Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Tuning zewnętrzny AK-74


Recommended Posts

Materiał wyjsciowy to czarna rączka z Classic Army. Gdzieś, tam pare stron wcześniej jest cały AKM ale jeszcze z czarnym chwytem....Za tydzień zrobie może fotostory i zamieszcze gdzieś bo dużo osób pyta. Ale na razie nie mam czasu, aparatu i nie ma mnie w domku :(

Ale ogólnie pracy na 15 minut, tyle że kolejne warstwy schną troche więc zajmuje to ze 2 dni.

Na zdjęciu wyszedł troche jasnawy, w rzeczywistości jest troche ciemniejszy.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jak obiecałem tak robie. Z doświadczeń modelarskich wiedziałem, że nawet z różowego plastiku można uzyskać ładny dąb lub inne drewno, pomyślałem czemu by nie bakelit.

Bierzemy czarny chwyt z repliki CYMY lub Classic Army lub co tam akurat mamy. Myjemy i odtłuszczamy.

01cl1.jpg

Malujemy białą farbą matową (koniecznie mat) i czekamy aż wyschnie.....czekamy

03ly3.jpg

Teraz mamy 2 możliwości bejca lub lakierobejca (polecam lakierobejce bo mniej pracy)...kolory wg uznania u mnie machoń, ksztan i orzech. Bierzemy gąbeczke lub szmatke (nie polecam szmatki bo zostawia paproszki ale efekt jest lepszy) moczymy w puszeczce i "topujemy"

05wa3.jpg

czyli delikatnie nakładamy nie za mokrą gąbką pierwszą warstwe lakierobejcy czy co tam mamy. Najlepiej najjaśniejszy kolor ale to zalezy też od ego jaki efekt chcemy uzyskać.....czekamy aż wyschnie...długo czekamy.

06hj5.jpg

I znowu otwieramy nasze puszeczki i nakładamy gąbeczką kolejną już drugą warstwe tym razem zaczynamy mieszać różne kolory. Troche tego, troche tamtego i tak wg upodobań. Najlepiej używać do każdego kolorku nowej gąbeczki.

Czekamy aż wyschnie...

Możemy nakładać tak ile tam chcemy sobie warstw byle nie za dużo..do otrzymania pożądanaego efektu.

07hm8.jpg

Jak pożądnie wyschnie (Ja wyjechałem więc schło sobie 2 tygodnie) bieżemy lakier bezbarwny (spray) matowy lub połysk (jaki chcemy) i zabezpieczamy i tak już dosyć trwałą powierzchnie "bakelitu"

11mp4.jpg

W ten sam sposób zrobiłem bakelitowy 45 nabojowy magazynek do RPK-74 (z dwóch g&p):

12gd6.jpg

Jakość zdjęć niemrawa, jak zrobie lepsze to podmnienie.

Nie wiem czy to zejdzie po 2 strzelaniach, 2 latach czy może wogóle...to się okaże. Ale jak ktoś sobie przerobi i mu zejdzie "bakelit" to żeby nie było na mnie ! ;) ....u mnie się nie ściera...i nie będzie 8-)

Link to post
Share on other sites

Jeśli o mnie chodzi to wygląda to jak kawał motylka na g.... ;)

Nie obraź się. Każdy ma własne podejście, ale wg. mnie nie wygląda to dobrze.

Poza tym, pokrywy komory zamkowej nie trzymają się super sztywno w ASG więc wątpliwa to podstawa do ( a może raczej zwłaszcza ) lunety.

JUż lepszym rozwiązaniem są szyny X47 lub szyna JUST'a - ostatnio sprzedawane za 50zł ? noo ale Justy nie są do lunet.

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

bez odpowiedniego warsztatu trudno zrobić takie cudo z prostego względu.

Obsadę kolby ( otwory ) trudno zrobić, bo trzeba uważać żeby body nie pękło

kolejna sprawa to osadzenie płytki też trzeba wykombinować

No i mocowanie obsady kolby trzeba podpiłować żeby umieścić tam blaszkę obsady. No i chyba jedna z trudniejszych rzeczy dostać sprawną kolbę do AKS'a z zatrzaskiem :P - skądś mechanizm kolby trzeba mieć prawda? :)

Link to post
Share on other sites

Słów parę o montowaniu szyny i atrapach osi spustu itp. Opisał już to chyba Ues, ale pisał o klejeniu na Poksipol, czy coś w tej materii. Szyny montowane są zwykle na nity. Na kilku zdjęciach widziałem nity z łbem walcowym. Postanowiłem takowe zrobić. Wkręciłem śrubę M4 w wiertarkę i sześciokątny łeb przetoczyłem na walcowaty. W korpusie wywierciłem i nagwintowałem otwory. Od wewnątrz nakrętki zeszlifowane zostały do grubości 1 mm. Osie robię w ten sam sposób - toczę na wiertarce łby na walce, z tym, że zeszlifowuję je do grubości ok 1,5 mm. W miejscu ich mocowania wiercę i gwintuję otwory. Resztę widać na zdjęciach.

70581451xq2.th.jpg 55594841dx0.th.jpg

Link to post
Share on other sites

Oto ciąg dalszy zabawy. Chwyt przemalowany na ebonit metodą Yakarova. Jeszcze nie skończony. Muszę przejechać papierem polerskim i jeszcze trzy razy prysnąć lakierem. Użyłem kilku odcieni farb modelarskich Humbrola i półmatowego Revella. Na to natrysk Humbrolem 135. Efekt nawet, nawet. Jest to prototyp, więc nie ustrzegłem się od błędów.

p1060022gm3.th.jpg p1060024pb3.th.jpg

A tak wygląda w połączeniu z resztą. Brak jeszcze kolby, którą będę sam robił.

p1060027ex0.th.jpg p1060028ae2.th.jpg

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

To może naprowadzę topic znów na właściwy temat ;)

 

Jeden wieczór zabawy z CM-031...

dsc0083hn1.th.jpgdsc0101mw7.th.jpg

 

Po nałożeniu lakieru wyżłobienia w kolbie i łożu będą bardziej widoczne - na razie bejca za mocno się świeci. Przydałby się jeszcze pomarańczowy magazynek, ale nie mam już czasu szukać - wyprzedaję wszystko ze względu na wyjazd do Kanady na ładnych parę lat :(

 

A co można zrobić z pozostałych z waloryzacji AK-74 części? A choćby takie coś...

dsc0102nq4.th.jpgdsc0104bv4.th.jpgdsc0103qn5.th.jpg

 

Ot, SA-7 Carbine Irackiej Gwardii Republikańskiej, taki jak te:

 

ingwithbulgarianakua5.th.jpg4215389226yi0.th.jpg

 

Zawsze to coś niesztampowego ;)

 

Obie repliki mam wystawione w komisie, jakby komuś się podobały...

Link to post
Share on other sites

Nie nie, to kolba AK z dodanymi wybraniami (aby jako-tako imitowała kolbę AK-74) i łoże z nakładką od AKM (łoże również ma wybrania).

 

Kolba od AK czy AKMa ? Bo chyba ta od AKM jest bardziej podobna do tej z 74...

 

[...]Właśnie dostaję jutro sklejkę kolbową i będę z niej robił kolbę do 74 i RPK. Zdjęcia będą.

 

Tak może trochu głupio pytać : Ale drogo by wyszło zrobienie kolby/całego kompletu drewna samemu(a raczej przez kogoś bardziej zdolnego) ? Bardziej opłacalnie wyjdzie kupić przednie okładziny np. od AKM'a i zrobić kolbę ,czy kupić też kolbę od AKMa i dorobić wyżłobienia po bokach ?

Link to post
Share on other sites

Kolba od AK czy AKMa ? Bo chyba ta od AKM jest bardziej podobna do tej z 74...

 

Tak jak napisałem - kolba jest od AK. Owszem, różnią się, ale jedynie kolba AK pasuje do obsady typu "marujowego" jakie są w CM-031 i podstawowym SLR-105.

 

To miał być custom lekki prosty i przyjemny, jakbym miał wkładać w to dużo pracy, lepiej byłoby wziąć na warsztat jakąś zacniejszą replikę :)

Link to post
Share on other sites

a jeszcze jedno pytanku Jonboy: Przedni chwyt składa się jak oryginał czy są to drewienka przystosowane do cymy i z oryginałem mają już mało wspólnego?

 

Nie rozumiem, dlaczego miałyby mieć "mało wspólnego" z oryginałem. Okucia łoża i nakładki w replice sąwykonane ze stopu na bazie aluminium, nie ze stali, i muszą być grubsze by zachować chociaż minimum wytrzymałości. W konsekwencji nie uniknie się konieczności lekkiego spiłowania 'wpustów' łoża i nakładki wchodzących w okucia.

 

To samo tyczy się drugiej strony - od strony komory zamkowej. Plasticzana komora zamkowa jest dużo grubsza od stalowej, wpust łoża MUSI zostać odchudzony.

 

Tak więc, jak mówiłem, nie rozumiem pytania. Nawet jeśli wpusty są odchudzone, i tak łoże i nakładka w naszych replikach osadzone są analogicznie jak w oryginale (nawet te stockowe!), więc o co chodzi?

Link to post
Share on other sites

Nie rozumiem, dlaczego miałyby mieć "mało wspólnego" z oryginałem. Okucia łoża i nakładki w replice sąwykonane ze stopu na bazie aluminium, nie ze stali, i muszą być grubsze by zachować chociaż minimum wytrzymałości. W konsekwencji nie uniknie się konieczności lekkiego spiłowania 'wpustów' łoża i nakładki wchodzących w okucia.

 

To samo tyczy się drugiej strony - od strony komory zamkowej. Plasticzana komora zamkowa jest dużo grubsza od stalowej, wpust łoża MUSI zostać odchudzony.

 

Tak więc, jak mówiłem, nie rozumiem pytania. Nawet jeśli wpusty są odchudzone, i tak łoże i nakładka w naszych replikach osadzone są analogicznie jak w oryginale (nawet te stockowe!), więc o co chodzi?

 

Do rozkładania "jak oryginał" wystarczy zeszlifować jedną stronę wałka zatrzasku rury gazowej. Zrobić to mogę w pięć minut - tylko po co? Wyjąć ten zatrzask jest bardzo łatwo, potem rurę gazową zdejmuje się jak w oryginale (bo jest założona cała rura gazowa AKM-a...)

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...