hardbass Posted September 18, 2019 Report Share Posted September 18, 2019 Witam. Chciałbym wymienić replikę w ciągu najbliższych 2/3 miesięcy. Pisałem na fejsie na grupce Airsoft Polska, lecz chce zebrać jeszcze większą ilosc informacji na ten temat. Na ów grupce polecali repliki wymienionych w temacie firm. Na początku napisze, że budżetu nie mam ograniczonego, ale chciałbym coś w przystępnej cenie. Warunkami są; dobre spasowanie, elektryk bez ebb (w ostateczności), w miarę dobre bebechy. Mam zamiar pograc w stocku do końca gwarancji, później wymieniać środek, aczkolwiek to tez nie jest warunek konieczny. Panowie na grupce polecały repliki firm Krytac, G&G, KWA, ICS i Evolution airsoft. Mozecie napisać mi dlaczego konkretnie ta i ta firma, najlepiej jakbyście polecili mi również modele replik. Zastanawiałem się, czy opłaca mi sie wydawać pieniądze na pierwsza powazna replikę na Krytac’a Tridenta, czy jednak na EA Lone Stara lub Recona, bo on będzie spełniał moje warunki, o dobrym spasowaniu i metalowej konstrukcji. Jesli napisałem nie w tym dziale to przepraszam i proszę o przeniesienie! Dziękuję wszystkim za pomoc i zainteresowanie! Quote Link to post Share on other sites
Huba_lbn Posted September 18, 2019 Report Share Posted September 18, 2019 Po producentach domyślałem się że chodzi o repliki M4, inne nie wchodzą w grę? 3 godziny temu, hardbass napisał: że budżetu nie mam ograniczonego, ale chciałbym coś w przystępnej cenie Jak budżet nieograniczony to bierz Systeme PTW :) ale raczej nie chcesz wydać kilku tysięcy, nie? Bardziej tak około 1500 zł, tak? Ja bym wybierał pomiędzy ICS, G&G i Evolution-Dytac (poprawione EA). Z G&G brać te z gearboxem G2, z ICS brać te z nowszych wersji, tylko metalowe body (mają EBB, ale można łatwo wyłączyć), z Dytaca te z szybką wymianą sprężyny. Bierz to co Ci się podoba z wyglądu. Z każdej będziesz zadowolony. Co do konkretnych modeli to przydała by się informacja czy to CQB czy Las czy do wszystkiego. Quote Link to post Share on other sites
hardbass Posted September 18, 2019 Author Report Share Posted September 18, 2019 1 godzinę temu, Huba_lbn napisał: Po producentach domyślałem się że chodzi o repliki M4, inne nie wchodzą w grę? Jak budżet nieograniczony to bierz Systeme PTW :) ale raczej nie chcesz wydać kilku tysięcy, nie? Bardziej tak około 1500 zł, tak? Ja bym wybierał pomiędzy ICS, G&G i Evolution-Dytac (poprawione EA). Z G&G brać te z gearboxem G2, z ICS brać te z nowszych wersji, tylko metalowe body (mają EBB, ale można łatwo wyłączyć), z Dytaca te z szybką wymianą sprężyny. Bierz to co Ci się podoba z wyglądu. Z każdej będziesz zadowolony. Co do konkretnych modeli to przydała by się informacja czy to CQB czy Las czy do wszystkiego. Chodzi o repliki z rodziny emek, co do budżetu masz rację, skłaniam się bardziej ku cqb, aczkolwiek nie pogniewam się jak będzie to uniwersalna replika. Bylem już przekonany do Krytac’a Tridenta, ale po głębszym przemyśleniu sprawy wolałbym jednak replikę tańszą, z dobrym body jeśli i tak bebechy będzie trzeba wymienić na customowe. Quote Link to post Share on other sites
RalfButton Posted September 18, 2019 Report Share Posted September 18, 2019 Odezwij się na PW - jestem z łodzkiego i mam nowe VFC CQC na zbyciu z fajnym zestawem akcesoriów. Quote Link to post Share on other sites
Huba_lbn Posted September 18, 2019 Report Share Posted September 18, 2019 To jeszcze zależy na jakie CQB chodzisz, są takie gdzie bez problemu można biegać z klasyczną eMką (lufa wew 363mm), są takie gdzie tylko z pistoletem. Dobierz tak replikę żebyś mógł jej swobodnie używać. W lesie można biegać z każdą repliką, tylko że z takiej o lufie poniżej 200 mm będzie trudniej wyciągnąć większe fpsy i może zabraknąć skupienia i tych kilku m zasięgu, ale nie jest to tak że się nie da. Quote Link to post Share on other sites
hardbass Posted September 18, 2019 Author Report Share Posted September 18, 2019 Chodzi o główną replikę, nie rozdzielaj cqb na broń długą i krótką, bo boczniaka tez sobie sprawie i nie będzie z tym problemu. Chodzi mi o informacje na temat tych firm i samych replik :D 34 minuty temu, Huba_lbn napisał: To jeszcze zależy na jakie CQB chodzisz, są takie gdzie bez problemu można biegać z klasyczną eMką (lufa wew 363mm), są takie gdzie tylko z pistoletem. Dobierz tak replikę żebyś mógł jej swobodnie używać. W lesie można biegać z każdą repliką, tylko że z takiej o lufie poniżej 200 mm będzie trudniej wyciągnąć większe fpsy i może zabraknąć skupienia i tych kilku m zasięgu, ale nie jest to tak że się nie da. Quote Link to post Share on other sites
Huba_lbn Posted September 19, 2019 Report Share Posted September 19, 2019 Musisz sam zdecydować co będzie dla Ciebie najlepsze: https://wmasg.com/pl/forum/topic/136409-repliki-m4-wybór-ostateczny Poszukaj też tematów o konkretnej firmie. Quote Link to post Share on other sites
hardbass Posted September 19, 2019 Author Report Share Posted September 19, 2019 6 godzin temu, Huba_lbn napisał: Musisz sam zdecydować co będzie dla Ciebie najlepsze: https://wmasg.com/pl/forum/topic/136409-repliki-m4-wybór-ostateczny Poszukaj też tematów o konkretnej firmie. Czytałem ten temat, ale jakoś nie satysfakcjonują mnie posty sprzed 5 lat do początku tego roku, wiec chciałem poznać opinie użytkowników danych replik/firm, a na końcu wybrać która będzie mi najbardziej odpowiadać Quote Link to post Share on other sites
fint Posted September 19, 2019 Report Share Posted September 19, 2019 G&G G2 będzie najlepsza opcją prosto z pudełka. Do tego możesz dokupić Upgrade ETU od Peruna i masz genialną replikę wciąż podatną na tuning. Do tego precka, komora Maxx Model i wymiana głowicy tłoka. Wsio. Ewentualnie ICS, ale to chińskie wnętrze, które wymaga doinwestowania. Propozycja dobra ze względu na typ repliki, dwudzielny gearbox aczkolwiek nie przepadam za tymi replikami. KWA to jak dla mnie słabe repliki. Mają spoko szkielet i zebatki jednak jakikolwiek brak osi powoduje masakryczne problemy z podawaniem kulek i szczelnościa. Poza tym nie ma do tych replik żadnej komory hu niż stock, ktora jest mizerna. Body łamliwe, kruche i cienkie w ogóle nie umywa się do aktualnych "nowoczesnych" konstrukcji. Krytac to prawie GG, ale bieda w środku, a droższy o kilka stowek. EA-Dytac jest spoko bazą, ale wnętrze to kicha. Także wymaga sporej inwestycji. Quote Link to post Share on other sites
hardbass Posted September 19, 2019 Author Report Share Posted September 19, 2019 3 godziny temu, fint napisał: G&G G2 będzie najlepsza opcją prosto z pudełka. Do tego możesz dokupić Upgrade ETU od Peruna i masz genialną replikę wciąż podatną na tuning. Do tego precka, komora Maxx Model i wymiana głowicy tłoka. Wsio. Ewentualnie ICS, ale to chińskie wnętrze, które wymaga doinwestowania. Propozycja dobra ze względu na typ repliki, dwudzielny gearbox aczkolwiek nie przepadam za tymi replikami. KWA to jak dla mnie słabe repliki. Mają spoko szkielet i zebatki jednak jakikolwiek brak osi powoduje masakryczne problemy z podawaniem kulek i szczelnościa. Poza tym nie ma do tych replik żadnej komory hu niż stock, ktora jest mizerna. Body łamliwe, kruche i cienkie w ogóle nie umywa się do aktualnych "nowoczesnych" konstrukcji. Krytac to prawie GG, ale bieda w środku, a droższy o kilka stowek. EA-Dytac jest spoko bazą, ale wnętrze to kicha. Także wymaga sporej inwestycji. Takich odpowiedzi oczekiwałem, dzięki :D Wychodzi na to, ze muszę się doinformować na temat GG, bo szczerze mówiąc jesteś jedna z nielicznych osób, które podały mi tą firmę jako solidniejszą od pozostałych. Nadal czekam na opinie. Moglibyście podrzucić jeszcze jakieś sklepy z których repliki są pewniejsze? Albo takie, w których ceny są korzystniejsze, oprocz dwóch najbardziej znanych? Czy nie ma do tego reguły? Quote Link to post Share on other sites
fint Posted September 24, 2019 Report Share Posted September 24, 2019 Aktualnie nie ma/nie znam lepszego gearbox'a od tego, który jest zamontowany w w/w G&G. Gearbox G2 ma tłok w pełną metalową szczęką, wytrzymałe zębatki, metalową dyszę z uszczelnieniem, metalową głowicę cylindra. Do tego dobry silnik IFRIT oraz mosfet ETU. Spasowanie oczywiście na najwyższym poziomie. Gearbox jest poskładany poprawnie, aczkolwiek nie perfekcyjnie. Zębatki są spodkładkowane jednak czasem występują luzy co i tak nie ma większego przełożenia na żywotność mechanizmu. Najsłabszym ogniwem jest głowica tłoka, która w każdej replice posiada zielona o-ring. Ta głowica bardzo często pęka. Nawet w nowych replikach które jak wiadomo są testowane i mają przebieg powiedzmy 100-200 strzałów głowica potrafi być pęknięta. Nie rozumiem dlaczego G&G jeszcze tego nie zmieniło, nie jest to droga część bo już za 20-25zł mamy czerwoną głowicę SHS, która może nie jest wykonana idealnie, ale jest bardzo wytrzymała. Za 60zł mamy już bardzo dobrej jakości głowicę Ultimate. Drugą częścią, którą można wymienić jest cylinder. W stocku jest to zwykly chiński mosiężny kawałek rurki z wycięciem. Warto wymienić go na stalowy chociażby SHS/Tornado w cenie ~30zł. Nie podoba mi się także komora. Pomimo, nie powoduje większych problemów nie ma w ogóle podejścia do np. Maxx Model, która daje często magiczne wyniki jak np przyrost 20-30fps. Poza tym Maxx jest komorą wykonaną z metalu i posiada dedykowane dystansery typu Omega, które zdecydowanie poprawiają zasięg i skupienie. Na ten moment według mnie nie ma sensu kupować innej komory niż Maxx. Retro Arms i ProWin powodują bardzo często spore problemy. Dużo ludzi na nie narzeka tak więc albo zostajemy przy stock komorze albo wymiana na Maxx. Ostatnią rzeczą jest lufa, ale to raczej oczywista oczywistość. Ewentualnie jeszcze gumka jak już chcemy mieć wymieniony cały zespół komory aczkolwiek niebieska gumka G&G jak dla mnie jest bardzo fajna i dobrze się uszczelnia z resztą. Quote Link to post Share on other sites
thor_ Posted December 7, 2019 Report Share Posted December 7, 2019 Jeżeli jeszcze nie rozstrzygnąłeś problemu to: ICS - dlaczego? Z jednego w zasadzie powodu - w stocku jest OK a jak zaczyna brakować mocy to wymieniasz tylko "górę" w rozsądnym zakresie "mocy sprężyny" i masz sporo mocniejsza replikę nadal oparta o stockowe części. "Góra" to w przypadku ICS-a wymiana sprężyny i nic więcej. Z doświadczenia jeżeli w replice masz sprężynę M100/120 to spokojnie możesz wsadzić M140 i cieszyć się nadal świetną zabawą bez ryzyka padnięcia czegokolwiek. Sama wymiana trwa jakies 5 minut. Wliczając w to otworzenie repliki, wyjęcie górnej części GB, wyjęcie i wsadzenie nowej sprężyny i zamknięcie repliki. A skoro reszta części zostaje stockowa to znaczy, że kolejne lata pracują bez problemów. Jeżeli chcesz kupić replikę, którą chcesz się bawić a nie w niej grzebać to jest to najlepsza i najpewniejsza opcja ze wszystkich wybranych Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted December 10, 2019 Report Share Posted December 10, 2019 ok boomer Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.