Potfurr Posted April 17, 2017 Report Share Posted April 17, 2017 Ja bym zrezygnował z BU i wziął szkielet cnc i nie martwił się tym, że może pęknie. Z BU jest stosunkowo mało korzyści wg mnie wyciszona głowice wystarczą oraz dysza z o ringiem. W dzisiejszych czasach inny szkielet niż cnc raczej nie ma racji bytu. Ja osobiście kupiłem niedawno kompletny gb v2 z zębatkami helikalnymi tłokiem z metalową szczęką mosfetem nano itp za 450zł używany a więc ceny są śmieszne sam szkielet wyniósł mnie po odliczeniu reszty części pewnie z 300 zł. W tym tłok i głowica tłoka były nowe. Szkieletu kwa bym w ogóle nie brał pod uwagę... Quote Link to post Share on other sites
wikszost Posted April 17, 2017 Report Share Posted April 17, 2017 Nie rozumiem jak można kupować szkielet 2gx kiedy są gb cnc. Z resztą tuning specny za 1000zł to moim zdaniem taki średni pomysł. Ile chcesz osiągnąć fps? Około 470fps Ja bym zrezygnował z BU i wziął szkielet cnc i nie martwił się tym, że może pęknie. Z BU jest stosunkowo mało korzyści wg mnie wyciszona głowice wystarczą oraz dysza z o ringiem. W dzisiejszych czasach inny szkielet niż cnc raczej nie ma racji bytu. Ja osobiście kupiłem niedawno kompletny gb v2 z zębatkami helikalnymi tłokiem z metalową szczęką mosfetem nano itp za 450zł używany a więc ceny są śmieszne sam szkielet wyniósł mnie po odliczeniu reszty części pewnie z 300 zł. W tym tłok i głowica tłoka były nowe. Szkieletu kwa bym w ogóle nie brał pod uwagę... Czyli za pieniądze z bore-up lepiej zakupić szkielet cnc? A poleciłbyś jakiś cylinder,głowice cylindra, głowice tłoka i dysze, tak aby zrobić z tego niezły zestaw? Quote Link to post Share on other sites
Potfurr Posted April 17, 2017 Report Share Posted April 17, 2017 Czyli za pieniądze z bore-up lepiej zakupić szkielet cnc? A poleciłbyś jakiś cylinder,głowice cylindra, głowice tłoka i dysze, tak aby zrobić z tego niezły zestaw? Ja bym tak zrobił. Pytanie czy wszystkie części mają być nowe i czy sam poskładasz sobie replikę i masz pojęcie jakieś tam. Ja pojęcie jakieś miałem ale i tak nie złożyłem na 100% dobrze swojego gb bo na m130 guardera tylko 460 fps mi wyszło :( ale prawdopodobnie przez komorę ashu bo jest gówniana ale na piedylion fps mi aż tak nie zależy wolę obsługę jak w systemie. np coś takiego powinno być dobre: https://gunfire.pl/product-pol-1152214526-Zestaw-glowica-tloka-glowica-cylindra-CNC-do-gearboxa-v2.html Długości dyszy sam nie ogarniam bo to zależy od szkieletu body i komory a więc nie będę dawał konkretnego linku. Takie coś jak szkietet wg mnie używkę można kupić silnik i zębatki lepiej nowe. Jestem w posiadaniu 2 replik ze szkieletami cnc od tej pory mogę spać spokojnie, wcześniej na m140 załatwiłem 2 szkielety z blachami cudami i mblockami krótko mówiąc kupa, szkoda nerwów na kombinacje. Jak szkielet pójdzie to raz gumkę raz komorę rozwalił taniej było od razu cnc kupić niż cudować. Od siebie polecam wymienić lufę bo nawet przy tym 400 fps więcej da niż te 470 fps bez precki. co z tego, że zasięg jest jak w stodołę się nie trafi, niestety po przerobieniu kilku replik wydaniu pieniędzy często w błoto się to dowiedziałem a na forum pisali to nie słuchałem :) Quote Link to post Share on other sites
wikszost Posted April 17, 2017 Report Share Posted April 17, 2017 (edited) Ja bym tak zrobił. Pytanie czy wszystkie części mają być nowe i czy sam poskładasz sobie replikę i masz pojęcie jakieś tam. Ja pojęcie jakieś miałem ale i tak nie złożyłem na 100% dobrze swojego gb bo na m130 guardera tylko 460 fps mi wyszło :( ale prawdopodobnie przez komorę ashu bo jest gówniana ale na piedylion fps mi aż tak nie zależy wolę obsługę jak w systemie. np coś takiego powinno być dobre: https://gunfire.pl/p...earboxa-v2.html Długości dyszy sam nie ogarniam bo to zależy od szkieletu body i komory a więc nie będę dawał konkretnego linku. Takie coś jak szkietet wg mnie używkę można kupić silnik i zębatki lepiej nowe. Jestem w posiadaniu 2 replik ze szkieletami cnc od tej pory mogę spać spokojnie, wcześniej na m140 załatwiłem 2 szkielety z blachami cudami i mblockami krótko mówiąc kupa, szkoda nerwów na kombinacje. Jak szkielet pójdzie to raz gumkę raz komorę rozwalił taniej było od razu cnc kupić niż cudować. Od siebie polecam wymienić lufę bo nawet przy tym 400 fps więcej da niż te 470 fps bez precki. co z tego, że zasięg jest jak w stodołę się nie trafi, niestety po przerobieniu kilku replik wydaniu pieniędzy często w błoto się to dowiedziałem a na forum pisali to nie słuchałem :icon_smile: Wielkie dzięki za radę! :icon_smile: Same części dam serwisantowi do poskładania. http://hawkasg.wixsite.com/serwis I jeszcze mam pytanko, czy są jakieś tańsze szkielety cnc? W sklepach są po 470zł :icon_confused: EDIT: Tu jakiś znalazłem po 250zł http://taktyczny.com/gearboxy-i-ich-czeci/szkielety-i-kompletne-gearboxy/gearbox-v.2-aluminium-8mm.html niestety brak w magazynie :icon_cry: Edited April 17, 2017 by wikszost Quote Link to post Share on other sites
Potfurr Posted April 17, 2017 Report Share Posted April 17, 2017 Podpytaj serwisanta jeszcze jakie części, pewnie ma duże doświadczenie w składaniu replik i wie dokładnie co do czego będzie najlepiej pasowało. Szkielety nowe tak kosztują taktyczny likwiduje sklep i przez to tam nic nie ma i takie ceny. za 250 nowego nie kupisz. Tutaj masz taniej trochę. https://www.olx.pl/oferta/gearbox-v2-cnc-asg-super-shooter-shs-warszawa-CID767-IDlkd0v.html#9dc2ff2390 Jak chcesz coś kupić taniej trzeba szukać nikt tego za Ciebie nie zrobi. Mam dokładnie taki szkielet w m16 pracuje na m160 guardera bez problemów. Quote Link to post Share on other sites
wikszost Posted April 17, 2017 Report Share Posted April 17, 2017 Podpytaj serwisanta jeszcze jakie części, pewnie ma duże doświadczenie w składaniu replik i wie dokładnie co do czego będzie najlepiej pasowało. Szkielety nowe tak kosztują taktyczny likwiduje sklep i przez to tam nic nie ma i takie ceny. za 250 nowego nie kupisz. Tutaj masz taniej trochę. https://www.olx.pl/o...html#9dc2ff2390 Jak chcesz coś kupić taniej trzeba szukać nikt tego za Ciebie nie zrobi. Mam dokładnie taki szkielet w m16 pracuje na m160 guardera bez problemów. Właśnie zamówiłem ten szkielet, bez ciebie pewnie bym zapłacił 150zł drożej. :-D :-D :-D Dzięki za pomoc! :-D Quote Link to post Share on other sites
CE7IEDEM Posted May 14, 2017 Report Share Posted May 14, 2017 Witam, mam pytanie co do przełożenia zębatek oraz ilości stalowych zębów tłoka. Otóż zamierzam kontynuować wzmocnienie mojej emki (SA-A13). Na dzień dzisiejszy wymieniłem lufę wew. na precke tornado 6,03 (509mm), oraz wymieniłem komorę HU (Lonex) wraz z gumką (Systema). Wzmocnienie repliki opartu głównie na tuningu mocowym. Kupiłem zestaw Bore-Up SHS oraz baterię LiPo 11,1V . W planie mam jeszcze spring m170+, wzmocniony tłok, wzmocnione zębatki, silnik high torque, wymiana okablowania oraz oraz wzmocnienie GB. Pytanie o przełożenie zębatek, jakie? Dodatkowo interesuje mnie czy tłok może zawierać aż 19 stalowych zębów. Z resztą myślę że sobie poradzę. Z góry dzięki, pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted May 14, 2017 Report Share Posted May 14, 2017 Musisz jeszcze poczytać, bo zestaw jest bez sensu. Bore i lufa 500mm to za dużo powietrza. Nie będzie strzelać dobrze. Ile chcesz FPS? M170 to straszna przesada. I będzie potrzebował wymienić szkielet na Retro Armsa. Dalej, stock Specny ma 18:1. Katowałem stockowe koła na M140. Na lufie 300mm miałem 480 FPS. Jeśli chcesz przekroczyć granicę 500 FPS polecam Ci 100:200 SHS, mają ok. 22:1. Do tego dobry silnik HT. Zrób radius na GB oraz wstaw sorbo 70D. Pozbieraj informacje dobrze i wróć do tematu. Warto. ;) Tłoki 19 zębów są przeznaczone do V2Long. Są w replikach jak SR25. Quote Link to post Share on other sites
CE7IEDEM Posted May 14, 2017 Report Share Posted May 14, 2017 Musisz jeszcze poczytać, bo zestaw jest bez sensu. Bore i lufa 500mm to za dużo powietrza. Nie będzie strzelać dobrze. Ile chcesz FPS? M170 to straszna przesada. I będzie potrzebował wymienić szkielet na Retro Armsa. Dalej, stock Specny ma 18:1. Katowałem stockowe koła na M140. Na lufie 300mm miałem 480 FPS. Jeśli chcesz przekroczyć granicę 500 FPS polecam Ci 100:200 SHS, mają ok. 22:1. Do tego dobry silnik HT. Zrób radius na GB oraz wstaw sorbo 70D. Pozbieraj informacje dobrze i wróć do tematu. Warto. :icon_wink: Tłoki 19 zębów są przeznaczone do V2Long. Są w replikach jak SR25. Serdeczne dziękuję za wszelkie przydatne informacje. Zależy mi na dużej prędkości wylotowej, a co za tym idzie na długodystansowym oraz precyzyjnym strzelaniu. M170 myślałem że będzie optymalne. 500-550 FPS powinno mnie zadowolić. Poczytam jeszcze trochę i wpadnę za jakiś czas, na rzie zbieram tylko informacje oraz części do tuningu. Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted May 14, 2017 Report Share Posted May 14, 2017 Optymalnie to SP130/M140. Powinno być pod 500 fps przy dobrym zestawie tłoka, cylindra, dyszy i komory. Quote Link to post Share on other sites
Adamo_0 Posted May 14, 2017 Report Share Posted May 14, 2017 Czy ktoś próbował zamontować komorę hopup Prowin'a do Specny. Czytałem forum i puki co znalazłem jeden wpis, że były jakieś problemy (chociaż nie wiem czy nie z winy użytkownika) Quote Link to post Share on other sites
Majkhel Posted May 15, 2017 Report Share Posted May 15, 2017 Niejeden próbował, nawet z niezłymi efektami :P Wpisz 'prowin' w wyszukiwarkę wbudowaną w temat, a zobaczysz :) Quote Link to post Share on other sites
CE7IEDEM Posted May 15, 2017 Report Share Posted May 15, 2017 Optymalnie to SP130/M140. Powinno być pod 500 fps przy dobrym zestawie tłoka, cylindra, dyszy i komory. W stocku mam springa M120... Quote Link to post Share on other sites
Majkhel Posted May 15, 2017 Report Share Posted May 15, 2017 (edited) Co powinno Ci dawać w okolicach 440 fps, przy dość dobrze złożonym układzie. Jest natomiast jeden zasadniczy błąd w Twoim rozumowaniu - zasięgu nie uzyskuje się wyłącznie mocą sprężyny. Celność natomiast nie ma nic ze sprężyną wspólnego. Jedno i drugie natomiast wynika ze stabilizacji kulki w lufie. Czyli: dobrej jakości kulka, z maksymalnie centralnie umieszczonym środkiem ciężkości, przelatuje przez super wypolerowaną lufę, podkręcona w optymalny sposób przez dobrze dobraną gumkę hop-up po optymalnej trajektorii. Wcześniej została wspomniana kulka popchnięta idealną dawką powietrza. Idealną, to znaczy taką, która pcha, ale nie powoduje zniekształceń w torze lotu kulki. Ta dawka powietrza popchnięta jest dopiero przez daną siłę, która daje sprężyna. Prędkość wylotu kulki (czyli siła sprężyny) ma oczywiście znaczenie dla zasięgu. Ale równie ważna jest stabilizacja jej lotu, którą zapewnia dobry układ pneumatyczny, dobra lufa wewnętrzna (zmniejszona średnica może pomóc) i sama kulka (jej jakość wykonania i waga). Także opis, że sprężyna m170 da Ci 565fps (za stroną GF) oznacza tylko tyle, że jak sobie przeciętny świeżak w temacie włoży takiego springa, to te kilka strzałów, które odda zanim rozwali GB pewnie tyle fps mu da. Specjaliści w temacie na takich springach wciągają solidnie ponad 600fps. A różnica tkwi w właśnie w całym układzie poza sprężyną. Możesz spokojnie wziąć stockowe części i jeśli nie ma tam jakiejś tragedii w ich wykonaniu, uszczelnić cały układ i tak jak pisał AnR - na M130 zbliżysz się do 470fps. Przy M140 przekroczysz 500. Ale podstawą jest szczelność. Jeśli mogę poradzić: chcesz ponad 500fps - weź M140 i części, które wyliczył Ci AnR, poczytaj dobrze, co i jak to zrobić, albo poproś fachowca. M170 to overkill. No i kup dobrą prec-lufę, bo Tornado to loteria. A tak w ogóle, to chcesz potem tym potworkiem serią naparzać, że lipo 11.1V? Mam nadzieję, że przetestujesz pierwszą serię na sobie. Sorry, że długo wyszło :icon_razz: Edited May 15, 2017 by Majkhel Quote Link to post Share on other sites
CE7IEDEM Posted May 15, 2017 Report Share Posted May 15, 2017 Co powinno Ci dawać w okolicach 440 fps Owszem, stockowo mam 440fps, po wymianie komory hu, lufy i gumki - myślę że podskoczyło przynajmniej do 450fps, aczkolwiek nie sprawdzałem tego na chrono, być może coś spierdzieliłem i jest jeszcze gorzej niż mi się wydaje. Strzelam wyłącznie kulkami precyzyjnymi 0,28g od G&G. No i kup dobrą prec-lufę, bo Tornado to loteria. Co mi polecasz przyjacielu? A może tak mniejsza średnica i krótsza lufa (aktualnie 6,03mm/509mm) Jeśli mogę poradzić: chcesz ponad 500fps - weź M140 i części, które wyliczył Ci AnR, poczytaj dobrze, co i jak to zrobić, albo poproś fachowca. Poczytam, poszukam, zastanowię się i wezmę się do roboty;) A tak w ogóle, to chcesz potem tym potworkiem serią naparzać, że lipo 11.1V? Mam nadzieję, że przetestujesz pierwszą serię na sobie. Absolutnie nie mam zamiaru strzelać serią. Chciałem wpakować lipo 11 z racji większego napięcia, słabsze akumulatory (aktualnie korzystam z nimh 9,6V) nie dały by rady w silnikach HT. Pozdrawiam i dzieki za info Quote Link to post Share on other sites
Adamo_0 Posted May 15, 2017 Report Share Posted May 15, 2017 Lufa precyzyjna - Prometheus Delta 6,20 -6,30 Quote Link to post Share on other sites
CE7IEDEM Posted May 15, 2017 Report Share Posted May 15, 2017 (edited) Lufa precyzyjna - Prometheus Delta 6,20 -6,30 No, promyki... dużo się o nich słyszało. Pytanie o optymalną długość lufy, bo jeżeli 500+ to nie będzie raczej zbyt tania. Stockową lufę miałem ok 365mm. Edited May 15, 2017 by CE7IEDEM Quote Link to post Share on other sites
Adamo_0 Posted May 15, 2017 Report Share Posted May 15, 2017 Tanie to można kupić w OBI ;) Quote Link to post Share on other sites
CE7IEDEM Posted May 15, 2017 Report Share Posted May 15, 2017 Tanie to można kupić w OBI :icon_wink: No problem, 300zł mogę za promyka dać. Pytanie czy zminimalizować długość do stockowej 360'tki, czy raczej dodać trochę. Quote Link to post Share on other sites
Adamo_0 Posted May 15, 2017 Report Share Posted May 15, 2017 Osobiście dałbym lufę dłuższą o długość tłumika (o ile nie przeszkadza ci w replice taki tłumik) Quote Link to post Share on other sites
Majkhel Posted May 15, 2017 Report Share Posted May 15, 2017 (edited) Lufa Prometheus, jak nabardziej. Z tym, że akurat Delta, to tzw. wide-bore, który ma inną zasadę działania - tu kulka poruszałaby się cały czas na poduszce powietrznej, a właściwie "W" poduszce. Do tego typu luf, najlepiej zdaje się sprawdzają systemy dające nadwyżkę powietrza, typu HPA, albo własnie bore-up. Ale to już musiałbyś obgadać ze specjalistą (Rogaś przychodzi mi do głowy). Jeśli budżetowo, to spróbuj którąś z luf stalowych o zmniejszonej średnicy typu 6,02 (może ZC Leopard? MadBull?). Długość lufy - ma oczywiście jakiś wpływ na stabilizację lotu kulki, ale nie aż tak dużą przy zasięgach szturmówek. Natomiast zdecydowanie tracisz na manewrowości. Jeśli nie przeszkadza Ci bieganie z metrowym wiosłem, możesz wziąć 500+, czemu nie. W kwestii baterii natomiast - spokojnie możesz wziąć lipo 7.4V, natomiast takie o dużym współczynniku C (przynajmniej 20), co w połączeniu z pojemnością rzędu 2000mAh da Ci już na prawdę sporą moc do zasilenia silnika HT. Możesz wziąć mniejszą pojemność ale wtedy większe C. EDYTA: w sprawie długości luf - mnie w eMce najlepiej sprawdza się operowanie z lufami wewnętrznymi do 407mm, czyli takie, które zwykle mieszczą się w standardowej przedłużce lufy zewnętrznej M4. Taki też mam mniej więcej zasięg wyciągniętej ręki. W CQB jeszcze od biedy się z tym podziała, a w lesie nie haczy o wszystko. Ale to moja prywatna opinia :icon_smile: Był na forum temat o wide-bore. Ludzie pisali, że spadała moc, a wzrastał zasięg. Edited May 15, 2017 by Majkhel Quote Link to post Share on other sites
CE7IEDEM Posted May 15, 2017 Report Share Posted May 15, 2017 Aktualnie wygląda to tak... https://zapodaj.net/...f61dbe.png.html ...lufa 509mm, na końcu zakryta przez tłumik dźwięku. Bardzo trudne manewrowanie w terenie zalesionym, o CQB już nie wspomnę (wolę nie próbować). Jeżeli mógłbym zostać przy 509mm pomyślę nad Promykiem oraz dłuższą lufą zewnętrzną. Oczywiście krótsza lufa wew, również wchodzi w grę... Quote Link to post Share on other sites
Majkhel Posted May 15, 2017 Report Share Posted May 15, 2017 Tu nie ma żadnego musu :D Jeśli chcesz zostać przy lufie 509, to zostań. Miej tylko do tego odpowieni cylinder - standardowy typ 0. Jeśli zdecydujesz się na krótszą, to też musisz zmienić cylinder. Quote Link to post Share on other sites
CE7IEDEM Posted May 15, 2017 Report Share Posted May 15, 2017 Tu nie ma żadnego musu :icon_biggrin: Jeśli chcesz zostać przy lufie 509, to zostań. Miej tylko do tego odpowieni cylinder - standardowy typ 0. Jeśli zdecydujesz się na krótszą, to też musisz zmienić cylinder. Cylinder mam stockowy, ale kupiony mam cylinder typ 0, jeszcze nic nie montowałem, bo nie mam zamiaru rozkręcać gb kilka razy, wolę kupić wszystko i na raz zamontować. Quote Link to post Share on other sites
Majkhel Posted May 15, 2017 Report Share Posted May 15, 2017 A widzisz - więc teraz masz zbyt mały cylinder do tej lufy. Ciekawe ile masz realnie fps. Bore-up typu 0 to rozwiązanie do luf powyżej 550mm, no chyba, że sprójesz z lufą typu wide-bore... ale to serio dogadaj z kimś w temacie. Jak coś - temat o delcie promyka Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.