Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Sign in to follow this  
Purpul9

380fps a 0.28

Recommended Posts

Witam, mam szybkie pytanie. Zakupiłem SA-E14 i chciałem przetestować ją na kulkach 0.28. Problem w tym, że na najmniejszym możliwym ustawieniu hop-up kulki lecą na 10/15 metrów.

Jest to normalne, czy hop-up fabrycznie został źle wyregulowany? Niestety na razie nie mam możliwości przestrzelenia repliki na 0.25.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Specna Core to żwir, a nie kulki. Kup coś dobrego np. G&G lub BLS. 

Przy 380fps 0,28g będą dobre ale i tak polecam używać 0,3-0,32g. Wyreguluj hopup i podziel się wrażeniami. Jeśli problem będzie wciąż występować trzeba bedzie ingerować w komorę hopup. 

Problem może być bardziej skomplikowany i nawet być spowodowany awarią w gearboxie. Nie straszę tylko informuję. Sprawdzaj wszystko po kolei, pomożemy na ile będziemy mogli. 

Edited by hadesiak1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, hadesiak1 napisał:

Specna Core to żwir, a nie kulki. Kup coś dobrego np. G&G lub BLS. 

Przy 380fps 0,28g będą dobre ale i tak polecam używać 0,3-0,32g. Wyreguluj hopup i podziel się wrażeniami. Jeśli problem będzie wciąż występować trzeba bedzie ingerować w komorę hopup. 

Problem może być bardziej skomplikowany i nawet być spowodowany awarią w gearboxie. Nie straszę tylko informuję. Sprawdzaj wszystko po kolei, pomożemy na ile będziemy mogli. 

Wszystko jest już dobrze. Problem był hop upie, trzeba było go trochę "utrzeć" przestrzeliwując kilka magazynków. I skoro już jesteśmy przy markach kulek, czy Guarder i Aimtop są godne polecenia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Guarder są spoko. Nigdy nie miałem z nimo problemów i są lepsze od np Specna Core czy Rocketsów Platinum. IMO jest to poziom porównywalny z G&G aczkolwiek ani jednych ani drugich juz nie uzywam od dobrych dwoch lat. Przesiadłem się na kulki BLS różnej wagi, których używam non stop w różnych replikach. Nigdy żadnych problemów z nimi nie miałem. 

Aimtop odpuść. Żwirek. 

Edited by hadesiak1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 1.02.2020 o 15:23, hadesiak1 napisał:

Specna Core to żwir, a nie kulki. Kup coś dobrego np. G&G lub BLS. 

Przy 380fps 0,28g będą dobre ale i tak polecam używać 0,3-0,32g. Wyreguluj hopup i podziel się wrażeniami. Jeśli problem będzie wciąż występować trzeba bedzie ingerować w komorę hopup. 

Problem może być bardziej skomplikowany i nawet być spowodowany awarią w gearboxie. Nie straszę tylko informuję. Sprawdzaj wszystko po kolei, pomożemy na ile będziemy mogli. 

To może od razu poleć pustaki lub cegły... Od razu przy 380 FPS-ach na ciężkich kulkach uzyska 80 metrów skutecznego zasięgu, 12/10 celnych trafień i kilka innych magicznych zdolności.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Head Crusher napisał:

To może od razu poleć pustaki lub cegły... Od razu przy 380 FPS-ach na ciężkich kulkach uzyska 80 metrów skutecznego zasięgu, 12/10 celnych trafień i kilka innych magicznych zdolności.

Co wnosi Twój post do tego tematu? 

 

Cięższe kulki polecą stabilniej. 

Cięższe kulki prawdopodobnie uzyskają większą energię kinetyczną.

Przy cięższych kulkach hopup działa precyzyjniej. 

Sumując te trzy czynniki zasięg i skupienie wzrosną. Nikt nie mówi o zasiegu 80m. Przy stock replice, 380fps powinno być około 50-60m. Ponad to 380fps jest podawaną prędkością przez sklep. Sądzę, ze op nie chronował repliki. W praktyce te repliki mają około 50fps więcej. 

Ponad to 0,32g BLS są względnie tanie. 0,36g są prawie 2x droższe.

Edited by hadesiak1

Share this post


Link to post
Share on other sites

To że wzrośnie zasięg skuteczny i skupienie, to teoria. Natomiast to co się stanie na pewno, to drastycznie spadnie prędkość wylotowa kulki. Zasięg i skupienie to nie wszystko, ważne żeby jeszcze kulka zdążyła dosięgnąć przeciwnika... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z mojej praktyki: przy 360fps (mierzone na 0,2) kulki 0,28 lecą celnie na 55m. Prędkość wylotowa jest mniejsza ale czas dotarcia kulki do celu jest tylko odrobinę dłuższy. Cięższe kulki wolniej wytracają prędkość.

Edited by mareq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, ale nasz "cel" z reguły się porusza i czasami tę odrobinę wolniej wystarczy, żeby uciec przed kulką. Jestem zwolennikiem kompromisu między skupieniem i zasięgiem a prędkością wylotową. 

 

Sam wczoraj robiłem test mojej repli na kulkach 0,25 i 0,28 i doszedłem do wniosku, że na próbę kupię kulki 0,30 g. Ale to po podkręceniu repliki do ok. 450 kuni, bo aktualnie jest ok. 425 i 0,28 daje większy potencjał odnośnie ustawienia hopka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekaw jestem praktycznego pomiaru czasu, który kulka potrzebuje by dotrzeć do celu powiedzmy na 50m. Pomiar dla kulek 0,2g i 0,3 już wyjaśni wiele. 

Myślę, że można to zrobić nawet przeglądając niektóre filmy na yt na których ktoś strzela do celu oddalonego o określoną odległość podaną w opisie. Biorąc pod uwagę J/fps oraz wage kulki na mój rozum da się to w ten sposób zmierzyć. Trzeba tylko znaleźć odpowiedni film bez cięć. 

Na moją logike znaczenie ma tutaj odległość. Na 20m do celu najpewniej szybciej doleci lekka kulka. Z kolei już na odległości 50m może to być wyrównane. Po prostu w pewnym momencie lekka kulka wytraci prędkość, a ciężka ją wyprzedzi. Powinno dać się to obliczyć teoretycznie dość dokładnie biorąc pod uwagę wagę kulki, jej średnicę, prędkość oraz opór powietrza. Myślę, że tyle wystarczy. 

Ja składam repliki tak aby docelowo bylo 1,8J na kulkach 0,32g. Z mojej praktyki kulki 0,3-0,32g są najbardziej optymalne dla replik szturmowych oraz ich cena nie jest zabójcza.

Zauważyłem też, że optymalna zadowalająca nas prędkość (mówię ogólnie wnioskując po tym co piszą mi klienci i ludzie na grupach) w lesie to okolo 350-400fps na kulkach docelowych. W przypadku replik dmr jest podobnie jak w szturmie, okolo 400fps jednak przy sporo wyższej wadze kulki przez co energia także jest większa dochodząca nawet do 3J.

W przypadku cqb gdzie walka jest na dystansie 0-10m prędkość ma mniejsze znaczenie i czy kulka ma 250 czy 350fps trafienie następuje praktycznie równo z wciśnięciem spustu. Oczywiście zdarzają sie w cqb dystanse nawet i 30m+ dlatego każdy powinien dostosować to do własnych widzi mi się i terenu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, hadesiak1 napisał:

Ciekaw jestem praktycznego pomiaru czasu, który kulka potrzebuje by dotrzeć do celu powiedzmy na 50m. Pomiar dla kulek 0,2g i 0,3 już wyjaśni wiele. 

 

Byli tacy i wyszło że warto cięższe pchać bo różnica jest na tyle mała że nie warta rozmyślania. 

 

6 godzin temu, Head Crusher napisał:

Tak, ale nasz "cel" z reguły się porusza i czasami tę odrobinę wolniej wystarczy, żeby uciec przed kulką. Jestem zwolennikiem kompromisu między skupieniem i zasięgiem a prędkością wylotową. 

 

Sam wczoraj robiłem test mojej repli na kulkach 0,25 i 0,28 i doszedłem do wniosku, że na próbę kupię kulki 0,30 g. Ale to po podkręceniu repliki do ok. 450 kuni, bo aktualnie jest ok. 425 i 0,28 daje większy potencjał odnośnie ustawienia hopka.

Około 15 rofa na sekunde ( przesiadka z bateri 7 na 11.1) już wystarcza żeby bez problemu zdejmować cele biegające . 

Share this post


Link to post
Share on other sites
55 minut temu, Driver2503 napisał:

Byli tacy i wyszło że warto cięższe pchać bo różnica jest na tyle mała że nie warta rozmyślania. 

No ja w cqb używam 0,32g. Uzyskuję na nich trochę ponad 270fps... Kulki docierają do celu praktycznie od razu, a na większych dystansach (hale, dłuższe korytarze) bez problemu trafiam na 50-60m. Do 30m jestem w stanie strzelać head za headem... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...