Matteusz Posted October 28, 2007 Report Share Posted October 28, 2007 Witam! Niedawno dokonałem tuningu M15A2 Carbine [CA] do 400fps. Pojawił się problem ze strzelaniem. Po oddaniu około 50, może 80 strzałów replika zachowuje się jakby bateria padła. Słychać próbę zaciągnięcia sprężyny, bez skutku. Po odłożeniu repliki z podłączoną bateria na jakieś 5, 10 minut replika znowu strzela. Czy to wina za słabej baterii? Mam 8.4v NiMh 1800mAh, sprężyna M110 o niejednakowym skoku (Guarder). Dodam tylko, że gdy replikę już ztuningowałem to po oddaniu około 40 strzałów spalił się bezpiecznik 20A, włożyłem teraz 25A. Czy tutaj może być problem? Quote Link to post Share on other sites
Soman Posted October 28, 2007 Report Share Posted October 28, 2007 Napewno bateria. A silnik masz stockowy? Może musisz go wymienić na jakiegoś "torque". Quote Link to post Share on other sites
Matteusz Posted October 28, 2007 Author Report Share Posted October 28, 2007 Tak, stockowy. Spróbuję sprawdzić przy najbliższej okazji na baterii 9.6v, choć nie wiem kiedy taka okazja się trafi. Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted October 28, 2007 Report Share Posted October 28, 2007 Przy M110 musisz zmienić bateryjkę na coś mocniejszego. Quote Link to post Share on other sites
Matteusz Posted October 28, 2007 Author Report Share Posted October 28, 2007 NiMH 9.6V 1400mAh wystarczy? Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted October 28, 2007 Report Share Posted October 28, 2007 (edited) Ale wiesz, same napięcie oraz woltaż to nic. Patrz też na firme. Od siebie poleciłbym Ci Intellecta. Edited October 28, 2007 by AnR Quote Link to post Share on other sites
Matteusz Posted October 28, 2007 Author Report Share Posted October 28, 2007 Wiem, wiem. Tylko na te baterię zawsze patrze. Quote Link to post Share on other sites
Soman Posted October 28, 2007 Report Share Posted October 28, 2007 W moim przypadku (G36) po wymianie sprężyny na mocniejszą (130 Hurricane'a) nawet 10,8V nie bardzo dawała radę i musiałem wymienić silnik na mocniejszy - przypuszczam, że będziesz musiał zrobić to samo, jeśli większy woltaż nie pomoże. Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted October 28, 2007 Report Share Posted October 28, 2007 Dziwne. Silniki w CA są bardzo dobre. Do Mki kolegi władowaliśmy 130 i bez problemu na 9.6 ją pociągnął, postrzelał i w ogóle. Quote Link to post Share on other sites
Soman Posted October 28, 2007 Report Share Posted October 28, 2007 Mój też strzelał dobrze, ale bateria się "męczyła" i co jakiś czas musiała odpocząć. Quote Link to post Share on other sites
0L0 Posted October 28, 2007 Report Share Posted October 28, 2007 Bezpiecznik przy tak skromnym tuningu nie powinien się przepalić, a skoro się tak stało to oznacza, że albo masz gdzieś przebicie, albo silnik szwankuje... możliwe też, że coś źle złożyłeś. PS. Z silnikami CA to jest loteria. Niektóre działają znakomicie kilka lat, a inne po pewnym czasie tracą kompletnie moment obrotowy. Quote Link to post Share on other sites
Matteusz Posted October 29, 2007 Author Report Share Posted October 29, 2007 Zamówiłem już baterię 9.6V Intellect'a, oby to była bateria. Quote Link to post Share on other sites
Halama Posted October 29, 2007 Report Share Posted October 29, 2007 SOMAN Sorki że tak się do ciebie zwracam .Ale jaki silnik założyłeś go G36. Ja planowałem załozyć guardera lub systeme aby lepiej naciągał spręzynę (110) a kiedyś 130 + zebatki. Ale jak pisałem na forum to nikt nie odpisał, a w sklepie powiedzieli że mi karabin rozwali. bo mam takie same objawy jak kloega powyżej, tyle że na bateriach 9,6 intelecta, z tym że moje maja rok. Tak więć co byś proponował - kupić silnik i uzywać starych baterii (na stokowym karabinie działają) -czy kupić porzadną baterię np sanyo 3600 RC 9,6 Cena jest taka sama jednego i drugiego Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
Soman Posted October 29, 2007 Report Share Posted October 29, 2007 Mam to: http://www.asgshop.pl/produkt.php?id=1993 http://www.asgshop.pl/produkt.php?id=1924 (wbrew opisowi nie wchodzi na styk, a bardzo lekko i bez oporów) i wzmocnione zębatki. Na stockowych częściach powinno dać radę ze sprężyną 110, ale większa to obowiązkowo zębatki. Na Twoim miejscu zamontowałbym silnik, ale to tylko moje zdanie. Jeśli w moim zestawie coś się rozleci - powiadomię. Quote Link to post Share on other sites
Matteusz Posted October 29, 2007 Author Report Share Posted October 29, 2007 (edited) Czy to możliwe, że bateria będąc za słaba daje tyle mocy z siebie, ze kable szybko sie grzeją (po 50 strzalach) i prawde mówiąc wręcz palą? Edited October 29, 2007 by Matteusz Quote Link to post Share on other sites
Yarpen Posted October 29, 2007 Report Share Posted October 29, 2007 G36C CA po tuningu I stopnia (sprężyna 110) zachowywał się bardzo podobnie. Po wymianie baterii z 8,4 1400mAh na 9,6 1400mAh (Intellect) objawy ustały jak ręką odjął. Quote Link to post Share on other sites
Matteusz Posted October 29, 2007 Author Report Share Posted October 29, 2007 Więc nie pozostaje mi nic innego jak czekać na nowo zamówioną baterię. Dzięki, odezwe się jak juz będą rezultaty. Quote Link to post Share on other sites
FireBurner Posted November 2, 2007 Report Share Posted November 2, 2007 Coś mi sie zdaje, że problem może tkwić w GB a nie w baterii. Może źle złożony i to powoduje większe opory. Możliwe też, że okablowanie jest uszkodzone i dlatego tak się grzeje. Możliwości jest kilka. Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted November 3, 2007 Report Share Posted November 3, 2007 (edited) Nie można zapominać o tym, że jak jest za małe napięcie to skądś silnik musi wziąć moc. Czyli nadrabia amperkami :D (w wiiiieeeeeellllkim skrócie mówiąc). A jak rosnie amperaż to kable się będą bardziej grzały. I bateria będzie szybciej padać, bo woltaż nie wzrośnie a mocy potrzeba więcej (przy mocniejszej sprężynie). 9,6V intellecta będzie doskonale działać, pod warunkiem, że wyeliminujesz wszelkie zbędne styki na obwodzie. W sumie po takim zabiegu na m110 nawet 8,4V będzie zarąbiście bujać. Ja to robie tak: -odpinam tę końcówkę obwodu na której jest bezpiecznik (te "blaszkostyki" w gumkach ukryte rozłączam) -ściągam końcówke wtyczki (tę plastikową część) -ściągam z kabli wtyki (da się rzogiąć te blaszki przy odrobinie chęci, szersze, co trzymają za izolację łatwo a potem można przy samych tych cieńszych obciąć) -usuwam "blaszkostyki" z tego co wcześniej rozpiąłem a co wchodzi do GB (rach-ciach-ciach...) -zaciskam wtyki na końcówkach kabelków i ładnie zalutowuję (można i brzydko, byle zalutować) -zakładam plastikową wtyczkę na wtyki. TADAMM! Gotowe, teraz m110 śmiga nawet na 8,4V :-D . Oczywiście jak zawsze poniżej m130 polecam wymienić łozyska na kulkowe, mniejszy opór=dłuższa żywotność baterii. edit: Przed godzinką skończyłem to robić przy gnacie m15a2C CA level 3 z asgshopu, intellect 8,4V pociągnął bez zbędnych cudów. Nie zapominajmy, że CA ma badziewne okablowanie. Edited November 3, 2007 by poldeck Quote Link to post Share on other sites
Wojtass_nt Posted November 5, 2007 Report Share Posted November 5, 2007 Ja miałem to samo. Tylko że 9.6V 1400mAh intellecta ze spręzyną m110 działa jak 8.4 stockowa JG (g36c) na m100. Batka nie poraża szybkostrzelnością. Znajomy poradził mi aby ominąć bezpiecznik bo niepotrzebnie stawia opory. Przy naciąganiu silniejszej sprężyny silnik potrzebuje więcej mocy lecz jej dopływ ogranicza nam bezpiecznik. Więc podpiąłem batkę bezpośrednio do wtyku wychodzącego od GB i na 8.4 stockowej już działa lepiej niż wcześniej na 9.6V. A 9.6V to już w ogóle wymiata jak bym nie zmieniał sprężyny. W GB nie ma możliwości bym coś za ciasno złożył. Z podkładkowaniem bawiłem się cały dzień i ostatecznie chyba wsadziłem 1 albo 2 podkładki w sumie :D Śruby silnika nie ruszałem. Zima nadciąga więc przegrzanie na razie nie grozi hehe. Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted November 10, 2007 Report Share Posted November 10, 2007 Istnieje coś takiego jak swobodny przepływ elektronów przez wasze kabelki od aku. do silnika, im cieńszy kabelek tym mniej "przepuści prąd" jakiś koleś jak on miał..................OHM tak twierdzi, pewnie jakiś wariat :F. A. Zmiana okablowania B. Nowy aku. max 9,6V 2400mAh Rc Silniczki pierniczki zebateczki w kropeczki nie trza wymieniać. Quote Link to post Share on other sites
alex_anderson Posted November 15, 2007 Report Share Posted November 15, 2007 To ja się może podepnę pod temat, bo szkoda zakładać nowy gdyż problem podobny. Kupiłem używane CA 33E, na początku nie działał wieć po otworzeniu GB okazało się że zębatki źle na siebie nachodziły. Po naprawie i podłączeniu batki strzelał przez chwilę, lecz potem zaczął tłok ledwo co drgać jakby Bateria była za słaba. Brówbowałem na Intelecie 1400 mah Ni-ah i sanyo 1800 ni-cd obydwie 9.6V. Karabin ma osiągi w okolicach 420 fps wg pomiaru Asgshopu. Wczoraj rozkręciłem ponownie GB i po złożeniu znowu hulał, lecz przech chwilę. Po podłączeniu zasilania do samego silnika widoczny był regularny spadek mocy w jego pracy. Sprawdziłem okablowanie w GB i kabel czerwony nie ma napięcia. Możecie mi napisać co jest przyczyną, czy to właśnie ten kabel jest powodem i co zalecacie? Czy może to coś powazniejszego. Bardzo prosiłbym o pomoc bo nie wiem czy reklamować replikę.... z góry dziękuję. Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted November 15, 2007 Report Share Posted November 15, 2007 Wymień okablowanie i będzie bujać jak należy. Taka moja opinia. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.