Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Rodzaje cylindrów


Recommended Posts

Witam

Mam kilka pytań odnośnie rodzaji cylindrów do AEGów. Wiem, że są 3 rodzaje cylindrów - 0,1,2. Wiem też, że im nizszy nr tym można wstawić dłuższą lufę. Czym jednak te cylindry sie różnią? Długością? Jak to jest dokładnie? Czy np. jeśli mam lufę odpowiednią do cylindra typu 2 i tak owy cylinder, to czy wymiana na 0 przyniesie jakieś zmiany?

 

[ Dodano: 16 Maj 2006 18:40 ]

Poprawka, widzę że jest też cylinder typu 3 i z tą długością lufy to chyba na odwrót jest ale już sam nie wiem.

Link to post
Share on other sites

Powyższy link praktycznie wszystko wyjaśnia prucz jednego. Czy będzie mi sie opłacało wmontować w takim razie cylinter typu 0 (który posiadam) do R6tki, która ma cylinder typu 2 i odpowiednią do tego lufę? Z powyższych informacji wynika, że nie, ale chciałbym znać wasze zdanie.

Link to post
Share on other sites

Tak sie sklada ze dzisiaj zrobilem maly tescik. Wyjalem dluga precke ze swojego UMP i wlozylem stockowa lufe 200mm, pozostawiajac w GB cylinder typ 0.

I co sie stalo? Kulki mialy wiekszy rozrzut niz na ctockowej lufie i stockowym cylindrze typ 2 czy 3 (nie wiem jaki dokladnie jest - nie przygladalem sie)

Ale wg mnie jesli sie skoczy o 1 stopien, to nie zauwazy sie roznicy.

Np. mialem precke 400mm i cylinder 0, ktory jest dedykowany do luf powyzej 450mm i wszystko dzialalo jak ta lala.

Link to post
Share on other sites

Do danych przedziałów długości lufy są dedykowane konkretne typy cylindra o odpowiednio dobranej pojemności sprężanego powietrza. Im dłuzsza lufa tym wiecej potrzeba powietrza na przepchniecie kulki dlatego otwór w cylindrze wraz z wydłuzaniem lufy przesuwa sie ku tyłowi GB (w typie 0 wogóle go nie ma) - chodzi o to że tylko częśc powietrza miedzy otworem a głowica cylindra jest sprężana natomiast reszta uchodzi przez otwór. Włożenie typu 0 do np. Kurza spowoduje zdecydowanie zbyt duże ciśnienie i kulki beda miały rozrzut natomiast długa lufa i typ 3 to znaczny spadek osiągów.

Mam nadzieję że wszystko jasne

Link to post
Share on other sites

He, he, he Jeszcze nie padły wszystkie dobre odpowiedzi - na razie się nie będę wypowiadał, poczekam, czy jest jeszcze ktoś "światły".

 

Navy Seal'a proszę o nie podawanie odpowiedzi - zna ją doskonale.

 

Pozdrawiam

 

Medium

 

PS. Rzeczywiście jeśli jest "za duży" cylinder wzrasta rozrzut ale prawidłowa odpowiedź dlaczego wyjaśni wszystko.

Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem (a mam rozszerzenie z fizyki w 2 szkole w kuj-pom, wiec trochę się na fizyce znam :P) wszystko co było napisane jest prawdą, a rozrzut pojawia się dla tego, że powietrze działa na kulkę jeszcze przez chwilę, gdy jest ona już poza lufą i zmienia to nieco jej tor lotu. Jeśli jednak dzieje się inaczej i jeśli macie jakieś inne porady na temat cylindrów to chętnie wysłucham ;]

Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi o rozrzut to zgadzam się z przedmówcą - za duzo powietrza popycha kulke już poza lufą.

Wydaje mi się, że za duży cylinder na też wpływ na predkość wylotową - dziury w cylindrze powodują że tłok nie spręża powietrza dopóki ich nie minie. Czyli w momencie kiedy zaczyna sprężać ma większą prędkość niż gdyby sprężał od początku, w efekcie troche szybciej wypycha powietrze. Zgadza się?

Link to post
Share on other sites

Chmmm może tak.... dłuższa lufa - większy cylinder - kulka się dłużej rozpędza. Na mp5k z cylindrem typ 0 i lufą stockową kulka nie osiągnie pełnej prędkości i po opuszczeniu lufy tak jak poprzednicy pisali poleci jak chce - rozrzut (pchana przez powietrze w losowym kierunku ucieka - bo nie ma poduszki powietrznej). Z kolei zbyt mały cylinder i długa lufa to kulka się rozpędzi w połowie/ 3/4 drogi lufy i zabraknie siły napędowej przez powietrze i zacznie się obijać (?) o lufę i spowoduje to mniejszy zasięg. Może coś takiego? :uśmiech:

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

@kermit: Kulka po przebyciu tych 3/4 drogi zostanie zassana przez powracający tłok, wytworzy się podciśnienie i ją to spowolni ... ale nie zatrzyma - kulka wyleci na pewno ale zabierze jej to fps-ów. Nie powinno odbić się to na celności (chyba).

 

@woytek: Wystarczy zrobić odpowiednią dziurę w cylindrze. Trzeba obliczyć jaką objętość musiał by mieć do danej długości lufy uwzględniając ten "niby" idealny stosunek. Po wykonaniu obliczeń wystarczy nawiercić w odpowiednim miejscu i przeszlifować. Cylinder dostanie idealne parametry i powinno być good.

Tylko że ... trzeba się dowiedzieć jaki jest ten idealny stosunek bo jeden powie że 1.5, drugi ze 1.7 a kolejny że 1,9 ...

Link to post
Share on other sites
Więcej dziur, większy ROF ?

 

Teoretycznie nie (Ale nie wiem jak jest w praktyce. Poprawcie mniej jakby było źle).

 

Moim zdaniem nie ma różnicy w ROFie czy tłok ma dziury czy ich niema. Cały mechanizm musi wykonać ta samą prace z cylindrem typu 0 albo 3 co zabiera mu taki sam czas.

 

W ROFie mogą mieć udział:

-Bateria (Woltaż)

-Okablowanie i Styki

Link to post
Share on other sites

Nie mogą tylko mają.

Z pozostałych czynników trzeba jeszcze koniecznie wymienić zębatki. Przełożenie zębatek ma istotny wpływ na szybkostrzelność do spadku tejże o nawet 30-40% w przypadku kółek przeznaczonych to najsilniejszych upgradów.

 

Niewielki natomiast wpływ ma zamontowanie zębatek hight-speed, odnotowywalny wzrost rof wynosi 5-8%.

 

Co do cylindra - nie ma się nad czym rozwodzić, trzeba zamontować i jeden i drugi i zmierzyć fps i celność.

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Medium, albo Foka, podajcie tą poprawną odpowiedź w końcu.

 

Z tego co sobie uświadomiłem, to przypuśćmy przy cylindrze 0 i lufie 250mm, kulka zostanie wypchnięta gdy tłok wykona 3/5 ruchu w cylindrze, gdy kulka wyleci dostanie "tylnego wiatru", lecz spotęgowanego przez to, że tłok ma mniejszy opór, dlatego, że kulka jest poza lufą i nie wytwarza się ciśnienie, które "opóźnia" tłok - tłok 2/5 drogi przebędzie szybciej. Czyli podsumowując powietrze szybciej jest wyrzucane, gdy już niema kulki w lufie - resztę drogi (kulka poza lufą), tłok wykona szybciej.

 

Wartości podane tylko w celu lepszego zrozumienia, nie są realne (chyba...).

 

Zestaw boreup też powiększa objętość sprężanego powietrza, ale robi to bezpiecznej. Pierwsza sprawa, to objętość cylindra nie wzrasta tak diametralnie. Druga sprawa, to droga którą pokonuje tłok gdy spręża powietrze, jest taka sama. Dlatego też, niektóre boreupy zaczynają współpracować dopiero po wsadzeniu mocniejszej sprężyny. Mój borek CA daje jakieś 15fps tylko, ale to dlatego, że mam stockową sprężynę, inne borki czasem mogą zabrać fps'y.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...