helios2020 Posted November 15, 2016 Report Share Posted November 15, 2016 Witam mam baterię stockową od jg i ładowarkę stockową. Jeszcze jej nie ładowałem ponieważ miałem ostatnio problem z baterią która nie działała i się zastanawiam czy coś zrobiłem źle czy po prostu dostałem zepsutą baterię bądź ładowarkę. Znam wzór na obliczanie przybliżonego czasu ładowania ale słyszałem że pierwszy raz jak się ładuję baterię to trzeba ją dłużej ładować. Bateria : 1100 mAh 1,2V Ładowarka: Output 8,4V 250 mA Quote Link to post Share on other sites
sledz Posted November 16, 2016 Report Share Posted November 16, 2016 Starsze typy baterii trzeba było formować (czy tam formatować) przez 2-3 krotne rozładowanie do zera i naładowanie do pełna. Czas ładowania taki sam (1.5*pojemność/natężenie). Traktowałem tak moje nimhy (rozładowywane żarówką na spinaczach) 10 lat temu i długo służyły. Quote Link to post Share on other sites
GuloGulo Posted November 16, 2016 Report Share Posted November 16, 2016 (...)rozładowanie do zera(...) To zero należy wziąć w cudzysłów. Rozładowanie do dosłownego 0,00 V spowoduje bezpowrotne uszkodzenie ogniw :) Nie pamiętam dokładnie (wujek gógiel pomoże) ale chyba bezpieczne progowe napięcie to 0,90 V na ogniwo dla NiMH. I do rozładowania lepiej posłużyć się ładowarką procesorową, a jak się już używa żarówki albo innych patentów to używać woltomierza i nie schodzić poniżej 7,00 V na pakiet (przy tym zestawie, czyli 7x1,20) Quote Link to post Share on other sites
helios2020 Posted November 16, 2016 Author Report Share Posted November 16, 2016 Starsze typy baterii trzeba było formować (czy tam formatować) przez 2-3 krotne rozładowanie do zera i naładowanie do pełna. Czas ładowania taki sam (1.5*pojemność/natężenie). Traktowałem tak moje nimhy (rozładowywane żarówką na spinaczach) 10 lat temu i długo służyły. Czyli mam ją formatować czy nie? Mi wyszło 6,16 czas i uważam że to trochę mało bo to stockowa bateria :P (zaznaczam to moja pierwsza działająca replika). Quote Link to post Share on other sites
hindus Posted November 16, 2016 Report Share Posted November 16, 2016 (edited) Teoretycznie NiMH (w przeciwieństwie do NiCd) nie mają efektu pamięci. Jak nie masz rozładowywarki, to lepiej nie kombinować ze spinaczami i żarówkami jak proponuje kolega wyżej :icon_razz: A po prostu ładować te 6h ile tam policzyłeś i już. No i na przyszłość odkładać kasę na LiPo + mikroprocesorową. Te stockowe baterie to w sporej części tylko taki tester czy replika w ogóle działa. Miesiące nieprawidłowego przechowywania, wątpliwej jakości ogniwa no i efekt jest taki, że spora część jest na wstępie do utylizacji. Edited November 16, 2016 by hindus Quote Link to post Share on other sites
helios2020 Posted November 16, 2016 Author Report Share Posted November 16, 2016 Teoretycznie NiMH (w przeciwieństwie do NiCd) nie mają efektu pamięci. Jak nie masz rozładowywarki, to lepiej nie kombinować ze spinaczami i żarówkami jak proponuje kolega wyżej :icon_razz: A po prostu ładować te 6h ile tam policzyłeś i już. No i na przyszłość odkładać kasę na LiPo + mikroprocesorową. Te stockowe baterie to w sporej części tylko taki tester czy replika w ogóle działa. Miesiące nieprawidłowego przechowywania, wątpliwej jakości ogniwa no i efekt jest taki, że spora część jest na wstępie do utylizacji. Chodzi o to że nie chcę od razu wydać całych pieniędzy jakie mam ( tak jestem 13 latkiem który zbiera pieniądze na replike itd) więc chce żeby chociaż jakiś czas działała. Aha i czy jakbym kupował nową baterie i ładowarkę to musi mieć te same parametry co stockowa? Quote Link to post Share on other sites
werwolf312 Posted November 16, 2016 Report Share Posted November 16, 2016 Znaczy powiem Ci tak. Ogólnie przez 2 lata używałem NiMH'ów i po prostu co sezon kupowałem nowe i mówie z góry że nimh jest nieopłacalny. Musisz martwić się formatowaniem i innymi gównami, a jak masz LIPO to podłączasz i masz święty spokój. ładowarka redoxa to ok 50 zł. Uwierz mi warto, naprawdę. Też zaczynałem jak miałem te 13 lat, też zbierałem na replikę i oszczędzałem jak ty. No i zapłaciłem dwa razy. Także na prawdę. Quote Link to post Share on other sites
helios2020 Posted November 16, 2016 Author Report Share Posted November 16, 2016 Znaczy powiem Ci tak. Ogólnie przez 2 lata używałem NiMH'ów i po prostu co sezon kupowałem nowe i mówie z góry że nimh jest nieopłacalny. Musisz martwić się formatowaniem i innymi gównami, a jak masz LIPO to podłączasz i masz święty spokój. ładowarka redoxa to ok 50 zł. Uwierz mi warto, naprawdę. Też zaczynałem jak miałem te 13 lat, też zbierałem na replikę i oszczędzałem jak ty. No i zapłaciłem dwa razy. Także na prawdę. Też kupie LiPo tylko na razie chcę trochę pojechać na stockowej. Poza tym jak bym miał kupić lipo to musi mieć te same parametry co stockowa? Quote Link to post Share on other sites
Buniek92 Posted November 16, 2016 Report Share Posted November 16, 2016 Też kupie LiPo tylko na razie chcę trochę pojechać na stockowej. Poza tym jak bym miał kupić lipo to musi mieć te same parametry co stockowa? Jakiś czas na stockowej postrzelasz, więc bez obaw. Lipo ma zawsze inne parametry, jakie dobrać to już inna para kaloszy. Kolega Wiciok napisał dobry artykuł na ten temat http://wmasg.pl/pl/a...les/show/609084 Quote Link to post Share on other sites
helios2020 Posted November 16, 2016 Author Report Share Posted November 16, 2016 Jakiś czas na stockowej postrzelasz, więc bez obaw. Lipo ma zawsze inne parametry, jakie dobrać to już inna para kaloszy. Kolega Wiciok napisał dobry artykuł na ten temat http://wmasg.pl/pl/a...les/show/609084 Niestety nie napisał jaką dobrać do repliki :( Quote Link to post Share on other sites
GuloGulo Posted November 17, 2016 Report Share Posted November 17, 2016 Jeśli używasz baterii stockowej i zakładasz że Ci wystarcza, to KAŻDA (literalnie: KAŻDA) bateria lipo o minimalnych parametrach - 2S w górę - 1000mAh w górę - 15C w górę będzie pasowała, jeśli tylko zmieści się do twojej repliki. A wymiary "miejsc gdzie ewentualnie można umieścić baterię" znasz bo masz ją w łapie i możesz sobie zmierzyć :) 99% sprzedawców podaje wymiary pakietów jeśli nie na stronce to na maila :) Quote Link to post Share on other sites
helios2020 Posted April 8, 2017 Author Report Share Posted April 8, 2017 Jeśli używasz baterii stockowej i zakładasz że Ci wystarcza, to KAŻDA (literalnie: KAŻDA) bateria lipo o minimalnych parametrach - 2S w górę - 1000mAh w górę - 15C w górę będzie pasowała, jeśli tylko zmieści się do twojej repliki. A wymiary "miejsc gdzie ewentualnie można umieścić baterię" znasz bo masz ją w łapie i możesz sobie zmierzyć :icon_smile: 99% sprzedawców podaje wymiary pakietów jeśli nie na stronce to na maila :icon_smile: A jeżeli mam baterię 8,4 V to może być lipo 7,4? Quote Link to post Share on other sites
kfiatek Posted April 8, 2017 Report Share Posted April 8, 2017 Tak, będzie idealnie jeśli replika nie jest tuningowana. A tak w ogóle to jaka replika? Quote Link to post Share on other sites
helios2020 Posted April 9, 2017 Author Report Share Posted April 9, 2017 (edited) Tak, będzie idealnie jeśli replika nie jest tuningowana. A tak w ogóle to jaka replika? Aug A2 od JG nic nie wymieniane wszystko na świeżo :icon_razz: Aha a pytam się o ilość V ponieważ wydaje mi się że powinna być taka sama jak baterii stockowej chyba? Edited April 9, 2017 by helios2020 Quote Link to post Share on other sites
arend Posted April 9, 2017 Report Share Posted April 9, 2017 Problem w tym że różne rodzaje pakietów mają różne napięcia pracy. Dla stokowych replik przydało by się aby te napięcia były podobne ( różnica oscylowała w granicach 2-3 volt). Repliki mocniejsze będą dla utrzymania szybkostrzelności wymagały większych napięć. Sytuacja odwrotna czyli słaba sprężyna plus większe napięcie da duży rof ( co może skutkować szybszym zużyciem stokowych części). Quote Link to post Share on other sites
helios2020 Posted April 9, 2017 Author Report Share Posted April 9, 2017 Problem w tym że różne rodzaje pakietów mają różne napięcia pracy. Dla stokowych replik przydało by się aby te napięcia były podobne ( różnica oscylowała w granicach 2-3 volt). Repliki mocniejsze będą dla utrzymania szybkostrzelności wymagały większych napięć. Sytuacja odwrotna czyli słaba sprężyna plus większe napięcie da duży rof ( co może skutkować szybszym zużyciem stokowych części). Szkoda że nie ma lipo 8,4 :(. Przynajmniej ja nie mogę znaleźć :P Quote Link to post Share on other sites
malin2k2 Posted April 9, 2017 Report Share Posted April 9, 2017 Ale po co Ci? Kup 7.4 i nie marudź, i tak replika będzie lepiej pracować niż na 8.4 nimhu. A na pewno dłużej. Quote Link to post Share on other sites
arend Posted April 9, 2017 Report Share Posted April 9, 2017 7,4V LiPo w zupełności da radę. A w Auga wrzucisz pakiet o całkiem dobrych parametrach. Tam w zasadzie nie ma większych ograniczeń gabarytu pakietu. Quote Link to post Share on other sites
helios2020 Posted April 9, 2017 Author Report Share Posted April 9, 2017 Ale po co Ci? Kup 7.4 i nie marudź, i tak replika będzie lepiej pracować niż na 8.4 nimhu. A na pewno dłużej. Dlatego się pytam. Dzięki wszystkim za info :) Kupię 7,4 Quote Link to post Share on other sites
helios2020 Posted April 15, 2017 Author Report Share Posted April 15, 2017 7,4V LiPo w zupełności da radę. A w Auga wrzucisz pakiet o całkiem dobrych parametrach. Tam w zasadzie nie ma większych ograniczeń gabarytu pakietu. Tak więc kupiłem baterię electroriver i ładowarkę flux tej samej firmy i nie wiem jak nią ładować. W pudełku od ładowarki nie było żadnej instrukcji ani nic. Dodatkowo popsuła mi się rączka od auga... Quote Link to post Share on other sites
hindus Posted April 15, 2017 Report Share Posted April 15, 2017 Z tego co widzę po obrazkach, podłączasz pakiet przez wtyk balansera a potem klikasz przycisk play przy odpowiednim typie baterii. W razie wątpliwości poproś sklep o instrukcję, muszą ją dostarczyć. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.