kanonier1982 Posted January 7, 2007 Report Share Posted January 7, 2007 Jak to będzie działać i czy w ogóle będzie działać? Mam gb2 od m15 i chcę wsadzić do mp5. Podobno to spowoduje uszkodzenie gb? Czemu? Przecież są cylindry o powiększonej średnicy? Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
wally Posted January 7, 2007 Report Share Posted January 7, 2007 Nie spowoduje uszkodzenia gb ale dosyć mocno zwiększy rozrzut kulek. Innymi słowy - za krótka lufa w stosunku do za dużej pojemności cylindra. Quote Link to post Share on other sites
Szreder Posted January 11, 2007 Report Share Posted January 11, 2007 Oprócz rozrzutu, pogorszy się zasięg, kulka nie rozpędzi się. Cylinder dobiera się do długości lufy, nie ma sensu prowadzić dywagacji na ten temat, po prostu, jeżeli do lufy mp5 dobry jest cylinder 2, to nie ma sensu montować 0, pogorszy to tylko osiągi repliki. Quote Link to post Share on other sites
Flachenty Posted January 11, 2007 Report Share Posted January 11, 2007 Oprócz rozrzutu, pogorszy się zasięg, kulka nie rozpędzi się. Cylinder dobiera się do długości lufy, nie ma sensu prowadzić dywagacji na ten temat, po prostu, jeżeli do lufy mp5 dobry jest cylinder 2, to nie ma sensu montować 0, pogorszy to tylko osiągi repliki. ciekaw jestem na jakiej podstawie tak wnioskujesz, bo jak dotąd po wstawieniu kilku zerówek w miejsce dwójek nie zauważyłem żadnych negatywnych efektów, a za to dodatkowych fps-ów było całkiem sporo Quote Link to post Share on other sites
ues Posted January 11, 2007 Report Share Posted January 11, 2007 Dokładnie tak się dzieje jak Flacha pisze. Wstawiałem cylindry z AK do M4 ek i MP 5 tek kumpli i na stokowej reszcie GB fpsów przybywało. Tym samym zwiększał sie zasięg i celność http://www.asg.krakow.pl/viewtopic.php?t=69 Quote Link to post Share on other sites
Szreder Posted January 11, 2007 Report Share Posted January 11, 2007 Na podstawie takiej, że w cylindrze chociażby typ 1, tłok ma już jakąś prędkość przy sprężaniu gazu, a w 0 rozpędza się "od początku". No ale najwyraźniej racji nie miałem, dzięki za info ^^ Quote Link to post Share on other sites
mrBazyl Posted January 14, 2007 Report Share Posted January 14, 2007 w cylindrze chociażby typ 1, tłok ma już jakąś prędkość przy sprężaniu gazu, a w 0 rozpędza się "od początku". Możesz wytłumaczyć bo ja czegoś nie rozumiem:/ Jak jeden ma prędkość przy sprężaniu a drugi musie się rozpędzić ://// Quote Link to post Share on other sites
qba-poland Posted January 14, 2007 Report Share Posted January 14, 2007 Najbardziej denerwuej mnie to ze ludzie nauczytają się takie gówna na MG czy specshopie i inyych sklepach ze tak jak masz taka lufe to nie możesz wstawić takiego cylindra, boziu co za brednie to są podstawy fizyki, skoro masz otwór, to przez ten otwor ucieknie powietrze i nie bedzie takie sprężone czyli utrata spręzonego powietrza, a mam wrażenie ze te sklepy piszą po to żeby sobie tylko kaske zarobić, nie chcesz miec rozrzutu up do nas zajebista preclufke i najlepiej zestaw tuningujący i wogole połowe sklepu i bedziesz mial super karabin(a my pełne portfele) ŻENUUŁA Quote Link to post Share on other sites
Szreder Posted January 14, 2007 Report Share Posted January 14, 2007 @mrBazyl - ściśnięta sprężyna popycha tłok, tłok jest w cylindrze, gdy cylinder to typ 0, od samego początku na tłok działa większa siła powietrza, trudniej mu się rozpędzić. Gdy cylinder ma dziury, wtedy ciśnienie stwarzane przez kulkę w lufie jest niwelowane przez te dziury, dlatego też, gdy zacznie się właśiwe sprężanie tłok ma już jakąś prędkość i pęd. Quote Link to post Share on other sites
mrBazyl Posted January 14, 2007 Report Share Posted January 14, 2007 tłok ma już jakąś prędkość i pęd. Jak ma prędkość to ma pęd- ale to na marginesie. Sprężanie trwa przez cały czas- nie ma jakiegoś podziału na sprężanie właściwe i niewłaściwe. A to, że są dziurki oznacza że mniej powietrza wepchnie, wytworzy mniejsze ciśnienie, więc będzie mniejsza siła == mniejsza prędkość wylotowa. Quote Link to post Share on other sites
qba-poland Posted January 14, 2007 Report Share Posted January 14, 2007 Jak ma prędkość to ma pęd- ale to na marginesie. Sprężanie trwa przez cały czas- nie ma jakiegoś podziału na sprężanie właściwe i niewłaściwe. A to, że są dziurki oznacza że mniej powietrza wepchnie, wytworzy mniejsze ciśnienie, więc będzie mniejsza siła == mniejsza prędkość wylotowa. Dokładnie ja to tylko sądze ze to dziury tą nawet powinno ich byc wiecej przy dłuższych lufach a nie na odwrót bo przeciez dłuższa lufa to kulka jeszcze w niej a powietrze przez co sobie pobierze? przez dysze jak przy dyszy juz stoi nastepna kulka do wyrzutu, to juz jest bardziej prawdopodobne a nie jakie czym mniejsza lufa tym wiecej dziur Quote Link to post Share on other sites
Szreder Posted January 14, 2007 Report Share Posted January 14, 2007 @mrBazyl - jak ciało ma prędkość to musi mieć pęd, nawet jak nie ma masy pęd=0. Jeszcze raz napiszę: Kiedy sprężyna się rozpręża popycha tłok > na tłok działa siłą sprężyny i przeciwna do niej siłą sprężonego powietrza - dziurki ułatwiają poruszanie się tłoka w cylindrze zmniejszając siłę sprężonego powietrza. W długich lufach, i cylindrze 0 tłok nie ma łatwego startu, lecz kulka może być dłużej rozpędzana ze względu właśnie na długą lufę. Co do dziurek, to pomagają one w ten sposób, że kulka w krótszej lufie kulka nie ma dużo czasu na rozpędzenie się powolne, więc musi to zrobić szybko, a więc tłok lepiej aby miał już pęd przy sprężaniu powietrza. Mimo dziurek pewnie tłok przesuwa kulkę lekko w lufie, ale to tutaj nie jest istotne. Coś mi się wydaje, że ta cała technologia z cylindrami została opracowana przez TM i dla TM. - może i herezje prawie Ciekawe czy ktoś robił jakieś testy, badania gdzie mają być dziury na tłoku przy jak długiej lufie... @Flachenty - te tłoki były identyczne, stocki? Czy repliki miały stockowe części pneumatyki i sprężyny? Quote Link to post Share on other sites
0L0 Posted January 14, 2007 Report Share Posted January 14, 2007 Ehhh... ta dyskusja przypomina mi tą z tematu o niszczycielskim wpływie strzelania bez kulek na żywotność gearboxa. Każdy wyraża swoje zdanie, a pod koniec i tak G... z tego będzie, bo do jednoznacznych wniosków się nie dojdzie. Ja osobiście uważam, że skoro ktoś się pofatygował o wyprodukowanie kilku typów cylindrów to miał w tym jakiś cel - optymalizacja ilości sprężanego powietrza do długości lufy (a cel ten jest raczej logiczny). To tak jak by w silniku spalinowym dać zbyt bogatą lub zbyt ubogą mieszankę paliwowo-powietrzną. Ani jedna ani druga nie jest korzystna, dobrze sprawdza się tylko ta optymalna. Sam kiedyś włożyłem cylinder 0 do mp5 i prędkość wylotowa kulki spadła o 20FPS :roll: Dokładnie ja to tylko sądze ze to dziury tą nawet powinno ich byc wiecej przy dłuższych lufach a nie na odwrót bo przeciez dłuższa lufa to kulka jeszcze w niej a powietrze przez co sobie pobierze? Zapamiętaj raz na zawsze - otwory w cylindrze nie służą do pobierania powietrza ;) Quote Link to post Share on other sites
Borax Posted January 14, 2007 Report Share Posted January 14, 2007 Zapamiętaj raz na zawsze - otwory w cylindrze nie służą do pobierania powietrza ;) Właśnie! Otwory są po to, żeby opóżnić moment sprężania. Jeśli byłyby do pobierania powietrza, to musiały by być zaraz przy samej głowicy cylindra! A powietrze to jakoś się przez dyszę w magiczny sposób dostaje... Pewnie dla tego, że dysza ma wewnątrz takie "ząbki" które zapobigają uszczelnieniu na krawędzi styku dysza/kulka. Quote Link to post Share on other sites
0L0 Posted January 14, 2007 Report Share Posted January 14, 2007 Jest jeszcze głowica tłoka, która (jeżeli ma otwory) rozszczelnia się podczas ruchu łoka do tyłu ;) Quote Link to post Share on other sites
Oman Posted January 14, 2007 Report Share Posted January 14, 2007 hmm..chwila,chwila.. czyli jak ja wstawilem do swojego m4a1 lufe o dl 509mm + tlumik oczywiscie, to czy powinienem rowniez zmienic czylinder na typ 0? co to da? czy liczba fps sie podniesie?jesli tak to o ile. dzieki Quote Link to post Share on other sites
0L0 Posted January 14, 2007 Report Share Posted January 14, 2007 to czy powinienem rowniez zmienic czylinder na typ 0? No wypadało by :roll: co to da? Czytaj wyżej czy liczba fps sie podniesie?jesli tak to o ile. Prędkość wylotowa kulki powinna wzrosnąć, a o ile to pokaże chrono :roll: Quote Link to post Share on other sites
Kantek Posted January 15, 2007 Report Share Posted January 15, 2007 w temacie o MP-5 kurz jest trochę na temat stosunku cylinder/długość lufy/osiągi. Warto tam zajrzeć. Są tam przeprowadzone w miare sensowne testy. Quote Link to post Share on other sites
Assarin Posted January 15, 2007 Report Share Posted January 15, 2007 Fragment dotyczacy zasady dzialania tłoka oraz uszczelki tłoka, celem iluminacji owego tajemniczego zjawiska spręzania i uszczelniania owych: W stanie spoczynku uszczelka pozostaje tam gdzie jej sie ułoży, czyli "mituwisizm" sobie robi, wtedy dokładnie widać że jest mniejsza niż średnica cylindra. Tak jak na rycinie poniżej. (te kułeczka to uszczelka jakbyco... ) W momencie strzału sprężone powietrze przed tłokiem dostaje sie poprzez otwory w czole tłoka pod uszczelkę "rozdymając " ją do średnicy tulei, równocześnie ruch tłoka do przodu sprawia ze, uszczelka doszczelnia tłok całkowicie. Tak jak na rys poniżej. W momencie zaprzestania ruchu do przodu i wystrzeleniu kulki chwilowe nadciśnienie spada sprawiając iż "rozdęta" uszczelka powraca do swych właściwych rozmiarów,pozwalając powietrzu wypełnić tuleję, a tłok przemieszczający się do tyłu rozszczelnia tak połączenie z otworkami, poprzez które również przepływa powietrze. Tak jak poniżej na rycinie ;) Niemniej otworki w czole tłoka jako główne zadanie mają wpuścić powietrze POD uszczelke aby ta poprzez "rozdęcie" mogła uszczelnić tuleję. Enjoy Quote Link to post Share on other sites
Borax Posted January 15, 2007 Report Share Posted January 15, 2007 Jest jeszcze głowica tłoka, która (jeżeli ma otwory) rozszczelnia się podczas ruchu łoka do tyłu ;) Jeśli ma otwory ;-) Bo stocki, to nie zawsze mają. Moralez, niezły komiks, chociaż jak ktoś na fizie spał, to i tak nie załapie ;-) Quote Link to post Share on other sites
Flachenty Posted January 15, 2007 Report Share Posted January 15, 2007 @Flachenty - te tłoki były identyczne, stocki? Czy repliki miały stockowe części pneumatyki i sprężyny? i tak, i tak wkładałem te cylindry i do stockowych bebechów, jak również do tuningowanych (tłok, głowica tłoka itp.), w każdym przypadku był przyrost fps-ów (od 20 do 40) . Jak już pisałem nie zaobserwowałem negatywnych skutków typu większy rozrzut czy cokolwiek innego. Quote Link to post Share on other sites
Szreder Posted January 15, 2007 Report Share Posted January 15, 2007 No to jeżeli tak to albo cylinder nie był dobrze dobrany w stocku, albo nie wiem. Quote Link to post Share on other sites
SHARKY_FST Posted January 16, 2007 Report Share Posted January 16, 2007 Ja też jak mam możliwość to montuje pełny cylinder, zawsze daje to lepsze efekty. Odnoszę wrażenie, że różne typy cylindrów są po to żeby zarabiać na ich wymianie. Quote Link to post Share on other sites
Szreder Posted January 16, 2007 Report Share Posted January 16, 2007 Jeżeli tak, to czy da się to jakoś racjonalnie wyjaśnić? Quote Link to post Share on other sites
misiek009 Posted January 16, 2007 Report Share Posted January 16, 2007 A BoreUp - tak samo powinni napisać że źle dobrana objętość do długości lufy a jednak nie piszą tylko liczą sobie za cały zestaw około 250zł.... jeszcze rozumiem co do pełnych borków ale np. boreup typ2 ?? to już mi się w bańce nie mieści - powinni zalecać wmontowanie typu 1 lub zero a nie produkować borki typ 2 Z tego wynika że nie ma żadnych złych skutków użycia "za dużego" cylindra - to jedynie chwyt marketingowy :D Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.