siralos Posted February 14, 2009 Report Share Posted February 14, 2009 A ja mam pytanie o mofset - natknąłem się na to przeglądając forum, zresztą instrukcja jego instalacji jest nawet przyklejona w dziale tuningu. Tylko, ze tak do końca nie wiem - jest sens się tym bawić? Co to właściwie daje (troche juz o tym poczytalem wiec ogolne pojecie mam ale kto pyta nie bladzi:P ) i czy ktoś już tego próbował w swojej giecie? I czy ewentualnie byłby sens instalowania tego w stockowym egzemplażu (z niezmienianą baterią)?? pozdro Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted February 14, 2009 Report Share Posted February 14, 2009 (edited) A ja mam pytanie o mofset - natknąłem się na to przeglądając forum, zresztą instrukcja jego instalacji jest nawet przyklejona w dziale tuningu. Tylko, ze tak do końca nie wiem - jest sens się tym bawić? Co to właściwie daje (troche juz o tym poczytalem wiec ogolne pojecie mam ale kto pyta nie bladzi:P ) i czy ktoś już tego próbował w swojej giecie? I czy ewentualnie byłby sens instalowania tego w stockowym egzemplażu (z niezmienianą baterią)?? pozdro Nie opłaca się - jak to mówią, "przerost formy nad treścią". Wywal bezpiecznik ( w chwycie zrobi się mniej ciasno, podłączaj aku bezpośrednio pod GB i to da sporo. Musisz tylko zadbać o to by nigdzie się zwarcie nie zrobiło - przetarty kabel stykający się z np. GB (wymiana kabli to też nie kosmos - nie daje tyle ile można się spodziewać). Mosfet to wg. mnie drogi bajer, za metr kabla silikonowego dasz ok. 4 zł a za głosnikowe maks 2 zł (za metr). Zamiast mosfeta, nawet można darowac sobie wymianę tych kabli - kup sobie mikroprocesorówkę (akumulator się ucieszy) i będzie git. Edited February 14, 2009 by Gogin Quote Link to post Share on other sites
JarekM Posted February 14, 2009 Report Share Posted February 14, 2009 Nie opłaca się - jak to mówią, "przerost formy nad treścią". nie do końca, po 1. mosfet przedłuży czas życia zespołu styków w gb praktycznie w nieskończoność (grozi im tylko naturalna korozja) po 2. reakcja spustu jest o wiele szybsza okablowanie przy montaży mosfeta i tak jest zmieniane (lub wymieniane) więc co do reszty się zgadzam. Quote Link to post Share on other sites
siralos Posted February 14, 2009 Report Share Posted February 14, 2009 hmmm, no to jest sens czy nie?? Bo osobiście troche jednak boje się wywalać bezpiecznik - zresztą żeby to zrobić to i tak musiałbym zmienić okablowanie więc zainstalowanie mofsetu przy okazji nie byłoby problemem, tylko czy on jest aż taki drogi? gdzieś tam w temacie o nim ludzie podawali ceny tych tranzystorów oscylujące w granicach 20-30pln a nawet mniej. Ale pewności nie mam, więc jeśli ktoś mógłby mi odpowiedzieć na takie konkretne pytania: 1) ile kosztowałaby taka impreza do g36c JG (łącznie z dodatkowym radiatorem - jeśli okaże się, że jest potrzebny) 2) Czy szybkość reakcji na spust wzrasta naprawdę wyraźnie 3) Czy wpływa to na inne parametry - czas działania baterii, szybkostrzelność, zużycie elementów (co do styków to wiem - mofset pozwala je oszczędzić, ale czy przez to inne cześci nie dostają bardziej po dupie? ) 4) Jakieś inne uwagi?? dziekuje za wszelkie opinie Quote Link to post Share on other sites
MJ6 Posted February 14, 2009 Report Share Posted February 14, 2009 Ja nie żałuję że wstawiłem mosfeta replika lepiej reaguje na spust do tego bateria dłużej trzyma 8) Quote Link to post Share on other sites
JarekM Posted February 14, 2009 Report Share Posted February 14, 2009 @ siralos 1/ mosfet to koszt ~ 40PLN + koszty przesylki - jako radiatorów mój mechanik używa zużytych brzeszczotów do metalu :) 2/ reakcja na naciśnięcie spustu wzrasta wyrażnie 3/ wpływa zarówno na czas życia jak i jednorazowego działania baterii. Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted February 14, 2009 Report Share Posted February 14, 2009 (edited) hmmm, no to jest sens czy nie?? Bo osobiście troche jednak boje się wywalać bezpiecznik - zresztą żeby to zrobić to i tak musiałbym zmienić okablowanie Dobry zryw daje dobry silnik (zresztą stockowe G36C JG ma świetny zryw, na markowym aku), nie przeczę, że mosfet też nie, ale jednak. Kłamstwo - nie musisz zmieniać żadnego okablowania wywalając bezpiecznik, wywalasz te kable które są przy lufie zew., a aku potem podkłączasz od razu pod GB. PS. Nie jestem żadnym antyfanem mosfet'a, jednakże dla mnie to bajer z lekka, a co do styków to 30 tys przebieg w tym ok 5 tys. na m120 i 9.6V firefox'a - żadnego zuzycia styków czy w ogole części nie zaobserwowałem. Edited February 14, 2009 by Gogin Quote Link to post Share on other sites
siridar Posted February 15, 2009 Report Share Posted February 15, 2009 (edited) @ siralos 1/ mosfet to koszt ~ 40PLN + koszty przesylki - jako radiatorów mój mechanik używa zużytych brzeszczotów do metalu :) Jak się zrobi samemu, całkowity koszt elementów do układu wynosi max. 10 zł (IRL3713, 2 transile (diody zabezpieczające), i dwa rezystory - do tego dochodzą jeszcze co prawda koszty płytki miedziowanej i wytrawiacza, ale na jednej płytce można wykonać kilkanaście, kilkadziesiąt układów).W G36 [JG] jednak nie ma potrzeby instalacji tego układu. Styki są bardzo wytrzymałe i nie palą się w ogóle. Mimo wszystko zamontowałem i tak układ - wzrósł nieznacznie ROF i reakcja na spust). MOSFETA warto zamontować w replikach z dwustopniowym spustem (AUG, P90), bo tam styki singla palą się na potęgę i w ogóle we wszystkich replikach gdzie jest problem z przepalaniem się styków. BTW, w gietce się trzeba trochę nagłówkować gdzie wcisnąć płytkę z układem. Mi zmieściła się między frontgripem a gniazdem magazynka. Edited February 15, 2009 by siridar Quote Link to post Share on other sites
siralos Posted February 17, 2009 Report Share Posted February 17, 2009 A próbował już ktoś wyciszyć GB przez obłożenie go jakimś materiałem dźwiękochłonnym?? Jest na to w ogóle miejsce w giecie? Nie rozkręcałem jeszcze całej więc nie wiem.... Quote Link to post Share on other sites
macioza1 Posted February 17, 2009 Report Share Posted February 17, 2009 Ziomuś tu proponował nawet że wyśle na PW opis jak tego dokonać, iźli go poprosisz. Poszukaj, to nie boli :] On to robił bodajże matą bitumiczną :) Quote Link to post Share on other sites
thor_ Posted February 20, 2009 Report Share Posted February 20, 2009 OT Siralos jesteś moim idolem jeżeli chodzi o podpisy :D Quote Link to post Share on other sites
siralos Posted February 25, 2009 Report Share Posted February 25, 2009 OT Siralos jesteś moim idolem jeżeli chodzi o podpisy :D :uśmiech: A co do wyciszenia - szukałem, znalazłem ziomusia ale nie udało mi się niestety zbyt dużo dowiedzieć, więc ponawiam pytanie - wyciszał już ktoś gietę okładając GB jakimś materiałem? Jeśli tak to proszę o opis. Quote Link to post Share on other sites
Johann Posted March 2, 2009 Report Share Posted March 2, 2009 Po około 3k kulek poszedł tłok po zacince. Liczyłem się z tym wydatkiem więc teraz montuję poliwęglanowy tłok systemy. :) Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted March 2, 2009 Report Share Posted March 2, 2009 (edited) Na SP130 to i tak sporo, mocz JG ;-). U mnie tłok DF'a z tyt. zębami, m120 nawet go nie łaskocze - przebieg jak narazie 5500-6000 cykli. Choć świetny (ale drogi) to go nie polecę (był w FTK, to go mam), sam wziąłbym tłok JBU z full metal zębami - 60 zł i można dokupić dodatkowe zęby w razie czego, ale Twoja wola... PS. Minus tylko tłoków z full metal zębami (wyjątek to DF - chyba, że czegoś nie wiem), to fakt, iż mają metalowe korpusy co powoduje większe naprężenia w GB. Przykładowo kumplowi szkielet w G'ie JG pękł na M130 Promyka i tłoku Al'u Systemy po 7-8 tys. cykli, w miarę szybko, chociaż wiadomo jak to jest z odlewami szkieletów z g*wnolitu... Edited March 2, 2009 by Gogin Quote Link to post Share on other sites
sudom Posted March 15, 2009 Report Share Posted March 15, 2009 (edited) Witam Mam wręczy typowo-nietypową prośbę. Rozłożyłem Gb wymieniłem smary heh powycinałem zadziory w otworze cylindra (Jg jakoś o tym nie pomyślało i oring do wymiany). Składam wszystko ( rozkładając zrobiłem fotki) ale qrde nie działa. Wygląda jakby spust za mało popychał element zwierający styki. Nad językiem spusty jest sprężyna z prostymi (nie zawiniętymi w ucho) końcami. Jedne koniec ma otwór w korpusie GB a drugi ... nigdzie mi nie pasuje. Próbowałem oprzeć go na elemencie współpracującym z językiem spustu ale on z stamtąd spada. Zapewne coś przeoczyłem. Help :) Szukanie na forum nie dało mi odpowiedzi i dla tego tu pisze, bo do rana nad nim siedziałem... Edit: Sprężynka odpycha język spustu :D ale mnie olśniło :D a dalej co Edited March 15, 2009 by sudom Quote Link to post Share on other sites
sudom Posted March 15, 2009 Report Share Posted March 15, 2009 Problem rozwiązany. Ta "bezdomna" sprężyna blokowała mechanizm. Po zaczepieniu jej o spust mechanizm ożył. Quote Link to post Share on other sites
piechcio Posted March 24, 2009 Author Report Share Posted March 24, 2009 A ja miałem taki problem że zamontowałem do swojej g36c [JG] lufe od kałacha i cylinder typ 0 plus spring M120 i powiem że pluł a nie strzelał na odległość. Może coś przeoczyłem ?? Kto pomoże ?? Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted March 24, 2009 Report Share Posted March 24, 2009 Pewnie coś źle złożyłeś. Quote Link to post Share on other sites
piechcio Posted March 24, 2009 Author Report Share Posted March 24, 2009 Moze i tak teraz zmieniłem na stockową lufę i śmiga elegancko :D Quote Link to post Share on other sites
pin-king-pin Posted March 24, 2009 Report Share Posted March 24, 2009 Prawdopodobnie miałeś zacinki na źle włożonym hopie. Quote Link to post Share on other sites
Spond Posted April 4, 2009 Report Share Posted April 4, 2009 (edited) Słuchajcie mam problem: po wymianie części (prowadnica systemy, Bore-up CA, Sprężyna M130 modify i łożysk) ciągle zacina się tłok w tylnym położeniu. A żeby było śmieszniej to po wyjęciu łożyskowania od tłoka i prowadnicy wszystko HULA PIĘKNIE. Wie ktoś może jak temu zaradzić? Edited April 4, 2009 by Spond Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted April 4, 2009 Report Share Posted April 4, 2009 Pozbyć się jednego z łożyskowań - z prowadnicy lub z tłoka - wynika to z pewnością z grubości zwojów sprężyny - nie ma miejsca zwyczajnie przy obustronnym łożyskowaniu ścisnąć się bardziej i zacinka, choć u mnie M120 DF'a śmiga pięknie na obustronnym łożyskowaniu. PS. Bore Up'a do jakies repliki dedykowany ? Bo może się okazać, że dysza w tym BU jest za krótka i się nie uszczelnia dobrze z gumką... Quote Link to post Share on other sites
Spond Posted April 4, 2009 Report Share Posted April 4, 2009 Tak o tym problemie z długością dyszy słyszałem. Borek od AUG. Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted April 4, 2009 Report Share Posted April 4, 2009 Tak o tym problemie z długością dyszy słyszałem. Borek od AUG. U mnie całe FTK od AUG'a Deep Fire'a i działa pięknie, ale wracając do problemu - z jednym łożyskowaniem działa ? Quote Link to post Share on other sites
Spond Posted April 4, 2009 Report Share Posted April 4, 2009 Cóż z jednym CAŁYM nie. Jak tylko włożę prowadnicę albo założę łożyskowanie głowicy to umiera. Na razie zrobiłem tak że założyłem starą prowadnicę i zrobiłem ślizgowe łożysko przy tłoku. Całość nasmarowana jutro zobaczę jakie efekty. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.