Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Zwarcie na silniku


Recommended Posts

Miernikiem to ci i na dobrym silniku pokaże zwarcie. Rezystancja uzwojeń jest znikoma. Jeśli nie chce się kręcić to możesz wyjąć wirnik i sprawdź stan komutatora. Może jakieś opiłki zawierają jego sekcje. Potem pomierz, czy nie ma zwarcia pomiędzy którymkolwiek stykiem komutatora a wirnikiem.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Jeśli chcesz się dowiedzieć ile prądu pobiera silnik w Twojej replice to musisz zmierzyć to sam. Tak jak napisał Kocur czynników jest sporo. Najłatwiejszy sposób to włączyć szeregowo w obwód multimetr ustawiony na pomiar prądu. Najlepiej zrobić to oscyloskopem ale rzadko kto ma do niego dostęp. Tutaj przykładowe wyniki takiego pomiaru:

PDF

Ja po zmierzeniu wiem że coś mam do poprawy w GB, tylko czasu brak.

Link to post
Share on other sites

Ja mam amperomierz anologowy z wtyczkami T-CONNECTOR naj lepiej sie sprawuje od tych mierników cyfrowych

Na sp170 łozyska śliskowe gb miałem 32A na semi

Na sp170 łozyska kulkowe gb miałem 25A na semi

Na sp140 łozyska kulkowe gb 23A auto i 25A na semi

Na sp 130 łozyska kulkowe gb 17A auto i 21A na semi

na stockowych sprężynach jest koło 12A auto i 15A semi

 

To tylko przykładowe pomiary jakie kiedyś robiłem to wszytko zależy od napięcia baterii 7,4v czy to jest 11,1V i bardzo ważne jakie mamy przełożenie zębatek i czy silnik jest na magnes neodymowy

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...