Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

Ja wiem czy od SA z CA Ci będzie kolba pasować? Stałej nie podmienisz, tylko tyle Ci powiem.

IMHO biorąc pod uwagę wykonanie, to od razu teraz pakowałbym się w CA niestety ;-).

Mój FAL do SA krótkiego Żony, to jak porównanie plastikowego chinola (FAL King Armsa) z repliką 1 klasy (SA z Classic Army) ;-).

Edited by Tuksiak
Link to post
Share on other sites
  • Replies 314
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hmm no trudno trzeba będzie cos pokombinować.

To będzie moja pierwsza replika ASG i jak znam swoje możliwości i zapał do grzebania to szybko ją zepsuje... no ale od czegoś trzeba zacząć... okablowanie "głośnikowe" i mosfecik w pierwszej kolejności a mechanike na potem sobie zostawie ;]

 

Swoja droga to SA-58 OSW wyglada miodnie, szkoda tylko że ostatnio poszybowały cenowo 40% ;/

Link to post
Share on other sites

Co do SA to podyskutować możemy w temacie o tej replice. Ale tutaj offtopując powiem Ci tylko tyle, że na 110 Guardera ma większy ode mnie rof o 4-5 k/s na stokowych kablach i bez mosfeta. W KA bezwarunkowo trzeba to zmieniać, ja na razie latam głównie na semi, więc średnio mi to przeszkadza, ale CA ma i dużo większy rof i dużo lepszą reakcję na spust.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Nie wiem czy tutaj powinienem to dawać ale w tuningu nie znalazłem tematów o FAL'u a chyba lepiej jak wszelkie informacje są razem...

 

Mam KA FAL TC z lufa stockową 370mm i teraz pytanko jak długą lufę precyzyjną i jakiej firmy - myślę o KM Head nawet - najlepiej wstawić przy stockowym GB biorąc pod uwagę że docelowo będzie tam sprężyna 120-130 i BU jak się uda, żeby mieć te 420-450fps do lasu.

Zakłądając że w wersji długiej 550mm i medium 450mm jest ten sam GB co w short 370mm to powinno pociągnać nawet 550mm z maskownaiem tłumikiem ale to tylko takie moje teoretyzowanie ;]

Kolejna sprawa to czy gdzieś można dostać metalową komorę HU do FAL'a, czy jest sens robić w tego typu komorach teflon-fix i jakie gumki najlepiej się w nich spisują.

I jeszcze plastiki, kolba i chwyt pistoletowy wątło wyglądają, można je gdzieś dokupić lub z czego przerobić się da?

Na stronie KA nie znalazłem, nie produkują już lub nie produkowali wcale?

Link to post
Share on other sites

Strona 3, post 45, zacytuję Ravica:

Wrazenia ze strzelania.

Jak na 330 fps kulki leca całkiem daleko, hop-upowi nic nie można złego zarzucic.

Coś czytanie ze zrozumieniem Ci siada Kolego chyba ;-). Jakie teflon fixy, jakie metalowe komory, pomyśl zanim napiszesz.

Mocowo:

410 fps to ja mam bez borka na 120 promyku.

 

A zapomniałbym, <ZŁOTA_ŁOPATA> za okopanie tematu o rozbieraniu fala :mrgreen:.

Link to post
Share on other sites

Przyjmuję saperkę z godnością ;]

Właśnie poskładałem do kupy body po wymianie okablowania pod feta... Jak by mnie ktoś wcześniej ostrzegł że będzie tyle babrania z dołożeniem nowych kabli to bym się mocno zastanowił...

Jeszcze tylko przy kolbie musze pogrzebać i zobaczymy jak to będzie chodzić lub nie.

W życiu jeszcze nie rozkłałem repliczki no ale od czegoś trzeba zacząć ;]

Co do lufki to i tak jakąś preckę wpakuje, no chyba że się okaże że na 40m mam 5cm odchyłu :P

Link to post
Share on other sites

Komora hopsiupa jest "chyba" taka sama jak w G3? CA robi metalowa komore siupki do G3, pytam powaznie teraz, bo czeka mnie wymiana (pekl mi polpierscien), a nie chce kupic czegos, co mi bedzie na szafie zalegalo jako mizerna durnostojka.

 

No i jeszcze jedno male pytanie - jak wyglada kwestia mocowania tlumika w FALu KA (midlength)? Gwint jest standardowy 14, czy jakis kosmiczny wynalazek?

 

Planuje zakup KMH ~500 mm zamiast stokowych 435, czarna gumka systemy, ta komoroa CA typ G3 i dystanserow H. W Falu siedzi FTK na M120 (zamieniam na M130). Moze mi ktos cos podpowiedziec?

Link to post
Share on other sites

Napiszę tak. Komorę metalową CA, można sobie wcisnąć w buty w porównaniu nawet z plastikiem z KA.

Nie wiem czy pasuje od G3.

 

EDYTA: Ale od SA z CA jest podobna, żeby nie rzec, że taka sama.

 

 

Tylko gdzie ja teraz wytrzasne taka komore.

Link to post
Share on other sites

A może od SIG 55X by pasowała, chociaż nie to dysza od siga była zamiennikiem...

 

 

Ja mam midlengtha, kupilem FTK do siga 55x i okazalo sie, ze dysza nie pasuje :/

 

W asgshopie powiedzieli, ze komora jest wlasciwie identyczna jak w G3, ale wszystkie nieprawidlowosci wyjda dopiero przy montazu.

Link to post
Share on other sites

A to ciekawe. Czyli można by rozumować w drugą stronę - że komora KA dedykowana do FALa będzie pasować do G3?

Z wyjątkiemt ych nieprawidłowości, które wyjdą w praniu oczywiście.

 

Jak tak patrze, to juz wiem, ze nie bedzie pasowac. Gorna, ta wystajaca czesc komory, jest zbyt blisko jej konca od strony gearboxa. Fal ma w tym miejscu srube trzymajaca caly gearbox do kupy i komora CA do G3 po prostu nie wejdzie.

 

 

EDYTA -

 

W takim wypadku, moze ktos mialby na zbyciu sam polpierscien? Bo kupowanie kompletnej komory tylko dla polpierscienia to jakas banialuka dla mnie :D

 

No i tez pojawia sie moje pytanie, czy polpierscienie sa wymienne w pelni? Tzn ze taki z komory powiedzmy od AUGa bedzie pasowal do komory na przyklad z emki?

Edited by kowzan
Link to post
Share on other sites

Chodzi Ci o ten czopujący lufę dwoma zębami w komorze?

Tak na chłopski rozum to lufy mają wycięcia w tych samych miejscach więc zeby powinny zaskoczyć, problemem może być szerokość tego elementu co może powodować chodzenie lufy w HU przód-tył jeśli będzie za wąski ;/

Link to post
Share on other sites

Chodzi Ci o ten czopujący lufę dwoma zębami w komorze?

Tak na chłopski rozum to lufy mają wycięcia w tych samych miejscach więc zeby powinny zaskoczyć, problemem może być szerokość tego elementu co może powodować chodzenie lufy w HU przód-tył jeśli będzie za wąski ;/

 

 

Wlasnie o dokladnie ta czesc mi chodzi.

 

Jak nie znajde czegos takiego, to przez komore hopup moge wy...c karabin na smietnik :/

Link to post
Share on other sites

Hmm można by jeszcze prowizorkę odstawić.

Skleić ten stary tylko tak żeby blokował lufę, założyć i teflonem go w koło.

Chyba że z jakigoś innego dorobisz bazując na tym pękniętym.

Ogólnie to wogóle kicha z częściami do FAL'i... pozostaje pisać do KA...

Link to post
Share on other sites

To nie służy do uszczelniania, ile do stabilizacji lufy w pewnej pozycji, oraz do uniemożliwienia jej ruchu. Powinno pasować nawet z jakiejś gównianej komory z chinola przy drobnym dopasowaniu, z tego co pamiętam kiedyś rozbierałem jakieś JG i nader podobne to było.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Coś Ty się Kolego tak opornie tego metalu uparł? nie rozumiesz, że np. najlepsza komora do kałacha to KA plastik?

 

 

Uparlem sie, bo dysze wlotowa miedzy magazynkiem a komora juz raz uszkodzilem przy wymianie magazynka. Zbyt mocno go wepchnalem i wgialem dysze do srodka.

Link to post
Share on other sites

Siekierą to wbijałeś? Czy kijem do bejzbola?

Nie wiem jak to można uszkodzić, ale jak widać na podstawie tekstu powyżej można...

 

Powiem tak, musisz niestety w takim razie wykosztować się troszeczkę i może gdzieś na zamówienie odleją specjalnie dla Ciebie taką w metalu, najlepiej poproś o odkuwkę i to z jakiejś konkretnej stali, wtedy powinna wytrzymać.

 

A na poważnie, kup sobie używaną komorę z g36 z jg i ten pierścień powinien podejść. I możesz już nie piętrzyć problemów.

Link to post
Share on other sites

Mam pytanko co do stockowych FAL'i...

Cylinder zastosowany to pełna "0"?

Nie rozbierałem jeszcze GB ale z tego co oglądałem to jest pełny... chyba.

Preckę będę wkładał do wersji TC, 363mm to chyba tam standardowa długość i tu niestety im więcej czytam na forum tym większy mam dylemat.

Dać 363 czy 407 czy 455 KM-H JBU czy MB i maskować tłumikiem nachodzącym częściowo na lufę żeby był sztywniejszy w osi lufy.

Z gumkami nie będę eksperymentował, Systema i dystanser H, chyba że coś innego lepiej się sprawuje w komorze KA.

 

Jest to moja pierwsza replika i zgłupiałem totalnie z nadmiaru informacji po przeczytaniu xxx tematów nie koniecznie traktujących o upgradzie FAL'i a chce powoli wymieniać bebechy w TC.

Zacząć chciałem od lufy gumki dystansera i nie ruszać GB do czasu aż się posypie.

Docelowo będzie do lasu, wyciszona jak tylko się da a przy okazji żeby bebechy były "wieczyste" o ile to możliwe na springu 150.

Nie to żebym tam ładował 150 na starcie, to tylko taki wyznacznik trwałości, bo pewnie max zawita tam 120-130 i raczej będzie eksploatowana w trybie semi na kulkach 0,25 TM G&G EXCEL czy też innych pozytywnie zweryfikowanych przez forumowiczów.

 

Był bym wdzięczny za wszelkie sugestie, ludzi którzy mają FAL'e KA i w nich grzebali, co do rozbudowy i linki jeśli to możliwe bo mam wrażenie że teraz to nie najlepszy moment na tuning kiedy w sklepach 75% oferty jest niedostępna lub dotrze frachtowcem za miesiąc lub dwa...

 

Z góry przepraszam jeśli temat zejdzie totalnie z opisu na tuning ale w tuningu nic o FAL'ach praktycznie nie znalazłem.

 

@Tuksiak

@ravic

Nie ukrywam że liczę bardzo na wasze porady bo zdajecie z się osobami które na FAL'ach zjadły ostanie zęby na tych mało popularnych replikach w środowisku ASG.

Edited by shamoth
Link to post
Share on other sites

Wiesz co, wydaje mi się, generalnie, że przy springu 150 nie am wieczystych bebechów. To już duże naprężenia są, części, nawet najmocniejsze, się zużywają. A przy konkretnej zacince coś się sypie - tłok, zęby, zębatki. Lepiej dać mocne części (bardzo, jak pod 150) ale springa 120-130. W takim układzie nawet przy zacinkach bebechy mają szanse przeżyć.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...