Adam47 Posted January 23, 2015 Report Share Posted January 23, 2015 Witam Mam problem z moim gearboxem w RK boyi. Wymieniałem: Cylinder bore up guarder tłok element głowica łożyskowana głowica tłoka element bore up głowica cylindra bore up pro tech dysza shs silnik golden eagle high power sprężyna guarder sp130. Po wymianie i złożeniu wszystkiego do kupy słyszę tylko dziwny dźwięk silnika, lecz zębatki się nie ruszają. Tłok chodzi odpowiednio w cylindrze. Próbowałem na różnych bateriach np stockowej nimh 8.6 lipo 7,4 25c i lipo 11,1 i na każdej to samo. Próbowałem również na słabszej sprężynie stockowej m125, którą wkładają na tajwanie. Może macie jakieś sugestie? Quote Link to post Share on other sites
Galithar Posted January 23, 2015 Report Share Posted January 23, 2015 Sprawdź polaryzację tj czy na pewno czerwony przewód od baterii trafia do czerwonego gniazda na silniku. Quote Link to post Share on other sites
Adam47 Posted January 23, 2015 Author Report Share Posted January 23, 2015 Tak wszystko jest dobrze. Doszły nowe okoliczności. Mianowicie testuje na m125 ponieważ łatwiej składać gb. Pobawiłem się w podkładkowanie tzn powymieniałem je trochę kolejnością itp. dokręciłem silnik i teraz silnik okręca wszystkie zębatki lecz nie do końca mam wrażenie, że mniej więcej do połowy lub trochę więcej idzie tłok i znów zaczyna się wyżej wspomniana wiertarka. Czy to możliwe, że to jednak silnik jest za słaby i nie daje rady? Próbowałem nawet na tym mocniejszym 11,1v lipolu i nie rusza. Jak otwieram gb to sprężyna i tłok się zwalniają, bo słychać strzał. Quote Link to post Share on other sites
Galithar Posted January 23, 2015 Report Share Posted January 23, 2015 (edited) a tłok na pewno ma wszystkie zęby? Wstaw jeszcze zdjęcie środka. Edited January 23, 2015 by Galithar Quote Link to post Share on other sites
seger Posted January 23, 2015 Report Share Posted January 23, 2015 A może złe podkładkowanie ? Quote Link to post Share on other sites
Adam47 Posted January 23, 2015 Author Report Share Posted January 23, 2015 (edited) Wymieniłem teraz na stockowy tłok i to wszystko sie działo na stockowym tłoku z glowica bore up. Zdjęcie wrzuce jutro ponieważ na dzis juz to skończyłem. Nurtuje mnie pytanie czy powinienem kupić silnik neodym cymy? w tłoku elementa jeden ząb ten najwiekszy musiałem odrobinę spilowac ponieważ zaczepial o korpus zebatki Edited January 23, 2015 by Adam47 Quote Link to post Share on other sites
Adam47 Posted January 24, 2015 Author Report Share Posted January 24, 2015 (edited) Zamieszczam dwa zdjęcia w tym spasowanie zebów z tłokiem ( stockowym ) oraz dwa tłoka elementa z wymienioną szczęką ( w oryginalnej wyrwało ząb ). Dodam także, że tłoka elementa nawet nie rusza z miejsca. http://files.tinypic...l4q5u45hxgt.jpg http://www.iv.pl/ima...83078992255.jpg http://images.tinypi...h2bqe95c60d.jpg http://images.tinypi...t3iynwr1uo3.jpg Edited January 24, 2015 by Adam47 Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted January 24, 2015 Report Share Posted January 24, 2015 Za szeroki tłok albo za ciasne podkładkowanie. Quote Link to post Share on other sites
Puloman Posted January 26, 2015 Report Share Posted January 26, 2015 Czy ten czerwony tłok nie ma uwalonego pierwszego zęba? Quote Link to post Share on other sites
Tomciaz Posted January 26, 2015 Report Share Posted January 26, 2015 Ma. Do autora tematu - wyjmij wszystkie bebechy, skręć obie połówki gearboxa z samym tłokiem na prowadnicach i zobacz jak chodzi. Jeżeli za ciasno - pilnik w dłoń i szoruj prowadnice tłoka. Jeżeli dobrze - skręć gera z samymi zębatkami, bez blokady przeciwpowrotnej i zakręć, powinny obacać się swobodnie. Jeżeli tak się nie dzieje - podkładkuj od nowa. Quote Link to post Share on other sites
marvol Posted January 26, 2015 Report Share Posted January 26, 2015 Ten ząb sam z siebie się nie uwalił. Zrób do porządku AOE, może zębatki zabrały Ci tłok od drugiego zęba. Quote Link to post Share on other sites
karol_alasz Posted January 26, 2015 Report Share Posted January 26, 2015 (edited) Napisał przecież, że sam go zebrał... Ja w giecie od Aresa miałem taki dynks, że tłok oryginalny nie chciał z nową głowicą się wycentrować i blokowało na prowadnicach... Wypiłowanie otworu na montaż głowicy tłoka i kego centralizacja pomogły... A ten element to świerzy tłok? Bo ostatni ząb też dostał nieźle wciry... Na bank AOE się zmieniło po założeniu nowej głowicy... Edited January 26, 2015 by karol_alasz Quote Link to post Share on other sites
marvol Posted January 26, 2015 Report Share Posted January 26, 2015 A ten element to świerzy tłok? Bo ostatni ząb też dostał nieźle wciry... Na bank AOE się zmieniło po założeniu nowej głowicy... O tym zębie właśnie pisałem, Karol ;) Quote Link to post Share on other sites
karol_alasz Posted January 26, 2015 Report Share Posted January 26, 2015 A bo to lidziska różnie liczą, po ludzku i po arabsku...Pierwszy,ostatni... No to przynajmniej zgodność zeznań jest -AOE do poprawy! Quote Link to post Share on other sites
Adam47 Posted January 26, 2015 Author Report Share Posted January 26, 2015 Czekam na nowy tłok. Zgrane było dobrze. Dam znać jak zmontuje z nowym tłokiem, póki co dzięki za pomoc. Quote Link to post Share on other sites
Adam47 Posted January 28, 2015 Author Report Share Posted January 28, 2015 Nowy tłok dotarł. Wszystko złożone - na stockowej sprężynie replika strzela pięknie, na SP130 Guardera objawy są takie, że dalej blokuje się w połowie tłoka i cały mechanizm stoi. Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted January 29, 2015 Report Share Posted January 29, 2015 Spróbuj na innym silniku. Quote Link to post Share on other sites
Huba_lbn Posted January 29, 2015 Report Share Posted January 29, 2015 (edited) A 11,1V też nie rusza tego SP130 Guardera? Mocniejszy silnik lub zębatki torque up. Chociaż piszesz że masz jakiś "golden eagle high power" a SP130 Guardera targają stockowe silniki od CYMY czy A&K na zwykłych zębatkach na 7,4V. A może podkładkowanie? Edited January 29, 2015 by Huba_lbn Quote Link to post Share on other sites
Adam47 Posted January 29, 2015 Author Report Share Posted January 29, 2015 na silniku niebieskim cymy tez nie idzie Quote Link to post Share on other sites
gloomer Posted January 29, 2015 Report Share Posted January 29, 2015 A masz łożyskowanie na prowadnicy? Bo napisałeś tylko o łożyskowaniu na głowicy tłoka. Quote Link to post Share on other sites
karol_alasz Posted January 29, 2015 Report Share Posted January 29, 2015 Może spring jakiś lewy,mało to było o podrłbach guardera... Wygląda jakby było za dużo zwojów i dalej już się nie złoży niż do połowy...jeszcze jak z obu stron łożyskowanie to miejsca jak na lekarstwo... Quote Link to post Share on other sites
Adam47 Posted January 29, 2015 Author Report Share Posted January 29, 2015 tak łożyskowana prowadnica. Guarder ma 17cm .http://files.tinypic.pl/i/00625/5qp1qc9ub5l2.jpg. Porównanie ze stockiem ( po lewej ) Quote Link to post Share on other sites
marvol Posted January 29, 2015 Report Share Posted January 29, 2015 (edited) karol dobrze mówi, polać mu ;P Rzeczywiście może być za długa. Trzeba było by ścisnąć razem tłok z tą sprężyną i prowadnicą do końca, i obejrzeć czy to w ogóle jest możliwe do zrobienia (czy się mieści) - jak się nie da, to za dużo zwojów jest - wywalasz łożyskowanie z głowicy tłoka i próbuj jeszcze raz. Edited January 29, 2015 by marvol Quote Link to post Share on other sites
Huba_lbn Posted January 29, 2015 Report Share Posted January 29, 2015 (edited) Czyli to może być: Podwójne łożyskowanie; Lewa sprężyna; Złe wypodkładkowanie; A jakie masz okablowanie? Kiepskie kable potrafią skutecznie obniżyć moc silnika. EDIT: Moje SP130 Guardera (10,5kg) też ma 17 cm. Wywalić jedno łożyskowanie i spróbować. Edited January 29, 2015 by Huba_lbn Quote Link to post Share on other sites
Adam47 Posted January 29, 2015 Author Report Share Posted January 29, 2015 Wyrzuciłem łożyskowanie głowicy tłoka i dalej to samo. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.