Hajdi Posted November 27, 2007 Report Share Posted November 27, 2007 Można by też skrócić te airsoftowe :) Tylko skąd wytrzasnąć replikę PBSa 3... Quote Link to post Share on other sites
Volt Posted November 28, 2007 Report Share Posted November 28, 2007 (edited) Klika szybkich pytań na temat Boya: 1. Czy coś oprócz tłumika płomieni wykonane jest z ZnAl (np. muszka)? 2. Zatrzask kolby - stal, czy jakiś badziewny kompozyt? 3. Zębatki stalowe, czy również jakiś stop? 4. Gumka Hop-Up - jakość dobra (podkręca jak należy, nie zamarza), czy od razu do wymiany? 7. Szyna montażowa - przykręcana, czy osadzona na nitach? Jeśli to drugie, to z jakiego metalu wykonane są nity? 6. Szkielet grearbox'a - stal, albo wzmocniony, czy... sami wiecie 7. Drewno (to, że nie za piękne już czytałem) wydaje się solidne, czy łamliwe? 8. Może ktoś wie, czy pasuje do niego jakiś tłumik? 1.Prócz tłumika:Szyna montażowa,zatrzask kolby,rączka przeładowania,górne body na którym osadzona jest pokrywa zamka. 2.Zatrzask stalowy.Odpowiednio grube ścianki(podejrzewam że odpowiadają wymiarom oryginałowi) dają poczucie fajnej solidnośći. 3.Zębatki stalowe 4.Gumka hop-up wygląda ok, chociaż u mnie dziwnie sie kulki zachowywały po przestrzelaniu,więc zmieniłem na silikon guardera i polecam tak zrobić bo po tym zabiegu kulki lecą jak po sznureczku 5.Szyna jest przykręcana 6.Szkielet to standardowo odlew a czy wzmocniony,czas pokaże.Hula na sprężynie która dała lekko 400+ fps, więc dobrze rokuje. 7.Posiadam wersję z plastikiem,ale widziałem i macałem drewno-sprawia dobre wrażenie(nie jest kruche) 8.Posiada tłumik 21mm ale osadzony na przejściówce która po zdjęciu odsłania nam standard 14mm lewy. Edited November 28, 2007 by Volt Quote Link to post Share on other sites
xvid Posted November 29, 2007 Report Share Posted November 29, 2007 (edited) Witam Mam pytanie dot. AKS'u CM. Dobrze się sprawuje? Bo generalnie z tego co wywnioskowałem z postów to zewn. lepiej od Boyia jest wykonana Cyma. Ale co z bebechami? Który karabin waszym zdaniem jest lepszy (chodzi mi o bebechy)? Na to pytanie znalazłem tylko 3 opinie: CM jest kopią repliki TM to plus dla produktu CM ma stalowe łożyska zaś Boyi plastikowe CM ma mniejsza V wylotową niż Boyi Póki co jak dla mnie CM wygrywa jeśli chodzi o wykończenie zewn. cena (na: http://gunfire.pl/product-yid-1152190015-A...WNO-CM035A.html ) jest dobra- 469zł wersja AKS 74U Full Metal+ drewno ale czy bebechy w nim są warte swej ceny? Rozumiem że zewn. jest już super ale nie mam specjalnie kasy i chcę coś, co by pożyło trochę bez awarii. Dlatego wiąże duże nadzieje z modelem AKS 74U CM bo jej kałasze 47 uchodzą za rewelacyjny produkt, bardzo odporne na zużycie. W skrócie i najprzejrzyściej proszę Was o: jakieś info o bebechach (czy są wytrzymałe, niepodatne na awarie, uszkodzenia) długość i średnica wewn. lufy zasięg skuteczny i całkowity (dokładność 3m) PZDR Edited November 29, 2007 by xvid Quote Link to post Share on other sites
AKS-74 Posted November 29, 2007 Report Share Posted November 29, 2007 Wszystko fajnie tylko... temat jest poświęcony AKSU Boyi! Więc jeżeli możesz, nie rób śmietnika. :poddanie: Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
gromov Posted November 29, 2007 Report Share Posted November 29, 2007 Volt, w Twoim poście jest mała nieścisłość, mianowicie: 1. Czy coś oprócz tłumika płomieni wykonane jest z ZnAl (np. muszka)? 2. Zatrzask kolby - stal, czy jakiś badziewny kompozyt? 1.Prócz tłumika:Szyna montażowa,ZATRZASK KOLBY,rączka przeładowania,górne body na którym osadzona jest pokrywa zamka. A zaraz po tym w odpowiedzi na drugie pytanie, właśnie o zatrzask kolby: 2.ZATRZASK STALOWY.Odpowiednio grube ścianki(podejrzewam że odpowiadają wymiarom oryginałowi) dają poczucie fajnej solidnośći. Więc nie bardzo wiem jak to rozumieć ;-) poza tym dzięki, za wyczerpującą odpowiedź. Quote Link to post Share on other sites
RED (Lone Wolf) Posted November 29, 2007 Author Report Share Posted November 29, 2007 (edited) Midcap MAG a stockowy Hicap: - Hicap dłuższy o centymetr - w odpowiedzi na wiadomość Yakarov. Niestety midcap złożony jest podobnie jak realcapy STAR-a do ak47, czyli z dwóch, na stałe "sklejonych" ze sobą, połówek. Na szczęście wyciągając pin, trzymający plastikowy "klocek" u góry maga, mamy dostęp do sprężyny i łatwego sposobu na smarowanie maga bez "brudzenia" smarem wylotu. Niestety nadal nie przetestowałem drugi raz magów z powodu braku czasu i "światła słonecznego", żeby sprawdzić czy powodem "rozrzutu" jest na pewno smar. Jak już pisał jeden maniak stronę wcześniej, jest możliwe, żeby magazynek odpowiadał za rozrzut - podał przykład, zresztą prawdziwy bo miałem kiedyś takie same problemy, tyle że na odwrót - z hicapem, który podawał tak, że powodował rozrzut, a lowcapy działały idealnie, choć były podobnie smarowane jak midcapy. Jak się upewnię, co jest problemem to od razu dam znać. Problemy z wyskakiwaniem pokrywy zamka. Dodaniem sprężynki (np. z długopisu) bądź jakiejś rurki (dzięki Yakarov :) ) + proste przypiłowanie/ starcie papierem ściernym od dołu zatrzasku, żeby wyrównać go na płasko wyeliminowały ten problem. Baterie: - Jeżeli komuś przeszkadza, że stockową baterie widać po odciągnięciu suwadła, wystarczy czarna taśma: - Bateria G&P 2200 mAh ni-mh (30,5 cm!) pasuje na styk :). Drewno Nie znam się na drewnach, ale porównując je (np. twardość, bejca itp.) do prawdziwego drewna z ak47 dałbym temu drewienku z Boyi ocenę 6,5 (na 10 możliwe). Wygląda bardzo ładnie, nie jest też bardzo łatwo uszkodzić, ale minusami są niestety: bejca – cienka warstwa a w niektórych miejscach prawie jej brak, a także niedokładne „wycięcie”, przez co w niektórych miejscach „na kantach” drewno potrafi się ukruszyć. Ponadto replika już „w stocku” była poharatana :P, co na szczęście mi nie przeszkadza, bo po jednej strzelance efekt jest podobny. Gromov Szyna przykręcona jest śrubkami imbusowymi Volt: Wg mnie podstawa muszki jest ze znalu (choć słabo się znam na metalach), ale sama muszka już nie. Metal wygląda na podobny do tego, którego użyto w śrubie/zakrętki selektora ognia. Inne „niedokładności”: Uwaga na fabryczne niechlujstwo (że tak pozwolę sobie nazwać): Osłona kabli poharatana o body. Widać tutaj też, że łożyska są plastikowe. Silnik nie wiadomo jaki, żadnych oznaczeń. Inne fotki: Tu widać brzydkie „utłuczenie” i nadlewki farby. Potraktowane papierem ściernym od wewnętrznej strony suwadło. Wygładzone mniej „zahacza” o kant gearboxa. Na razie to tyle. Ps. Literki i cyferki "stokowo" nie są białe. Wystarczył „korektor”. Edited November 29, 2007 by RED (Lone Wolf) Quote Link to post Share on other sites
Hajdi Posted November 29, 2007 Report Share Posted November 29, 2007 Coraz mniej jest to takie piękne jak się wydawało...szkoda,ale jeszcze poczekam na ostateczny werdykt :) Quote Link to post Share on other sites
Volt Posted November 29, 2007 Report Share Posted November 29, 2007 Gromov faktycznie,sorki za wprowadzenie w błąd.Zatrzask kolby jest stalowy. I stop z którego jest tłumik na 100% nie jest ZnAl`em w formie jakiej przedstawia się na tym forum. Quote Link to post Share on other sites
Volt Posted November 29, 2007 Report Share Posted November 29, 2007 (edited) RED jestem pewien rodzaju stali(ST3) tylko na body, natomiast nie mam jak zrobić próby jakościowej-czyli określić składu materiału bo musiałbym ``uszczknąć`` kawałek metalu:P.Ograniczyłem sie tylko do lekkiego starcia farby na muszce i okuciach, po czym zmoczenia nieosłoniętego metalu.Efekt-FeO(OH) czyli popularna rdza. Edited November 29, 2007 by Volt Quote Link to post Share on other sites
Besiek Posted November 30, 2007 Report Share Posted November 30, 2007 Czy ktoś w W-wie ma ten model? Chciałbym przed zakupem go hmm... pomac... no dobra obejrzec. Z góry dzięki. Quote Link to post Share on other sites
Hajdi Posted December 1, 2007 Report Share Posted December 1, 2007 Może udało Ci się sprawdzić co z magazynkami MAG'a ? Dalej występuje problem rozrzutu(nie wiem jak to możliwe,nie wyobrażam sobie tego...ale skoro tak jest to co na to poradzić). I pytanie co do drewna: Czy wysmarowanie go grubszą warstwą bejcy da efekt lepszej ochrony drewna? Znaczy trudniej będzie je porysować/poobijać? Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
Besiek Posted December 1, 2007 Report Share Posted December 1, 2007 Stolarzem nie jestem, ale z tego co wiem bejca wsiąka w drewno i zabezpiecza jego strukturę. Przed zewnętrznymi uszkodzeniami lepiej zabezpiecza lakier (kilka cienkich warstw). Jeśli nie chcesz żeby był połysk, zawsze można użyc matowego lakieru. Jeśli się mylę proszę o sprostowanie. Quote Link to post Share on other sites
Volt Posted December 1, 2007 Report Share Posted December 1, 2007 (edited) Stolarzem nie jestem, ale z tego co wiem bejca wsiąka w drewno i zabezpiecza jego strukturę. Przed zewnętrznymi uszkodzeniami lepiej zabezpiecza lakier (kilka cienkich warstw). Jeśli nie chcesz żeby był połysk, zawsze można użyc matowego lakieru. Jeśli się mylę proszę o sprostowanie. Właściwie to sie nie myślisz,bo są rodzaje bejcy, które zabezpieczają drewno przed uszkodzeniami, z tym że jest relatywnie droga w porównaniu do ``zwykłej`` bejcy, a jak wiadomo nie tylko Chińczycy ale każda firma dąży do optymalizacji cen, czyli uzyskania jak najwyższej jakości za jak najniższą cenę, więc podejrzewam że ta bejca może zabezpieczać drewno, ale pewnie nie jest to aż tak wysoka jakość. Edited December 1, 2007 by Volt Quote Link to post Share on other sites
Hajdi Posted December 1, 2007 Report Share Posted December 1, 2007 To wiem,ale jeśli wysmaruje go dodatkowo bejcą lepszej klasy a do tego dodam lakier to wystarczająco zabezpieczę drewno,aby nie stało mu sie kuku przy byle pierdnięciu ? Quote Link to post Share on other sites
yakarov Posted December 2, 2007 Report Share Posted December 2, 2007 Użyj markowego lakieru do drewna, albo lakierobejcy (będziesz mógł ładnie kolorek zmienić) tylko niech porządnie wyschnie dłużej niż wg instrukcji. I cieniutkie warstwy najlepiej 2 i przejedź papierem drobnym delikatnie przed malowaniem. Ale w zasadzie żaden lakier tym bardziej bejca nie zabezpieczy przed uszkodzeniami....lakiery/bejce to nie są jakieś prastare i mityczne pola siłowe. To ma chronić drewno przed czynnikami zewnętrznymi...a nie przed łamaniem, cięciem, wierceniem. Mój kalasz dalej w serwisie nie wiem co się dzieje...zero odpowiedzi pomimo zapewnień telefonicznych, że wszytko będzie ok... Quote Link to post Share on other sites
Volt Posted December 2, 2007 Report Share Posted December 2, 2007 A jak u Was panowie skaluje się V0 tych bojów? Quote Link to post Share on other sites
_Misza_ Posted December 2, 2007 Report Share Posted December 2, 2007 zero odpowiedzi pomimo zapewnień telefonicznych, że wszytko będzie ok... To ich psi obowiązek żeby było ok, więc nie przejmuj sie niczym. Quote Link to post Share on other sites
Hajdi Posted December 2, 2007 Report Share Posted December 2, 2007 A co z nim nie tak Yakarov? Czy są jakieś nowe uwagi na temat użytkowania tych replik? Może lepiej wybrać "sprawdzoną" Cyme? Quote Link to post Share on other sites
RED (Lone Wolf) Posted December 3, 2007 Author Report Share Posted December 3, 2007 (edited) Takie dalsze informacje co do magazynków midcap firmy MAG. Podają dalej co do kulki. Rozrzut jest dalej podobny, czyli na przykładzie - 2 kulki celnie, jedna mniej itp. Przy stockowym hicapie jest nieznacznie lepiej. Ps. Przestrzelane 10 midcapów, każdy minimum raz, ładowane średnio do 80 kulek (co by się nie cieły). Wcześniej używałem 0,2g G&G i różnica była bardziej zauważalna, czyli kałach był celniejszy na hicapie. Przy Pestkach różnica pomiędzy hicapem a midcapami prawie znikła, bo ogólnie na Pestkach jest mniej celny. Prawdopodobnie jednak jest to wina po części smaru a po części samej budowy Midcapa bo odniosłem wrażenie że po wystrzeleniu około połowy magazynka celność się poprawiała (mniejszy "ścisk" sprężyny?). Tak czy siak nie jest tak źle jak mi się wydawało na początku i można tymi midcapami normalnie strzelać Przy odrobinie samozaparcia i przyzwyczajenia się, że to jednak krótki kałach i bardzo celny to on nie będzie, da się normalnie "walczyć" z przeciwnikiem mającym 400 fpsowe dłuższe repliki na podobnych odległościach (przegrywam celnością, nie zasięgiem). Zobaczymy jaka różnica będzie po zamontowaniu innej gumki. Problemem był teżna początku strzelanki lekko zamarzający HU. Przy "rozgrzaniu" (wystrzelone paredziesiąt kulek) było już ok, więc jak to w chińczykach - zmiana HU na lepszy, jeżeli mamy się bawić w niskich temperaturach (poniżej 5 stopni). Co do Gunfire, to znajomy opowiadał mi wczoraj jak to pękła mu podstawa muszki od dołu (tam gdzie są dwa piny - niestety to nie stal), wysłał na gwarancję i przysłali mu... sklejone kropelką. Edited December 3, 2007 by RED (Lone Wolf) Quote Link to post Share on other sites
xxxFENCExxx Posted December 3, 2007 Report Share Posted December 3, 2007 Co do Gunfire, to znajomy opowiadał mi wczoraj jak to pękła mu podstawa muszki od dołu (tam gdzie są dwa piny - niestety to nie stal), wysłał na gwarancję i przysłali mu... sklejone kropelką. Jeśli na replice masz np niepowtarzalny nr "seryjny" to taka praktyka jest dopuszczana przez prawo. Quote Link to post Share on other sites
Kubaforge Posted December 3, 2007 Report Share Posted December 3, 2007 Co do dziwnie wpływających midcapów na celność to potwierdzam. Mam midy Kingarmsa, Maga oraz lowcapy G&G. - Sprężyna musi się wyrobić inaczej pierwsza połowa magazynka zawsze daje gorszą celność. Przypadłość ta zachodzi u mnie w replice dopieszczonej, firmowej innej niż model tu opisywany. To problem magów a nie repliki. Quote Link to post Share on other sites
RED (Lone Wolf) Posted December 3, 2007 Author Report Share Posted December 3, 2007 xxxFencexxx. Te boyi-e (porównywałem z kumpla, kupionym w tym samym czasie też z Gunfire) mają taki sam numer seryjny z lewej strony body pod szczerbinką. Kubaforge dzięki :). Przynajmniej teraz wiem, o co dokładnie chodzi i nie jest to (jak niektórzy pisali lub mi nie wierzyli) wina zbytniego czy złego przesmarowania. Quote Link to post Share on other sites
Hajdi Posted December 3, 2007 Report Share Posted December 3, 2007 Jednak nie ma rzeczy niemożliwych. A mogli byście wyjaśnić dlaczego tak sie dzieje? Quote Link to post Share on other sites
pidzejfat Posted December 3, 2007 Report Share Posted December 3, 2007 Jednak nie ma rzeczy niemożliwych. A mogli byście wyjaśnić dlaczego tak sie dzieje? Kubaforge napisał: "Sprężyna musi się wyrobić inaczej pierwsza połowa magazynka zawsze daje gorszą celność. Przypadłość ta zachodzi u mnie w replice dopieszczonej, firmowej innej niż model tu opisywany. To problem magów a nie repliki." Czyli sprężyna musi się wyrobić, gdyż za mocno podaje kulki co przekłada się na zmniejesznie celności... Quote Link to post Share on other sites
Hajdi Posted December 3, 2007 Report Share Posted December 3, 2007 W tym sęk że nie widzę związku przyczynowo skutkowego między sprężyną w magu a celnością repliki,ale nie o tym temat więc już się nie dopytuje. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.