Zachar Posted May 18, 2017 Report Share Posted May 18, 2017 Witam, postanowiłem, że napiszę krótki poradnik jak poradzić sobie z zerwanym gwintem w szkielecie gearboxa. Kilka razy zdarzyło mi się, że zewnętrzny gwint się zerwał i dotyczyło to gwintu w który wkręcona jest śruba trzymająca dźwignię bezpiecznika (selektor ognia) w replikach typu AK. Jednak tym razem odmówił współpracy gwint w szkielecie PKM (typ M249) w który wkręcona jest jedna z dwóch śrub trzymających szkielet w komorze zamkowej. Czyli jedna z ważniejszych śrub, bo odpowiada ona między innymi za utrzymanie GB w osi względem komory hop-up itp., a więc trzeba to naprawić. Chyba jednak M165 powoduje w PeKaśce zbyt duże wibracje :icon_razz2: Od czego zaczynamy? Oczywiście od wyjęcia szkieletu z repliki https://photos.googl...XRNSkdqcktxS2RR Do naprawy niezbędny będzie zestaw do naprawy gwintów M4. Moża kupić same tulejki, ale w zestawie jest odpowiednie wiertło 6,1mm, które mało kto ma w domu, a jest ono średnicą odpowiednio dobrane do tych tulejek. Takie zestawy znajdziemy na znanym portalu aukcyjnym pod nazwą "gwint naprawczy". https://photos.googl...XRNSkdqcktxS2RR Wiertłem z zestawu rozwiercamy zerwany gwint "na wylot" https://photos.googl...XRNSkdqcktxS2RR https://photos.googl...XRNSkdqcktxS2RR Wkręcamy tuleję. Tulejka jest samogwintująca, więc nie ma potrzeby korzystać z innych gwintowników, ale przyda się pokrętło do gwintowników https://photos.googl...XRNSkdqcktxS2RR Niestety tulejka jest zbyt długa, dlatego jak już przegwintujemy cały otwór to wykręcamy całość i skracamy tulejkę. W moim przypadku wystarczyło uciąć dwa zwoje. https://photos.googl...XRNSkdqcktxS2RR https://photos.googl...XRNSkdqcktxS2RR Ponownie wkręcamy gwint, ale tym razem polecam użyć kleju. Może być beztlenowy do gwintów, ale ja użyłem epoksydowego. https://photos.googl...XRNSkdqcktxS2RR https://photos.googl...XRNSkdqcktxS2RR ... i cieszymy się gwintem, który prawdopodobnie przeżyje cały szkielet :icon_smile: W ten sam sposób naprawiamy gearbox v3 w miejscu połączenia z dźwignią bezpiecznika https://photos.googl...XRNSkdqcktxS2RR Quote Link to post Share on other sites
Kriss88 Posted May 18, 2017 Report Share Posted May 18, 2017 Więcej takich poradników, dla potomnych. Nie trzeba zmieniać już połówki gb, które często są zresztą niekompatybilne w chińczykach Quote Link to post Share on other sites
Driver2503 Posted May 18, 2017 Report Share Posted May 18, 2017 A mi padły gwinty chwytu pistoletowego w kwa . Dzięki wielkie za poradnik ;-)) Quote Link to post Share on other sites
Ronzzi Posted July 22, 2019 Report Share Posted July 22, 2019 A jak poradzić sobie ze zjechanym gwintem od lufy zewnętrznej cyma 040 ? Jakaś porada? Quote Link to post Share on other sites
Redmonk93 Posted July 22, 2019 Report Share Posted July 22, 2019 9 minut temu, Ronzzi napisał: A jak poradzić sobie ze zjechanym gwintem od lufy zewnętrznej cyma 040 ? Jakaś porada? gwintownikiem Quote Link to post Share on other sites
Ronzzi Posted July 22, 2019 Report Share Posted July 22, 2019 Ale będę potrzebował jakiejś przedłużki? Żeby go nakrecić jeszcze raz? Zjechany jest 14 mm gwint Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.