Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

Też tak mi się zdawało ...przy okazji jakby ktoś był zainteresowany to podaje model i podstawowe dane :

Typ : IRF3205N IR

Vds : 55 V

Id : 98A

Rds : 0,008 ohm

Moc : 200 W

 

Cena od 13 do 25 PLN w zależności od źródła. Może się komuś te wiadomości przydadzą bo jak dla mnie jest idealny.

 

W sumie jak grzebałem znalazłem kilka min taki co ma 400W do 100 V i 150 A przy oporze takim samym jak ten co podałem ale cena jest już niewspółmierna - 180 PLN 8O

 

Pozdro

żylet

Link to post
Share on other sites
  • Replies 857
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Czołem!

Jezeli chodzi o wystapienie opoznienia w przypadku przekaznika to moge powiedziec ze nie wystapi ono praktycznie lecz montowanie jakiegokolwiek przekaznika elektromagnetycznego mija sie z celem poniewaz w przekazniku sa takie same styki jak w GB i tak samo moga sie wypalic. Poza tym cewka przekaznika pobierze z baterii prad rzedu kilkudziesieciu mA.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

ok zrobiłem wsio jak tutaj było napisane karabin strzela tylko bat. dostaje strasznie po dupie tzn. rozładowuje sie po 100 strzałach+/-... bateria 8.4V z machineguna (ogniwa SANIO - bodajze maja 20-25A - rapid discharge)); sprerzyna - 120m/s (wiem ze bat troche słaba do tego) ale wczesniej strzelało. wydaje mi sie ze zawysoki prad pobiera silnik z ogniwa po tej przerubce ;/

Link to post
Share on other sites

no fakt jak strzela 100 strzalow to faktycznie za duzy prad pobiera sprawdz wg schematu czy wszystko ok zrobiles ale powinno byc ok! Sprawdz tez jakośc polaczen czy prad nie "idzie gdzies w bok" podejrzewam ze cos z oporami zle dobrane ale elektrykiem nie jestem

Link to post
Share on other sites

hmmm... powiem tak obwód na bank dobrze polutowany. Opory to 100 i 30k tak jak na załaczonym obrazku. a prąd za duzy bo pewnie nawet tych 100 strzałów nie zrobił a bateria na stychach tak goraca ze sie dotknac nieda ;/ jutro jade po ogniwa GP 59A i powinno byc gites

Link to post
Share on other sites
bateria 8.4V z machineguna (ogniwa SANIO - bodajze maja 20-25A - rapid discharge)); sprerzyna - 120m/s

 

Z mojego doswiadczenia wynika ze uklad z tranzystorem nie uciagnie sprezyny MS120 (odpowiednik PDI 170%) na pakiecie 8,4 V. Sa trzy opcje podejscia do problemu:

- slabsza sprezyna

- zebatki o wiekszym przelozeniu (torque Up)

- pakiet 9,6V

 

IRF3205 powinien podolac zadaniu, przy skorzystaniu z jednej z opcji powyzej

 

pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

ok dzięki jutro kupie dodatkowe ogniwo do baterii i zobacze czy zadziała.

 

PS. z tego co sprawdziłem przed chwilą to ten IRF 3205 ma umnie 3 ohmy oporu zamiast 0.008 ohma (oby dwa). Musze sie przejść do sklepu i spytać o co chodzi bo prawdopodopodobnie tu leży pies pogrzebany

Link to post
Share on other sites
  • 8 months later...

Sorry za odgrzewanie kotleta ;p no ale moje AK domaga się takiego układu :D

 

Kurde nie bijcie mnie ale jestem zielony w tej kwestii...

Cały wątek przeczytałem , ale jakoś tak nie przemawia to do mnie :D

 

 

Z tego co przeczytałem , to wywnioskowałem że potrzeba:

 

- kilku przewodów

- tranzystora FET IRF1010N

- opornik 100 ohm

- opornik 30 kohm

 

Czy tylko tyle? nic więcej nie potrzeba??

 

 

Pozdrawiam

Diablo

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Witam.

 

Przeczytałem cały wątek, może to nie jest już tak bardzo na czasie ale dorzucę swoje 3 grosze.

 

To czy scalak wytrzyma w naszym układzie zależy bardziej od tego w jaką obudowę został zapakowany np. TO-220 nie wytrzyma zbyt dużo bo tylko ok. 50W.

Z metalowymi AEG-ami nie ma problemu można przykręcić do obudowy i będzie chodzić świetnie.

 

Żeby mieć równiejszą prace silnika trzeba użyć kondensatorów niestety jest to kolejny element który będzie zabierał nam prąd ale warto.

 

jednym z moich faworytów jest układ

dostępny tutaj.

http://www.allegro.pl/item154617236__lispo...l3803_140a.html

Link to post
Share on other sites

jaka sprezyne powinienem zainstalowac w STOCKU P&J M4, jezeli instaluje w nim mosfeta?? 300fps toto ma... m110?? 120?? i jaka batka wg Was bedzie sie nadawac? w stocku jest 8.4V 1100mAh

 

Żeby mieć równiejszą prace silnika trzeba użyć kondensatorów niestety jest to kolejny element który będzie zabierał nam prąd ale warto.

 

kondensator zabiera prąd ale tylko w trakcie ładowania, jak już sie naładuje to nie pobiera pradu.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Mam mały problem z Mosfetem, może ktoś zna rozwiązanie.

Mianowicie używałem dwóch tranzystorów:

IRFZ44N 60V 36A 83W

IRF540 100V 28A 125W

 

Wspomniany tutaj IRF1010N ma parametry 55V 72A 130W, czy ta różnica w amperażu i mocy może powodować u mnie zniszczenie tranzystora?

Czy zastosowanie:

IRF3205 55V 110A 200W

lub

IRF 1405 55V 169A 330W pomoże i nie okaże się przesadą?

 

Mam baterię 10,8V, i FTK Systemy z M130.

Link to post
Share on other sites

Posiadam irf 1405 przy springu CA170% lekko się nagrzewa po każdym strzale (bez chłodzenia). Przy tym upgrade spokojnie starcza na opróżnienie 70 kulkowego magazynka jedną serią. Przy mocniejszych upgradeach nie wiem jak się sprawdzi. Dodatkowo mam go przyczepionego do gearboxa więc ma chłodzenie i przez to się nie nagrzewa w ogóle. Polecam irfp 2907 - na springu pdi 260 prawie się nie nagrzewa bez chłodzenia (batka 10,8v 2400MHa) - ale jest to inna obudowa - nieco większa niż normalne.

Edited by kermit
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Mam mały problem z Mosfetem, może ktoś zna rozwiązanie.

Mianowicie używałem dwóch tranzystorów:

IRFZ44N 60V 36A 83W

IRF540 100V 28A 125W

 

Wspomniany tutaj IRF1010N ma parametry 55V 72A 130W, czy ta różnica w amperażu i mocy może powodować u mnie zniszczenie tranzystora?

Czy zastosowanie:

IRF3205 55V 110A 200W

lub

IRF 1405 55V 169A 330W pomoże i nie okaże się przesadą?

 

Mam baterię 10,8V, i FTK Systemy z M130.

jeśli chodzi o pierwszy tranzystor to w moim katalogu nie ma danych o jego oporze

natomiast drugi ma 0.022 oma

gdzie 3205 ma 0.008 oma

1405 nie mam w katalogu

więc zastosowanie 3205 obniży opór obwodu

jeśli chodzi o pozostałe parametry jak moc -im więcej tym lepiej (bez przesady im większa moc tym większe obudowy) napięcie Ucbo powiedzmy że powyżej 20v amperaż zależy od tuningu ale powiedzmy powyżej 30 A

a 3205 jest tani koło 3 zł Aprowi w gdańsku

więc możesz sprawdzić

ja osobiście używam tranzystorka o oporze 0.012 oma bo taki miałem pod ręką ale giwere mam w stoku ...

Edited by Dynia
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Według katalogów z www.elenota.pl

 

IRFZ44N - 17,5 mOhm

IRF540 - 77 mOhm

IRF1010N - 11 mOhm

IRF3205 - 8 mOhm

 

Wygrywa niepodważalnie IRF3205 :P

 

Jako że jestem elektronikiem bardzo zaciekawił mnie ten temat, aktualnie jestem na etapie kupowania pierwszego AEG'a i jeśli mój wybór padnie na jakąkolwiek używkę bez gwarancji to z pewnością będę przerabiał na układ z mosfetem.

Docelowo planuję stworzyć układ na mosfecie który nie tylko będzie oferował tryb burst ale i kilka innych udogodnień, jak na razie nie ma co tu dużo pisać gdyż na "sucho" to raczej wiele nie zdziałam.

Gdy będę miał już jakieś osiągnięcia, założę osobny temat, gdzie wszystko opiszę.

Jak na razie to w miarę swojej wiedzy mogę pomóc w tym temacie.

 

Przekaźnik - zdecydowanie odradzam jakiekolwiek próby, wielkość przekaźnika który miałby odpowiednie styki aby przepuścić taki prąd jest stanowczo za duża aby zmieścił się w jakimkolwiek z normalnych AEG'ów, ponadto styki (w przekaźniku) poddawane takiemu prądowi szybko ulegały by uszkodzeniu, ponad to przekaźnik taki byłby dość drogi.

 

Jeśli chcemy odciążyć styki GB i jednocześnie zmniejszyć rezystancję obwodu to w grę wchodzą elementy półprzewodnikowe, proponowane tu mosfety mają stosunkowo niewielką rezystancję wewnętrzną co sprawia że są prawdopodobnie najlepszym wyborem do tego układu.

 

Można by się pokusić o poszukanie innych elementów takich jak tranzystor bipolarny o mniejszej rezystancji co mogło by być nawet lepszym rozwiązaniem, aktualnie nie jestem tego w stanie sprawdzić lecz mam kilka propozycji tranzystorów bipolarnych, lecz żeby coś powiedzieć muszę poszukać ich oznaczeń, a potem parametrów.

 

Co do samego obwodu to tak jak już ktoś pisał:

- grube przewody w dobrej izolacji (pokusił bym się nawet o miedź beztlenową)

- nowe gniazda i wtyczki (wymieniając przewody nie ma sensu ucinać starych i łączyć ich z nowymi)

- dobre połączenia (w miarę możliwości używać jak największej ilości cyny - oczywiście bez przesady)

- usunięcia bezpiecznika

- nowe przewody do akumulatora (oczywiście jeśli jest taka możliwość i nie grozi to przegrzaniem ogniw)

- unikać łączenia przewodów (nie przedłużać przewodów bo okazały się za krótkie, czy coś. Najlepiej wymienić jeszcze raz, tak aby były w całości)

 

 

Co do szybszego zużywania akumulatora czy szkodliwości takiego układu, to sądzę że wszystko zależy od repliki (sprężyna, przekładnie silnik, akumulator).

Teoretycznie pozbywamy się tylko zbędnych rezystancji idealizując układ, lecz w niektórych przypadkach może się okazać że właśnie usunięte rezystancje działały na korzyść repliki.

 

Mam nadzieję, że pomogłem rozwiać niektóre wątpliwości, a jeśli gdzieś się pomyliłem proszę aby mnie poprawić.

Swoje wnioski oparłem na przeczytanych wcześniej postach, wiedzy praktycznej oraz szkolnej (technikum/studia).

Link to post
Share on other sites

 

Teoretycznie pozbywamy się tylko zbędnych rezystancji idealizując układ, lecz w niektórych przypadkach może się okazać że właśnie usunięte rezystancje działały na korzyść repliki.

 

 

 

Nie uważałbym bezpiecznika jako zbędną rezystancję. Usunięcie bezpiecznika nie zadziała na korzyść repliki w przypadku zwarcia. Bezpiecznik zabezpiecza obwody elektryczne przed skutkami zwarć. Co to są skutki zwarć? To może być spalony silnik, akumulator lub tranzystor.

Edited by FireBurner
Link to post
Share on other sites

No oczywiście że patrząc pod wględem konstrukcji elektrycznych bezpiecznik jest potrzebny aby w przypadku awarii nie uległy spaleniu elementy układu, lecz w tym przypadku "coś za coś", możemy oczywiście zostawić bezpiecznik lecz w takim wypadku dochodzą rezystancje styków z bezpiecznikiem oraz rezystancja samego bezpiecznika, jeśli zależy nam na maksymalnej redukcji rezystancji obwodu możemy usunąć bezpiecznik lecz należy przy tym bardzo starannie wykonać wszystkie połączenia, zaizolować wszystko dokładnie oraz pamiętać aby gdy zablokuje nam się coś w GB nie zmuszać silnika do pracy gdyż grozi to jego spaleniem.

 

W stwierdzeniu "zbędnych rezystancji" miałem na myśli rezystancję która jest nieporządana i wynika z nieidealnych właściwości obwodu.

Gdybyśmy mieli doczynienia z elementami idealnymi, bezpiecznik nie miał by żadnej rezystancji i oczywiście nie było by potrzeby z niego rezygnować.

Link to post
Share on other sites

Wartości rezystorów dla wszystkich mosfetów mogą pozostać takie same a ich wartości też nie muszą być dokładnie takie jak na schemacie, ten 30k służy do rozładowania pojemności jak występuje na złączu a 100 do ograniczenia prądu bramki.

Myślę że nawet podwojenie tych wartości jak i ich połowa nie miała by znacznego wpływu na działanie układu.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...