Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Cylinder 0 wstawiony zamiast cylindra2


Recommended Posts

Oprócz rozrzutu, pogorszy się zasięg, kulka nie rozpędzi się. Cylinder dobiera się do długości lufy, nie ma sensu prowadzić dywagacji na ten temat, po prostu, jeżeli do lufy mp5 dobry jest cylinder 2, to nie ma sensu montować 0, pogorszy to tylko osiągi repliki.

Link to post
Share on other sites

Oprócz rozrzutu, pogorszy się zasięg, kulka nie rozpędzi się. Cylinder dobiera się do długości lufy, nie ma sensu prowadzić dywagacji na ten temat, po prostu, jeżeli do lufy mp5 dobry jest cylinder 2, to nie ma sensu montować 0, pogorszy to tylko osiągi repliki.

 

ciekaw jestem na jakiej podstawie tak wnioskujesz, bo jak dotąd po wstawieniu kilku zerówek w miejsce dwójek nie zauważyłem żadnych negatywnych efektów, a za to dodatkowych fps-ów było całkiem sporo

Link to post
Share on other sites

Najbardziej denerwuej mnie to ze ludzie nauczytają się takie gówna na MG czy specshopie i inyych sklepach ze tak jak masz taka lufe to nie możesz wstawić takiego cylindra, boziu co za brednie to są podstawy fizyki, skoro masz otwór, to przez ten otwor ucieknie powietrze i nie bedzie takie sprężone czyli utrata spręzonego powietrza, a mam wrażenie ze te sklepy piszą po to żeby sobie tylko kaske zarobić, nie chcesz miec rozrzutu up do nas zajebista preclufke i najlepiej zestaw tuningujący i wogole połowe sklepu i bedziesz mial super karabin(a my pełne portfele) ŻENUUŁA

Link to post
Share on other sites

@mrBazyl - ściśnięta sprężyna popycha tłok, tłok jest w cylindrze, gdy cylinder to typ 0, od samego początku na tłok działa większa siła powietrza, trudniej mu się rozpędzić. Gdy cylinder ma dziury, wtedy ciśnienie stwarzane przez kulkę w lufie jest niwelowane przez te dziury, dlatego też, gdy zacznie się właśiwe sprężanie tłok ma już jakąś prędkość i pęd.

Link to post
Share on other sites

tłok ma już jakąś prędkość i pęd.

 

Jak ma prędkość to ma pęd- ale to na marginesie.

Sprężanie trwa przez cały czas- nie ma jakiegoś podziału na sprężanie właściwe i niewłaściwe. A to, że są dziurki oznacza że mniej powietrza wepchnie, wytworzy mniejsze ciśnienie, więc będzie mniejsza siła == mniejsza prędkość wylotowa.

Link to post
Share on other sites

Jak ma prędkość to ma pęd- ale to na marginesie.

Sprężanie trwa przez cały czas- nie ma jakiegoś podziału na sprężanie właściwe i niewłaściwe. A to, że są dziurki oznacza że mniej powietrza wepchnie, wytworzy mniejsze ciśnienie, więc będzie mniejsza siła == mniejsza prędkość wylotowa.

Dokładnie ja to tylko sądze ze to dziury tą nawet powinno ich byc wiecej przy dłuższych lufach a nie na odwrót bo przeciez dłuższa lufa to kulka jeszcze w niej a powietrze przez co sobie pobierze? przez dysze jak przy dyszy juz stoi nastepna kulka do wyrzutu, to juz jest bardziej prawdopodobne a nie jakie czym mniejsza lufa tym wiecej dziur

Link to post
Share on other sites

@mrBazyl - jak ciało ma prędkość to musi mieć pęd, nawet jak nie ma masy pęd=0.

 

Jeszcze raz napiszę:

 

Kiedy sprężyna się rozpręża popycha tłok > na tłok działa siłą sprężyny i przeciwna do niej siłą sprężonego powietrza - dziurki ułatwiają poruszanie się tłoka w cylindrze zmniejszając siłę sprężonego powietrza. W długich lufach, i cylindrze 0 tłok nie ma łatwego startu, lecz kulka może być dłużej rozpędzana ze względu właśnie na długą lufę.

 

Co do dziurek, to pomagają one w ten sposób, że kulka w krótszej lufie kulka nie ma dużo czasu na rozpędzenie się powolne, więc musi to zrobić szybko, a więc tłok lepiej aby miał już pęd przy sprężaniu powietrza. Mimo dziurek pewnie tłok przesuwa kulkę lekko w lufie, ale to tutaj nie jest istotne.

 

Coś mi się wydaje, że ta cała technologia z cylindrami została opracowana przez TM i dla TM. - może i herezje prawie

 

Ciekawe czy ktoś robił jakieś testy, badania gdzie mają być dziury na tłoku przy jak długiej lufie...

 

@Flachenty - te tłoki były identyczne, stocki? Czy repliki miały stockowe części pneumatyki i sprężyny?

Link to post
Share on other sites

Ehhh... ta dyskusja przypomina mi tą z tematu o niszczycielskim wpływie strzelania bez kulek na żywotność gearboxa. Każdy wyraża swoje zdanie, a pod koniec i tak G... z tego będzie, bo do jednoznacznych wniosków się nie dojdzie.

 

Ja osobiście uważam, że skoro ktoś się pofatygował o wyprodukowanie kilku typów cylindrów to miał w tym jakiś cel - optymalizacja ilości sprężanego powietrza do długości lufy (a cel ten jest raczej logiczny). To tak jak by w silniku spalinowym dać zbyt bogatą lub zbyt ubogą mieszankę paliwowo-powietrzną. Ani jedna ani druga nie jest korzystna, dobrze sprawdza się tylko ta optymalna.

Sam kiedyś włożyłem cylinder 0 do mp5 i prędkość wylotowa kulki spadła o 20FPS :roll:

Dokładnie ja to tylko sądze ze to dziury tą nawet powinno ich byc wiecej przy dłuższych lufach a nie na odwrót bo przeciez dłuższa lufa to kulka jeszcze w niej a powietrze przez co sobie pobierze?

Zapamiętaj raz na zawsze - otwory w cylindrze nie służą do pobierania powietrza ;)

Link to post
Share on other sites

Zapamiętaj raz na zawsze - otwory w cylindrze nie służą do pobierania powietrza ;)

 

Właśnie! Otwory są po to, żeby opóżnić moment sprężania. Jeśli byłyby do pobierania powietrza, to musiały by być zaraz przy samej głowicy cylindra!

A powietrze to jakoś się przez dyszę w magiczny sposób dostaje... Pewnie dla tego, że dysza ma wewnątrz takie "ząbki" które zapobigają uszczelnieniu na krawędzi styku dysza/kulka.

Link to post
Share on other sites

Fragment dotyczacy zasady dzialania tłoka oraz uszczelki tłoka, celem iluminacji owego tajemniczego zjawiska spręzania i uszczelniania owych:

W stanie spoczynku uszczelka pozostaje tam gdzie jej sie ułoży, czyli "mituwisizm" sobie robi, wtedy dokładnie widać że jest mniejsza niż średnica cylindra. Tak jak na rycinie poniżej. (te kułeczka to uszczelka jakbyco... )

 

tlokspoczynekcq4.th.jpg

 

W momencie strzału sprężone powietrze przed tłokiem dostaje sie poprzez otwory w czole tłoka pod uszczelkę "rozdymając " ją do średnicy tulei, równocześnie ruch tłoka do przodu sprawia ze, uszczelka doszczelnia tłok całkowicie. Tak jak na rys poniżej.

 

tloksprezaniedv7.th.jpg

 

 

W momencie zaprzestania ruchu do przodu i wystrzeleniu kulki chwilowe nadciśnienie spada sprawiając iż "rozdęta" uszczelka powraca do swych właściwych rozmiarów,pozwalając powietrzu wypełnić tuleję, a tłok przemieszczający się do tyłu rozszczelnia tak połączenie z otworkami, poprzez które również przepływa powietrze.

Tak jak poniżej na rycinie ;)

 

tloknaciaganiepa7.th.jpg

 

Niemniej otworki w czole tłoka jako główne zadanie mają wpuścić powietrze POD uszczelke aby ta poprzez "rozdęcie" mogła uszczelnić tuleję.

 

Enjoy

Link to post
Share on other sites

 

@Flachenty - te tłoki były identyczne, stocki? Czy repliki miały stockowe części pneumatyki i sprężyny?

 

i tak, i tak

wkładałem te cylindry i do stockowych bebechów, jak również do tuningowanych (tłok, głowica tłoka itp.), w każdym przypadku był przyrost fps-ów (od 20 do 40) .

Jak już pisałem nie zaobserwowałem negatywnych skutków typu większy rozrzut czy cokolwiek innego.

Link to post
Share on other sites

A BoreUp - tak samo powinni napisać że źle dobrana objętość do długości lufy a jednak nie piszą tylko liczą sobie za cały zestaw około 250zł.... jeszcze rozumiem co do pełnych borków ale np. boreup typ2 ?? to już mi się w bańce nie mieści - powinni zalecać wmontowanie typu 1 lub zero a nie produkować borki typ 2

 

 

Z tego wynika że nie ma żadnych złych skutków użycia "za dużego" cylindra - to jedynie chwyt marketingowy :D

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...