Titan22 Posted July 6, 2017 Report Share Posted July 6, 2017 Witam, zakupiłem jakiś czas temu lufę, PPS/SHS zdaje się i zabierając się do montowania natrafiłem na następujący problem - otwór w którym powinna pracować gumka Hop-up ma niestandardowy kształt. Taki o: http://cdn6.bigcommerce.com/s-yck5k/products/10613/images/23080/3049_PPS_12_SS_455_5_55493.1435897200.1280.1280__02601.1450374024.1280.1280.jpg?c=2 Czy jakiś specjalista może mnie wtajemniczyć w typy tych otworów, czy nadaje się to w ogóle to AEG, gdzie szukać więcej info na ten temat itp.? Dzięki i pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
mikadorus Posted July 7, 2017 Report Share Posted July 7, 2017 (edited) Każdy producent robi inaczej. Porównaj promyka, guardera i PDI na zdjęciach (choćby sklepowych). W czym się objawia ten problem?:) Bo w montażu czy strzelaniu nie sprawia to problemów... Edited July 7, 2017 by mikadorus Quote Link to post Share on other sites
mareq Posted July 7, 2017 Report Share Posted July 7, 2017 Przy standardowych gumkach to okno jest ok. Do flat hopów trzeba je przerabiać. Lufy PPS/SHS mają berdzo dobry stosunek jakości do ceny. Quote Link to post Share on other sites
Dominn Posted February 9, 2018 Report Share Posted February 9, 2018 W jaki sposób można przerobić takie okno pod flat hop? Jakie narzędzia będą potrzebne? Quote Link to post Share on other sites
mareq Posted February 9, 2018 Report Share Posted February 9, 2018 Jak nie jesteś lewy manualnie to wystarczy dobry pilnik iglak. Napisałem dobry, żeby nie kupić przypadkiem kompletu za jakieś 3zł w markecie, bo to tylko będzie lekko smyrać i namęczysz się jak głupi. Quote Link to post Share on other sites
Dominn Posted February 9, 2018 Report Share Posted February 9, 2018 Jak nie jesteś lewy manualnie to wystarczy dobry pilnik iglak. Napisałem dobry, żeby nie kupić przypadkiem kompletu za jakieś 3zł w markecie, bo to tylko będzie lekko smyrać i namęczysz się jak głupi. Spójrz na zdjęcie: http://imgie.pl/images/2018/02/09/IMG_20180209_124434d62b9.jpg Po lewej poglądowo madbull black python v.2, po prawej lufa do przeróbki. To się tak ciulowo "zaokrągla" w miare jak kończy się okno. Da radę ? Nie wiem, czy dobrze rozumuje, ale wystarczy po prostu pilnikiem tym, który wskazałeś, piłować "w dół" lufy, tak? Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted February 9, 2018 Report Share Posted February 9, 2018 Przy standardowych gumkach to okno jest ok. Do flat hopów trzeba je przerabiać. Lufy PPS/SHS mają berdzo dobry stosunek jakości do ceny. Nie mają dobre stosunku. Nie wiele drożej jest madbull steelbull. Poniżej Systema/Guarder. Zamiast tego PPS'a lepiej już kupić używaną lufę. W jaki sposób można przerobić takie okno pod flat hop? Jakie narzędzia będą potrzebne? Na frezarce tylko i wyłącznie. Żaden pilnik, żaden dremel. Quote Link to post Share on other sites
mareq Posted February 9, 2018 Report Share Posted February 9, 2018 Ile PPS-ów miałeś w rękach? Ja mam obecnie w 4 replikach PPSa. Czasem trzeba lekko naprostować, czasem obrobić krawędzie, potem zawsze poleruję od środka i używam. Mam odniesienie do jednego Prometheusa, którego mam w SWD. PPS po lekkim zadbaniu jest tak samo celny. Guardera osobiście stawiam niżej razem z PDI Raven. SteelBulla kiedyś chciałem spróbować ale go obecnie nie potrzebuję, więc o nim się nie wypowiem. Quote Link to post Share on other sites
matrigs Posted February 9, 2018 Report Share Posted February 9, 2018 Ile PPS-ów miałeś w rękach? Czasem trzeba lekko naprostować Jak prostujesz lufy? Quote Link to post Share on other sites
Potfurr Posted February 9, 2018 Report Share Posted February 9, 2018 Lufa którą trzeba prostować może być dobra? Jakoś nie wierzę i nie zaryzykuję. Całe szczecie stać mnie jeszcze na normalną lufę :) Jak pilnikiem będziesz robił to może być bardzo nierówno poza tym będą zadry które trzeba usunąć wewnątrz lufy i ogólna kaszana. Frezarką najlepiej a co to za lufa km-head? Bo mosiężną albo aluminiową ciężko dobrze zamocować żeby nie odkształcić. Quote Link to post Share on other sites
Dominn Posted February 9, 2018 Report Share Posted February 9, 2018 (edited) [ mosiężną albo aluminiową ciężko dobrze zamocować żeby nie odkształcić. Stalowa, twarda i sztywna. Orientujesz się w kosztach w zakładzie tokarskim takiej operacji? Frezarke mam w domu i byłbym w stanie sobie z tym poradzić. Kwestia wgryźć się w to zaokrąglenie tak, żeby nie było wcięcia poniżej oryginalnego okna. Edited February 9, 2018 by Dominn Quote Link to post Share on other sites
Potfurr Posted February 9, 2018 Report Share Posted February 9, 2018 Co do kosztów nie mam pojęcia bo ja pracowałem w zakładzie wyrobów metalowych i robiłem sobie wszystko w pracy. Rozumiem, że masz frezarkę ale nie potrafisz tego zrobić... Szkoda na frezarce można sporo fajnych rzeczy zrobić. Nie da rady raczej wyfrezować równo z oryginałem byś musiał chyba mieć frezarkę cnc i sonde żeby idealnie było a więc tyle to lufa nie jest warta co robota xD Jak obniżysz o dwie setki to się nic nie stanie. Tylko trzeba dobrze zamocować, żeby cyrków nie było. Quote Link to post Share on other sites
Dominn Posted February 9, 2018 Report Share Posted February 9, 2018 (edited) Co do kosztów nie mam pojęcia bo ja pracowałem w zakładzie wyrobów metalowych i robiłem sobie wszystko w pracy. Rozumiem, że masz frezarkę ale nie potrafisz tego zrobić... Szkoda na frezarce można sporo fajnych rzeczy zrobić. Nie da rady raczej wyfrezować równo z oryginałem byś musiał chyba mieć frezarkę cnc i sonde żeby idealnie było a więc tyle to lufa nie jest warta co robota xD Jak obniżysz o dwie setki to się nic nie stanie. Tylko trzeba dobrze zamocować, żeby cyrków nie było. Jeśli robiłeś takie rzeczy w pracy, żodyn domowy sprzęt nie zrobi na Tobie wrażenia :D Będę próbował, nie mam wyjścia chcąc działającego hopka, to okno jest tak małe, że dystanser (klasyczny) tylko w najszerszym miejscu okna działa dobrze. Jeśli nie tak, to manualnie pilnikami, bo z takim oknem to i tak jakby gołą stopą na lego stawać. Edited February 9, 2018 by Dominn Quote Link to post Share on other sites
Potfurr Posted February 9, 2018 Report Share Posted February 9, 2018 Do takiego czegoś każda frazarka da sobie radę (nie mówimy tu o chińskich wiertarko frezarkach) Nie wiem co Ty masz :P Skoro masz frezarkę w domu to nie masz nikogo kto potrafi to obsłużyć? Jak źle zamocujesz to możesz popsuć lufę :/ Quote Link to post Share on other sites
Dominn Posted February 9, 2018 Report Share Posted February 9, 2018 Do takiego czegoś każda frazarka da sobie radę (nie mówimy tu o chińskich wiertarko frezarkach) Nie wiem co Ty masz :P Skoro masz frezarkę w domu to nie masz nikogo kto potrafi to obsłużyć? Jak źle zamocujesz to możesz popsuć lufę :/ Pisząc "frezarka" miałem na myśli właśnie pseudo-frezarke, coś podobne do dremela :D Na dobrą sprawę, jeśli nic nie zrobię to lufa i tak pewnie pójdzie w pudło, więc albo to jakoś zrobię tym albo pilnikami albo właśnie u jakiegoś tokarza. Quote Link to post Share on other sites
matrigs Posted February 9, 2018 Report Share Posted February 9, 2018 (edited) Nie rozumiem do końca obawy o to że okno nierówno. We flat-hopie czy "zwykłym" hopie wypustka nie opiera się o krawędzie wycięcia. Kulka też nie styczności z krawędziami bo jest przez wargi gumki prowadzona w sam środek wypustki. Jedynie przy R-Hop wymagane jest precyzyjnie wykończone okienko. Jeśli ktoś chce się tematem zająć hurtowo to widziałem kilka osób korzystających z frezarki Proxxon MF70 do przerabiania okien: Lufa którą trzeba prostować może być dobra? Każda lufa jest krzywa w jakimś tam stopniu. Promyki n.p. w stosunku do PDI są stosunkowo "krzywe". Natomiast o wiele lepiej mieć "krzywą" lufę niż prostą o cienkiej jakości wnętrza. Edited February 9, 2018 by matrigs Quote Link to post Share on other sites
mareq Posted February 9, 2018 Report Share Posted February 9, 2018 Pisząc o prostowaniu miałem na myśli wygięcie rzędu kilku setnych milimetra. Po frezarce też możesz mieć zadry. Żaden problem to obrobić. Sprawnie użyty pilniczek jest narzędziem równie precyzyjnym co przeciętna frezarka. Różnica jest tylko w ilości potrzebnego czasu. Dremelkiem też można zrobić ale raczej kamieniem szlifierskim a nie frezem. Frezem nie poradzi sobie ze stalą. Quote Link to post Share on other sites
Dominn Posted February 9, 2018 Report Share Posted February 9, 2018 Kurde, dzięki wszystkim za pomoc! Quote Link to post Share on other sites
matrigs Posted February 9, 2018 Report Share Posted February 9, 2018 Pisząc o prostowaniu miałem na myśli wygięcie rzędu kilku setnych milimetra. Dalej nie opisałeś sposobu, a to jest rzecz dla mnie mocno ciekawa. Nie robisz tego przecież na kolanie? Czytałem kiedyś o prostowaniu luf na maszynie do prostowania strzał do łuków ale nie widziałem tego na żywo. Quote Link to post Share on other sites
Potfurr Posted February 10, 2018 Report Share Posted February 10, 2018 Pisząc o prostowaniu miałem na myśli wygięcie rzędu kilku setnych milimetra. Kurde czym to mierzysz? Żeby zmierzyć kilka setek na takiej długości to trzeba mieć nie lada sprzęt. Gołym okiem praktycznie nie da się tego zobaczyć a poza tym taki błąd dla potrzeb airsoftu nie ma nawet najmniejszego znaczenia. Filmik który podrzucił matrigs pokazuje elegancko jak to powinno wyglądać. Dremelem wg mnie się namęczysz nawet mając ostry frez i wyjdzie nieciekawie bo za twardy materiał ale może się mylę. Jak nie spróbujesz to się nie dowiesz. Quote Link to post Share on other sites
Dominn Posted February 11, 2018 Report Share Posted February 11, 2018 Gdzieś w weekend lub po weekendzie do tego usiąde, dam znać dla przyszłych pokoleń czy warto próbować ;) Quote Link to post Share on other sites
Dominn Posted March 6, 2018 Report Share Posted March 6, 2018 (edited) No i zrobione, trochę mi zeszło z tym, ale już jest. Wykorzystałem metodę z pilnikiem, kupiłem dwa pilniki: prostokątny 3,5mm i taki sam okrągły, obydwa diamentowe. Efekt? Okno wygląda niemal jakby było takie fabrycznie, materiał (stal) jest na tyle twardy, że wszelkie błędy w pore idzie zauważyć i się zatrzymać, nie da się też ogólnie przesadzić, bo trwało by to kilkanaście minut. Cała robota zajęła ok. 2h, trochę się człowieka namęczy, ale dla flat hopa, gdy nie masz tokarki, warto. Gdyby ktoś w przyszłości też chciał działać: zalcałbym trójkątny pilnik zamiast prostokątnego, ma wtedy jedną powierzchnie ścierną w kontakcie jednocześnie - jeszcze lepsza kontrola nad tym gdzie, ile się ściera ;) Edited March 6, 2018 by Dominn Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted March 6, 2018 Report Share Posted March 6, 2018 Pokażesz efekt? Quote Link to post Share on other sites
Dominn Posted March 6, 2018 Report Share Posted March 6, 2018 Zdjęcie przed wykończeniem, po surowym "wytarciu" odpowiedniej wielkości okna. Jak będę przy okazji otwierał HU, wrzucę fotki końcowego efektu po poprawkach :) https://zapodaj.net/02e1472422d61.jpg.html Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted March 8, 2018 Report Share Posted March 8, 2018 (edited) Kurde skisłem, jakość lepsza niż w lufach shs/pps XD Proponuję wykończyć okno polerką. Kup filc polerski i pastę polerską i po prostu wypoleruj. Wszelkie zarysowania jak i ostre końce powinny się zaokrąglić. Edited March 8, 2018 by wallop Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.