grabarnia Posted January 25, 2007 Report Share Posted January 25, 2007 jestem w posiadaniu pełnego body i lufy od FAMASA z TM. gearbox zdechł, ale nie chcę sie rozstawać z tym karabinem, głównie dlatego, iż jest to jedyna dostępna na rynku replika tego karabinu. I tu pojawił się w mojej głowie pewien chory pomysł... mam przecież lufę... no i samo kompletne body... a może by tak... przerobić na gaz? I własnie mam do was pytanie. Jaki musi być zbiornik żeby wystarczył na wystrzelenie + - 180 kulek minimum? Fajnie by było mieć opcje single/semi/auto. Ogólne pare porad... może ktoś już budował gazowy automacik ew. ma coś takiego na stanie. wiem że są gazowe ingramy, ale nie mam pojęcia jak działają... Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
xxxFENCExxx Posted January 25, 2007 Report Share Posted January 25, 2007 Zmień tytuł bo: "gazik w body" brzmi nieciekawie. Quote Link to post Share on other sites
thor_ Posted January 25, 2007 Report Share Posted January 25, 2007 Ogólne pare porad... może ktoś już budował gazowy automacik ew. ma coś takiego na stanie. wiem że są gazowe ingramy, ale nie mam pojęcia jak działają... Myślę że daj sobie spokój z tym pomysłem. łatwiej będzie Ci reanimować stary Gbox niż przerobić to z sensem na gaz. Quote Link to post Share on other sites
grabarnia Posted January 26, 2007 Author Report Share Posted January 26, 2007 Myślę że daj sobie spokój z tym pomysłem. łatwiej będzie Ci reanimować stary Gbox niż przerobić to z sensem na gaz. ale na starym miałem 250 fps :( przyznasz, że to troszkę mało... a cięźko to upgradnąć. Gearbox ma już rysy z przodu i nie wytrzyma długo... a zębatki już się poddały... pomyślałem o gazie, dźwięk i "dymek" z lufy dodały by klimatu ;) Quote Link to post Share on other sites
woma Posted January 26, 2007 Report Share Posted January 26, 2007 Nowy szkielet i nowe zębatki wyjdą znacznie taniej niż przeróbka na gaz. Quote Link to post Share on other sites
PeePee Posted January 26, 2007 Report Share Posted January 26, 2007 Na wgc masz dostępne gearboxy i inne części do Famasa, do gb v1 wejdą zębatki od v2/3. Gb v1 jest podobno dość wytrzymały i można tam wstawić lekko mocniejszą sprężynę. Jeżeli już koniecznie chcesz przerobić famasa na gaz proponuje żebyś wyjął mechanizmy z glocka 18stki/ingrama/innego gaziaka z full auto. Minusem przerabiania AEGa na gaziaka jest: a) musisz mieć b. dobrze zaopatrzony warsztat, dostęp do różnych narzędzi które pozwolą ci na tworzenie część potrzebnych do zmiany typu napędu (bo na pewno nie będzie tak misiowo że przełożysz tylko mechanizmy i wszystko będzie chulać, będziesz musiał sam opracować i wykonać część potrzebnych części) b) musisz mieć naprawdę łeb na karku. Quote Link to post Share on other sites
grabarnia Posted January 27, 2007 Author Report Share Posted January 27, 2007 no mój sie ukręcił rok po upgrade... spodziewalem sie ze to bedzie trudne... ale czy jesteście pewni, że aż tak? naprawdę wolał bym gaz... mam gość charczenia gearboxa w famasie... Quote Link to post Share on other sites
Kmieciu4eveR Posted January 31, 2007 Report Share Posted January 31, 2007 Sprzedaj starego Famasa za bezcen i kup nowego. Na dobrej baterii można mieć bez w Famasie bez problemu 330 fps - wystarczy wstawić mocniejszą sprężynę i uszczelnioną głowicę tłoka. Ponadto gdy jest nowy, jest jednym z najcichszych elektryków. Quote Link to post Share on other sites
us socom Posted January 31, 2007 Report Share Posted January 31, 2007 Firma madbull robi GB gazowe któe instaluje się w miejsce normalnego elektrycznego Gb Quote Link to post Share on other sites
thor_ Posted January 31, 2007 Report Share Posted January 31, 2007 Firma madbull robi GB gazowe któe instaluje się w miejsce normalnego elektrycznego Gb Taa a ile kosztuje taki "GB" ?? Bo przypuszczam że tyle co pół nowego Famasa. Quote Link to post Share on other sites
grabarnia Posted February 1, 2007 Author Report Share Posted February 1, 2007 Firma madbull robi GB gazowe któe instaluje się w miejsce normalnego elektrycznego Gb jeżeli nie kosztuje połowę nowego famcia to było by super :) przekopuje google :> Quote Link to post Share on other sites
yugi Posted February 2, 2007 Report Share Posted February 2, 2007 Madbull robi takie gazowe GB które wsadza się w miejsce elektrycznego GB, ale tylko i jedynie dla eMek. Linki http://www.airsoftgi.com/product_info.php?products_id=1902 na airsoftGI za 215$ http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/airs...il?prodID=20766 na redwolfie za 185$ Quote Link to post Share on other sites
lup Posted February 11, 2007 Report Share Posted February 11, 2007 Może nie tylko dla emek, bo zdaje sie, ze idzie to zaadaptować tam gdzie generalnie jest gearbox v2. Quote Link to post Share on other sites
Grizzly_cf Posted February 13, 2007 Report Share Posted February 13, 2007 Pomysł nawet ciekawy, ale faktycznie koszty mogą wynieść cię większe od zakupu nowego FAMAS'a. By zminimalizować koszty można by użyć zbiorniki od magazynków z gaziaków (np. MK1 KJW) powiedzmy dwóch koszt około 160zł za dwa. Jeżeli nie masz dostępu do zakładu ślusarskiego, albo przynajmniej dobrego warsztatu, to warto użyć zaworu elektro-magnetycznego (koszt >150zł) dzięki czemu przeróbki mechaniczne zmalały by do min. Pozostał by problem z systemem podawania kulki. A konkretnie z ruchem tego co pozostanie po cylindrze. Na czas przeładowania musiałbyś go cofnąć, by kulka weszła do komory i z powrotem zaszczelnić układ cylinder-komora, i dopiero wtedy oddać strzał. Można to rozwiązać sprzęgając spust z cylindrem, do tego sprężyna powrotna, synchronizacja i już masz semi-fire. Bez dobrego warsztatu raczej nie ma szans żeby zrobić burs/auto-fire, jeżeli byś chciał mieć takie opcje to może lepiej zacząć myśleć na przystosowanie bebechów z BERETTA M93 R-C SECOND Heavy Weight AUTO BACK Gas [sTTI], z pewnością wyjdzie taniej, pytanie tylko czy lepiej ;). Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.