by johny13 Quote Link to post Share on other sites
tred211 Posted December 27, 2014 Report Share Posted December 27, 2014 Oczywiście, że to nie temat na te rozmowy. Ale :-) sam tranzystor nie wzmacnia sygnału (nie bierze energii z powietrza). Co do prostych bezpieczników odsyłam do hasła 'transil'. Ja dziękuję za każdym razem wymianę mosfetu jako bezpiecznika. Trochę kosztowne. A tak temacie, to czy kolega Flectarn rozwiązał problem? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.