SuchyGliwice Posted September 14, 2016 Report Share Posted September 14, 2016 Zanim posypią się gromy, że o wyciszaniu było dużo, uprzedzam, że czytałem te tematy i nawet są dość wyczerpujące, ale dotyczą już konkretnych replik. Ja natomiast chciałem podjąć dyskusję: jaki model będzie najbardziej odpowiedni do modyfikacji pod kątem wyciszania? Częściowo odpowiem sobie na to pytanie wiedzą zdobytą z innych tematów: replika powinna być krótka ponieważ będziemy dokładać tłumik -> czyli szukamy krótkiego karabinka lub pistoletu maszynowego body nie powinno być metalowe -> (pomijając repliki plastikowe metalowych pierwowzorów) odpadają AK, MP5, Mki, a na prowadzenie wysuwa się G36 w wersji C Proszę włączcie się do dyskusji i podzielcie się doświadczeniem, spostrzeżeniami i pomysłami. Może źle myślę, albo ktoś ma lepszego kandydata? Quote Link to post Share on other sites
Buniek92 Posted September 14, 2016 Report Share Posted September 14, 2016 Mój pomysł: -Scar -Szkielet GB z tworzywa http://forum.wmasg.pl/topic/76991-plastikowy-gb-v2-co-o-tym-myslicie/page__st__40 -Sorbopad -Cylinder typ 0, ilość powietrza wyregulowana poprzez Short strocking -Dobre poskładanie? Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted September 14, 2016 Report Share Posted September 14, 2016 Nie wiem jak 40D, ale sorbo 70D w zasadzie niewiele daje w kwestii głośności. Testowałem za to kiedyś taką śmieszną gąbkę do wygłuszeń naklejoną na głowicę cylindra i efekt był naprawdę porażający. Uderzenia tłoka były w zasadzie niesłyszalne. Niestety może być problem z trwałością takiego rozwiązania. Odnośnie wyboru repliki, to w środku powinno być jak najwięcej miejsca pomiędzy korpusem a gearboxem, celem upchania wygłuszenia. Może AUG? Jego największa wada przy tuningu mocowym (sposób montażu GB) jest tutaj zaletą, bo można napchać wygłuszenia, które zakryje również silnik, o co ciężko w większości replik. PS. W sumie innych BP też to dotyczy. Quote Link to post Share on other sites
SuchyGliwice Posted September 14, 2016 Author Report Share Posted September 14, 2016 Dzięki za odpowiedź, czyli wg Buniek92, w przypadku plastikowego GB szukamy czegoś z GBv2 i plastikowym body = SCAR Wiciok proponuje AUGa i klasyczne wyciszanie, co ma pewne zalety zwłaszcza $ osobiście skłaniam się bardziej ku GBv3, ale dyskutujmy dalej... PS Warszawska vs Krakowska szkola ;) Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted September 14, 2016 Report Share Posted September 14, 2016 SCAR ma tylko połowę korpusu z plastiku. AUG to w sumie taka pierwsza myśl, równie dobrze może być inny bullpup, np. UAR (choć nie wiem, czy cięgno od spustu nie będzie w nim przeszkadzać - AUG za to go nie posiada). Może P90 też by się sprawdziło, aczkolwiek to tylko gdybanie, gdyż nigdy nie miałem żadnego w rękach. Quote Link to post Share on other sites
Merrowing Posted September 14, 2016 Report Share Posted September 14, 2016 Właśnie wyciągnąłem moje P90 i wyjąłem z niego gearbox by sprawdzić ile tam jest miejsca. Nie mam dobrych wieści. Między silnik a body nie da się zmieścić żadnego sensownego wytłumienia. A moim L85 (ICS) cały gearbox dookoła mam obłożony pociętą gąbką. Nawet między komorę a magazynek dałem gąbkę. Razem z tłumikiem, dobrym podkładkowaniem, sorbo, dobrym smarem i lipolem 11,1V sporo to dało. Strzelec oczywiście słyszy mechanizm, ale ostrzeliwywany już raczej nie. Nie montowałem cichej głowicy tłoka ani cylindra. Tylko raz widziałem otwartego AUG'a, i wydaje mi się, że było tam sporo miejsca między body a gearboxem. Gdybym miał od podstaw budować cichą replikę, to za AUGiem właśnie bym się rozejrzał. Nie mam tylko pojęcia jak tam wygląda gniazdo magazynka i czy da się je jakoś wytłumić... możliwe że adapter na stanagi wpięty na stałe pozwoliłby na upchnięcie wytłumienia też z tamtej strony, ale to tylko moje gdybanie. UAR'a raz miałem w ręku, ale nie rozkładałem, więc się nie wypowiem na jego temat. Quote Link to post Share on other sites
GHOST13 Posted September 14, 2016 Report Share Posted September 14, 2016 Posiadam UARa. W środku między GB a body miejsce jest (na tyle że weszły mi kable 2,5mm), dodatkowo V3 tak jak chciałeś. Problemem przy wpychaniu wyciszenia w tą przestrzeń mogą być te wszystkie dzwigienki od manipulatorów które przechodzą na tył. Co zauważyłem replika już sama w sobie jest cicha (porównując do metalowego kałacha w którym jest sorbo to niebo a ziemia). Quote Link to post Share on other sites
Emcet Posted September 14, 2016 Report Share Posted September 14, 2016 W pierwszej chwili, myślałem że mowa tutaj o nowotworach. Tytuł taki jakiś niefortunny :icon_biggrin: Quote Link to post Share on other sites
SuchyGliwice Posted September 14, 2016 Author Report Share Posted September 14, 2016 W pierwszej chwili, myślałem że mowa tutaj o nowotworach. Tytuł taki jakiś niefortunny :icon_biggrin: Emcet nie spamuj ;) Może faktycznie poprosimy moda na zmianę na "projekt cichy AEG" ;) Widzę że AUG przedstawia duży potencjał, a wracając do g36, ktoś jakieś doświadczenia ma w wyciszaniu giety? Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted September 14, 2016 Report Share Posted September 14, 2016 Nie montowałem cichej głowicy tłoka ani cylindra. I słusznie, bo to zaraz bo bore-upie najbardziej przereklamowany badziew wśród ersoftowych części. Co do G36, to między korpusem a GB jest na tyle miejsca, żeby zmieściły się kable, ale nie na tyle, żeby wsadzić tam jakieś sensowne wygłuszenie. Plus silnik jest w rączce, przez co nie da się go wyciszyć. Quote Link to post Share on other sites
sledz Posted September 14, 2016 Report Share Posted September 14, 2016 (edited) P90 z tłumikiem Maruja - u kolegi na sprężynie M110 bez specjalnego wygłuszania z kilkunastu metrów słychać tylko świst kulki. Edited September 14, 2016 by sledz Quote Link to post Share on other sites
Emcet Posted September 14, 2016 Report Share Posted September 14, 2016 Przy takiej mocy to wszystko z plastiku będzie ciche. Pomijam przypadki z taką mocą powodowaną nieszczelnością. - Niska moc - Tworzywa na body - najlepiej gąbki/pianki wokół mechanizmu - Kawałek tłumika do wyłapania resztek powietrza - Ultra reakcja, żeby nie było zbytnio słychać pracy mechanizmu - Cała reszta, która była powiedziana wcześniej A tak z mojej strony, jak chce się być Nindża Asasinem to się bierze HP albo sprężynę :) Quote Link to post Share on other sites
Merrowing Posted September 14, 2016 Report Share Posted September 14, 2016 Wyciszony AEG ma sporo zalet. Trudniej Cię namierzyć na słuch, więc łatwiej się np flankuje czy atakuje z zasadzek. Nie jest to tak ciche jak sprężyna, ale ma wszystkie zalety AEG'a. Ja bardzo sobie chwalę wyciszenie u siebie. Paradoksalnie, sprawdza się zwłaszcza na szybkich grach z mnóstwem strzelania i walki mniej-więcej na wprost. Tam dwa czy trzy ciche strzały częściej są brane za odległe, i nikogo nie niepokoją. Quote Link to post Share on other sites
SuchyGliwice Posted September 15, 2016 Author Report Share Posted September 15, 2016 Kiedyś myślałem o SWD z HP, ale HP to temat tabu na śląsku - tutaj nie istotne. Merrowing łapie mój koncept. Czyli idziemy w kierunku bullpupów - kolejne punkty dla np AUGa Quote Link to post Share on other sites
zielen Posted September 15, 2016 Report Share Posted September 15, 2016 (edited) Przede wszystkim replika musi mieć miejsce dookoła GB. Sporo lat siedzę w temacie akustyki i wygłuszania więc pozwolę sobie wcisnąć swoje 2 grosze. :) Ogólnie jeśli planujesz zrobić wyciszonego AEG'a Z PRAWDZIWEGO ZDARZENIA to najlepiej by było zacząć od podstaw - znaczy to, raczej nie inaczej, zmierzyć i wyliczyć pasmo dźwięku jaki wydobywa się z układu, wyciągnąć przewodnie hz i pod tą częstotliwość dobrać ustroje akustuczne (w tym wypadku piankę o odpowiedniej gęstości i grubości). Istnieje też zasada, że wszędzie gdzie dostanie się powietrze dostanie się również dźwięk więc dobra szczelność układu pneumatycznego już w pewnym stopniu wycisza replikę. Kolejna sprawa to głowica tłoka i głowica cylindra - tutaj z racji pracy wydziela się dość spora ilość fal dźwiękowych i zmiana zderzaka głowicy cylindra jest jak najbardziej na miejscu. Ktoś tutaj pisał, że naklejał jakąś piankę w miejsce gumy, tą ścieżką bym poszedł. Gorzej będzie z amortyzacją udeżenia bo guma jest o niebo lepsza w tych kwestiach aczkolwiek można kombinować z laminatem. Następnie łączenie szkielet - komora. Nie wiem jak wygląda to w AUG'u, czy komora jest przytwierdzona do korpusu czy zapiera się tylko o czoło GB. To pierwsze działa na naszą korzyść, druga opcja stwarza trochę problemów bo jednak GB przenosi energię uderzenia na komorę a ta wpada w rezonans który oddziałowywuje na częstotliwość drgania powietrza - zmienia w pewien sposób wydobywający się dźwięk. Kolejna ważna sprawa to spasowanie - im lepsze tym w mniejszy rezonans wpadają częsci i mniej hałasu generują. Dobrą opcją byłoby również zmierzenie częstotliwości drgania powietrza u wylotu lufy, wtedy, jak w przypadku GB, możnaby zastosować "piankę na wymiar pod częstotliwość" i zastąpić fabryczną nią tą w tłumiku dźwięku. Najtrudniejszą sprawą będzie silnik bo sam generuje pewien hałas a oprócz tefo drga i wprawia w drganie resztę części - mocne usztywnienie w koszyku i zniwelowanje drgań może pomóc. Nie jestem pewien czy obkładanie go pianką pomoże, tutaj raczej chyliłbym się ku stwierdzeniu, że im lepszy silnik (kultura pracy mechanizmu wewnętrznego) tym lepiej. Pomijam aspekt poskładania GB bo powszechnie wiadomo, że dobrze poskładane i dobrze spodkładkowane zębatki już dają sporo do wyciszenia układu. Ultra reakcja na spust o której wspominał Emcet również odejmuje nam db. Ogólnie temat ciekawy jak i sam projekt. Czekam na rozwój oraz, w miarę posiadanej wiedzy, służę pomocą. ;) Edited September 15, 2016 by zielen Quote Link to post Share on other sites
Merrowing Posted September 15, 2016 Report Share Posted September 15, 2016 Zieleń, da się w prosty sposób, w domu, zmierzyć częstotliwość dźwięku? Czym to mogę zrobić prócz kamertonu? Wybacz naiwność pytania, nigdy nie zajmowałem się tą tematyką. Jeszcze jedno właśnie przeglądałem wyniki z google pod kątem wygłuszania, i rzuciły mi się w oczy spraye i pasty wygłuszające. Ktoś coś o tym więcej wie? Ma szansę zadziałać w AEGu? Quote Link to post Share on other sites
zielen Posted September 16, 2016 Report Share Posted September 16, 2016 (edited) Nie szkodzi, kto pyta nie bładzi. ;) Mikrofon kierunkowy/mikrofon pojemnościowy + analizator częstitliwości (do ściągnięcia z neta za darmo). Mikrofon nie musi być jakiś über bo nie walczymy też z rezonansem w kabinie realizatora. Te wygłuszenia w spreju o których piszesz to częsti lipa. Służą bardziej do niwelowania drgań niż samego wyłapywania herzów. Oprócz tego odłazi, nie trzyma porządanej gęstości i odchyły w pochłanianej częstotliwości są spore. To zwykła pianka w puszce. Podpowiem wam, że świetnie w dziedzinie wygłuszania sprawdza się wełna mineralna, dokładnie Isover PT80, większość ustrojów akustycznych jest budowana na jej bazie. Do dostania w różnych grubościach a i tak zawsze można dociąć. ;) Swoją drogą zależy na jaką replikę zdecyduje się autor czy jakie repliki na obecne tutaj towarzystwo - jestem w stanie pomierzyć częstotliwości dźwięku i wrzucić. Oczywiście dużi zależy od samej repliki i zastosowanych części bo takie pomiary najlepiej jest dokonywać indywidualnie dla danej repliki. Pomiarów mogę dokonać ja M4 (custom) AKM (CM048), RPK (LCT) oraz AUG'u (bodajże JG). Rzecz jasna pomiary będą miały pewną niedokładność ale przynajmnien będzie już coś. ;) P.S. Kamerton nie za bardzo się nada ponieważ w swojej budowie jest to zazwyczaj instrunent jednotonowy i służy do strojenia instrumentów. Edited September 16, 2016 by zielen Quote Link to post Share on other sites
sensu Posted September 16, 2016 Report Share Posted September 16, 2016 P.S. Kamerton nie za bardzo się nada ponieważ w swojej budowie jest to zazwyczaj instrunent jednotonowy i służy do strojenia instrumentów. Elektroniczne stroiki mają właśnie mikrofon i wskaźnik częstotliwości do strojenia np każdej struny oddzielnie . Może o taki chodziło. Quote Link to post Share on other sites
zielen Posted September 16, 2016 Report Share Posted September 16, 2016 (edited) Być może ale to nie jest już kamerton. :P Wątpie by to dało radę, mikrofon ma bardzo małe rozmiary i raczej szybko by się "zapchał" sygnałem. Sam układ ma wbudowany analizator ale i procesor który od razu przelicza hz na tony i tylko te tony wyświetla na wyświetlaczu. Edited September 16, 2016 by zielen Quote Link to post Share on other sites
SuchyGliwice Posted September 17, 2016 Author Report Share Posted September 17, 2016 zielen, dzięki za wyczerpujące wypowiedzi. A kontynuując (może) naiwne pytania: wspomniałeś o piankach pod konkretne charakterystyki dźwięku... Może podać jakiś przykładowy link? Producent w karcie określa taki zakres tłumienia? Quote Link to post Share on other sites
zielen Posted September 19, 2016 Report Share Posted September 19, 2016 (edited) http://www.acousticity.pl/ustroje-akustyczne/auralex Producent rzadko określa pasmo pochłaniania ponieważ gotowe "pianki" są zazwyczaj "szerokopasmowe" czyli są do wszystkiego. Jak coś jest do wszystkiego to jest do...wiecie czego. Większość studio nagraniowych samemu wykonuje ustroje akustyczne bądź najmuje firmę. Mamy na rynku miliardy różnego rodzaju pianek i tworów które mają świetne właściwości dźwiękochłonne (wspomniany wcześniej Isover PT80) i są w śmiesznych pieniądzach. Podstawą jest wiedzieć jaką częstotliwość chcemy załatwić, jak już wiemy to spokojnie szukamy różnego rodzaju rozwiązań - filc, gąbka, pianka montażowa, pianka politurelynowa (nie wiem czy dobrze to napisałem :x), wełna mineralna, wełna szklana, etc. Wszystko kwestia gęstości i pochłaniania. Da się to obliczyć ze wzoru/wzorów. ;) Edited September 19, 2016 by zielen Quote Link to post Share on other sites
SuchyGliwice Posted September 21, 2016 Author Report Share Posted September 21, 2016 http://www.acoustici...styczne/auralex Producent rzadko określa pasmo pochłaniania ponieważ gotowe "pianki" są zazwyczaj "szerokopasmowe" czyli są do wszystkiego. Jak coś jest do wszystkiego to jest do...wiecie czego. Większość studio nagraniowych samemu wykonuje ustroje akustyczne bądź najmuje firmę. Mamy na rynku miliardy różnego rodzaju pianek i tworów które mają świetne właściwości dźwiękochłonne (wspomniany wcześniej Isover PT80) i są w śmiesznych pieniądzach. Podstawą jest wiedzieć jaką częstotliwość chcemy załatwić, jak już wiemy to spokojnie szukamy różnego rodzaju rozwiązań - filc, gąbka, pianka montażowa, pianka politurelynowa (nie wiem czy dobrze to napisałem :icon_mad:), wełna mineralna, wełna szklana, etc. Wszystko kwestia gęstości i pochłaniania. Da się to obliczyć ze wzoru/wzorów. :icon_wink: Fajnie, fajnie :icon_biggrin: To chyba rozpocznę projekt... Zakupię Auga (prawdopodobnie APS), ponagrywam jak strzela stock oraz stock z tłumikiem, a potem zabiorę się za wyciszenie zewnętrzne GB i zrobię filmiki dla porównanie. Po gwarancji zabiorę się za bebechy. Dzięki wszystkim za dyskusję. Dalsze efekty projektu będę powoli ale sukcesywnie starał się tu przedstawić. Quote Link to post Share on other sites
zielen Posted September 21, 2016 Report Share Posted September 21, 2016 Cała wiedza odnośnie wyliczania chłonności fal dźwiękowych (wzory) czy poprawnego pomiaru częstotliwości (mikrofon, programy, sposoby, kalibracja) jest na guuglu i twojejtubie. ;) Pamiętaj jednak, że jeśli dalej ma być cycuś galancie to po tuningu wypadałoby na nowo porobić pomiary i pod nowe pomiary wykonać nowe wygłuszenie. Pod warunkiem, że oczywiście zajdzie taka potrzeba bo różnice w częstotliwości mogą być nikłe. ;) Zaczni jednak od najważniejszego - dobre poskładanie GB, wzorowa szczelność i spasowanie całej repliki. To już będzie połowa sukcesu. ;) Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted October 28, 2016 Report Share Posted October 28, 2016 Mam dwa augi i wytlumialem go uzywajac gąbek. Gearbox da rade bardzo mocno obłozyć piankami - fajnie to dziala. Do tego - jest to bullpop wiec dodanie troche tlumika zupelnie nie zmniejsza kompaktowosci repliki (da sie tez kupic wersje cqb mocowania lufy - skrocic lufe z 509 na np 400 i wogole nie zmieniac dlugosci repliki). Dobre zlozenie gearboxa i odpowiednio ciche czesci i naprawde jest roznica. Jedyny problem z mocno wyciszona replika jest taki ze przeciwnik moze nie zauwazyc ze do niego sie strzela. moze nie poczuc kulki albo stwierdzic ze cos na niego spadlo. Mialem takie przypadki z mocno wyciszonym shotgunem - niby 300 fps - ale byl taki cichy ze na 20 m trafiony delikwent nie mial pewnosci czy ktos do niego strzelil. Jezeli lubisz sie irytowac na ludzi ktorzy nie zauwazyli ze ich trafiles - to jest to spoko pomysl ;p Ja zrezygnowalem z nadmiernego wyciszenia. Quote Link to post Share on other sites
Mamut Posted November 19, 2016 Report Share Posted November 19, 2016 Kocur666, nie ma czegoś takiego jak za cicha replika. ;) Temat ciekawie się rozwija dzięki wiedzy zielen. Sam mam małego fioła na punkcie wyciszania i teraz mam na warsztacie G36 zrobiony na SL8. Z mechaniki wiadomo, podkładkowanie i 100% szczelność. Chiński silnik poleci na wymianę na jakiś high torque, bo fabryczny trochę wyje. Zainstalowałem tam przykręcaną do gearboxa komorę pro-win by ustabilizować FPS'y i przy okazji zredukuję rezonans (dzięki zielen za tą mało oczywistą wiedzę). W samym gearboxie umieściłem zębatki helikalne, które gładziej pracują i wstawiłem głowicę tłoka airsoftpro. Wyglądem od frontu podobna do tych z VSR z hamulcem pneumatycznym (bolec). Giwera jeszcze nie skończona, ale z 50 metrów ledwo ją słychać (sprężyna M130). Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.