WuPe Posted December 28, 2018 Report Share Posted December 28, 2018 Witam Jestem posiadaczem repliki Auga, która ma ~420 fps-ów. Chciałbym kupić sprężynę, która da mi około 450 fps-ów (podać numer np. M100) Informacje na temat repliki: Długość lufy wewnętrznej: ~509 mm Wersja gearboxa: v3 Gdyby było potrzebne więcej informacji proszę pisać :). Link do repliki: https://gunfire.com/pl/products/replika-karabinka-sw-020b-czarna-1152215954.html Quote Link to post Share on other sites
slawek96 Posted December 29, 2018 Report Share Posted December 29, 2018 Przy idealnej szczelności: G&G M140 - okolice 450-460 fps Rocket M140 - okolice 455-465 fps Quote Link to post Share on other sites
arturr69 Posted December 29, 2018 Report Share Posted December 29, 2018 Przy idealnej szczelności Modify M120+ daje 455 +/- 5 fps Quote Link to post Share on other sites
WuPe Posted December 29, 2018 Author Report Share Posted December 29, 2018 Dziękuję Co znaczy przy idealnej szczelności? Domyślam się ale nie jestem pewien (jestem dosyć początkujący) Quote Link to post Share on other sites
slawek96 Posted December 30, 2018 Report Share Posted December 30, 2018 Idealna szczelność oznacza, że w układzie cylindra jest wszysko szczelne (tłok z głowicą, głowica cylindra, dysza). Nie da się wcisnąć tłoka po zamykaniu wylotu z wysuniętej do przodu dyszy, tak zwana strzykawka. Dodatkowo jest odpowiednio dobrana gumka HU do dyszy, bo największe straty fps są w tym miejscu. Ogólnie większość stockowych replik ma słabą szczelność, i bez poprawek nie da się osiągnąć podanych fps dla danej sprężyny. Quote Link to post Share on other sites
WuPe Posted December 30, 2018 Author Report Share Posted December 30, 2018 Ponownie dziękuję za dokładne wytłumaczenie Moje ostatnie pytanie czy ja jako początkujący byłbym w stanie dokonać takich poprawek, ile to może kosztować, co do tego jest potrzebne i czy są serwisy, w których coś takiego mogą zrobić? Wiem, że to trochę dużo ale to już w sumie wszystko chyba, że następna odpowiedź nasunie mi jakieś pytanie. Quote Link to post Share on other sites
sledz Posted December 30, 2018 Report Share Posted December 30, 2018 (edited) Serwisantów jest sporo, zapytaj na lokalnym forum lub grupie fejsbukowej. Tuning związany z otwarciem gearboxa kosztuje ok. 100 zł (plus koszt części). Grzebanie w replice nie jest wielką filozofią, ale jak wszystko wymaga doświadczenia. Warto też mieć chrono żeby sprawdzić jak działa po złożeniu, bo może się okazać że przez krzywo założoną uszczelkę albo inną pierdołę zamiast 450 fps będziesz miał losowe skoki pomiędzy 200 a 350. Osobną kwestią jest czy warto bawić się w tuning żeby uzyskać dodatkowe 30 fps bo to da dodatkowe 3-5 metrów zasięgu. Lepiej zostaw co jest a dokup M100 dobrej firmy (Systema, Guarder) żebyś mógł używać repliki w cqb. Zamiast sprężyny kup lufę precyzyjną i dobrą gumkę, samo to doda kilkanaście fps a silikonowa gumka zwiększy zasięg o 10 metrów. Sprężyna w replice z czasem się ubija, za rok będziesz miał 400 fps, za dwa lata 380 i wtedy będzie warto pomyśleć o jakimś serwisie. Edited December 30, 2018 by sledz Quote Link to post Share on other sites
Huba_lbn Posted December 31, 2018 Report Share Posted December 31, 2018 Ja tylko dodam od siebie że to co ma idealną szczelność "w rękach" kiedy składamy replikę może zachować się zupełnie inaczej przy strzelaniu kiedy wszystko dzieje się o wiele szybciej. Miałem tak w G36 od Aresa. Była tam głowica tłoka która w rękach miała fatalną szczelność, była to jakaś wentylowana, która dopiero przy bardzo szybkim ruchu, jak przy strzale, się uszczelniała. Wsadzałem tam głowicę która miała idealną szczelność w rękach, ale dawała mniej fps od tej która miała w rękach szczelność beznadziejną. Najlepiej wiedzieć ile mniej więcej daje konkretna sprężyna i sprawdzić na chrono ile wypluwa replika. Wtedy wiadomo czy jest co uszczelniać. W dniu 29.12.2018 o 12:33, arturr69 napisał: Przy idealnej szczelności Modify M120+ daje 455 +/- 5 fps Chronowane przed chwilą - ICS stock (lufa 363) + dysza uszczelniona, na sprężynie Modify M120+ wyszło 450 +/- 3 fps. Wątpię że ta replika ma idealną szczelność. Ja bym to nazwał poprawną szczelnością. Pewnie jakiś magik wyciągnął by z tej sprężyny więcej. Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted January 2, 2019 Report Share Posted January 2, 2019 (edited) S120+ Modify daje ~470fps. S130+ ~500fps G&G 140 ~490fps Prometheus MS135SP - 445-450fps (kupiłbym właśnie tą) Wszystkie także zależy od długości lufy, pojemności roboczej cylindra, używanych kulek czy doboru oringów. Edited January 2, 2019 by wallop Quote Link to post Share on other sites
jarekfn Posted July 7, 2019 Report Share Posted July 7, 2019 (edited) Panowie, ostatnio pogrzebałem w swoim AK, musiałem zbić fps, do 450 ze względu na ograniczenia na Asgard. Sprężyna Utlimate 125, dysza Gaurder 19,6 mm, komora Ultimate, gumka Maple Leaf, dystanser omega od Maple Leaf, lufa promyk 363 mm, silnik Tornado Hight Torque, zespół pneumatyczny wraz z tłokiem od Ultimate. Jedyny problem, musiałem zmienić mosfet na ten z hamulcem, miałem podwójne strzały. Wynik 448, +/- 3 fps to wynika zadowalający, czy szukać dalej ?? Edited July 7, 2019 by jarekfn Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted July 7, 2019 Report Share Posted July 7, 2019 Ultimate M125 (pomarańczowy) u mnie daje 460-470fps. Kwestia długości lufy, typu cylindra, chronografu itp. Quote Link to post Share on other sites
jarekfn Posted July 7, 2019 Report Share Posted July 7, 2019 2 minuty temu, wallop napisał: Ultimate M125 (pomarańczowy) u mnie daje 460-470fps. Kwestia długości lufy, typu cylindra, chronografu itp. Cylinder mam typ 2 od Ultimate, lufę jak podałem wyżej promyk 363mm. Quote Link to post Share on other sites
jarekfn Posted July 11, 2019 Report Share Posted July 11, 2019 Mam taką zagwozdkę, na kulkach BLS 0,30 chrono pokazuje 366 fps co po przeliczeniu za pomocą kalkulatora ASG daje 488 fps. Natomiast na kulkach 0,20 rockets, chrono pokazuej 430 fps Choć powtarzalność strzałów na kulkach 0,30 jest wręcz idealna. Quote Link to post Share on other sites
Redmonk93 Posted July 11, 2019 Report Share Posted July 11, 2019 2 minuty temu, jarekfn napisał: Mam taką zagwozdkę, na kulkach BLS 0,30 chrono pokazuje 366 fps co po przeliczeniu za pomocą kalkulatora ASG daje 488 fps. Natomiast na kulkach 0,20 rockets, chrono pokazuej 430 fps Choć powtarzalność strzałów na kulkach 0,30 jest wręcz idealna. Nie wiem jakim cudem po przeliczeniu ci wyszło 488 FPS. 366fps na 0.30g to trochę ponad 1.85j. 1.85j na 0.20g to około 450 FPS. Quote Link to post Share on other sites
jarekfn Posted July 11, 2019 Report Share Posted July 11, 2019 (edited) 26 minut temu, Redmonk93 napisał: Nie wiem jakim cudem po przeliczeniu ci wyszło 488 FPS. 366fps na 0.30g to trochę ponad 1.85j. 1.85j na 0.20g to około 450 FPS. Sory literówka pomyiłem się faktycznie daje mi 448 fps. 366 fps na 0,30 to dokładnie 1,87j. 111, 56 m/s 401,66 km/h Z tabeli BB daje wynik przy kulkach 0,20 dokładnie 448,26 fps Jak podstawiłem wynik podany przez ciebie mi kalkulator pokazał 328,08 Kalkulator z tej strony: http://www.atb.org.pl/kalkulator-asg/ oraz z tej: http://semper-parati.pl/kalkulator/ Ale dziwi mnie różnica w pomiarze kiedy strzelam kulką 0,20 wtedy mam 430 fps. Edited July 11, 2019 by jarekfn Quote Link to post Share on other sites
Redmonk93 Posted July 11, 2019 Report Share Posted July 11, 2019 ja używam tego i tyle. najlepiej sobie druknąć ;) Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted July 12, 2019 Report Share Posted July 12, 2019 15 godzin temu, jarekfn napisał: Ale dziwi mnie różnica w pomiarze kiedy strzelam kulką 0,20 wtedy mam 430 fps. Joule Creep, opisywane było to przeze mnie na tym forum. Nawet pojawił się artykuł pi razy oko przedstawiający na czym polega to zjawisko. Za granicą trąbią o tym od 10 lat, w polszy dopiero od niedawna i to w sumie nadal pojęcie dość świeże. Jak zwykle jesteśmy zacofani. Quote Link to post Share on other sites
jarekfn Posted July 17, 2019 Report Share Posted July 17, 2019 Ok poczytałem o tym zjawisku i chyba muszę się z tym przespać, z tego co zrozumiałem to jest to zjawisko normalne. Następnie dobrze będzie jeszcze strzelić kulkami 0,28 oraz 0,30 i zostawić te które pokażą większą wartość j. W takim razie mierzenie fpsów na kulkach 0,20 to jedna wielka ściema. Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted July 17, 2019 Report Share Posted July 17, 2019 Tak, mierzenie fps na 0,2g to błąd. Tak samo błędem jest mierzenie fps na wyzerowanym hopup. Powinno mierzyć się na wyregulowanym. Quote Link to post Share on other sites
jarekfn Posted July 17, 2019 Report Share Posted July 17, 2019 29 minut temu, wallop napisał: Tak, mierzenie fps na 0,2g to błąd. Tak samo błędem jest mierzenie fps na wyzerowanym hopup. Powinno mierzyć się na wyregulowanym. Wszystko super, ale, czy nikt nie wpadł na to, nikt nie poczytał, nikt się nie zainteresował ?? I nawet na dużych imprezach organizatorzy są niedouczeni. I reasumując, przy sprawdzaniu repliki na chrono należy się tylko sugerować wartością podaną w dżulach oraz tabelką ?? Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted July 17, 2019 Report Share Posted July 17, 2019 (edited) Godzinę temu, jarekfn napisał: Wszystko super, ale, czy nikt nie wpadł na to, nikt nie poczytał, nikt się nie zainteresował ?? I nawet na dużych imprezach organizatorzy są niedouczeni. Jak najbardziej ten temat jest praktykowany za granicą. Jak najbardziej jakieś pół roku temu został opublikowany artykuł na wmasg dt. joule creepa. Jak najbardziej nasze społeczeństwo jest nadal zacofane. Wciąż wszyscy chornują na 0,2g i hu0 bo tak łatwiej. Dla mnie to obojętne, jestem tego świadom, wykorzystuje to i bardzo mi z tym dobrze :) Godzinę temu, jarekfn napisał: I reasumując, przy sprawdzaniu repliki na chrono należy się tylko sugerować wartością podaną w dżulach oraz tabelką ?? Tabelka powyżej to jest taki kalkulator do wydrukowania. fps zmieniają się co 5 więc pi razy oko można się tym kierować. Ja mam apke na telefonie FPS Calc Basic i jest to dla mnie baaaaardzo wygodne. Chronografy także mają przelicznik. Dla społeczeństwa Joule nie są jeszcze tak znane jak fps. Jak ktoś powie, że na 0,2g ma 500fps to już wszyscy wiedzą co i jak, ale jak powiesz, że masz 2,3J (~500fps@0,2g) to już nie za dużo im to mówi. Co prawda nasze społeczeństwo jest coraz bardziej świadome, coraz więcej wie ale mimo wszystko wciąż większość imprez ma limity dt. fps, a nie joule'i, przeważnie cqb 350, szturm 450, dmr 550 i snajpy 600-650. Zależy gdzie, u kogo, jakie zasady itd. Ja całość przeliczam z fps'ów i wagi kulek na której testuje i sprowadzam wszystko do kulek 0,2g. Nie patrzę na joule ponieważ klientom to nie za dużo mówi, zawsze dopytują o fps'y. Przykładowo: Klient chce w replice szturmowej 450fps po przeliczeniu z 0,32g na 0,2g. Chce być uczciwy wobec kolegów z pola i nie przekraczać limitów. Czyli robię wszystko aby na kulkach 0,32g uzyskać 356fps bo po przeliczeniu na 0,2g wychodzi 450fps. Inny klient chce 550fps na 0,2g w replice dmr bo taki ma limit w lokalnym środowisku. On natomiast chce wykorzystać zjawisko JC na swoją korzyść i podbić energię/fps'y na swoją korzyść. Po serwisie podaje mu wynik 400fps na 0,4g co daje 580fps na 0,2g czyli 30fps ponad limit. Niby tylko 30fps, ale w praktyce 30-40fps to o półkę mocniejsza sprężyna. 50fps to z mojego doświadczenia około 10m zasięgu więcej. Tak dość łopatologicznie oczywiście, niezbyt precyzyjnie opisuje tylko zarys co i jak. Sam nie wiem dokładnie jak to jest, bazuje na tym co pokazuje chronograf, miara i repliki, a z tym ostatnim jest baaaardzo różnie. Dobrze poskładana replika na topowych częściach 350fps daje około 55-60m skutecznego zasięgu. 450fps daje już około 70-75m, 500fps 80-85m, 550fps ponad 90m więc pi razy oko 50fps to 10m. Często jest tak, że sprężyna która ma dać np. 550fps daje 520-530fps i dopiero na cięższych kulkach czy też po wyregulowaniu hop-up pokazuje nominalne 550fps. Dużo ludzi z tego powodu szuka nieszczelności w replice pomimo tego, że jest ona szczelna w 100% na całym układzie, od głowicy tłoka po koniec lufy. Dobra kalibracja potrafi także znacząco zmienić/wytłumić odgłos wystrzału. Edited July 17, 2019 by wallop Quote Link to post Share on other sites
jarekfn Posted July 18, 2019 Report Share Posted July 18, 2019 Hm jak to poczytałem to, to ma sens, widać że masz dużą wiedze, wynika ona z doświadczenia, to widać. Reasumując jeśli w swoim układzie mam 366 fps na kulkach 0.30 przy cylindrze typu 2 od Ultimate, lufie 363 mm od promyka, oraz sprężynie 125 Ultimate, to nie ma już sensu szukać nieszczelności ?? Wcześniej miałem na sprężynie SP130 od Rocketsa 515 fps mierzone na kulkach 0.20, ale musiałem zbić fpsy ze względu na ASGARD. Cyrki zaczęły mi się po zmianie sprężyny, dyszy z SHS 20,6 mm na Ultimate 19,6 mm, gumki z zielonej G&G na Maple Leaf i dystanser Omega. Wcześniej na dłuższej dyszy miałem przypadłość, że przy pełnym magazynku były podwójne strzały, podbicie dyszy, teraz tego problemu nie ma. Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted July 18, 2019 Report Share Posted July 18, 2019 Wychodzi prawie 450fps. Mi na tej sprezynie udało się zrobić 15fps więcej ale też przy nieco dłuższej lufie. Zostawił bym tak jak jest jeśli replika strzela cicho, powtarzalnie i nie ma problemow z podawaniem kulek. Quote Link to post Share on other sites
jarekfn Posted July 18, 2019 Report Share Posted July 18, 2019 Replika strzela cicho, kulki idą jak po sznurku, bardzo powtarzalnie, z podawaniem kulek problem ustał , a różnica w wahaniu fps, to dosłownie 4 fpsy. Na początku miałem problem z podwójnymi cyklami silnika, ale zmiana mosfetu na ten z hamulcem sprawę załatwił. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.