MistrzZen Posted October 12, 2016 Report Share Posted October 12, 2016 Mianowicie mam zwarcie na silniku sprawdzalem multimetrem. Czy silnik do wywalenia i czy to on mogl uszkodzic mi nimh? I czy jak pada nimh to pada caly czy tylko pojedynczy akumulatorek? Quote Link to post Share on other sites
mareq Posted October 12, 2016 Report Share Posted October 12, 2016 Miernikiem to ci i na dobrym silniku pokaże zwarcie. Rezystancja uzwojeń jest znikoma. Jeśli nie chce się kręcić to możesz wyjąć wirnik i sprawdź stan komutatora. Może jakieś opiłki zawierają jego sekcje. Potem pomierz, czy nie ma zwarcia pomiędzy którymkolwiek stykiem komutatora a wirnikiem. Quote Link to post Share on other sites
pan kozaq Posted October 12, 2016 Report Share Posted October 12, 2016 może zobacz czy działa? Quote Link to post Share on other sites
MistrzZen Posted October 13, 2016 Author Report Share Posted October 13, 2016 Silnik dziala. Ale padlo mi nimh i wydaje mi sie ze lipo odrobine spuchlo i napiecie na dwu cellowym wynosi 5.5v. Quote Link to post Share on other sites
MistrzZen Posted October 22, 2016 Author Report Share Posted October 22, 2016 Chyba wymienie silnik. Taki sie nada http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6563490721 ?. Ale jeszcze czy po drodze do silnika jest cos co moglo by mi uszkodzic baterie (na kablach zwarc niema). Quote Link to post Share on other sites
dziadekmarek1 Posted October 22, 2016 Report Share Posted October 22, 2016 Zależy czy masz gear v2 czy v3 (ten jest do v3).A tak w ogóle jak już kupować to high torgue. Za tym z linku przemawia tylko podejrzanie niska cena. Quote Link to post Share on other sites
MistrzZen Posted October 22, 2016 Author Report Share Posted October 22, 2016 mam v3. Właśnie ta niska cena też mnie zastanawia. Quote Link to post Share on other sites
Kriss88 Posted October 22, 2016 Report Share Posted October 22, 2016 Bo to są silniki poserwisowe po prostu. Quote Link to post Share on other sites
MistrzZen Posted October 22, 2016 Author Report Share Posted October 22, 2016 Napisalem do nich i pisza, że sa to nowe silniki Quote Link to post Share on other sites
MistrzZen Posted November 12, 2016 Author Report Share Posted November 12, 2016 Dobra zmienilem silnik i replika dziala. Ale mam jeszcze jedno pytanie. Jaki jest pobór prądu repliki? Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted November 12, 2016 Report Share Posted November 12, 2016 Zalerzy od ... głownie sprezyny, przelozenia zebatek, nasmarowania, uzytych lozysk i oporów na nich, oporów na cylindrze ... ogolnie od wszystkiego :) Quote Link to post Share on other sites
HarrisonJones Posted November 12, 2016 Report Share Posted November 12, 2016 Jeśli chcesz się dowiedzieć ile prądu pobiera silnik w Twojej replice to musisz zmierzyć to sam. Tak jak napisał Kocur czynników jest sporo. Najłatwiejszy sposób to włączyć szeregowo w obwód multimetr ustawiony na pomiar prądu. Najlepiej zrobić to oscyloskopem ale rzadko kto ma do niego dostęp. Tutaj przykładowe wyniki takiego pomiaru: PDF Ja po zmierzeniu wiem że coś mam do poprawy w GB, tylko czasu brak. Quote Link to post Share on other sites
matrigs Posted November 12, 2016 Report Share Posted November 12, 2016 Albo kupić taki dynks: https://www.aliexpress.com/item/RC-Boat-Heli-Watt-Meter-Digital-LCD-Display-DC-60V-100A-Battery-Power-Analyzer-New-Arrival/32647228109.html?ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_2_10037_10032_10077,searchweb201603_1&btsid=277ea878-954d-4557-9fdd-b74697777b38 Mam i robi co powinien Quote Link to post Share on other sites
mareq Posted November 12, 2016 Report Share Posted November 12, 2016 Fajnie ale to ustrojstwo poda ci uśredniony pomiar. Jak chce się poznać maksymalny pobór prądu to albo oscyloskop albo miernik cyfrowy, który ma funkcję rejestracji extremów. Ewentualnie można użyć miernika wskazówkowgo. Quote Link to post Share on other sites
MistrzZen Posted November 13, 2016 Author Report Share Posted November 13, 2016 Ok zmierze multimetrem. Ale mniej wiecej amperarz nie bedzie przekraczal tych krytycznych 10A?Bo niewiem czy brac multimetr czy miernik analogowy. Quote Link to post Share on other sites
mareq Posted November 13, 2016 Report Share Posted November 13, 2016 Może być i 20A Quote Link to post Share on other sites
matrigs Posted November 13, 2016 Report Share Posted November 13, 2016 Fajnie ale to ustrojstwo poda ci uśredniony pomiar. Jak chce się poznać maksymalny pobór prądu to albo oscyloskop albo miernik cyfrowy, który ma funkcję rejestracji extremów. Ewentualnie można użyć miernika wskazówkowgo. Miernik pokazuje peak A. Quote Link to post Share on other sites
MistrzZen Posted November 13, 2016 Author Report Share Posted November 13, 2016 Czyli jesli miernik to raczej tylko cegowy. Quote Link to post Share on other sites
dede Posted November 13, 2016 Report Share Posted November 13, 2016 Ja mam amperomierz anologowy z wtyczkami T-CONNECTOR naj lepiej sie sprawuje od tych mierników cyfrowych Na sp170 łozyska śliskowe gb miałem 32A na semi Na sp170 łozyska kulkowe gb miałem 25A na semi Na sp140 łozyska kulkowe gb 23A auto i 25A na semi Na sp 130 łozyska kulkowe gb 17A auto i 21A na semi na stockowych sprężynach jest koło 12A auto i 15A semi To tylko przykładowe pomiary jakie kiedyś robiłem to wszytko zależy od napięcia baterii 7,4v czy to jest 11,1V i bardzo ważne jakie mamy przełożenie zębatek i czy silnik jest na magnes neodymowy Quote Link to post Share on other sites
MistrzZen Posted November 14, 2016 Author Report Share Posted November 14, 2016 Dobra i tak niezmierze bo analogowy mam na 12a ale w sumie nie musze jesli wiem ze pobiera wiecej niz 10a Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.