Dziobak90 Posted February 8, 2017 Report Share Posted February 8, 2017 Witam Posiadam replikę ak47 CM 028 A firmy CYMA. Broń ma problemy z separacją ognia. Przy włączeniu na semi albo wcale nie rusza gearboxem, albo strzeli raz i zapada się spust. Ogień ciągły działa, ale też zdarza się mu działać wybiórczo, spust się nie zapada. Wyciągałem gearbox i podłączałem silnik bezpośrednio do baterii i działał. Zauważyłem, że po wyjęciu z obudowy, broń działała trochę lepiej. Często przy naciśnięciu spustu słychać jakby silnik chciał poruszać gearboxem, ale nie daje rady. Geraboxa nie rozbierałem, bo się na tym nie znam i trochę obawiam się przed grzebaniem w środku. Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu, chcę wiedzieć czy opłaca się replikę naprawić i czy jestem w stanie zrobić to we własnym zakresie. Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
Dziobak90 Posted February 8, 2017 Author Report Share Posted February 8, 2017 Nikt mi nie pomoże? Quote Link to post Share on other sites
YodaSan Posted February 8, 2017 Report Share Posted February 8, 2017 (edited) Może na początek napisz jaką masz baterię oraz ładowarkę - z pudełka z repliką? Opisane przez ciebie problemy wskazują na zbyt słabe napięcie akumulatora co może być związane z samym aku lub też trefną ładowarką. Czy przy naciągnięciu spustu słychać, że silnik stara się naciągnąć sprężynę? Edited February 8, 2017 by YodaSan Quote Link to post Share on other sites
Dziobak90 Posted February 9, 2017 Author Report Share Posted February 9, 2017 Przy naciągnięciu spustu faktycznie czasem słychać taki odgłos. Podkreślam, że po wyjęciu mechanizmu działał on sprawniej. Bateria: Ni-MH 2/3A1100mAh 8,4 v. Ładowarka 8,4V 250mA. Sprzęt kupiłem używany, ale bateria chyba jest stockowa. Quote Link to post Share on other sites
MarekMac Posted February 9, 2017 Report Share Posted February 9, 2017 Jak masz możliwość to sprawdź czy bateria uciągnie inną replikę lub czy inna batka poprawi działanie Twojej repliki. Quote Link to post Share on other sites
Dziobak90 Posted February 9, 2017 Author Report Share Posted February 9, 2017 Ok, spróbuję. Quote Link to post Share on other sites
Dziobak90 Posted February 12, 2017 Author Report Share Posted February 12, 2017 Niestety wymiana baterii nic nie dała. Broń dalej nie strzela na semi, a na ogniu ciągłym się zacina. Co mogę zrobić więcej? Quote Link to post Share on other sites
Alanos Posted February 12, 2017 Report Share Posted February 12, 2017 Odkręć chwyt pistoletowy i w koszyku silnika pod spodem będzie śruba regulacji silnika - spróbuj na różnych ustawieniach. Quote Link to post Share on other sites
Dziobak90 Posted February 12, 2017 Author Report Share Posted February 12, 2017 A konkretnie w którym miejscu (która śruba)? Mam całkowicie wyciągnąć silnik? Czy usterka nie jest wywołana awarią selektora ognia? Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
MarekMac Posted February 13, 2017 Report Share Posted February 13, 2017 Selektor ustawia jeden tryb. Nawet jeśli przestawi tryb to nadal jakiś będzie (zablokowany, pojedynczy, ciągły). Więc jeżeli możesz wcisnąć spust to znaczy, że nie jest zablokowany i replika powinna strzelić raz lub wiele razy. Jeżeli silnik próbuje działać, ale nie może to na pewno nie jest to wina selektora, bo on albo blokuje albo nie. Quote Link to post Share on other sites
Dziobak90 Posted February 14, 2017 Author Report Share Posted February 14, 2017 Okej, jak będę miał chwilę to spróbuję wyregulować silnik. Powiedzcie mi jeszcze, czy opłaca się wysłać replikę na serwis? Przyznam, że nie znam się tak na naprawie sprzętu. Quote Link to post Share on other sites
MarekMac Posted February 15, 2017 Report Share Posted February 15, 2017 Jeżeli to tylko sprawa regulacji silnika to nie. Quote Link to post Share on other sites
Alanos Posted February 15, 2017 Report Share Posted February 15, 2017 Nie musisz wyciągać silnika, zdejmij sam chwyt, silnik będzie w takiej obudowie - koszyku. I tam imbusem możesz wyregulować docisk :) Quote Link to post Share on other sites
Dziobak90 Posted February 16, 2017 Author Report Share Posted February 16, 2017 OK:) Quote Link to post Share on other sites
Dziobak90 Posted February 16, 2017 Author Report Share Posted February 16, 2017 Nie musisz wyciągać silnika, zdejmij sam chwyt, silnik będzie w takiej obudowie - koszyku. I tam imbusem możesz wyregulować docisk :icon_smile: Niestety nie wiem o którą śrubę chodzi, nie widzę nigdzie żadnej na imbusa. Może przysłałbyś jakiegos screena poglądowego?:) Quote Link to post Share on other sites
a5d4f1 Posted February 16, 2017 Report Share Posted February 16, 2017 (edited) Niestety nie wiem o którą śrubę chodzi, nie widzę nigdzie żadnej na imbusa. Może przysłałbyś jakiegos screena poglądowego?:) Jest ona schowana w jedynej "dziurze" jak patrzysz od spodu. W to miejsce wkręca się śruba od samego chwytu. Musisz mieć nieco dłuższy imbus żeby dosięgnąć. Sama śrubka jest bardzo mała. Edited February 16, 2017 by a5d4f1 Quote Link to post Share on other sites
Dziobak90 Posted February 16, 2017 Author Report Share Posted February 16, 2017 Jest ona schowana w jedynej "dziurze" jak patrzysz od spodu. W to miejsce wkręca się śruba od samego chwytu. Musisz mieć nieco dłuższy imbus żeby dosięgnąć. Sama śrubka jest bardzo mała. Dziękuję za dokładną informację:) Quote Link to post Share on other sites
Dziobak90 Posted February 20, 2017 Author Report Share Posted February 20, 2017 (edited) Witam W miejscu gdzie powinna być śruba regulacyjna znajduje się okrągła blaszka, nie ma tam nawet miejsca na imbus. Wyciągnąłem silnik i podłączyłem "na cucho" do baterii. Na trybie ognia ciągłego silnik przerywa pracę i zaczyna z niego lekko śmierdzieć, w trybie semi nie działa wcale. Broń przez długi czas nie była w moich rękach, czy jest możliwe, że przez strzelanie z broni bez kulek silnik się zatarł? Broń odkupiłem z drugiej ręki sprawną. Jak wyciągnąłem silnik zauważyłem, że prawdopodobnie ktoś go otwierał. Domyślam się, że wymiana silnika załatwi sprawę, ale pytam was ekspertów o radę :icon_smile: Pozdrawiam Edited February 20, 2017 by Dziobak90 Quote Link to post Share on other sites
Dziobak90 Posted February 22, 2017 Author Report Share Posted February 22, 2017 (edited) Pytam teraz wprost, czy wymiana silnika powinna rozwiązać problem? Jeśli tak to jaki silnik? v2 czy v3? Proszę o pomoc! Pozdrawiam Edited February 22, 2017 by Dziobak90 Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted February 22, 2017 Report Share Posted February 22, 2017 Silnik typu krótkiego. Ale najpierw zacznij od rozebrania obecnego i wyczyszczenia komutatora. Quote Link to post Share on other sites
Dziobak90 Posted February 22, 2017 Author Report Share Posted February 22, 2017 https://imageshack.us/i/pmZrq3vgj https://imageshack.us/i/pogwiy0Ej Tak wygląda komutator po wyjęciu, powinien być tak poklejony? Quote Link to post Share on other sites
HUGO_HUGO Posted February 22, 2017 Report Share Posted February 22, 2017 (edited) Powinien, natomiast komutator jest jakby porysowany lub wypalony, masz szczotki dobre? Sprezynki równo je dociskaja do komutatora? Problemem może być też kostka stykowa w gearboxie Edited February 22, 2017 by HUGO_HUGO Quote Link to post Share on other sites
Dziobak90 Posted February 22, 2017 Author Report Share Posted February 22, 2017 Sprawdzałem z baterią z innej repliki i działo się to samo więc myślę że to nie bateria. Ta biała maź wokół końcówki wygląda jak nałożona przez kogoś w celu naprawy, to nie przeszkadza? Jak najprościej sprawdzić czy to wina kostki stykowej? Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
HUGO_HUGO Posted February 22, 2017 Report Share Posted February 22, 2017 Przy wypalonej kostce zwykle trzeba mocno wciskać spust i słychać jakby delikatne iskrzenie wewnatrz gerboxa zdarza sie że replika zatrzymuje sie w polowie cyklu naprzykład. Jaka masz baterie lipo? Quote Link to post Share on other sites
Dziobak90 Posted February 22, 2017 Author Report Share Posted February 22, 2017 Mam baterię ni-hm. A to że nie działa wcale semi też wskazuje na kostkę? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.