Vlad Posted January 23 Report Share Posted January 23 Chcę Was koledzy zaprosić na zakończenie walk we Włoszech w 1944 r., z polskim akcentem wyzwolenia Ankony. Z uwagi na dosyć odległy termin gry jest to zapowiedź pierwsza. Przewidywany czas gry 10:00 - 17:00. Teren niektórym jest nam znany z "Alternatywy Pattona" vol 1., nieco górzysty z pewnymi umocnieniami w terenie. Strony gry: Jak zwykle dobrze znane! Niemcy: Grupa Armii C Feldmarsch. Albert Kesselring Alianci: Amerykanie: 5 Armia, gen. Mark Clark Brytyjczycy: 8 Armia, gen. Olivier Leese Polacy: II Korpus Polski, gen. Władysław Anders Po 15-03-2024 podam więcej szczegółów związanych z zasadami, zapisami i organizacją. Zapraszam Wszystkich chętnych ! Vlad, interpunkcja i końcówki proszę... - D. Quote Link to post Share on other sites
Domin007 Posted January 31 Report Share Posted January 31 I to jest dobra wiadomość. Oby frekwencja dopisała i podejście nie skończyło się fiaskiem jak przy "Ardenach". Quote Link to post Share on other sites
Vlad Posted March 12 Author Report Share Posted March 12 Podaję zasady gry Data gry: 06-07 września 2024 r. (sobota, piątek wieczór dla chętnych ) Czas gry głównej: 10-16, start: 10:00 dla chętnych piątek 20:00-22:00 Wiek: min. 18 lat Wpisowe: Zostanie podane po ustaleniach z lokacją „ Julianówka ” UWAGA! Gra odbędzie się jeżeli do dnia 01 września zbierze się minimum 40 opłaconych graczy w zbalansowanych stronach. Zapisy: wyłącznie na adres wqurek@gmail.com wg wzoru: ksywka, strona, funkcja. Funkcje do obsadzenia: dowódca, sanitariusz, saper, snajper, kaemista. Przykładowe prawidłowo wypełnione zgłoszenie wygląda tak: Nick, PL, sanitariusz, piątek, sobota. Dla chętnych: w piątek wieczorem chciałbym zorganizować grę nocną ok 3 godz i spotkanie integracyjne przy ognisku ! Nocleg w namiotach na terenie sioła " Julianówka" MECHANIKA GRY: Ograniczenia co do replik i ich mocy: 360fps - pistolety, pistolety maszynowe i strzelby; 450fps - karabiny powtarzalne, samopowtarzalne 500fps - karabiny wsparcia i snajperskie. Repliki niehistoryczne nie grają !!! Dopuszczam jedynie repliki 4 takt typu Well, Cyma, strzelby. Amunicja Amunicja indywidualna graczy. Gracze ładują magazynki przed wejściem do gry według ustalonych limitów. Ilość amunicji, jaką gracze mogą przy sobie posiadać zależy od posiadanej broni głównej: a) karabiny powtarzalne i strzelby – 100 kulek; b) pistolety maszynowe – 300 kulek; max 6 mag /50 BB c) KM – 500 kulek w magazynku + 500 w skrzynce amunicyjnego; d) pistolety i rewolwery – 20 kulek (ładowane z zapasu głównego). Amunicja dla strony znajduje się w Skrzyniach Amunicyjnych. Doładowanie będzie możliwe tylko w określonych punktach zaopatrzenia. O jego umiejscowieniu decyduje dowódca strony. Doładowanie odbywa się prostej zasadzie „do obowiązującego podanego powyżej limitu”. Nie doładowujemy replik w polu gry. Jedyny wyjątek od tej zasady to KM-y. Amunicyjny przenosi skrzynkę z „ dodatkową taśmą” i po zużyciu pierwszej „ taśmy” można w polu ją uzupełnić ze skrzynki. Przesypujemy całość zasobu ammo. Amunicyjny może zabrać pustą skrzynkę i wrócić do pkt amunicyjnego w celu uzupełnienia do podanego powyżej limitu. W skrzynce amunicyjnej konieczne jest posiadanie np. pudełka, torebki na tzw. drugą „taśmę” z oznaczeniem ilości kulek. Pirotechnika: Nie gramy w tym terenie. Zasady powrotu do gry: Po KAŻDYM trafieniu gracz krzyczy DOSTAŁEM! oznacza się czerwoną szmatką i czeka na sanitariusza (mile widziani ochotnicy, w razie ich braku oddział nie ma medyka). Ranny może się odczołgać za najbliższą zasłonę, nie mówi, może jedynie wzywać pomocy. Może zostać dobity przez przeciwnika jedynie na zasadzie "cichej śmierci". Sanitariusz ma 5 minut na udzielenie rannemu pomocy. Sanitariusze udzielają pomocy rannym poprzez losowanie rodzaju rany kostką. Kryterium ran 1- 3 rana lekka sanitariusz bandażuje ranę. 4 - 5 rana ciężka czas leczenia rany wynosi 2 minuty oczekiwania i po odliczeniu czasu następuje założenie bandaża. 6 gracz nie żyje i wraca do Respa. Wyjścia z Respa: Dane o sposobie respowania zostaną podane po obliczeniu ilości graczy i zbalansowaniu stron. Saperzy i przeszkody inżynieryjne Saperzy są jedynymi graczami uprawnionymi do wykonywania przejść w polach minowych, zaporach przeciwczołgowych i zasiekach oraz stawiania min oraz wysadzania określonych obiektów. Zostaną przeszkoleni. Saper może dobrać sobie 1 pomocnika do pracy. Do przecinania zasieków saper powinien posiadać specjalny sprzęt, ( np. nożyce do drutów, sekator. ) 1. Pola minowe - przejście jest dozwolone tylko po wyznaczonej ścieżce wyznaczonej przez saperów 2. Zasieki - nie można przez nie przeskakiwać, rzucać się na nie, odchylać kijem, etc. Muszą zostać przecięte przez saperów. Łączność: Radiowa: à Radia obsługują RTO czyli operatorzy radiowi oraz dowódca strony. Dowódca może wyznaczyć sobie operatora, który mu cały czas towarzyszy. Częstotliwości à PMR pasmo zgodnie z zasadami. Radiostacja ma być stylizowana 1radio na oddział + Radio dowódcy strony. Łącznicy: à Można wykorzystać łączników do zadań łącznikiem może być każdy żołnierz wyznaczony w danej chwili przez dowódcę strony lub oddziału Snajperzy i karabiny maszynowe: W każdym oddziale może znajdować się 1 (słownie: jeden) snajper wyposażony w czterotakt z lunetą. Snajper zgłasza się do organizatora w zgłoszeniu i na zbiórce. Może posiadać własną amunicję w ilości 100 BB W każdym oddziale (min 8os. razem obsługą Km) może znajdować się 1 (słownie: jeden) karabin maszynowy z dwuosobową obsługą (strzelec + amunicyjny). Umocnienia: Na terenie gry znajdują się instalacje rowerzystów crossowych, które możemy wykorzystać jako miejscowe umocnienia. Ponadto możliwie jest przygotowanie dodatkowych punktów umocnionych przez obrońców w terenie, typu lekkich bunkrów z okolicznych materiałów typu leżące luźno gałęzie. ORDER OF BATTLE i STYLIZACJA: Obowiązuje podział mundurowy. Gracze zgłaszają się do oddziałów, których umundurowaniem dysponują. Alianci: Mundury alianckie US, GB, stylizowane na formacje aliantów Niemcy: Mundury niemieckie dowolnych formacji. Quote Link to post Share on other sites
Vlad Posted April 25 Author Report Share Posted April 25 Informacja : Po rozmowach z siołem "Julianówka" wstępnie zarezerwowałem miejsce dla chętnych na nockę z 6 na 7 września. Możemy zaparkować samochody, rozbić namioty, zrobić ognisko. Planuję zrobić krótki nocny scenariusz i integrację. Dla chętnych, do wynajmu 4 domki z wygodnym spaniem i sanitariatami. Po weekendzie utworzę wydarzenie na FB w naszym profilu ASH. Quote Link to post Share on other sites
Vlad Posted May 23 Author Report Share Posted May 23 Ogłoszone wydarzenie na FB. Quote Link to post Share on other sites
Vlad Posted June 11 Author Report Share Posted June 11 Kolejna mała informacja. Są pierwsze zapisy na grę ! Mam prośbę o deklarację ws gry nocnej i integracji 6 września. Pozwoli mi na szybsze skalkulowanie gry z miejscówką. Quote Link to post Share on other sites
SadoMason Posted June 25 Report Share Posted June 25 Mam kilka pytań: Pierwsze Primo) ile wynosi wpisowe? Drugie Primo) można wiedzieć jaki jest obecny rozkład sił? Trzecie Primo Ultimo) można dane gps, albo pinezkę na mapach googla? PS. zgaduję że tylko funkcyjni mają mieć pm'y? Quote Link to post Share on other sites
Vlad Posted June 26 Author Report Share Posted June 26 23 godziny temu, SadoMason napisał: Mam kilka pytań: Pierwsze Primo) ile wynosi wpisowe? Drugie Primo) można wiedzieć jaki jest obecny rozkład sił? Trzecie Primo Ultimo) można dane gps, albo pinezkę na mapach googla? PS. zgaduję że tylko funkcyjni mają mieć pm'y? 1 Ustalam koszty noclegu z Julianówką ale czekam cały czas na odpowiedź. Nie chcę was wprowadzać w błąd. 2 Termin jest jeszcze odległy i chyba ludzie czekają na koszty. Zapisani są alianci. Niemcy śpią chyba? 3 Lokacja tutaj https://maps.app.goo.gl/nmUiaEP7eyUJ9ov59 4 Pm ? To koniec wojny zatem nie ma problemu z pm'ami Quote Link to post Share on other sites
Guzol1 Posted June 28 Report Share Posted June 28 @Vlad Czy stylizacje cywilne grają? Quote Link to post Share on other sites
Vlad Posted June 28 Author Report Share Posted June 28 3 minuty temu, Guzol1 napisał: @Vlad Czy stylizacje cywilne grają? Na tą chwilę to operacja wojskowa US/GB vs DE Quote Link to post Share on other sites
Vlad Posted July 9 Author Report Share Posted July 9 (edited) Ważna informacja ! Po ustaleniach z siołem "Julianówka" ustaliłem koszt imprezy 2-dniowej na 120 zł Wpłaty na konto: 47 1500 2080 1020 8009 8859 0000 z dopiskiem ( Linia Gotów, strona, nick ). Wpłaty proszę wykonywać do 26 sierpnia. Po tej dacie kwota 150zł W kosztach imprezy mieści się korzystanie z terenu "Julianówki", spanie - własne namioty sanitariaty parking organizacja ogniska wieczorem 6-09 grochówka na zakończenie imprezy dla wszystkich. Ze względu na spory teren gry będzie wynajęty bus do przewiezienia graczy na pozycje startowe 7 września. W trakcie gry wracamy w kierunku "Julianówki". Ponadto dodatkowo płatna (trzeba się wcześniej deklarować). Każdy płaci za siebie w ośrodku. możliwość wynajęcia domków do spania - 24 miejsca w cenie 85 zł/os śniadanie 30 zł /os W grze jak podałem wcześniej są przygotowane 2 scenariusze krótki nocny ok 2- 2,5 godz dla chętnych i integracja przy ognisku główny 10- 16 6 godz Edited July 9 by Vlad Quote Link to post Share on other sites
Vlad Posted July 18 Author Report Share Posted July 18 Wakacje, ale muszę się Wam koledzy nieco się przypomnieć ! Organizacja trwa, ustalenia z lokacją są zrobione. Zapisy już są i pojawiają się pierwsze wpłaty. Proszę zatem o zapisywanie się inaczej gra nie dojdzie do skutku. Osoby chcące pojawić się na grze głównej w sobotę, proszę o deklarację, koszt gry niższy o 30 zł = >90 zł Quote Link to post Share on other sites
Hydra1945 Posted July 18 Report Share Posted July 18 STG 44 grają również jako pistoletowe maszynowe? Quote Link to post Share on other sites
Vlad Posted July 18 Author Report Share Posted July 18 TAK. Grają jako PM'y według podanej normy. Są nareszcie obecnie dostępne do nich Mid capy. Quote Link to post Share on other sites
potepieniec Posted July 19 Report Share Posted July 19 9 godzin temu, Vlad napisał: TAK. Grają jako PM'y według podanej normy. Są nareszcie obecnie dostępne do nich Mid capy. Tylko jest mały problem bo STG zaraz po wyjęciu z pudełka mają około 430 fps, a norma ma 360fps, dla PM. Quote Link to post Share on other sites
Domin007 Posted July 19 Report Share Posted July 19 Godzinę temu, potepieniec napisał: Tylko jest mały problem bo STG zaraz po wyjęciu z pudełka mają około 430 fps, a norma ma 360fps, dla PM. A gdzie tu problem? StG to ni pies ni wydra, dlatego Vlad podjął salomonową decyzję i zaliczył je do pistoletów maszynowych. W pełni to popieram (w końcu pierwotnie to był MP-43). Moc PM-ów jest osłabiona po to by dać szansę ludziom z czterotaktami i karabinami maszynowymi. Jeżeli ktoś nie chce zmniejszyć mocy StG-a to nie ma przymusu grania z StG-em. Można wziąć empisza albo Mausera (albo inny dowolny czterotakt). Quote Link to post Share on other sites
Hydra1945 Posted July 19 Report Share Posted July 19 Moim zdaniem STG 44 powinny grać z tymi 400fps fabrycznymi. Nie każdy chce trać gwarancje nowe nabytej broni. Oczywiście nie wszyscy mają tyle kasy by mógł kupić kolejną replik od tak. No ale oczywiście Domino ma rację że to organizator ustal zasady w końcu to jego gra. Jednak proszę aby uwzględnić aby STG 44 mogły grać z fabrycznymi FPS. Quote Link to post Share on other sites
Vlad Posted July 19 Author Report Share Posted July 19 Temat STG 44 jeszcze ogarniemy. To jedna z niewielu replik stwarzających problemy. Na początek jako propozycję widziałbym wywalenie Hicapów z STG 44 i dopuszczenie tylko dostępnych Midów ładowanych max 50 bb podobnie jak inne PM'y. Dobrze jednak by było gdybym widział zapisy a mniej dyskusję na temat STG 44. Quote Link to post Share on other sites
Cortes Posted July 19 Report Share Posted July 19 Jeśli STG z pudełka ma 400 FPS, to w porządku - to jest coś pośredniego między PM (360 FPS) a karabinem (450 FPS). Tylko żeby nie było podkręcanych. Howgh, powiedziałem! :-) Quote Link to post Share on other sites
Hydra1945 Posted July 21 Report Share Posted July 21 (edited) Proszę o podsumowanie od organizatora ( Vlad). Rozumiem że STG 44 może być z fabrycznymi ustawieniami 400fps ale za to z mid-capami (mają mieć po 50 kulek załadowanych na każdy magazynek), nie wolno mieć Hi-capów oraz nie podkręconej repliki. Chciałbym wiedzieć żeby nie było spiny na miejscu. Edited July 21 by Hydra1945 Quote Link to post Share on other sites
Vlad Posted July 22 Author Report Share Posted July 22 Dziś byłem i zrobiłem ostateczne ustalenia w miejscówce. Mamy wszystko co potrzeba. Miejsca do zaparkowania wystarczy, ale dobrze będzie się zorganizować wspólnie z transportem. Godzina przyjazdu w piątek pomiędzy 17:00 a 19:00. Po przyjeździe na miejsce proszę się obowiązkowo meldować u wyznaczonych osób, które wskażą miejsce do parkowania i rozbicia namiotów. Chcę by zakwaterowanie poszło nam sprawnie, mieć czas na przygotowanie i wyjście w teren. Czas jest oczywiście orientacyjny ale kto się spóźni będzie nas szukał w lesie. Z tego powodu proszę o dobre policzenie czasu drogi. Miejsca na biwak namiotowy są zapewnione, Węzeł sanitarny na miejscu. W razie deszczu są wiaty ze stołami. Ognisko z drewnem i widelcami do pieczenia kiełbasy zapewnia na miejscu "Julianówka". "Coś na ząb" i napoje we własnym zakresie. Plan na piątek: 17:00-19:00 rejestracja uczestników, zakwaterowanie i przygotowanie 19:30 Gra nocna 21:30 Ognisko integracyjne Sobota do godz 9:00 przygotowanie 9:30 Odprawy stron 10:00 Wyjście w teren 16:00 Zakończenie gry, tradycyjna grochówka Dla wygodnickich. Informuję, są jeszcze wolne 3 domki po 6 osób każdy. Koszt domku 85zł/os nie wchodzi w koszt imprezy. Chętni proszę o zgłaszanie się do mnie mailowo (adres ten sam co w zgłoszeniu). Na miejscu można będzie także zamówić śniadanie, jeśli znajdzie się grupa chętnych. Quote Link to post Share on other sites
Vlad Posted July 27 Author Report Share Posted July 27 W dniu 21.07.2024 o 11:23, Hydra1945 napisał: Proszę o podsumowanie od organizatora ( Vlad). Rozumiem że STG 44 może być z fabrycznymi ustawieniami 400fps ale za to z mid-capami (mają mieć po 50 kulek załadowanych na każdy magazynek), nie wolno mieć Hi-capów oraz nie podkręconej repliki. Chciałbym wiedzieć żeby nie było spiny na miejscu. I tak zrobimy to chyba jedyne słuszne rozwiązanie STG stockowy z midami a 50 bb. Quote Link to post Share on other sites
Vlad Posted August 10 Author Report Share Posted August 10 Ważna Informacja ! Zapisy na imprezę przyspieszyły ale nie osiągnęliśmy jeszcze quorum. Przypominam zatem o zgłoszeniach na imprezę i wpłatach. Nr konta podany we wcześniejszym poście. Deadline zapisów na 23 sierpnia ! 3 tygodnie przed imprezą i chciałbym wiedzieć czy mogę liczyć na przygotowanie imprezy. Quote Link to post Share on other sites
SadoMason Posted August 14 Report Share Posted August 14 jak jest z rozkładem sił? kogo bardziej braknie? są funkcyjni? Quote Link to post Share on other sites
Vlad Posted August 15 Author Report Share Posted August 15 W dniu 14.08.2024 o 13:55, SadoMason napisał: jak jest z rozkładem sił? kogo bardziej braknie? są funkcyjni? Na tą chwilę zgłoszeń mamy mniej więcej po równo z niewielką przewagą aliantów. Przypominam o wpłatach ! Liczę tylko osoby z wpłatami a pozostało nam 9 dni aby impreza się mogła odbyć. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.