Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Zerwany gwint, naprawa gwintu


Recommended Posts

Witam,

postanowiłem, że napiszę krótki poradnik jak poradzić sobie z zerwanym gwintem w szkielecie gearboxa. Kilka razy zdarzyło mi się, że zewnętrzny gwint się zerwał i dotyczyło to gwintu w który wkręcona jest śruba trzymająca dźwignię bezpiecznika (selektor ognia) w replikach typu AK. Jednak tym razem odmówił współpracy gwint w szkielecie PKM (typ M249) w który wkręcona jest jedna z dwóch śrub trzymających szkielet w komorze zamkowej. Czyli jedna z ważniejszych śrub, bo odpowiada ona między innymi za utrzymanie GB w osi względem komory hop-up itp., a więc trzeba to naprawić.

Chyba jednak M165 powoduje w PeKaśce zbyt duże wibracje :icon_razz2:

 

Od czego zaczynamy? Oczywiście od wyjęcia szkieletu z repliki

https://photos.googl...XRNSkdqcktxS2RR

 

Do naprawy niezbędny będzie zestaw do naprawy gwintów M4. Moża kupić same tulejki, ale w zestawie jest odpowiednie wiertło 6,1mm, które mało kto ma w domu, a jest ono średnicą odpowiednio dobrane do tych tulejek. Takie zestawy znajdziemy na znanym portalu aukcyjnym pod nazwą "gwint naprawczy".

https://photos.googl...XRNSkdqcktxS2RR

 

Wiertłem z zestawu rozwiercamy zerwany gwint "na wylot"

https://photos.googl...XRNSkdqcktxS2RR

https://photos.googl...XRNSkdqcktxS2RR

 

Wkręcamy tuleję. Tulejka jest samogwintująca, więc nie ma potrzeby korzystać z innych gwintowników, ale przyda się pokrętło do gwintowników

https://photos.googl...XRNSkdqcktxS2RR

 

Niestety tulejka jest zbyt długa, dlatego jak już przegwintujemy cały otwór to wykręcamy całość i skracamy tulejkę. W moim przypadku wystarczyło uciąć dwa zwoje.

https://photos.googl...XRNSkdqcktxS2RR

https://photos.googl...XRNSkdqcktxS2RR

 

Ponownie wkręcamy gwint, ale tym razem polecam użyć kleju. Może być beztlenowy do gwintów, ale ja użyłem epoksydowego.

https://photos.googl...XRNSkdqcktxS2RR

https://photos.googl...XRNSkdqcktxS2RR

 

... i cieszymy się gwintem, który prawdopodobnie przeżyje cały szkielet :icon_smile:

 

W ten sam sposób naprawiamy gearbox v3 w miejscu połączenia z dźwignią bezpiecznika

https://photos.googl...XRNSkdqcktxS2RR

Link to post
Share on other sites
  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...