Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

jestem w posiadaniu pełnego body i lufy od FAMASA z TM. gearbox zdechł, ale nie chcę sie rozstawać z tym karabinem, głównie dlatego, iż jest to jedyna dostępna na rynku replika tego karabinu. I tu pojawił się w mojej głowie pewien chory pomysł... mam przecież lufę... no i samo kompletne body... a może by tak... przerobić na gaz? I własnie mam do was pytanie. Jaki musi być zbiornik żeby wystarczył na wystrzelenie + - 180 kulek minimum? Fajnie by było mieć opcje single/semi/auto. Ogólne pare porad... może ktoś już budował gazowy automacik ew. ma coś takiego na stanie. wiem że są gazowe ingramy, ale nie mam pojęcia jak działają...

 

Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites
Ogólne pare porad... może ktoś już budował gazowy automacik ew. ma coś takiego na stanie. wiem że są gazowe ingramy, ale nie mam pojęcia jak działają...

 

Myślę że daj sobie spokój z tym pomysłem. łatwiej będzie Ci reanimować stary Gbox niż przerobić to z sensem na gaz.

Link to post
Share on other sites

Myślę że daj sobie spokój z tym pomysłem. łatwiej będzie Ci reanimować stary Gbox niż przerobić to z sensem na gaz.

 

ale na starym miałem 250 fps :( przyznasz, że to troszkę mało... a cięźko to upgradnąć. Gearbox ma już rysy z przodu i nie wytrzyma długo... a zębatki już się poddały... pomyślałem o gazie, dźwięk i "dymek" z lufy dodały by klimatu ;)

Link to post
Share on other sites

Na wgc masz dostępne gearboxy i inne części do Famasa, do gb v1 wejdą zębatki od v2/3. Gb v1 jest podobno dość wytrzymały i można tam wstawić lekko mocniejszą sprężynę.

 

Jeżeli już koniecznie chcesz przerobić famasa na gaz proponuje żebyś wyjął mechanizmy z glocka 18stki/ingrama/innego gaziaka z full auto. Minusem przerabiania AEGa na gaziaka jest:

a) musisz mieć b. dobrze zaopatrzony warsztat, dostęp do różnych narzędzi które pozwolą ci na tworzenie część potrzebnych do zmiany typu napędu (bo na pewno nie będzie tak misiowo że przełożysz tylko mechanizmy i wszystko będzie chulać, będziesz musiał sam opracować i wykonać część potrzebnych części)

b) musisz mieć naprawdę łeb na karku.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Pomysł nawet ciekawy, ale faktycznie koszty mogą wynieść cię większe od zakupu nowego FAMAS'a. By zminimalizować koszty można by użyć zbiorniki od magazynków z gaziaków (np. MK1 KJW) powiedzmy dwóch koszt około 160zł za dwa. Jeżeli nie masz dostępu do zakładu ślusarskiego, albo przynajmniej dobrego warsztatu, to warto użyć zaworu elektro-magnetycznego (koszt >150zł) dzięki czemu przeróbki mechaniczne zmalały by do min. Pozostał by problem z systemem podawania kulki. A konkretnie z ruchem tego co pozostanie po cylindrze. Na czas przeładowania musiałbyś go cofnąć, by kulka weszła do komory i z powrotem zaszczelnić układ cylinder-komora, i dopiero wtedy oddać strzał. Można to rozwiązać sprzęgając spust z cylindrem, do tego sprężyna powrotna, synchronizacja i już masz semi-fire. Bez dobrego warsztatu raczej nie ma szans żeby zrobić burs/auto-fire, jeżeli byś chciał mieć takie opcje to może lepiej zacząć myśleć na przystosowanie bebechów z BERETTA M93 R-C SECOND Heavy Weight AUTO BACK Gas [sTTI], z pewnością wyjdzie taniej, pytanie tylko czy lepiej ;).

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...