Loner Posted February 22, 2009 Report Share Posted February 22, 2009 (edited) Wyciągnąć kołek i sprężynkę przodu pokrywy, przełożyć zatrzask, przekręcić przeziernik no i założyć spowrotem. EDIT: sorki jeszcze osłonka suwadła z prawej strony pokrywy. Edited February 22, 2009 by Loner Quote Link to post Share on other sites
Baster Posted February 22, 2009 Report Share Posted February 22, 2009 Dzięki, mam właśnie problem z tym kołkiem (pinem?) nie chce wyjść. Czy może być jakoś zablokowany? Czy może mam go młotkiem pacnąć? Nie uśmiecha mi się tłuczenie do Krakmanów z repliką tylko dla wymienienia głupiej pokrywy i przekręcenia przeziernika (reszta jest już w nowej pokrywie). Czy ktoś miał już problem z kołkiem nie do ruszenia? :) Quote Link to post Share on other sites
headshooter Posted February 22, 2009 Author Report Share Posted February 22, 2009 (edited) Na tym "kołku" masz nasadzony pierścień zaciskowy po to by pin samoistnie, przypadkiem nie wypadł. Rozejrzyj się za nim i zdemontuj go np. śrubokrętem. Edited February 22, 2009 by headshooter Quote Link to post Share on other sites
szymaniak Posted March 16, 2009 Report Share Posted March 16, 2009 A mi się zrobił nieciekawy problem. Swego czasu replika przestała po prostu strzelać. Myślałem, że albo bata, albo silnik albo okablowanie, które w tym momencie wygląda jak ser szwajcarski tylko poklejony izolką wreszcie padło. Jednak postanowiłem obczaić co to się dzieję teraz w środku i się okazało, ku mojemu największemu zdziwieniu, że ta taka blaszka od kostki stykowej co po pociągnięciu za spust wciska pipek została wciągnięta przez zębatkę. Całe szczęście, że są one całe. A więc drodzy użytkownicy m249 od pjota uważajcie na tę szatańską część... Quote Link to post Share on other sites
kraju Posted March 16, 2009 Report Share Posted March 16, 2009 Co fakt to fakt! miałem podobny problem kiedyś ale zlikwidowałem go w bardzo prosty sposób:D Na kostce styku masz 2 miejsca gdzie możesz zamontować tą blaszkę:P - bliżej guzika i dalej:), ja po sytuacji takiej jak ty wsadziłem (przypadkowo ) do tej dalej, trochę pogrzebałem przy zgięciu blaszki i wkręcaniu i wykręcaniu śrubki spustu i działa do dzisiaj elegancko:) Dzięki temu blaszka jest wyżej i nie ma prawa wciągnąć się przez zębatki:) Quote Link to post Share on other sites
MIQ2 Posted March 16, 2009 Report Share Posted March 16, 2009 Witam Mój problem polega na tym iż rozłozyłem przełącznik spustu w swoim M249 P&J celem wyczyszczenia styków i niebardzo wiem jak go teraz złożyć Jeżeli jest to możliwe proszę o podesłanie fotki złożonego włącznika Z góry dziękuje za pomoc Quote Link to post Share on other sites
szymaniak Posted March 17, 2009 Report Share Posted March 17, 2009 to to jest rozbieralne? nie wiedziałem... Niestety u mnie w mieście nie wiedzą w ogóle co to jest. Znacie tego fachową nazwę? Quote Link to post Share on other sites
MIQ2 Posted March 17, 2009 Report Share Posted March 17, 2009 Jest to częśc rozbieralna Zespół styku Wygląda następująco http://asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=1281 Quote Link to post Share on other sites
kraju Posted March 17, 2009 Report Share Posted March 17, 2009 tak jest rozbieralne i powiem szczerzę ,że nie radziłbym tego rozbierać bo potem się zacina:) lepiej wydać 40 zł na nowy:) a już po 6K kulek przy batce 9,6 takiej jak moja na micro styku robi się dziurka od napięcia :D to niestety cześć którą trzeba wymieniać co jakiś czas:D Quote Link to post Share on other sites
Lechu2K Posted March 17, 2009 Report Share Posted March 17, 2009 Mój PJ Para wystrzelił już jakieś 10k kompozytu i jak na razie odpukać żadnych problemów z nim ie było. No może jedynie wyrobił się ten frez w lufie zewn. i czasem ciężko lufę zablokować, ale oprócz tego - wszystko gra i strzela :) Quote Link to post Share on other sites
szymaniak Posted March 17, 2009 Report Share Posted March 17, 2009 Wiem jak wygląda zespół styku. Chodzi mi o nazwę przy której można to dostać w skelpie elektronicznym. Gdzieś czytałem tu na forum, że kostkę można dostać za parę złotych takich właśie sklepach zamiast wydawać 30zł na część sygnowaną firmą CA. Nie sądzicie, że to trochę bezsensu? Założe się, że niczym dwa rodzaje sięnie różnią. Quote Link to post Share on other sites
FRAGER Posted March 17, 2009 Report Share Posted March 17, 2009 Ten element się nazywa mikroprzełącznik. Tu jest wyjaśniona budowa i działanie. mikroprzelacznik Quote Link to post Share on other sites
MIQ2 Posted March 18, 2009 Report Share Posted March 18, 2009 Wielkie dzięki FRAGER udało mi się go poskładać :) Quote Link to post Share on other sites
tofik___ Posted March 28, 2009 Report Share Posted March 28, 2009 (edited) Co prawda mam m249 krótko, ale sporo przy nim grzebałem, tak profilaktycznie, więc mogę się podzielić paroma doświadczeniami : 1. Nie warto kupować kostek stykowych w sklepach airsoftowych, taką samą dostałem w zwykłym elektrycznym za 3.50 zł, 2. Warto wymienić kable na lepsze, wymiana jest bardzo prosta, nie trzeba rozkręcać GB i trwa dosłownie 10 minut, to tego musimy dokupić 2 pary wsówek - małe (do silnika) i duże (do kostki stykowej), chyba że uda nam się odzyskać ze starego okablowania (zabawa obcęgami i da rade je zdjąć) 3. Na samym początku miałem problem zacinającego się spustu, tj. karabin czasem potrafił się zaciać i strzelać bez przerwy tak, że dopiero szybkie odłączenie baterii pomagało. Pierwsza próba naprawy usterki - lepsze wyprofilowanie blaszki na kostce stykowej. Pomogło. Na krótko jednak, znowu się to powtarzało. Okazało się że winowajcą jest nic innego jak sama kostka stykowa, sprawdzałem jej pracę śróbokrętem (dociskając ten "cycek" nie blaszką, a właśnie śrubokrętem) i okazało się że mechanizm stykowy się blokuje, czasami po prostu nie odbija. Sposób naprawy - patrz punk 1. 4. Co do magazynka się nie wypowiem, nie rozbierałem go jeszcze (chociaż jak znajdę czas to pewnie to zrobie), ale u mnie również lekko ujmując świruje. Mikrofon reaguje tylko na dźwięk spadającego meteorytu - do wymiany, podobno w elektronicznych można bez problemu dostać taki mikrofonik za parę złotych, druka sprawa, na jednym nakręceniu mogę wystrzelić tylko 5-6 kulek. Na razie używam starego dobrego hicapa Classic Army 4. Sprawa gumki HU - wymieniłem ją na stockową G&P, a więc z kołniezem, działa, jednak po cichu wydaje mi się że ciągle nie jest to idealne podkręcanie. Na razie jednak musi tak zostać, spróbuje jeszcze pokombinować z dystanserem gdyż mam stockowy. 5. Będę tuningował m249, na razie z lekką nutką ryzyka wstawiłem sprężyne m140 MadOniona, wszystko działa, sporo kulek już wystrzeliłem, nie ma śladów zużycia na sprzęcie, choć zaznaczyć muszę, że ta sprężyna jest troche dziwna, liczłem na to że będzie duuuużo mocniejsza, no ale może MadOnion stosuje inne oznaczenia a ja zwyczajnie tego nie wiedziałem 6. Nadmienię jeszcze - widzę wiele narzekań, z całym sercem stwierdzam że są one słuszne, gdyż kupując replikę powinniśmy sypać kulek, podłączać batke i strzelać, a nie ciągle coś na prawiać, mimo to jednak uważam że m249 p&j jak mu poświęcić trochę czasu (nie trzeba być super majsterkowiczem) na prawdę świetnie się sprawuje, jest to dodatkowo genialna konstrukcja - sprężyne można wyciągnąć w minute, każdy podzespół gearboxa w niecałe 10 minut, do lufy tez jest fajny dostęp (choć tutaj już emki mają pierszeństwo) Edited March 28, 2009 by tofik___ Quote Link to post Share on other sites
FRAGER Posted March 28, 2009 Report Share Posted March 28, 2009 do lufy tez jest fajny dostęp (choć tutaj już emki mają pierszeństwo) A to niby dlaczego w mkach jest lepszy dostęp to lufy? Przecież w m249 zwalniasz rygiel lufy jednym przyciskiem i masz lufę na wierzchu. Nie rozumiem jakim cudem w mkach Ci wychdozi lepszy dostęp do lufy... Poza tym kupując chińczyka chyba liczyłeś się z tym że trzeba będzie poprawić pewne rzeczy. Quote Link to post Share on other sites
tofik___ Posted March 29, 2009 Report Share Posted March 29, 2009 hmmm ja kupiłem używkę, gościu coś chyba zmieniał bo u mnie lufa trzyma sie jeszcze na dwóch śrubach... Koło suwadła i z drugiej strony pod zwalniaczm lufy. No to cofam ten posąd ;) Ja się liczyłem, ale inni jak widać nie. Quote Link to post Share on other sites
Adenazyno Posted May 6, 2009 Report Share Posted May 6, 2009 Witam ;] M249 Mk.II P&J to moja replika. Mam z nią problem, iż zakupiłem sobie pokrywę z szyną R.I.S i nie wiem jak ją zamontować, jaki pin wyciągnąć aby się starej pozbyć, oraz gdzie mogę znaleźć imitację lunety ELCON/ELKEN. Proszę o szybką odpowiedź :twisted: Quote Link to post Share on other sites
FRAGER Posted May 6, 2009 Report Share Posted May 6, 2009 O tym jak wymienić pokrywę było już pisane, wystarczy poszukać w jednym z tematów o m249 albo troszkę się przyjrzeć jak to jest zrobione i można sobie poradzić. Co rozumiesz pod stwierdzeniem "imitacja" lunety ELKAN? Quote Link to post Share on other sites
Borol Posted May 6, 2009 Report Share Posted May 6, 2009 Jemu chodziło o replikę.Poszukaj na asgshopie Quote Link to post Share on other sites
FRAGER Posted May 6, 2009 Report Share Posted May 6, 2009 No ja się domyślam że pewnie mu o replikę chodzi. Niech trochę sobie zada trudu i poszuka. To nie boli a daje dużo satysfakcji. Quote Link to post Share on other sites
Adenazyno Posted May 6, 2009 Report Share Posted May 6, 2009 Chodziło mi o : http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=2000 Tego typu, chociaż nie wiem czy nie wybrać ACOG'a. Co do pokrywy znalazłem sobie stosowny post zaraz po napisaniu poprzedniego, lecz poradziłem sobie samemu ;d Teraz pozostaje kwestia kolimatora, iż ten ze specshop'u jest ciut za drogi, a szukam czegoś max. 300zł. Wasze propozycje? Jakich używacie? Jakieś zdjęcia? Quote Link to post Share on other sites
FRAGER Posted May 7, 2009 Report Share Posted May 7, 2009 Po pierwsze to ELKAN ze specshopu to nie kolimator tylko luneta. ACOG będzie kosztował podobnie jeśli będziesz chciał kupić jego kopie w wersji lunety. Kopia ACOGa która jest kolimatorem dostaniesz za jakieś 200zł ale to tez zależy od firmy. Ja bym Ci proponował jakiś otwarty kolimator ze względu na to że minimi już i tak gołe trochę waży i nie ma potrzeby ładować na niego dodatkowych kilogramów. Jest to jednak Twoja decyzja i wybierz to co Ci się podoba, potem radze poszukać jakiś informacji o tym produkcie który wybrałeś i jak będzie miał znośne opinie to wtedy wybierasz się na zakupy. Fotek znajdziesz dużo jak w google wpiszesz sobie m249 i wyszukasz w grafice. Quote Link to post Share on other sites
Adenazyno Posted May 7, 2009 Report Share Posted May 7, 2009 (edited) Ostatnie, bądź może i nie ostatnie na temat czysto techniczny: Czy replika: http://www.taiwangun.com/shop,show,820 Wytrzyma baterię 10,8V (znaczy się zębatki itp. nie zużyją się za szybko, mam na myśli okres pół roku) ?? Wiedząc, że bebechy broni są takie jakie są w linku. Na razie mam 9.6V lecz według mnie r.o.f jest zdecydowanie za mały - co muszę dokupić/wymienić aby r.o.f się zwiększył oraz bateria (o ile jest za potężna) działała w tym zestawieniu? Najbardziej oczekuję odpowiedzi na pytanie związane z baterią. Edited May 7, 2009 by Adenazyno Quote Link to post Share on other sites
seger Posted May 8, 2009 Report Share Posted May 8, 2009 wystarczy ci batka 9,6v ale na dobrych ogniwach czyli sanyo RC. Quote Link to post Share on other sites
Adenazyno Posted May 8, 2009 Report Share Posted May 8, 2009 wystarczy ci batka 9,6v ale na dobrych ogniwach czyli sanyo RC. No niby tak ale posiadam batkę 9.6V Firefox'a, lecz moje pytanie jest czy zyżywalność bebechów będzie zastraszająca używając 10.8V Firefox'a przy ustawieniu od krakmana? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.