booras Posted March 6, 2007 Report Share Posted March 6, 2007 (edited) Jeszcze muszę wsadzić bezpiecznik ( chyba, że go po prostu oleje ) i wtyczki zrobić. Koonik dobrze mówi. Wydaje mi się, że bezpiecznik możesz spokojnie olać. Prąd na silnik ciągnący M120 przy baterii 9,6V jest w granicach 22-28 amperów (musiałbyś wsadzić minimum 30A bezpiecznik). Okablowanie modelarskie 1,5mm i wtyki grube goldpiny wytrzymują coś koło 40 amperów, czyli jeszcze z zapasem. Ale lepiej dać 2mm dla pewności (ja dałem 2,5 - oczywiście oprócz gearboxa) U mnie auto na singlu włączało się, kiedy akumulator dawał za słaby prąd. Bateria KAN 2000mAh ze Specshopu (http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...products_id=758) wchodzi u mnie bez problemu Edited March 6, 2007 by booras Quote Link to post Share on other sites
0L0 Posted March 6, 2007 Report Share Posted March 6, 2007 Prąd na silnik ciągnący M120 przy baterii 9,6V jest w granicach 22-28 amperów (musiałbyś wsadzić minimum 30A bezpiecznik). Te dane są z pomiarów czy z domniemań? Na sprężynie M120 i M130 bezpiecznik 25A jakoś się nie przepala :roll: Quote Link to post Share on other sites
lukasz Posted March 6, 2007 Report Share Posted March 6, 2007 Chcę wstawić ftk m100 hurricane i widzialem, że dysza jest jakies 2mm ktorsza od stockowej. Czy to w czymś przeszkadza?? Nie wiem czy nie zostawić stockowej głowicy cyl i dyszy więc pytanie brzmi: czy głowica sie nie posypie za szybko??? Quote Link to post Share on other sites
0L0 Posted March 7, 2007 Report Share Posted March 7, 2007 Głowicę cylindra możesz śmiało wymienić, dysza raczej była robiona z myślą o standardowych komorach i gumkach HU :roll: (w cymie nie ma tego wystającego kołnierza) Quote Link to post Share on other sites
booras Posted March 7, 2007 Report Share Posted March 7, 2007 (edited) Te dane są z pomiarów czy z domniemań? Na sprężynie M120 i M130 bezpiecznik 25A jakoś się nie przepala :roll: Pomiar robiony na sprężynie M110, akumulator 9.6 dał circa 23 ampery. Bezpiecznik 20A spłonął jak świeczka. Edited March 7, 2007 by booras Quote Link to post Share on other sites
0L0 Posted March 7, 2007 Report Share Posted March 7, 2007 Pomiar robiony na sprężynie M110, akumulator 9.6 dał circa 23 ampery.Bezpiecznik 20A spłonął jak świeczka. Coś najwyraźniej masz nie tak jak trzeba... Standardowy bezpiecznik 20A w dobrze zrobionym AK Cymy na sprężynie M120 działa, nie przepala się (nawet na baterii 9,6 3300mAh) :roll: Czyli że dysze mam zostawić od stockowej Cymy? Sprawdź czy nowa dotyka do gumki HU, jak nie to trzeba będzie zostawić starą. Quote Link to post Share on other sites
SebasTTan Posted March 23, 2007 Report Share Posted March 23, 2007 Ja wymieniłem u siebie: Kompletna komora Hop Up do AK [P&J] Lufa 6.04mm do SLR105A1/G3 [CA] Łożyska ślizgowe 6mm ze stali [ZS-05-14] Wzmocniona prowadnica sprężyny v.3 [sRC] Podkładki do kół zębatych [sRC] SSprężyna główna M110 [MadOnion] Wzmocniony, kompletny zestaw cylindra i tłoka Gumka silikonowa Guarder Wspomnę także że jakiś czas temu wymieniłem Akumulator NiMH 8,4V 3800mAh [intellect] Przed tuningiem aku starczał na jakieś 14000 - 15000 strzałów, jak będzie teraz... zobaczymy. Prędkość mierzona na Chronograf SPEEDER 2000 Guarder kulkami 0,2g - 400 - 410 fps Quote Link to post Share on other sites
hegemon Posted April 13, 2007 Report Share Posted April 13, 2007 czytałem o MOSTET ale nie doczytalem czy to sie kupuje czy trzeba wykonać samemu ?? :/ Quote Link to post Share on other sites
0L0 Posted April 13, 2007 Report Share Posted April 13, 2007 czytałem o MOSTET ale nie doczytalem czy to sie kupuje czy trzeba wykonać samemu ?? :/ Można kupić gotowy zestaw... na WGC widziałem za 40$ o ile dobrze pamiętam, ale u nas w kraju kupisz kable, wtyczki, styki, tranzystor z wysyłkami za 40 ...zł ;) Quote Link to post Share on other sites
hegemon Posted April 13, 2007 Report Share Posted April 13, 2007 (edited) A macie jakiś schemacik może?? zebym przynajmniej miał pojęcie jak to wygląda:D Edited April 13, 2007 by hegemon Quote Link to post Share on other sites
Diablo Posted April 13, 2007 Report Share Posted April 13, 2007 obawiam się ,że jest na forum juz temat o MOSFET'ach. Quote Link to post Share on other sites
Cyku Posted May 20, 2007 Report Share Posted May 20, 2007 (edited) Posiada ktoś komorę HU P&J tą za 49zł na taiwangunie?? Ja jestem szczęśliwym jej posiadaczem. Wykonana porządnie, nawet bardzo porządnie biorąc pod uwagę cenę Gumka jest dobrej jakości, działa ok. Mięciutka, milutka, ogólnie cacy do rozsądnej granicy fps ;). Ja przy 380-390 narzekać nie mogę. Kulki lecą prosto i naprawde daleko. Regulacja mieści się w racjonalnych granicach, tzn. minimalne przesunięcie nie powoduje strzelania w niebo. Jedyne co mi rozregulowuje HU to nieodpowiedni ruch suwadłem, bo zaczepia o cycek do regulacji. Zakupu nie żałuje i zdecydowanie polecam innym. PS: z montażem nie ma żadnych problemów, komora jest do bólu standardowa ;) Edited May 20, 2007 by cyku Quote Link to post Share on other sites
Dancer Posted June 29, 2007 Report Share Posted June 29, 2007 Przeczytałem połowę i czy można wysunąć następujący wnioseki??? 1. ALBO tuningujemy na początku: M100, precke, HU, łożyska itp, bez ruszania tłoków i innych tego typu bebechów, ALBO nie ma sensu wogóle? 2. Dodając do stockowego Ak 47 Cymy: M100, prec lufę i nowy HU, nie musimy zaopatrywać się w baterię 9,6 V? 3. Czy takie wzbogacenie Ak jest potrzebne i różni się znacząco od stocku, czy jak już w/w robimy to przy okazji przyda się np.: wymiana prowadnicy spręzyny na wzmocnioną łożyskowaną prowadnicę sprężyny - wymianę łożysk na stalowe łożyska ślizgowe - skorygowanie podkładek pod zębatkami ? Quote Link to post Share on other sites
Dancer Posted June 29, 2007 Report Share Posted June 29, 2007 Heh widzę sprzeczność tak?! Dobra, ale precka + hopek = będzie lepszy od stocka i już nie trzeba nic zmieniać tak? Quote Link to post Share on other sites
Maverick5 Posted June 29, 2007 Report Share Posted June 29, 2007 Ech...Wiadomo że precka jest lepsza od kwadratowej chińskiej plastelinowej lufy, tak samo jak gumka guardera jest lepsza od chińskiego "Baxa" :F A czy coś zmieniać- jeśli ci to wystarczy, to nie musisz, jeśli nie wystarczy, to dalszy tuning. To chyba logiczne x] Quote Link to post Share on other sites
ManHunt89 Posted July 11, 2007 Report Share Posted July 11, 2007 Witam wystarczy troche ruszyć gowa i baterii nie trzeba zmieniać 8) Wystarczy wypiąć te kable co są w kolbie a kolbe minimalnie przerobic zeby bateria odwrotnie wszedła i kabel po odkreceniu kolby wystawał żeby udało się go podpiąć do wtyku. A trzeba zrobic to w taki sposób należy odkręcić kolbe i ja rozłozyć na 2 części podważając ją delikatnie i plastiki które sa na koncu kolby nalezy usunac i to wystarczy złożyc kolbe i baterie zamatowac odwrotnie 8) I jesteś zadowolony ze swojego rofa na stokowej baterii :mrgreen: Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
Cyku Posted July 11, 2007 Report Share Posted July 11, 2007 Hmm, czy tylko ja czegoś tutaj nie zrozumiałem :]? Quote Link to post Share on other sites
splinter Posted July 11, 2007 Report Share Posted July 11, 2007 Omija sie w ten sposób kawałek kabla i bezpiecznik,które stanowią opór.W ten sposób szybkostrzelność wzrasta,choć wymiana kabli na grubsze dałaby jeszcze lepsze efekty. Quote Link to post Share on other sites
Inferno Posted July 11, 2007 Report Share Posted July 11, 2007 Bezpiecznika omijać nie radzę. W razie zwarcia skutki będą opłakane. Quote Link to post Share on other sites
ues Posted July 11, 2007 Report Share Posted July 11, 2007 Wywalam bezpieczniki ze wszystkich gunów jakie robię i jeszcze nic się od 4 lat nie stało. Quote Link to post Share on other sites
ManHunt89 Posted July 11, 2007 Report Share Posted July 11, 2007 Ogólnie wywalenie samego bezpiecznika ROFa nie zmienia bo sprawdzałem, a tak po włożeniu ftk i bez przeróbki z kablami bateria starczała na 500 kulek i przy szybkostrzelności bardzo ale to bardzo słabej plum...plum...plum...plum :lol: a teraz bez tych kabli w kolbie bateria starczy na 1500 kulek :D Quote Link to post Share on other sites
Austin Posted July 11, 2007 Report Share Posted July 11, 2007 Beziecznik to jedno, ja wymienilem jeszcze kable na grobsze miedziane i efekt jest zdecydowanie lepszy, a smigam na sprezynie m100 i stockowej baterii. Quote Link to post Share on other sites
Inferno Posted July 11, 2007 Report Share Posted July 11, 2007 Ues, bezpiecznik przydaje się bardzo rzadko, a mimo to po coś go jednak dają. Ktoś dawno temu opisywał tu przypadek doszczętnego spalenia wszystkich (albo prawie) elementów elektrycznych GB na skutek zwarcia. Prawdopodobieństwo jest niewielkie, ale istnieje. Poza tym temat ten nie traktuje o Twoich doskonałych dziełach ;), ale o zwykłym chinolu, więc ja bym zachował ostrożność. Quote Link to post Share on other sites
ues Posted July 11, 2007 Report Share Posted July 11, 2007 Ale moje "dzieła" bazują najczęściej na chinolach. Bo najtańsze. Dobrze robi nalutowanie na blaszki styku kawałków blaszek wyciętych np z płaskiej batki. Uzyskujemy w ten sposób dość grube styki odporne na przepalenie/upalenie. Gdzieś ktoś o tym już pisał i foto dawał. Kable zakładam albo 1.5 mm albo 2 mm - miedziana linka zakupiona w elektrycznym. W zwykłej izolacji polwinitowej Y. Quote Link to post Share on other sites
Inferno Posted July 11, 2007 Report Share Posted July 11, 2007 Widocznie bezpieczniki w chińczykach są jakieś lewe. Fabryczny bezpiecznik CA stawia nie większy opór niż "goły" przewód. Mierzyłem. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.