Cincin Posted November 12, 2006 Report Share Posted November 12, 2006 Witam. Wczoraj wymieniłem w swoim M15 sprężynę na 150PDI. Przy okazji zmieniłem także głowice cylindra i głowice tłoka. Specjalnie kupiłem głowice tłoka z silikonu, gdyż "zmniejsza naprężenia w gerbox-ie ..." i co się stało? Po oddaniu 200 strzałów urwały się mocowania głowicy cylindra, które z kolei zablokowały tłok. Teraz staję przed decyzją wyboru nowego GB i jako że byłem przekonany iż stockowy spokojnie wytrzyma- teraz nie mam pojęcia jaki zakupić. Czy ktoś już miał do czynienia z owym GB? http://www.asgshop.pl/produkt.php?id=1399 Będę wdzieczny za pomoc. Link to post Share on other sites
javelin Posted November 12, 2006 Report Share Posted November 12, 2006 Dziwne, że GB CA padł na takiej sprężynie... Ale każdy wzmocniony da radę - 150PDI to nie jest mocna sprężka. Link to post Share on other sites
thor_ Posted November 12, 2006 Report Share Posted November 12, 2006 Hmm nie mam doświadczenia w upgradeach tylko tyle co swojego czasu się dość "ostro" przymierzałem do upgreadu swojego M4 ICSa. W końcu dałem spokój. Ale do rzeczy: nie wiem jakiej firmy jest Twoje M15 ale z tego co udało mi się ustalić to taki np GB w ICSowskich M4/M16 powinien "dać radę" na stockowych częściach do sprężyny 140-150 PDI (oczywiście kwestia na jak długo ;) ). Stawiam że M15 to replika CA więc sam GB powinien też "dać radę" kwestia co na to powiedzą łożyska i zębatki. Link to post Share on other sites
javelin Posted November 12, 2006 Report Share Posted November 12, 2006 Thor - GB w naszych kochanych ICSach zniesie dużo :) Ja dość długo miałem sprężynę 150PDI i aluminiowy tłok. Jedyne co poszło to łożyska i przez to zaczęła się gibać zębatka tłokowa. Efekt - rozwalony tłok. I dwa następne dopóki się nie skapowałem o co chodzi :? Ale tak poza tym to wszystko ok. Dla mnie takim przykładem zawsze będzie towarzysz Punisher z tego forum - full tune up Systemy, ale szkielet GB stockowy. Sprężka 210PDI i działa :D Link to post Share on other sites
Cincin Posted November 12, 2006 Author Report Share Posted November 12, 2006 Tak wiec; eMka jest CA. Ponadto wydaje mi sie, że przyczyną mojej awarii jest zbyt nieszczelna glowica tłoka (ta do której dałem linka)... Wydaje mi się to najprawdopodobniejszą wersją, choć z kolei jest to dość dziwne. Wiec może rownież nowy cylinder jest potrzebny? Link to post Share on other sites
0L0 Posted November 12, 2006 Report Share Posted November 12, 2006 Ponadto wydaje mi sie, że przyczyną mojej awarii jest zbyt nieszczelna glowica tłoka (ta do której dałem linka)... Wydaje mi się to najprawdopodobniejszą wersją, choć z kolei jest to dość dziwne. Wiec może rownież nowy cylinder jest potrzebny? Szczelność głowicy łoka nie ma tu nic do rzeczy (zresztą ta głowica powinna zagwarantować optymalną szczelność). Wymiana cylindra nic tu nie zmieni. A połamane mocowanie głowicy cylindra w gearboxach CA jest dość powszechne... tylko może nie po 200 strzałach ;) Gearbox DeepFire powinien wytrzymać nieco dłużej ;) Link to post Share on other sites
woma Posted November 12, 2006 Report Share Posted November 12, 2006 OLO czyżby delikatna reklama? :wink: Link to post Share on other sites
tobi Posted November 12, 2006 Report Share Posted November 12, 2006 Podzielam zdanie poprzedników, każdy wzmocniony GB powinien długo wytrzymać. U mnie na 170% PDI po 2tys. ułamały się 2 zęby na zębatce osi silnika i silnikowej. Zębatki dalej działały, tylko karabin miał dziwny dźwięk:) Po tej awarii zmieniłem na 150% PDI, a na niej oddałem około 6tys. strzałów i stockowy GB Classic Army był nietknięty. Według mnie to kwestia szczęścia. Jednemu pójdzie GB, a innemu zębatki. Sprawdź jeszcze czy nie masz przerwy między przednią ścianką GB, a głowicą cylindra. Kolega na głowicy Guardera miał 0.5mm przerwy i zajechał 2 wzmocnione GB Classic Army z 7mm łożyskami zanim się zorientowaliśmy co jest grane. Link to post Share on other sites
0L0 Posted November 13, 2006 Report Share Posted November 13, 2006 OLO czyżby delikatna reklama? W żadnym wypadku... nikt mi za to nie płaci :lol: Po prostu widziałem już gearboxy CA pękające na stockowych sprężynach, więc uważam, że każdy inny "wzmocniony" powinien być lepszy ;) (oczywiście dobrej, znanej firmy ;)) Link to post Share on other sites
Shreader Posted November 13, 2006 Report Share Posted November 13, 2006 Jak już chcesz wymieniać GB to proponuje to: http://www.asgshop.pl/produkt.php?id=1401 Firmy nie znam, nie mówie że koniecznie musi być ta firma, a nie inna. Tylko poprostu jak już chcesz/musisz wymienić GB to mógłbyś włożyć od razu taki z łozyskami 7mm. Nie piszesz jeszcze ile (letak, miesięcy czy dni, nowa czy używana) jest twoja M15. Jeśli nówka to powinno śmigac bez problemu. Pytanie czy sam dokonywałeś "tjuningu" (tak jak pisał kolega wyżej odnośnie tej przerwy) (czy jesteś pewien że wszystko dobrze złozyłeś?) czy serwis (jeśli tak to reklamacja !) I faktycznie kiedyś miałem M15 CA ze sprężyną 110m/s CA i też pękło mocowanie głowicy cylindra (jeśli myślę o tym samym) ale nie powiem po jakim przebiegu bo kupowałem używkę. Generalnie jesli chodzi o tuning zawsze kożystam z rady i usługi serwisu, nie robię tego sam. poadro4all Link to post Share on other sites
stiff Posted November 14, 2006 Report Share Posted November 14, 2006 Urywanie sie "bolsów" trzymających głowicę to norma - raz szybciej raz później. U mnie po 30k na 150PDI zaczęły się wyginać ale poleciało wcześniej w innym miejscu, teraz po 20k na 190PDI i M120 zero zużycia. ale mieliśmy przypadki że w nówce sztuce po 3 miesiącach niezbyt ostrego uzywania - max 5-6k poleciały na stocku - tyle ze zimą cały czas Link to post Share on other sites
szalony jack pirat Posted November 14, 2006 Report Share Posted November 14, 2006 Uwagi ode mnie: - każdy GB powinien wytrzyać PDI150% bez większych problemów, to faktycznie dziwne, że Twój padł. - głowica z mosiądzu jest marna, łatwo złamac jej dziubek, lepsze są ze stali Czy ktoś może napisać co dają łożyska 7mm, nie teoretycznie, tylko jaki jest wpływ na ROF i FPS? Miałem takie raz, wychodząc z ufnego założenia, że jak coś jest większe i droższe to lepsze. Użytkownaie niczego nie potwierdziło. Wśród części, które znam, bardzo dobra jest głowica tłoka Prometheus. W 3 znanych mi przypadkach jej zastosowanie podniosło FPS o 15-20. Razem z precką i CA130% daje koło 340-350fps. Aczkolwiek w P90, wiadomo, że co TM, to TM, nie wiem jak w CA. Podobne opowieści mam a propos dyszy, tłoków, głowic cylinda. Ogólnie jest spora część części, która działa raczej na zasadzie placebo, wcale niemało przy tym kosztując. Dlatego moim zdaniem przy małych upach (do 370 fps) lepiej kupować jak najmniej, a zaoszczędzoną kase przeznaczyć na nieco lepsze części jak już coś się rozwali. akm: możesz napisać ile masz FPS? Link to post Share on other sites
Cincin Posted November 14, 2006 Author Report Share Posted November 14, 2006 Niestety nie moge dokładnie tego okreslić, ponieważ nie mam dostępu do chrono... teoretycznie 360-370 ;) Link to post Share on other sites
szalony jack pirat Posted November 14, 2006 Report Share Posted November 14, 2006 :) Pierwszą rzeczą jaką dowiedziałem się pokupnie chrono to to, że teorię można o kant pośladka obić. Po prostu ma tak niewiele wspólnego z rzeczywistością, że bez chrono ani rusz :wink: Link to post Share on other sites
Cincin Posted November 14, 2006 Author Report Share Posted November 14, 2006 Rozumiem. Ciekawi mnie jeszcze jedna rzecz; czy zastosowanie w GB części tego samego producenta (np. szkielet i glowica cylindra Guardera) przyczynią się do lepszego ich funkcjonowania? Wydaje mi się że wyroby od jednego producenta będą lepiej "spasowane" i uniknąłym np; Sprawdź jeszcze czy nie masz przerwy między przednią ścianką[...] Link to post Share on other sites
szalony jack pirat Posted November 14, 2006 Report Share Posted November 14, 2006 Owszem. Tu niestety nie mam żadnych ewidentnych przykładów, ale np. zębatki i tłoki powinny być raczej tego samego producenta. Przesłanką do takiego wniosku jest obserwacja, że tłoki są mniej zuzyte, tak jakby zębatki innego producenta musiały dopiero "dopasować" tłok. W każdym razie napewno nie zaszkodzi. Link to post Share on other sites
Recommended Posts