Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

MilSim "RAZWIEDKA 2017" 19-21.05.2017


Recommended Posts

logo_big.jpeg

 

Start symulacji : 23:00, 19 maja br.

Koniec: 09:00, 21 maja br.

Miejsce: ze względu na wymóg scenariusza zostanie ujawnione Uczestnikom na 5 dni przed wydarzeniem

Specyfika terenu: górzysty, leśny

Wiek Uczestników- 21+ (bez wyjątków)

Minimalna liczba Uczestników- 32, maksymalna- 80

Zapisy- od 01.03 do 01.05 br.

Wszystkie zgłoszenia przed, lub po terminie lecą w kosmos.

 

Potwierdzeniem udziału jest przelew kwoty 30 zł, (w terminie jak wyżej) od osoby na pokrycie kosztów organizacji gry, paliwa, fantów na konto:

 

PIOTR MAREK HRYNKIEWICZ

54 1140 2004 0000 3102 3828 0909

 

Na listę Uczestników wciągam dopiero po zaksięgowaniu wpłaty na koncie !

Jeśli komuś coś się nie uda/ wypadnie itd. i nie będzie mógł wziąć udziału w symulacji to oczywiście zwracam wpłaconą kwotę, ale tylko do 01.05 br.

 

Przyjmuję zgłoszenia wyłącznie od Grup/ Ekip stałych, lub sformowanych doraźnie tylko na ten milsim- minimum 4-osobowych.

Zgłaszający w/w Zespoły są uznawani przeze mnie jako ich Dowódcy i tylko z nimi prowadzę korespondencję w temacie Gry.

Jeśli będzie to możliwe, to proszę o unifikację mundurową w Grupie.

 

Każde zgłoszenie Grupy musi zawierać:

- nick-i,

- kamuflaże,

- liczbę GPS obsługujących siatkę MGRS- warunek obowiązkowy,

 

NIE PRZYJMĘ ZGŁOSZEŃ

od Osób i Grup, które na zeszłorocznej „Razwiedce” pozwoliły sobie wziąć udział w naciąganiu i łamaniu zasad Gry poprzez:

- niezgodne z zapisami użycie pojazdu,

- ewidentną, buracką terminatorkę,

- leczenie rannych „w biegu”,

- samowolnej rezygnacji z wykonania 30% zadań, w tym podstawowych, jak zasilenie amunicją, czy podjęcie środków do realizacji innych celów,

- wprowadzenie się w stan nietrzeźwości po spożyciu mocnego alkoholu.

 

Powyższe odebrałem jako olewanie mojej pracy włożonej w organizację symulacji.

To zaś było wprost wynikiem braku akceptacji mojej koncepcji MilSim-a i robieniem tego „po swojemu”.

 

 

Takie są moje warunki- kto je akceptuje ten przyjeżdża.

Moja w tym głowa, żeby dobrze się bawił.

Komu nie odpowiada- zostaje w domu.

 

ZAPRASZAM !

 

 

Tytułem wstępu- kilka ważnych informacji

 

1. Wymagamy od Was byście w lesie zachowywali się jak ludzie cywilizowani.

W szczególności dotyczy to przestrzegania zakazu:

- zanieczyszczania gleby i wód- wszystkie, absolutnie wszystkie śmieci zabieracie ze sobą,

- rozniecania ognia poza miejscami do tego wyznaczonymi.

2. Mapy oraz przedmioty fabularne zapewnia Organizator,

3. Współrzędne GPS będą podawane w systemie MGRS,

4. Zabronione jest stosowanie wszelkiego rodzaju celowników, wskaźników czy oświetlaczy laserowych,

5. Zabronione jest stosowanie wszelkich urządzeń wspomagających widzenie w nocy (nokto- i termowizja),

6. Repliki gazowe, z regulowaną prędkości wylotową nie grają,

7. Limity FPS:

- repliki snajperskie- 650,

- repliki szturmowe- 550,

- repliki karabinów wsparcia- 500,

- bliski dystans, budynki- 360.

 

Relacji z gry, po jej zakończeniu, w postaci AAR-ów od Dowódców- nie wymagam.

 

Tegoroczna gra- ze względu na teren- jest dla upartych i wytrzymałych, którym morale nie leci na pysk po 10km marszu czy zmoczeniu munduru.

Jeśli ktoś nie jest pewien swoich sił, to proszę by się nie zgłaszał.

 

 

 

 

EFEKTY TRAFIENIA/ PIERWSZA POMOC

1. Liczy się każde bezpośrednie trafienie (nie rykoszet)

2. Każde miejsce na ciele się liczy.

Hełmy i kamizelki nie chronią, mogą natomiast powodować bonusy w karcie trafienia.

Postrzał w plecak, wystającą ładownicę, karimatę itp. - jak postrzał w plecy

3. Serie traktuje się jako jeden strzał

4.Inne sposoby eliminacji:

§ SILENT KILL (tzw. 'nie żyjesz') NIE DZIAŁA

§ W celu cichej eliminacji można zadawać 'rany' gumowym nożem (lub innym - bezpiecznym, przeznaczonym do treningu). Wyprowadzając realistycznie wyglądający cios. Żadne klepanie itd.

§ Eliminacja osoby śpiącej: strzelamy w śpiwór lub używamy gumowego noża i informujemy o tym ofiarę jeżeli nie wiemy czy zorientowała się o otrzymanym trafieniu.

§ Postrzał w broń eliminuje broń. (można przejąć broń od rannego/zabitego gracza - należy wtedy podejść do takiego gracza poinformować go, że przejmuje się jego broń FIKCYJNIE, oznacza to że nasza broń jest sprawna, a przeciwnika uszkodzona).

 

RANNI

1. Osoba trafiona powinna:

a) paść na glebę,

b) nie wolno się jej komunikować - wolno jej tylko jęknąć lub zacharczeć, może krzyczeć MEDYK.

c) OZNACZA SIĘ - jeśli jest to rana kładzie/przewiązuje sobie CZERWONĄ szmatą miejsce trafienia (w nocy oznacza się CZERWONYM światłem chemicznym)

d) powinna leżeć na ziemi do dalszych czynności/ opatrzenia. Może poruszać się, czołgając do około 3 m (po to by np. nie leżeć w styczniu w jakiejś kałuży itp.) . Trafieni nie ostrzegają, nie przeszkadzają.

a) Medyk nie może udzielić sobie sam pierwszej pomocy w przypadku rany wymagającej opatrzenia przez medyka.

b) Każdy zespół powinien posiadać wyznaczonego medyka w ilości jeden medyk na pięć osób.

§ Ranny opatrzony przez przeciwnika może zostać przez niego:

-dobity na miejscu – strzał w but, ładownicę itp.

-wzięty do niewoli – patrz punkt JEŃCY

-pozostawiony samemu sobie

c) W przypadku, gdy gracz, który był już opatrywany, zostanie powtórnie trafiony następuje jego ZGON .

e) Gracz który został wyeliminowany trwale z gry, lub też z niej zrezygnował zobowiązany jest do widocznego oznaczenia swojej osoby:

· gracz którego zgon nastąpił za dnia zakłada czerwoną "szmatę"(czapka, arafatką, chusta lub jakikolwiek materiał koloru czerwonego na głowę)

· gracz którego zgon nastąpił w nocy montuje w widocznym miejscu światło chemiczne (tzw LIGHTSTICK) w kolorze ŻÓŁTYM !

f) Gracz, którego nastąpił zgon może udać się do domu lub bazy i tam pozostawać, będąc cały czas wyraźnie oznaczony.

 

AMUNICJA

1. Ilość amunicji: wszelkie repliki poza karabinami maszynowymi.

Można przenosić dowolną ilość magazynków załadowanych do poziomu real cap (czyli dokładnie tyle, ile posiada palny odpowiednik danego magazynka). Można przenosić amunicję luzem, tylko w ilości potrzebnej do jednokrotnego załadowania wszystkich posiadanych magazynków (czyli w sumie 2 jednostki ognia),

2. Ilość amunicji: karabiny maszynowe (M249, M60, PKM, RPK itd.)- (karabinek szturmowy z boxem/drumem nie jest karabinem maszynowym).

Można przenosić dowolną ilość magazynków pudełkowych (tzw. box) zasypanych do poziomu 500 kulek na jeden box. Można przenosić amunicję luzem, tylko w ilości potrzebnej do jednokrotnego załadowania wszystkich posiadanych box-ów (czyli w sumie 2 jednostki ognia),

3. Można posiadać pustą szybko ładowarkę,

4. Aby uzupełnić wystrzeloną amunicję można skorzystać z :

a) poprosić o amunicję kolegów z zespołu, (wymagana zgodność kalibrów palnych odpowiedników)

b) fizycznie przejąć amunicję z magazynków zabitych i przeszukanych wrogów, (wymagana zgodność kalibrów palnych odpowiedników)

c) uzupełnić zapas z zasobów własnych (druga jednostka ognia).

 

JEŃCY

1. Nad jeńcem nie można znęcać się fizycznie.

2. Jeniec po 2 godzinach niewoli u przeciwnika musi odpowiedzieć na pytania zgodnie z prawdą.

3. Jeniec może być skuty, może podejmować próbę ucieczki, wyrywać broń strażnikom, lub zadawać rany nieskonfiskowaną bronią. Wszelkie działania, niezwiązane z obrażeniami fizycznymi, dozwolone.

4. WYPOWIEDZENIE PRZEZ JEŃCA FORUŁKI ‘BIAŁA FLAGA’ oznacza zgodę na stosowanie rozwiązań umownych (umowne skucie, umowne przeszukanie itd.) i zakaz łamania tych umów przez jeńca.

 

POJAZDY

Brak

 

PIROTECHNIKA

1. Zakaz używania własnej pirotechniki WYBUCHOWEJ.

2. Materiały pirotechniczne do symulacji zapewnia organizator.

 

BEZPIECZEŃSTWO

1. Przez cały czas trwania symulacji każdy uczestnik musi mieć założone okulary ochronne. Zasada ta obowiązuje także podczas snu.

2. Zakaz wykorzystywania statusu osób poza grą (cywile, myśliwi, traktorzyści

Link to post
Share on other sites
  • Replies 88
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Cześć.

Dla uściślenia: napisane jest: Hełmy i kamizelki nie chronią, mogą natomiast powodować bonusy w karcie trafienia.

a idąc dalej: W przypadku, gdy gracz, który był już opatrywany, zostanie powtórnie trafiony następuje jego ZGON

Z pierwszego zdania wywnioskowałem, że będzie jakiś system ran (typu CCS), z drugiego natomiast to nie wynika, a wprost przeciwnie - drugie trafienie eliminuje cię całkowicie z gry.

Możesz się jakoś do tego odnieść?

Link to post
Share on other sites

Cześć.

Dla uściślenia: napisane jest: Hełmy i kamizelki nie chronią, mogą natomiast powodować bonusy w karcie trafienia.

a idąc dalej: W przypadku, gdy gracz, który był już opatrywany, zostanie powtórnie trafiony następuje jego ZGON

Z pierwszego zdania wywnioskowałem, że będzie jakiś system ran (typu CCS), z drugiego natomiast to nie wynika, a wprost przeciwnie - drugie trafienie eliminuje cię całkowicie z gry.

Możesz się jakoś do tego odnieść?

 

jeśli chodzi o pierwsze to tylko opcja, stąd określenie "mogą". CSS-u nie będzie jednak, tym razem

w drugim przypadku dokładnie tak, jak jest napisane. Drugie trafienie=koniec gry

Link to post
Share on other sites

Magi załadowane w proporcji 1:1 to ciekawa opcja natomiast z reguły na simach ładuje się x1,5 + to czego nie poda czyli powiedzmy +3, 4 kulki. Jeśli organizator podjął decyzję, że magi mają być w real to może by jednak tę zasadę "czego nie poda" również wziąć pod uwagę? 30+4?

I jeszcze takie pytanie w kwestii uściślenia. Z reguły na simach karabiny szturmowe mają limit 450 fps. Tutaj 550 to celowe odstępstwo czy literówka?

Link to post
Share on other sites

Magi załadowane w proporcji 1:1 to ciekawa opcja natomiast z reguły na simach ładuje się x1,5 + to czego nie poda czyli powiedzmy +3, 4 kulki. Jeśli organizator podjął decyzję, że magi mają być w real to może by jednak tę zasadę "czego nie poda" również wziąć pod uwagę? 30+4?

I jeszcze takie pytanie w kwestii uściślenia. Z reguły na simach karabiny szturmowe mają limit 450 fps. Tutaj 550 to celowe odstępstwo czy literówka?

 

no jak widać co region, to inne wątpliwości :)

W pierwszym przypadku to oczywista oczywistość, uznałem więc, że warto się nad tym rozpisywać.

Można ładować nawet po 40.

Jeśli zaś chodzi o fps, to nie ma literówki- dotychczasowe Razwiedk-i pokazały wysoki poziom Uczestników, którzy potrafią rozsądnie dysponować dużą "mocą".

Poza tym kontakty w takim terenie zaczynają się na znacznych dystansach.

Link to post
Share on other sites

Siema,

Kilka pytań:

1. Zakaz urządzeń poprawiających widzenie, czy jakiejkolwiek optyki po za klasyczną jest czymś konkretnym spowodowany (tak z ciekawości)?

2. Gdzie odbędzie się gra? Nie potrzebuję dokładnych koordynatów. "Mniej więcej" z dokładnością do 40 km mi wystarczy.

3. Czy jakaś jeszcze elektronika po za wymienioną jest zakazana?

 

Z góry dzięki za info ;)

 

Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka

 

 

Link to post
Share on other sites

Siema,

Kilka pytań:

1. Zakaz urządzeń poprawiających widzenie, czy jakiejkolwiek optyki po za klasyczną jest czymś konkretnym spowodowany (tak z ciekawości)?

2. Gdzie odbędzie się gra? Nie potrzebuję dokładnych koordynatów. "Mniej więcej" z dokładnością do 40 km mi wystarczy.

3. Czy jakaś jeszcze elektronika po za wymienioną jest zakazana?

 

1. Tak, ma na celu wyrównanie szans, poniesienie czujności i poziomu adrenaliny,

2. Tak jak przypuszczałem, zostałem zarzucony podobnymi pytaniami. Mogę tylko napisać- 40km od Kłodzka, ale nie wiem, w którą stronę ;),

3. Poza wymienioną tylko ta, która jest ograniczona prawem.

Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak termo, ale nvg to wcale nie czyni nikogo Bogiem wojny. Ma szereg minusów więc nie bał bym się go tak bardzo. A celowniki? Z tego punktu wynika że kolimatory, też nie grają? Czyli co tylko stołówki i lunety klasyczne?

 

Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka

 

 

Link to post
Share on other sites

Jeszcze raz- gramy bez nokto i termo, bez względu na to czy jest to NSPU gen.1+, PVS gen.3, czy inny FLIR.

 

"4. Zabronione jest stosowanie wszelkiego rodzaju celowników, wskaźników czy oświetlaczy laserowych" Tu chodzi o wszelkie urządzenie emitujące szkodliwą dla oka wiązkę. Dla oka przeciwnika, żeby było jasne.

Link to post
Share on other sites

Jak to definiujecie? Asgejski celownik laserowy ma moc wiązki do ok 500 mili W. Co za tym idzie np latarka 700lm ma moc ok 3 W. Czyli strobo w nocy jest niebezpieczniejsze niż czerwony laser ;)

 

Rozumiem że to ograniczenie uderza dalej w nieposiadanie nvg a nie ochronę wzroku.

 

Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka

 

 

Link to post
Share on other sites

Jak to definiujecie? Asgejski celownik laserowy ma moc wiązki do ok 500 mili W. Co za tym idzie np latarka 700lm ma moc ok 3 W. Czyli strobo w nocy jest niebezpieczniejsze niż czerwony laser :icon_wink:

 

Rozumiem że to ograniczenie uderza dalej w nieposiadanie nvg a nie ochronę wzroku.

 

... nie o moc wiązki chodzi, tylko o jej skupienie.

Bezpośrednie świecenie po oczach (były takie przypadki) takim wskaźnikiem może być szkodliwe dla wzroku.

 

Powyższe zapisy nie są tematem do dyskusji na forum.

Można oczywiście, a nawet trzeba zapytać w razie wątpliwości i moją rolą jest te niejasności wyjaśnić.

 

Zapisy ograniczeń są wynikiem wieloletnich doświadczeń w organizacji symulacji.

Takie są moje warunki- kto je akceptuje ten przyjeżdża.

 

Pozdro ;)

Link to post
Share on other sites

Genierał, moje pytania i wątpliwości nie są regionalne :) W środowisku milsimowym, z którego się wywodzimy jako Element Delta nie ma regionalizmu. Zasady są jakieś i są : magi x1,5, repliki szturmowe do 450fps pomino dystansów, z reguly nie ma ograniczeń co do technologii (nv, termo).

O ile pomysł eliminacji "elektrooptyki" powoli i nieśmiało zaczyna się pojawiać (głównie ban na termo), to ze względów bezpieczeństwa nie są eliminowane lasery, natomiast właśnie ze względu na BHP moc replik karabinów szturmowych jest ograniczona regulaminami do 450. Nie piszę tego aby przekonywać Ciebie do zmiany regulaminu własnej imprezy tylko zaznaczam, że nie jest to jakiś regionalny wymysł ;)

Link to post
Share on other sites

bardzo ładnie się Panowie przedstawiacie na forum.

Może jeszcze numery telefonów podajcie przeciwnikowi ?

 

Zapisy nie są tematem do dyskusji.

Takie są moje warunki- kto je akceptuje ten przyjeżdża.

Moja w tym głowa, żeby dobrze się bawił.

Komu nie odpowiada- zostaje w domu.

 

na złośliwe komentarze nie odpowiadam ;)

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...