Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

Jako, że gwarancja się skończyła to mogłem z czystym sumieniem otworzyć gearboxa :icon_smile: Nigdy nie widziałem tak czystego gearboxa - smar jedynie tam gdzie być powinien czyli na zębach zębatek :icon_smile: Wymieniłem parę części:

  • wstawiłem cylinder typu 0,
  • głowica tłoka aluminiowa, z łożyskowaniem od strony sprężyny - nie pamiętam marki, ale prawdopodobnie Modify,
  • dysza aluminiowa z uszczelnieniem - Deep Fire,
  • sprężyna Guarder SP140,
  • zamieniłem zębatkę silnikową (wstawiłem SHS z zestawu 32:1, bo ma 6 zębów przeciwpowrotnych) - chyba błąd, bo jak to SHS-y troszkę wyją.

Tłok i jego zęby po roku pracy - zero śladów zużycia. Głowica cylindra też wygląda na porządną. No i ta przyjemność rozkręcania i skręcania gearboxa bez próbującej zabić Cię sprężyny :icon_biggrin:

Po poskładaniu wszystkiego do kupy uzyskałem na kulkach 0,25g bardzo stabilne 142-143 m/s. Po przeliczeniu wychodzi nominalne 525 fpsów. Nie jestem profesjonalistą w serwisowaniu replik, więc uważam ten wynik za bardzo dobry. Zapomniałem o teflonfixie, ale to się nadrobi później.

 

Co do promyka to nie miałem możliwości przetestować go w warunkach laboratoryjnych - był ze mną na jednej strzelance i sprawował się bardzo przyzwoicie :icon_smile:

 

A za tą dyszę co jest w stocku to Krytac powinnien dostać bęcki...

Edited by nockeer
Link to post
Share on other sites
  • Replies 140
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mówiąc szczerze to tą dyszę kupowałem pod CA G3 :) Na oko są identyczne. Na tej dyszy, cylindrze i głowicy tłoka uzyskiwałem w G3 515 fpsów. Więc jak widać zestaw nawet lepiej pasuje do Krytaca :)

 

Nie wiem czy na 11,1 nie ma problemów, ale na 7.4V ich nie zauważyłem ;)

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Ja kupiłem szyny i mocowania keymod od naszych żółtych braci z aliexpress i wszystko pasowało bez przeróbek (risy, mocowanie latarki, kamery, chwyt przedni i klamry pod pasek). Nie wiem co i skąd zamawialiscie, że wam nie pasowało :)

Edited by spoco
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Szczęśliwy posiadasz Krytaca SPR mk2

 

Moje szybkie wrażenia po przestrzelaniu repliki na 2 strzelankach.

Replika zakupiona w gf, gdzie od razu zostały wymienione pewne komponenty, a mianowicie:

 

Cylinder typ 0 SHS

Uszczelniona dysza Element 22mm (choć w praktyce miała 21,5mm)

Sprężyna Modify 130

T connect

 

Modyfikacje moim zdaniem dały całkiem sporo bo replika pluje stabilnie 465-470, wymiana cylindra z "niezerowego" na "zerowy" daje dodatkowo możliwość wstawienia dłuższej lufy, co prawdopodobnie w przyszłości zrobię. Podczas strzelanek używałem kulek 0.28, ale przy takiej mocy zauważyłem że jest to stanowczo za mało, dlatego w niedzielę będę testował 0,3 i 0,36. zasięg liczony baaardzo na oko to 60-70m (wybaczcie niedokładność, ciężko jest zmierzyć dokładny zasięg na pagórkowatym terenie).

 

Co do szyn w keymodzie, kupiłem pierwsze lepsze od krakmana, okazało się że przeszkadzają dwa plastikowe wypusty, ukręciłem je kombinerkami.... i ta da. założone trzymają się solidnie. na jednej szynie mam chwyt, na drugiej latarkę i w moim przypadku sprawdza się :D

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Sprawiłem sobie spr mk2, ogólnie planuje zrobić z niego dmr

Wiadomo że lufa przyjdzie dłuższa, także do wymiany pójdzie cylinder i dysza

Planuje sprężynę sp150, z tego co czytałem zębatki powinny dać rade, jednak boję się o łożyska, wymieniać od razu na ślizgi?

Seryjny silnik daje radę?

 

Tak przy okazji, to normalne że regulacja hop'a jest tak "twarda"? Do ustawiania musiałem użyć śrubokrętu, paznokcie po prostu bym sobie pourywał

Oprócz tego mam wrażenie że zębatki są bardzo głośne, a na pewno głośniejsze w porównaniu do seryjnych zębatek w g36 aresa

A może trafiła mi się felerna sztuka? ;]

Link to post
Share on other sites

Hej

 

Komu jeszcze poleciał tyl korpusu w wersji Mk2?

W moim niestety odpadł w słynnym miejscu tylnego pinu i najbardziej wkurzające jest to że odkryłem to otwierając pokrowiec tuż przed strzelanką ;(

Wysłałem już pytanie do sklepu co z tym robić. Pewnie jutro odpowiedzą.

Edited by Alexandri
Link to post
Share on other sites

Ciąg dalszy sprawy uszkodzenia:

Kontaktowałem się zarówno ze sklepem jak i bezpośrednio producentem.

Coś musi być na rzeczy z korpusami Krytaca bo zarówno sklep jak i producent zaoferowali pomoc. W efekcie od Krytaca dostanę nowy korpus a Azteko mi go zamontuje. Zapowiada się że sprawa zakończy się pozytywnie ale lekki niesmak pozostanie bo takie rzeczy w sprzęcie tej klasy i za te pieniądze?

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Ok, poczytałem... zwykle, praktycznie zawsze komuś upada i to konkretnie...

Co ciekawe, nie widzialem pękniętej lvoa. Moja jest jakby wzmocniona w tym miejscu Oo

 

Edit: a nie .. wszystkie wygladaja na wzmocnione, ale pękają przed wzmocnieniem.

Edited by grpi84
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Od grudnia przez serwis przewinęły mi się dwie repliki Krytaca. Trident SPR MK1 i MK2. Jedna zrobiona pod 2,5J, druga pod 3J. Pęknięć jakichkolwiek brak. Pierwsza replika dotarła do mnie już po lekkich modyfikacjach, które klient zrobił na własną rękę. Druga replika nowa.

 

W obu replikach do wymiany na 100% dysza. Lekki luz na zębatce tłokowej wymagał dorzucenia jednej podkładki. Głowica cylindra nie była w 100% szczelna, poszła do wymiany. W obu replikach montowałem Titana v2 - szkielet wymagał rzeźby, a i bolt catch do usunięcia.

 

Komora imo także do wymiany, jest dobrze spasowana z repliką, ale to plastik. W jednej replice komora pękła na jej zakończeniu, w miejscu w którym wchodzi lufa, za klipsem. Pierdoła, ale jednak. Komora poszła do wymiany, testowałem zarówno Prowin'a jak i Retro Arms. Prowin wypadł lepiej, ale być może była to kwestia gumki i lepszego dopasowania. Stock zębatki bez zająknięcia wytrzymują SP150. Silnik też miodzio. Do wymiany poszedł również tłok, cylinder oraz obie głowice.

 

Cylinder typ1 pod lufę 509mm PDI 6,01mm, sprężyna SP150 400-402fps na 0,4g

Cylinder typ2bu pod lufę 416mm Prometheus, sprężyna SP130 dała 385-388fps na 0,36g

 

Tuning tej repliki to naprawdę przyjemna sprawa. Wszystko sztywne, osiowe i dobrze spasowane. Pęknięć poza tą komorą nie zauważyłem. Szkielet wydaje się być topornie wykonany, ale to nadal znalowy odlew. Replika tak czy siak do dopieszczenia bo nie jest idealna. Ma olbrzymi potencjał, warta sporych inwestycji takich jak szkielet cnc, komora, titan czy high endowa precka. Polecam.

Edited by wallop
Link to post
Share on other sites
Łatwo się tuninguje. Wszystkie części standardowe jak w typowym gbv2, no poza selektorem.
Wallop, nigdy nie widziałeś pekniętego body? W Azteko podobno mieli 2 takie przypadki ostatnio.

Czy ktoś z Was może potwierdzić, że "normalne" traktowanie Waszych replik, czyli średni stres konstrukcyjny nie powoduje ich pękania?

 

Wysłane z Tapatalk

 

 

Link to post
Share on other sites

Pęknięte body widziałem nie raz i w nie jednej replice. Ale jeśli chodzi o Krytac'a - na własne oczy nigdy. Nie wnikam w to jak kto traktuje repliki, części itp. Nie przeczę też, że Krytac takiego problemu nie ma. Po prostu się z tym osobiście nie spotkałem, ale słyszałem.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Kilka osob prosiło o dokładniejsze informacje odnośnie pęknięcia - replika niemal nowa, transportowana i przechowywana w profesjonalnym pokrowcu. Nie narażona na uszkodzenia mechaniczne a przynajmniej na korpusie brak takich śladów (tzn. od uderzenia itp.) a sam pokrowiec też bez uszkodzeń. Możliwe że coś postawiłem na pokrowcu podczas transportu samochodem i wyboje+ciężar zmęczył materiał korpusu. To gdybania bo inżynierem nie jestem ale nic innego mi do głowy nie przychodzi. Miejsce pęknięcia wyglądało na słaby punkt konstrukcyjny - najmniejsza grubość materiału. Potwierdzony drugi przypadek wśród dalszych znajomych gdy w CQB stuknięto kolbą o framugę... przy czym stuknięto nie walnięto! W efekcie uderzenia nastąpiło pęknięcie identyczne jak w moim egzemplarzu. Replika kupiona w UK, sprzedawca podesłał nowy korpus.

 

Ogólne wrażenie jest takie że jak na replikę za taką kasę z ryzykiem uszkodzenia korpusu, słabym mosfetem i osiągami jak u tańszej konkurencji to raczej nie polecam zakupu. Shitac poszedł w świat a ja obecnie biegam z KWA RONIN ML ;)

Link to post
Share on other sites

(...)

Ogólne wrażenie jest takie że jak na replikę za taką kasę z ryzykiem uszkodzenia korpusu, słabym mosfetem i osiągami jak u tańszej konkurencji to raczej nie polecam zakupu. Shitac poszedł w świat a ja obecnie biegam z KWA RONIN ML :icon_wink:

Poszedłem dokładnie tą samą ścieżką :-) Moje KWA Ronin z zewnątrz baaardzo miodne a blow-back porównywalny (jakieś 2/3) tego w moim G36C Army GBB. Tylko FPS w stocku rozrzuca 390-410.

 

Co do Krytyka to na forach/recenzjach Tridenty wszędzie mocno chwalą ... z wyjątkiem przypadków złamań body, co de facto tego typu (choćby najlepszy) sprzęt dla mnie dyskwalifikuje. Prawdziwą zagadką dla mnie jest natomiast, że Krytac wiedział już o tej wadzie mk1 i nie poprawił jej w mk2 :sciana:

 

@wallop: jak wiemy magiczne wyniki można uzyskać w wielu replikach, to głównie kwestia kosztów i umiejętności

Edited by 3kor
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...