Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

"Waco down! / Chance vom Himmel" - Skrzydlna 27-28 Październik 2023r


Recommended Posts

"Waco down! / Chance vom Himmel" - 27-28.10.2023 r., Wola Skrzydlańska

 

Trwa operacja "Varsity- Plunder". W wyniku celnego ognia przeciwlotniczego samolot C-47 i holowany przez niego szybowiec ulegają uszkodzeniu. Kontrolowana kraksa ma miejsce około 50 km od LZ, na wzgórzach w okolicach Nierenhof. Żołnierze brytyjskiej 6 DPD i amerykańskiej 17 DPD znaleźli się daleko za liniami wroga. Po sprawdzeniu miejsca kraksy, Alianci będą starali się przebić na zachód, i połączyć się z pierwszymi jednostkami nacierającej 21 Grupy Armii.

Tymczasem…

Rezolutny dowódca z 84DP stacjonującej na miejscu, mocno osłabionej niemieckiej 1 Armii Spadochronowej, będąc świadkiem tego wydarzenia, dostrzegł w tym niepowtarzalną szansę. Dostarczenie jeńców z planami operacyjnymi mogło by znacznie pomóc we właściwej ocenie sytuacji głównodowodzącym, oraz w pełni usprawiedliwić operowanie jego oddziału w pewnym odsunięciu od nowej linii frontu. (Uściślenie! Historia opowiedziana w scenariuszu, choć oparta na kanwie prawdziwych wydarzeń mogła by się wydarzyć, jest jedynie fikcją! Pamiętajmy o tym promując nasze hobby i poszerzając wiedzę swoją i innych.)

 

ASH Małopolska zaprasza na nocną + dzienną grę fabularną osadzoną w czasach 2 Wojny Światowej.

Gra składać się będzie z dwóch odmiennych od siebie segmentów:

-Segment I (16:00 – 21:00 piątek 27.10.2023) – Wieczorna gra fabularyzowana z elementami skradanki, larp i milsimu

-Segment II (10:00 – 17:00 sobota 28.10.2023) – Dzienny scenariusz zadaniowy w bardziej tradycyjnej formie.

Segmenty te rozgrywane będą oddzielnie (z przerwą na wypoczynek nocny), jednak rezultat pierwszej części gry będzie miał wpływ na sytuacje w drugim dniu zmagań. Jeśli z jakichś przyczyn ktoś może wziąć udział tylko w jednym z segmentów, jest to jak najbardziej możliwe, należy to jednak zgłosić organizatorom przy rejestracji lub przed wydarzeniem.

Strony gry:

Alianci vs III Rzesza

Odnośnie terenu i pory rozgrywki:

Teren leśny, górzysty. Termin dobrany do pełni księżyca by wykorzystać dobrą widoczność w trudnym terenie (mamy nadzieję że jeszcze październik pozwoli rozegrać scenariusz przy dobrej pogodzie/widoczności). Ze względu na duże zalesienie oraz samą nierówność jest problem z łącznością - raczej radia nie będą działać.

Pinezka do miejsca imprezy (zweryfikowana): https://goo.gl/maps/CKNZWxvFvsGYKvo18

W związku z bardzo ograniczoną liczbą miejsc parkingowych przy samym terenie gry, będzie możliwość pozostawienia samochodu na parkingu w Skrzydlnej: https://goo.gl/maps/n8YQy6jHjjBbMugYA , skąd graczy wraz ze szpejem podejmiemy naszym „busem desantowym”.

Nocleg z 27 na 28 października:

Nocleg należy zorganizować na własną rękę. Polecamy hotele i gospodarstwa w pobliskich miejscowościach (Wola Skrzydlańska, Kasina Wielka, Mszana Dolna, Dobra, Dobczyce). Chętni mogą spędzić też noc na terenie gry, w miejscu zatwierdzonym przez organizatorów.

 

ZASADY OGÓLNE:

Repliki / Limity FPS/ Amunicja:

- pistolet maszynowy max 400 fps - 300 kulek przy wejściu do gry,

- karabiny samopowtarzalne max 450 fps - 200 kulek przy wejściu do gry,

- karabiny powtarzalne max 500 fps - 200 kulek przy wejściu do gry,

- karabiny maszynowe (BAR, STG) 450 fps - max 300 kulek przy wejściu do gry,

- karabiny wsparcia (MG42, Browning 1919) max 500 fps - 500 kulek zasypanych do maga + 500 zapasu (razem 1000 przy wejściu do gry) STRZELAMY Z POZYCJI PODPARTEJ!

- Snajperki (4-takt z lunetą) max 550 fps (3J) - max 100 kulek przy wejściu do gry. Obowiązkowo broń boczna!

- broń biała (noże, saperki, bagnety, toporki) – bez zastosowania. Przeciwnika którego podeszliśmy można odklepać ręką, wyraźnie komunikując „Jesteś trafiony!”

DOŁADOWANIE TYLKO NA RESPIE (Segment II). Zakaz ładowania magazynków w terenie, wyjątek snajperzy z magazynkiem lub dwoma na max 20 kulek. Taki gracz może zabrać ze sobą 1 szybkoładowarkę zasypaną na full. PRZED GRĄ KONIECZNIE ZGŁOSIĆ TO NA WSPÓLNEJ ODPRAWIE.

Gracz ładujący magazynki w polu, może zostać odesłany na respa jako trup przez każdego innego gracza.

Stylizacje

Dopuszczalne minima stylizacyjne (zamienniki). Obuwie dowolne (trudny teren).

Alianci – dowolne jednostki powietrznodesantowe i piechoty sojuszu (spadochroniarze, piechota szybowcowa, zwykła piechota, jednostki specjalne)

Niemcy – dowolne jednostki piechoty (Wehrmacht, SS, Volkssturm)

Dodatkowo partyzanci muszą mieć minimum stylizacji na okres lat 40-tych: sztruksowe lub "galowe", spodnie, kaszkiet, płaszcz, marynarka etc. (generalnie koszt w tzw. "ciucholandzie"; nie przekroczy 50 PLN).

- Replika niehistoryczna AEG - tylko singiel - zasady jak dla repliki samopowtarzalnej,

- Replika 4 takt bez lunety - zasady repliki powtarzalnej.

Obowiązkowe owinięcie repliki szmatą, chyba że jest to "sztucer".

PARTYZANT NIE MOŻE BYĆ SNAJPEREM.

ZASADY I MECHANIKI dot. RESPÓW, MEDYKÓW/LECZENIA będą się różnić względem siebie w obu segmentach gry, tak więc proszę zapoznać się z ich dokładnym opisem w kolejnym komunikacie.

FUNKCJE DO OBSADZENIA PO OBU STRONACH:

Alianci:

OFICER: 0/2

MEDYK: 0/2

KM: 0/2 (opcjonalnie)

SNAJPER: 0/1 (opcjonalnie)

SAPER-INŻYNIER: 0/2

STRZELEC: brak limitu

Niemcy:

OFICER: 0/2

MEDYK: 0/2

KM: 0/2

SNAJPER: 0/1 (opcjonalnie)

SAPER-INŻYNIER 0/2

STRZELEC: brak limitu

 

Zgłoszenia tylko i wyłącznie na maila: ashmalopolska@gmail.com

1. Nick

2. Stronę konfliktu + ewentualną formację

3. Funkcję

W ciągu 48h w zwrotce przyjdzie nr konta do wpłat.

 

Kwota wpłaty to 30 PLN do końca sierpnia, 40 PLN wrzesień-październik, dzień imprezy - 50 PLN

By gra się odbyła minimum zapisanych to 20 osób.

 

348364034_771252031332488_7411762201757721725_n.jpg

Link to post
Share on other sites

"Gry ASH Małopolska to nowa Kolekcja Klasyki. Polecam i pozdrawiam" - Piotr Fronczewski.

"W tych górach miały miejsce zdarzenia o których do dziś wiemy niewiele. To co jednak wiemy, pozwala stwierdzić że odbyły się tu gry, które zmieniły bieg historii polskiego ASH" - Bogusław Wołoszański.

"ASH Małopolska? They challenge everything" - Andrew Wilson, szef Electronic Arts.

 

To tylko niektóre z opinii które można znaleźć w internecie nt. pracy chłopaków. Czy takie autorytety mogą się mylić? Naprawdę warto wpaść do Skrzydlnej.

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

„Waco down! / Chance vom Himmel” 27-18.10.2023 Wola Skrzydlańska

 

UWAGA! EDIT WAŻNYCH INFORMACJI

Trwa operacja Plunder. W wyniku celnego ognia przeciwlotniczego samolot C-47 i holowany przez niego szybowiec ulegają uszkodzeniu. Kontrolowana kraksa ma miejsce około 50 km od LZ, na wzgórzach w okolicach Nierenhof.

Żołnierze brytyjskiej 6 DPD i amerykańskiej 17 DPD znaleźli się daleko za liniami wroga.

Po sprawdzeniu miejsca kraksy, Alianci będą starali się przebić na zachód, i połączyć się z pierwszymi jednostkami nacierającej 21 Grupy Armii.

Tymczasem…

Rezolutny dowódca z 84DP stacjonującej na miejscu, mocno osłabionej niemieckiej 1 Armii Spadochronowej, będąc świadkiem tego wydarzenia, dostrzegł w tym niepowtarzalną szanse.

Dostarczenie jeńców z planami operacyjnymi mogło by znacznie pomóc we właściwej ocenie sytuacji głównodowodzącym, oraz w pełni usprawiedliwić operowanie jego oddziału w pewnym odsunięciu od nowej linii frontu. (Uściślenie! Historia opowiedziana w scenariuszu, choć oparta na kanwie prawdziwych wydarzeń mogła by się wydarzyć, jest jedynie fikcją! Pamiętajmy o tym promując nasze hobby i poszerzając wiedzę swoją i innych.)

 

ASH Małopolska zaprasza na nocną + dzienną grę fabularną osadzoną w czasach 2 Wojny Światowej.

Gra składać się będzie z dwóch odmiennych od siebie segmentów:

-Segment I (16:00 – 21:00 piątek 27.10.2023) – Wieczorna gra fabularyzowana z elementami skradanki, larp i milsimu

-Segment II (10:00 – 17:00 sobota 28.10.2023) – Dzienny scenariusz zadaniowy w bardziej tradycyjnej formie.

Segmenty te rozgrywane będą oddzielnie (z przerwą na wypoczynek nocny), jednak rezultat pierwszej części gry będzie miał wpływ na sytuacje w drugim dniu zmagań. Jeśli z jakichś przyczyn ktoś może wziąć udział tylko w jednym z segmentów, jest to jak najbardziej możliwe, należy to jednak zgłosić organizatorom przy rejestracji lub przed wydarzeniem.

Strony gry:

Alianci vs III Rzesza

Odnośnie terenu i pory rozgrywki:

Teren leśny, górzysty. Termin dobrany do pełni księżyca by wykorzystać dobrą widoczność w trudnym terenie (mamy nadzieję że jeszcze październik pozwoli rozegrać scenariusz przy dobrej pogodzie/widoczności). Ze względu na duże zalesienie oraz samą nierówność jest problem z łącznością - raczej radia nie będą działać.

Pinezka do miejsca imprezy (zweryfikowana): https://goo.gl/maps/CKNZWxvFvsGYKvo18

W związku z bardzo ograniczona ilością miejsc parkingowych przy samym terenie gry, będzie możliwość pozostawienia samochodu na parkingu w Skrzydlnej: https://goo.gl/maps/n8YQy6jHjjBbMugYA , skąd graczy wraz ze szpejem podejmiemy naszym „busem desantowym”.

 

Nocleg z 27 na 28 Października:

Nocleg należy zorganizować na własną rękę. Polecamy hotele i gospodarstwa w pobliskich miejscowościach (Wola Skrzydlańska, Kasina Wielka, Mszana Dolna, Dobra, Dobczyce).

Chętni mogą spędzić też noc na terenie gry, w miejscu zatwierdzonym przez organizatorów.

 

ZASADY OGÓLNE:

Repliki / Limity FPS/ Amunicja:

- pistolet maszynowy max 400 fps - 300 kulek przy wejściu do gry,

- karabiny samopowtarzalne max 450 fps - 200 kulek przy wejściu do gry,

- karabiny powtarzalne max 500 fps - 200 kulek przy wejściu do gry,

- karabiny maszynowe (BAR, STG) 450 fps - max 300 kulek przy wejściu do gry,

- karabiny wsparcia (MG42, Browning 1919) max 500 fps - 500 kulek zasypanych do maga + 500

zapasu (razem 1000 przy wejściu do gry) STRZELAMY Z POZYCJI PODPARTEJ!

- Snajperki (4-takt z lunetą) max 550 fps (3J) - max 100 kulek przy wejściu do gry. Obowiązkowo broń

boczna!

-broń biała (noże, saperki, bagnety, toporki) – bez zastosowania.

Przeciwnika którego podeszliśmy można odklepać ręką, wyraźnie komunikując „Jesteś trafiony!”

DOŁADOWANIE TYLKO NA RESPIE (Segment II). Zakaz ładowania magazynków w terenie, wyjątek snajperzy z magazynkiem lub dwoma na max 20 kulek. Taki gracz może zabrać ze sobą 1 szybkoładowarkę zasypaną na full. PRZED GRĄ KONIECZNIE ZGŁOSIĆ TO NA WSPÓLNEJ ODPRAWIE.

Gracz ładujący magazynki w polu, może zostać odesłany na respa jako trup przez każdego innego gracza.

Stylizacje

Dopuszczalne minima stylizacyjne (zamienniki). Obuwie dowolne (trudny teren).

Alianci – dowolne jednostki powietrznodesantowe i piechoty sojuszu (spadochroniarze, piechota szybowcowa, zwykła piechota, jednostki specjalne)

Niemcy – dowolne jednostki piechoty (Wehrmacht, SS, Volkssturm)

Dodatkowo partyzanci muszą mieć minimum stylizacji na okres lat 40-tych:

- sztruksowe lub "galowe" spodnie, kaszkiet, płaszcz, marynarka etc. (generalnie koszt w tzw. "ciucholandzie"; nie przekroczy 50 PLN).

- Replika niehistoryczna AEG - tylko singiel - zasady jak dla repliki samopowtarzalnej,

- Replika 4 takt bez lunety - zasady repliki powtarzalnej.

Obowiązkowe owinięcie repliki szmatą, chyba że jest to "sztucer".

PARTYZANT NIE MOŻE BYĆ SNAJPEREM.

ZASADY I MECHANIKI dot. RESPÓW, MEDYKÓW/LECZENIA będą się różnić względem siebie w obu segmentach gry, tak więc proszę zapoznać się z ich dokładnym opisem w kolejnym komunikacie.

 

FUNKCJE DO OBSADZENIA PO OBU STRONACH:

Alianci:

OFICER: 0/2

MEDYK: 0/2

KM: 0/2 (opcjonalnie)

SNAJPER: 0/1 (opcjonalnie)

SAPER-INŻYNIER: 0/2

STRZELEC: brak limitu

Niemcy:

OFICER: 0/2

MEDYK: 0/2

KM: 0/2

SNAJPER: 0/1 (opcjonalnie)

SAPER-INŻYNIER 0/2

STRZELEC: brak limitu

 

Zgłoszenia tylko i wyłącznie na maila: ashmalopolska@gmail.com

1. Nick

2. Stronę konfliktu + ewentualną formację

3. Funkcję

W ciągu 48h w zwrotce przyjdzie nr konta do wpłat.

 

Kwota wpłaty to 30 PLN do końca sierpnia, 40 PLN wrzesień-październik, dzień imprezy - 50 PLN

By gra się odbyła minimum zapisanych to 20 osób.

Link to post
Share on other sites

Przypomnienie!
Jeśli z jakichś przyczyn (czasowych, dojazdowych, sprzętowych itd.) ktoś może wziąć udział tylko w jednym z segmentów, jest to jak najbardziej możliwe, należy to jednak zgłosić organizatorom przy rejestracji

ZASADY SPECJALNE

SEGMENT 1 (Gra wieczorna) 16:00 – 21:00. Dnia 27.10.2023

Rozgrywka fabularyzowana z elementami skradanki, LARP i milsimu.
Zasady i mechaniki specjalne (Segment I):

Każdy gracz biorący udział w grze wieczornej MUSI POSIADAĆ sprawną latarkę i naładowany telefon komórkowy na wypadek sytuacji awaryjnych!

Broń długa biorąca udział w grze wieczornej MUSI POSIADAĆ tracer i fluorescencyjne kulki, lub świetlny marker wystrzału (dioda/lampka na końcu lufy). Marker wystrzału ma być uruchamiany spustem repliki.

RESPY – BRAK RESPÓW!

TRAFIENIE - Każde trafienie się liczy (w replikę też). Trafiony gracz wyraźnie sygnalizuje trafienie okrzykiem „DOSTAŁEM”. Po otrzymaniu trafienia gracz przez 15 minut się wykrwawia. Przez ten czas może:
a) Przeczołgać się kilka metrów do najbliższej osłony, (nieskładnie i dramatyzując) komunikować się ze swoją drużyną, i wzywać medyka, który może go natychmiast uleczyć opatrunkiem.
b) Zostać wzięty do niewoli (zyskuje kolejne 15 min - musi zostać uleczony na tyłach przeciwnika).
c) Zostać ewakuowany przez kolegów na własne tyły.
Jeśli nie uzyskał żadnej formy pomocy przez 15 minut, gracz permanentnie umiera i schodzi na off-game. Dobijanie rannych nie ma zastosowania.

LECZENIE – Medyk leczy od razu, bez rzutu kością. Należy założyć (porządnie) bandaż na dowolną kończynę rannego gracza. Każdy może zostać opatrzony dwa razy. Trzecie trafienie = gracz permanentnie umiera i schodzi na off-game. Opatrunki osobiste i dodatkowe dla medyków zapewnia organizator. Trafienie medyka w czasie zajmowania się rannym anuluje całą procedurę leczenia.

EWAKUACJA – To podjęcie rannego gracza przez dowolnego innego kolegę z drużyny. Sytuacje należy odegrać przez podniesienie rannego i odprowadzenie (w uścisku, pod rękę etc.) na tyły zanim się wykrwawi. Jeśli po drodze spotkają medyka, może on od razu przystąpić do leczenia. Po udanej ewakuacji do: Niemcy – posterunek, Alianci – tymczasowy punkt operacyjny, ranny gracz zyskuje dodatkowe 30 minut na otrzymanie pomocy od medyka. Jeśli w tym czasie nie otrzyma pomocy – permanentnie umiera i schodzi na off-game.

NIEWOLA – Gracz może zostać wzięty do niewoli przez podjęcie jako ranny, lub poddanie się w obliczu beznadziejnej sytuacji. W chwili pojmania gracz zostaje automatycznie rozbrojony larpowo, czyli zachowuje wszystkie repliki broni, lecz nie może ich używać do momentu powrotu do swojej drużyny, lub zakończenia scenariusza w niewoli. Nie wykradamy broni przeciwnikowi.
Dopuszczalna jest wymiana jeńców między stronami.
Na żądanie Jeniec musi wydać wszystkie posiadane przedmioty fabularne (dokumenty, rozkazy, mapy itp.). Jeńcy w każdej chwili po rozbrojeniu mogą próbować uciekać. Trafienie podczas ucieczki liczy się jako zwykłe trafienie. Każdy jeniec może zostać też przesłuchany na tyłach przeciwnika.

PRZESŁUCHANIE – Może zostać wykonane tylko na tyłach (Niemcy – posterunek, Alianci – tymczasowy punkt operacyjny), i tylko przez oficera. Polega na zadaniu maksymalnie 3 pytań, na które odpowiedziami mogą być tylko „TAK” albo „NIE”. Po zadaniu każdego pytania jeniec i oficer grają  jedną rundę w „papier, kamień, nożyce”. Jeśli jeniec wygrywa, może skłamać (nie musi) odpowiadając na pytanie, jeśli to oficer wygrał, jeniec musi udzielić prawdziwej odpowiedzi.

KARTY POSTACI (dla chętnych)
Dla każdego chętnego gracza przygotujemy bardzo prostą, losową kartę postaci.
Karta nie będzie w żaden sposób narzucać imienia albo pełnej historii. Będzie to prosty zestaw modyfikatorów, takich jak na przykład: cecha charakteru, pogląd, jakiś rodzaj dawnego urazu, traumy lub konkretnego wydarzenia mające na celu urozmaicenie sposobu rozgrywki.
Mechanika jest dla tych którzy chcieli by spróbować pobawić się konwencją i odrobine "podkoloryzować" rozgrywkę.

NPC (postacie niezależne)
Odgrywani będą przez organizatorów. Służyć będą ogólnej koordynacji rozgrywki i jako arbitrzy.
Będą też pomagać i rozwiewać wszelkie wątpliwości w sposób maksymalnie fabularyzowany.
__________________________________________________________________________________________________________________________

 

SEGMENT 2 (Gra dzienna) 10:00 – 17:00. Dnia 28.10.2023

Gra „tradycyjna:/zadaniowa. Regularna wymiana kompozytu z ciekawymi zadaniami.
Zasady i mechaniki (Segment II):

RESPY – będą podane na odprawie w dniu imprezy.

TRAFIENIE – Każde trafienie się liczy (w replikę też). Trafiony gracz wyraźnie sygnalizuje trafienie okrzykiem „DOSTAŁEM” oraz czerwoną/pomarańczową szmatką. Może przeczołgać się kilka metrów do najbliższej osłony, (nieskładnie i dramatyzując) komunikować się ze swoją drużyną, i wzywać medyka. Jeżeli w przeciągu 5 minut nie otrzyma pomocy, schodzi na respa.

LECZENIE – Może tylko medyk, na klasycznych zasadach (rzut kością). Opatrunek powinien zostać założony dopiero po odczekaniu wylosowanego czasu. Należy założyć go porządnie na dowolną kończynę. Każdy może zostać opatrzony 2 razy. Trzecie trafienie = gracz schodzi od razu na respa. Trafienie medyka w czasie zajmowania się rannym anuluje całą procedurę.

UZBRAJANIE/ROZBRAJANIE – Tylko saper/inżynier może uzbrajać i rozbrajać ładunki wybuchowe. Polega to na „majstrowaniu” przy ładunku oburącz przez 3 minuty. Nieuzbrojony ładunek może przenosić każdy gracz. Rozbrojony ładunek wybuchowy należy dostarczyć (można nawet pośmiertnie) do jednej z baz głównych, gdzie zostanie zabrany przez organizatorów. Opis i demonstracja rozbrojonego ładunku będzie podany na odprawie przed grą.

Link to post
Share on other sites

WPROWADZENIE FABULARNE

STRONA NIEMIECKA 
Wojna już w pełni stała się walką w obronie ojczyzny. Pod broń powołani zostają również cywilni ochotnicy! Dla jednych nastał czas do poświęceń i walki do ostatniej kropli krwi w obronie Rzeszy, dla innych motywacją będzie chęć ocalenia honoru niemieckiego żołnierza, wypełnienie zobowiązań wobec towarzyszy broni, lub po prostu pierwotna chęć przetrwania.

Segment I - Niemcy (27.10.2023)
Aliancka ofensywa trwa. Przeciwnik przerzuca swoje siły przez Ren także drogą powietrzną. Dwie maszyny rozbijają się na tyłach naszych pozycji, daleko od miejsca lądowania. Na miejsce zostaje wysłany patrolowy oddział specjalny. Być może uda się pozyskać jakieś cenne informacje w miejscach katastrofy, odnaleźć dokumenty, mapy, lub pojmać jeńców. Teren jest rozległy i trudny. Jest wiele możliwych taktyk do obrania w celu poszukiwania ocalałych, oraz miejsc kraksy. Decyzje podjęte na początku zadania mogą okazać się kluczowe w jego realizacji.

Zadania główne:
-Zlokalizować miejsce kraks samolotu i szybowca desantowego
-Pochwycić i wziąć do niewoli jak najwięcej żołnierzy alianckich (mogą posłużyć jako karta przetargowa lub jako świadkowie w procesach po zakończeniu wojny). Eliminować w ostateczności!
-Przeszukać wraki oraz jeńców pod kątem dokumentacji, planów, rozkazów bieżącej ofensywy
-Przesłuchać jeńców
-Nie dopuścić do przedostania się ocalałych żołnierzy przeciwnika do północnego rejonu operacji

Segment II - Niemcy (28.10.2023)
Siły lądowe 21 Grupy Armii przeciwnika przedarły się przez Ren i przy wsparciu spadochroniarzy zmierzają w kierunku Hagen i Dortmundu. Wzgórza to dobry teren na spowolnienie ruchów przeciwnika i zadanie mu bolesnych strat. Pobliski płaskowyż to idealne miejsce na ustawienie naszych moździerzy, gdyż jedyne wyjście do niego prowadzi przez las poprzecinany wąwozami. W pobliżu znajdują się też tory kolejowe, które przeciwnik z pewnością będzie chciał wykorzystać. Dodatkową żywotną kwestią będzie ewakuacja tajnych materiałów w głąb kraju.

Zadania główne:
-Utrzymać kontrole nad linią obrony dla własnej artylerii polowej (3 punkty)
-Założyć ładunki wybuchowe na mostku kolejowym i nie dopuścić do ich rozbrojenia
-Ewakuować skrzynie z tajną dokumentacją do wyznaczonej strefy ewakuacji.
(Dokładny czas i miejsce przekazania ładunku nie jest znany).
-Bronić sztabu polowego

 

STRONA ALIANCKA
Trwa forsowanie Renu. Jego częścią jest desant powietrzny o kryptonimie Varsity. Po pokonaniu tej ostatniej przeszkody droga na Berlin i koniec wojny powinny być na wyciągnięcie ręki. Wszyscy powinni to doskonale rozumieć, ale niemieccy żołnierze i cywile walczą dalej!

Segment I - Alianci (27.10.2023)
Zostaliśmy zestrzeleni podczas podejścia do LZ. Po nagłej i krytycznej utracie wysokości piloci z wielkim trudem utrzymali łagodny wektor opadania, przez co znaleźliśmy się daleko za linią frontu. Ta wysoce niefortunna sytuacja wymusza na nas zastosowanie procedur awaryjnych oraz dużą dozę improwizacji. Tylko od naszych decyzji zależeć będzie czy wyjdziemy z tego cało.

Zadania główne:
-Dotarcie do drugiej części wraku swojej maszyny w poszukiwaniu rannych oraz tajnych materiałów dot. operacji. (Oddział A)
-Próba nawiązania kontaktu i połączenia oddziałów A i B
-Ewakuacja ciężko rannych
-Przedostać się do rejonu węzła komunikacyjnego. (Lokalizacja w dokumentacji operacyjnej)

Segment II - Alianci (28.10.2023)
21 Grupa Armii sprawnie pokonała rzekę. Podobno nawet Montgomery i Churchill przeprawili się przez Ren i przyjechali do Wesel.  Front przesunął się na wschód omijając aglomeracje Essen. Na pobliskich wzgórzach, pozycje zajęły oddziały osłaniające odwrót resztek sił niemieckich.
Grupa naszych spadochroniarzy przypadkiem już zinfiltrowała okolicę. Może będą mieć jakieś dodatkowe informacje.

Zadania główne:
-Wywalczyć jak najszerszy korytarz szturmowy do ataku na pozycje moździerzy przeciwnika
-Zabezpieczyć odcinek torów kolejowych w rejonie. Nie dopuścić do wysadzenia torowiska w najbardziej wrażliwym punkcie.
-Przejąć niemiecki transport z tajną dokumentacją przed jego ewakuacją wyznaczonej strefy.
(Dokładny czas i miejsce transportu nie jest znany).
-Zlokalizować i spróbować zniszczyć sztab polowy przeciwnika.

Link to post
Share on other sites

Skoro będą przedmioty fabularne, to rozumiem że ich posiadacz w momencie zgonu MUSI (o ile wcześniej nie przekazał ich np kolegom z oddziału ) pozostawić je w miejscu tego niefortunnego zdarzenia? Czy też idą razem z nim do grobu?

Warto by też uściślić moment od którego przestaje się być jeńcem po pomyślnej ucieczce, tzn. kiedy taki "były" jeniec może ponownie używać swojej broni. Czy jest możliwa sytuacja, że uciekający jeniec np. po 100 metrach odwraca się i zaczyna się ostrzeliwać ze swojej "rozbrojonej broni" z ewentualną grupą pościgową? Myślę że to wymaga, doprecyzowania w celu uniknięcia niepotrzebnych "kwasów"... 

Link to post
Share on other sites
W dniu 22.08.2023 o 07:58, MisqGrzywa napisał:

W chwili pojmania gracz zostaje automatycznie rozbrojony larpowo, czyli zachowuje wszystkie repliki broni, lecz nie może ich używać do momentu powrotu do swojej drużyny, lub zakończenia scenariusza w niewoli.

Jest określone: „do momentu powrotu do swojej drużyny”, czyli sam sobie broni nie odzyska po ucieczce.

Co do przedmiotów fabularnych, w przypadku zgonu, o ile nie przekazał ich kolegom, poległy gracz zabiera je ze sobą. W ciemnościach ciężko by było je odnaleźć, a nie chcemy zaśmiecać terenu. Dobrze że o to zapytałeś. Powiemy też to na odprawie.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Pierwsza aktualizacja składów i funkcji.

Idzie dobrze, brakuje jeszcze kilku osób do minimum, tak więc serdecznie zapraszamy wszystkich niezdecydowanych :)

Alianci:

OFICER: 1/2

MEDYK: 0/2

KM: 0/2 (opcjonalnie)

SNAJPER: 0/1 (opcjonalnie)

SAPER-INŻYNIER: 0/2

STRZELEC: 8

Niemcy:

OFICER: 0/2

MEDYK: 2/2

KM: 0/2

SNAJPER: 1/1 (opcjonalnie)

SAPER-INŻYNIER 1/2

STRZELEC: 3

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Zostawiam kolejną aktualizacje postępu zapisów.

Zarejestrowanych mamy już 24 graczy, a więc przebiliście minimum i gra się odbędzie!

Aktualny stosunek sił: 12/12 (wow!)

Oczywiście dalej zachęcamy do przekonywania i zapraszania znajomych do wspólnej gry. 

Stan przydziałów na dziś (20.09):

Alianci:

OFICER: 1/2

MEDYK: 0/2

KM: 0/2 (opcjonalnie)

SNAJPER: 0/1 (opcjonalnie)

SAPER-INŻYNIER: 1/2

STRZELEC: 10

Niemcy:

OFICER: 0/2

MEDYK: 2/2

KM: 1/2

SNAJPER: 1/1 (opcjonalnie)

SAPER-INŻYNIER 1/2

STRZELEC: 7

Panowie Alianci, jeśli nie znajdą się ochotnicy do pełnienia ról funkcyjnych, Dowództwo samo wybierze „ochotników” i wydzieli im niezbędny sprzęt i materiały ;)

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Zostawiam kolejną aktualizacje postępu zapisów.

Zarejestrowanych mamy już 29 graczy, cieszą kolejne zapisy.

Aktualny stosunek sił: 12/17 na plus dla III Rzeszy! brawo za mobilizację strony niemieckiej.

Oczywiście dalej zachęcamy do przekonywania i zapraszania znajomych do wspólnej gry - jeśli obawiasz się że zapisując się na naszą grę musisz wziąć udział w segmencie wieczornym w pt oraz dziennym w sobotę to nic mylnego! 
Zachęcamy do takich zapisów jednak możesz zapisać się tylko na grę dzienną.

 

Osobom zapisanym został wysłany mail z potwierdzeniem czy przyjadą na 2 dni czy tylko na segment dzienny.

Przypominamy o dokonaniu wpłat osobom które dokonały zapisu - chyba że chcecie płacić w dniu imprezy (przyjmujemy blik na tel :P)

 

Stan przydziałów na dziś (01.10):

Alianci:

OFICER: 1/2

MEDYK: 0/2

KM: 0/2 (opcjonalnie)

SNAJPER: 0/1 (opcjonalnie)

SAPER-INŻYNIER: 1/2

STRZELEC: 10

Niemcy:

OFICER: 0/2

MEDYK: 2/2

KM: 1/2

SNAJPER: 1/1 (opcjonalnie)

SAPER-INŻYNIER 1/2

STRZELEC: 12

Panowie Alianci, jeśli nie znajdą się ochotnicy do pełnienia ról funkcyjnych, Dowództwo samo wybierze „ochotników” i wydzieli im niezbędny sprzęt i materiały ;)

Link to post
Share on other sites

!!!UWAGA!!! 
Bekanntmachung / Obwieszczenie

Piątek 27.10 Zbiórka o 17:00 !!!

Jesteśmy w trakcie zbierania i systematyzowania danych na temat tego ile osób przyjeżdża w piątek na "skradankę" a ile na sobotę na "zadaniówkę".
Jak to przy organizacji imprez na kilkadziesiąt ludzi, nie jesteśmy w stanie uczynić tak aby wszystkim pasowało, ale idąc za głosami paru osób które chciały by uczestniczyć w piątkowej grze wieczornej, opóźniamy jej rozpoczęcie i zakończenie o godzinę. Czyli w piątek 27.10.2023 zbiórka będzie o godzinie 17:00.

Myślę że osobom które już zadeklarowały pewny udział w grze piątkowej taka zmiana nie zrobi różnicy, a kilku osobą naprawdę ułatwi to sprawę.

Ponad to chcieliśmy ogłosić że jeśli pogoda pozwoli, w piątek po grze wieczornej osoby chętne będą mogły usiąść z nami przy ognisku w ogrodzie posiadłości rodzinnej Szamana @Simon91s i Hiszpana @Hiszpan06 . Będzie można się ogrzać, upiec kiełbaskę, podzielić się historiami i uwagami z rozgrywki.
W sobotę po grze oczywiście postaramy się powtórzyć tę możliwość :)

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, MisqGrzywa napisał:

(...) osoby chętne będą mogły usiąść z nami przy ognisku w ogrodzie posiadłości rodzinnej Szamana i Hiszpana. (...)

Villa Espania :D Żal, że nie będę mógł być z Wami, bo raz, że towarzystwo zacne, a dwa, że widok piękny.

Także niezdecydowani, zgłaszajcie się. Warto!

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Nastał piąteczek. Do rozgrywki zostały dwa tygodnie, a my mamy dla Was nową aktualizacje składów. Tym razem wprowadzimy sobie już orientacyjny podział na segmenty piątkowy i sobotni.

Piątek 27.10 Segment "skradankowy"

Strona Niemiecka
Oficer - 1
Medyk - 1
KM - 1
Strzelec - 2

Strona Aliantów
Oficer - 2
Medyk - 0 (zostanie wyznaczony)
Strzelec - 8

Jest dysproporcja, ale scenariusz zostanie rozegrany! Plan rozgrywki zostanie mocniej oparty o "skrypty", i nieco bardziej poprowadzony przez NPC'ów (moderatorów), tak aby zachować balans i obydwie strony mogły mieć radość z gry. Dodatkowo zastrzegamy możliwość zmiany niektórych mechanik dla jednej ze stron, aby zbalansować całość. Już nasza w tym głowa żeby wszyscy się dobrze bawili.
Oczywiście cały czas zachęcamy graczy strony niemieckiej do wzięcia udziału w grze piątkowej :)

Sobota 28.10 Gra dzienna

Strona Niemiecka
Oficer - 1 (drugi zostanie wyznaczony)
Medyk - 2
Inżynier - 1 (drugi zostanie wyznaczony)
KM - 1
Strzelec - 10

Strona Aliantów
Oficer - 2
Medyk - 2
Saper - 2
Strzelec - 9

Piękna równowaga sił! Brakujący funkcyjni, jeśli się nie zgłoszą, zostaną wyznaczeni z puli strzelców. Bez obaw - funkcje nie blokują żadnych opcji zabawy ;)

Przypominamy o odpowiednim zaopatrzeniu się w wodę i prowiant. Gramy 7 godzin i nie przewidujemy robienia przerw w grze! Dowódcy będą dbać o odpowiednie tempo wykonywania zadań i rotacje sił na pierwszej linii.

Link to post
Share on other sites

I oto nastał kolejny, już ostatni piątek przed naszą grą :) a wraz z nim aktualizacja składów i parę ogłoszeń.

Piątek 27.10 Segment "skradankowy"

Strona Niemiecka
Oficer - 1
Medyk - 1
KM - 1
Strzelec - 2

Strona Aliantów
Oficer - 2
Medyk - 1 (drugi zostanie wyznaczony)
Strzelec - 9

Liczyliśmy że wpadnie jeszcze kilku niemiaszków ale trudno, wypisuje pewniaków. Gra i tak się odbędzie!
Tak jak wspominałem, zmodyfikujemy trochę kilka zasad dla poszczególnych stron, zwiększymy ingerencje NPC, i wszyscy mam nadzieje dobrze się będą bawić :)

Sobota 28.10 Gra dzienna

Strona Niemiecka
Oficer - 1 (drugi zostanie wyznaczony)
Medyk - 2
Inżynier - 1 (drugi zostanie wyznaczony)
KM - 1
Snajper - 1
Strzelec - 11

Strona Aliantów
Oficer - 2
Medyk - 2
Saper - 2
Strzelec - 11

Tutaj wszystko gra :)

Przez weekend zostanie rozesłany do wszystkich mail z ostateczną godziną rozpoczęcia odprawy, kontaktem do orgów, oraz wskazówki co do parkowania. Tak jak wspominaliśmy wcześniej, parkować trzeba będzie w Skrzydlnej, na parkingu w centrum miejscowości (duży, elegancki parking), skąd o umówionej godzinie podejmiemy Was "busem desantowym" (zapewne w dwóch turach).

Link do parkingu:
https://www.google.com/maps/place/Skrzydlna+Rynek/@49.7538909,20.1772543,110m/data=!3m2!1e3!4b1!4m6!3m5!1s0x471611c1d13fd693:0x9f88080810f74a44!8m2!3d49.75389!4d20.177898!16s%2Fg%2F11tpb0hhjt?entry=ttu

Co do transportu wspólnego, @pete_asg jeśli dotrzesz do Krakowa do godziny 9, to ja lub Thompson zgarniemy Cię. Niestety nie wiem jak będzie wyglądała kwestia powrotu. Pozostawajmy w kontakcie i na pewno uda się to ogarnąć.

 

Edited by MisqGrzywa
Link to post
Share on other sites

Piątek - zbiórka od godziny 16:30 do 16:55 na parkingu Skrzydlna rynek i transport busem - link do pinezki parkingu: https://maps.app.goo.gl/ZYS2rq5FzuMfYUJp7

Odprawa przy terenie o 17:10 Przypominamy o konieczności posiadania tracera lub markera wystrzału na broń długą, oraz obowiązkowej latarce.

 

Sobota - zbiórka od godziny 9:30 do 9:55 na parkingu Skrzydlna rynek i transport busem - link do pinezki parkingu: https://maps.app.goo.gl/ZYS2rq5FzuMfYUJp7

Odprawa przy terenie o 10:10

Kontakt do organizatorów:

- MiśQ 511 819 991

- Hiszpan 668 912 475

Przypominamy o zaopatrzeniu się w wodę i prowiant. Nie przewidujemy przerw w scenariuszu. Po grach jeśli pogoda dopisze zapraszamy na ognisko dla chętnych

Link to post
Share on other sites

Kilka dodatkowych/przypominających info:
-Pirotechnika - calkowity zakaz!
-„trupszmatki”/kamizelki odblaskowe - obowiązkowe (czerwone lampki po zmroku nie są potrzebne)
-polecamy wziać cieple ubrania i suchy komplet na przebranie. Pogoda ma być nawet łaskawa, ale w samym lesie będzie mokro.

Edited by MisqGrzywa
Link to post
Share on other sites

Cześć, tu Konrad / Basil / gajowy / Jagermeister / ten co nudził strasznie jak to na strzelance ludzie do niego strzelają
na wstępie pozdrawiam organizatorów i wszystkich którzy byli, a szczególnie Clone'a i Marka którzy mnie uratowali podwózką. Proszę doczytać do końca, bo mam jedną wedle mnie ważną opinię o mechanice medyków.

Chcę także zaznaczyć, że chociaż na grze rozmawiałem z niektórymi z orgów i wyrażałem dość pesymistyczne brzmiące opinie o moich odczuciach z gry, to dotyczy to jedynie tego co mi się przytrafiło osobiście, a nie jest to moja opinia o organizacji / przebiegu / atmosferze / całokształcie imprezy. To, że trudno znaleźć przyjemność z pełzania tam i z powrotem na respa, dostając za każdym razem serię z krzaka (co chyba każdy zrozumie), wcale nie wyklucza że impreza była zorganizowana bardzo porządnie, z super rekwizytami i akcesoriami, ciekawymi zadaniami itd. W tym zakresie jesteście godni podziwu i naśladowania, bo naprawdę widać włożony wkład.

Szkoda jedynie że przez pogodę nie udała się część LARPowa w piątek, na pewno bym miał więcej szans na nie dostanie od razu kilkunastu kulek z automatu za każdym razem jak tylko wychyliłem się za pień. I na pewno pojawię się na kolejnych Waszych grach, może z lepszym nastrojem i bardziej adekwatnym ekwipunkiem.

Co do mechaniki medyków: chociaż przez 5 godzin tylko raz miałem chociaż szansę kogoś opatrzeć, to już przy jej opisie się mi nie podobała, z prostego względu - odczekiwanie czasu jest nudne i mało angażujące. Gapienie się na delikwenta przez 2-5 minut zanim można mu nałożyć opatrunek średnio przypomina działania sanitariusza polowego, a jeżeli ktoś myśli że przez ten czas można przecież symulować robienie coś przy rannym, to fajnie się mówi, ale trudno jest LARPować opatrywanie kogoś, kto na postrzelenie reaguje suchym "dostałem", wyciąga szmatę i oddala się na respa przy najbliższej sposobności; dodatkowo przez całą grę nie widziałem chyba ani jednej osoby z założonym opatrunkiem. Żeby nie być gołosłownym, wymyśliłem (przynajmniej sugestię) na prosty system, oparty na doświadczeniach z Węgierskiej Górki (gdzie faktycznie wielu graczy biegało z opatrunkami, a dla mnie gra medykiem bez broni była bardzo angażująca), który faktycznie sprawia zarówno medykowi i rannemu większą trudność, a jednocześnie ciekawe i angażujące zadanie.

Medyk dostaje na grę: opaskę medyka, kość d6 w słoiczku do losowania ran, bandaże, butelkę jakiegoś łatwo zmywalnego i najlepiej białego/żółtawego proszku, pustą i tępą strzykawkę (jakąś tanią plastikową małego rozmiaru), do strzykawki może być pusty słoiczek, oraz opcjonalnie torba na szpej (ale może pomieści się w kieszeniach).
Medyk, podchodząc do rannego gracza, losuje d6 ranę, a następnie wykonuje wedle losu kilka czynności i opatrunek w okolicy miejsca trafienia.
Powód? Od razu angażuje to rannego i medyka do akcji, bo najpewniej będą musieli zagrać w twistera albo przeciągnąć pacjenta, żeby sanitariusz mógł w ogóle dostać się do rany, dodatkowo tworzy to ciekawsze opatrunki - na WG widziałem ludzi z opatrzonymi dłońmi i związanymi palcami, a jeden oficer miał opatrunek założony tak, że zasłaniał mu połowę twarzy (w tym jedno oko!). Same losy odpowiadałyby natomiast:
1 - należy jedynie założyć opatrunek z bandaża
2 - należy zasypać ranę proszkiem (lub, jeżeli pacjent boi się o mundur, sypnąć parę razy na ziemię obok), a następnie założyć opatrunek
3 - należy nabrać od pół do pełnej strzykawki ze słoiczka, zrobić pacjentowi zastrzyk w okolicy rany (wystarczy na tej samej kończynie), a następnie zrobić opatrunek
4 - należy zrobić zastrzyk z pełnej strzykawki, zasypać ranę proszkiem i dopiero zrobić opatrunek
5 - należy zrobić pełen zastrzyk, zasypać, a dodatkowo tak opatrzeć ranę, by była niewygodna dla pacjenta - np. związać palce, zrobić temblak (usztywniając w ten sposób łokieć), zasłonić oko/ucho/nos (co wymaga zdjęcia hełmu, dodatkowo zużywając czas), a w przypadku trafienia w nogę uziemić pacjenta lub zobowiązać kogoś (bądź siebie) do odprowadzenia go kilkanaście metrów w tył (do najbliższego bezpiecznego miejsca), skąd może poruszać się o własnych siłach.
6 - należy stwierdzić śmiertelność trafienia (zmyślić coś pacjentowi), zrobić pełen zastrzyk, obmacać symbolicznie pacjenta po klatce lub kieszeniach (szukając nieśmiertelnika czy dokumentów) i odesłać na respa.

Lista może się wydawać skomplikowana, ale wytłumaczenie wszystkiego z pokazaniem przykładów to może 5-10 minut; można ją też uprościć, zmieniając zakresy losów i usuwając punkt 5. W każdym razie użycie chociaż części systemu byłoby ciekawsze niż losowanie pomiędzy natychmiastowym opatrunkiem, oczekiwaniem 2-5 minut na odstrzelenie przez przeciwnika, który chciał wywabić medyka, albo natychmiastowym zesłaniem na respawn. Jestem otwarty na komentarze i sugestie.

I jeszcze raz pozdrawiam, gra była naprawdę super ogarnięta.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...