RzezniQ Posted January 7, 2008 Report Share Posted January 7, 2008 Ile ładować batkę? Pojemność baterii dzielona przez prąd ładowania ładowarki razy 1.4, przy pierwszym ładowaniu (jak już wytrzepiesz co fabryka batce dała) dolicz 10 do 30 minut. Quote Link to post Share on other sites
MUCHA Posted January 9, 2008 Report Share Posted January 9, 2008 Proszę o informacje użytkowników ak-74 BOYI którzy używają Akumulator NiMH 9.6V 2200mAh Stick G&P - http://www.asgshop.pl/produkt.php?id=1873. Proszę o informacje ile kulek daje rade wystrzelić na batka i oczywiście jakie macie bebechy zamontowane w celu porównania. Quote Link to post Share on other sites
Kajor Posted January 9, 2008 Report Share Posted January 9, 2008 Ponoć na akumulatorze G&P rof jest fantastyczny i wystarczy na grubo ponad 2000 kulek. Ja używam cały czas stockowego 8,4V 1100 mAh, ponieważ szybkostrzelność w granicach 650-700 strz./min jest zupełnie wystarczająca dla mnie, a batka pozwala na wystrzelenie ok. 1500 kulek, głównie na full auto . Jeśli zmienię baterię to na G&P na ogniwach 2200 mAh, ale 8,4V. Quote Link to post Share on other sites
marys1 Posted January 10, 2008 Report Share Posted January 10, 2008 Kiwi - nie masz pękniętego zatrzasku? Dziwnie to wygląda na zdjęciach. ( ten szary "dynks" ) Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
Kiwi Posted January 13, 2008 Report Share Posted January 13, 2008 Nie. Wsio jest ładnie. Kolba ma trochę luzu, ale nie narzekam. Byle nie pękła ;) A jak pęknie, to po prostu dam ją przyspawać do body-nie zależy mi na możliwości złożenia kolby, po prostu podoba mi się AKSU. A że jest ze stali, do zespawać się da :) A zatrzask być może był odlewany i to po prostu ślad po odlewie. Quote Link to post Share on other sites
kryst Posted January 13, 2008 Report Share Posted January 13, 2008 Jak z wytrzymałością tego zatrzasku? Czy komuś już pękł? Czy to też stal? Jak ten element wypada w porównaniu z cymą? :> Quote Link to post Share on other sites
RED (Lone Wolf) Posted January 14, 2008 Author Report Share Posted January 14, 2008 Jest ok, wygląda na solidny, poza zdarciami lakieru nie widać zużycia, ale to się dopiero pewnie okaże. O ten element zbytnio się nie boje i z trzaskiem składam kolbę. Za to od razu ostrzegam przed tylnym zatrzaskiem kolby, który kumplowi od zwykłego rozkładania, się złamał (ten ząbek wystający wewnątrz). Quote Link to post Share on other sites
yakarov Posted January 19, 2008 Report Share Posted January 19, 2008 Replika wróciła wczoraj z gwarancyjnej naprawy (proponuje zobaczyć datę kiedy wysłałem, początek tego tematu). Wymienione dodatkowo łożyska na stalowe. Na razie pięknie działa dalej. Wróciła ze złamaną podstawą muszki, w miejscu gdzie są kołeczki i du.. z tego wszystkiego. Wie ktoś gdzie coś takiego można kupić? Dboje/VFC sprzedają swoje części? Swoją drogą postanowiłem złamać już do końca jak ją zdjąłem i nie daje rady...więc shitmetal nie jest taki shit, ale ktoś w serwisie/transporcie musiał ostro wykur...ć. Z innych nowości to midcapy P&Ja podają dobrze. Są u Krakmana. Quote Link to post Share on other sites
RED (Lone Wolf) Posted January 19, 2008 Author Report Share Posted January 19, 2008 Znajomy naprawił to jakimiś obejmami. Uważajcie na tylni zatrzask kolby - jest o zgrozo ze znalu... nie wiem czemu akurat na tej, tak ważnej częśc,i musieli zaoszczędzić :(. Kumplowi złamał się od zamaszystego zwykłego rozkładania i składania. Mi dziś od solidnego upadku, niestety na karabin. Pozostaje nam póki co granie ze złożoną kolbą lub wykombinowanie innego sposobu... (ma ktoś jakieś patenty?) Quote Link to post Share on other sites
Yahalom Posted January 19, 2008 Report Share Posted January 19, 2008 Czyli kolba się nie może rozłożyć tak? Oj to bardzo kiepsko :D Jak na to uważać, i czego nie robić, żeby ominąć problem? Quote Link to post Share on other sites
yakarov Posted January 19, 2008 Report Share Posted January 19, 2008 No to trzeba go zrobić ze stali...zwymiarować i może by to ktoś trzasnął na maszynie? kilkaset sztuk ;-) Quote Link to post Share on other sites
MUCHA Posted January 21, 2008 Report Share Posted January 21, 2008 W razie czego gdyby ktoś podjął sie tego projektu to sam biorę 3szt. Dobra firma mająca obrabiarkę komputerową da radę takie coś zrobic z stali lub aluminium, tylko rodzi się pytanie czy ktoś juz wyciągał to cudo? Quote Link to post Share on other sites
Yahalom Posted January 21, 2008 Report Share Posted January 21, 2008 Witam Jak się do cholery składa kolbę? :F Wciskam, przesuwam i robie inne cuda z tym kółeczkiem po lewej stronie body a to ni huhu. Ile czasu ładować batkę? Czy wam też zacina się suwadło zamka, przez co nie da się dostać do HU? Czy wy też mieliście w zestawie całkowicie rozładowaną baterię? Quote Link to post Share on other sites
kazik_ Posted January 21, 2008 Report Share Posted January 21, 2008 Jak się do cholery składa kolbę? :lol: Wciskasz przycisk, po czym przechylasz replikę w lewo i kolba sama się składa (grawitacja powinna zadziałać). Quote Link to post Share on other sites
MUCHA Posted January 21, 2008 Report Share Posted January 21, 2008 Pierwsze co jak dostaniecie karabin to polecam zmiane łożysk na kulki daje wspaniały efekt :wink: Quote Link to post Share on other sites
Yahalom Posted January 21, 2008 Report Share Posted January 21, 2008 :lol: Wciskasz przycisk, po czym przechylasz replikę w lewo i kolba sama się składa (grawitacja powinna zadziałać). Dowcipniś :-P Ni cholery nie chciał ten guzik drgnąć - długopis i uderzenie pomogły, teraz chodzi :P Quote Link to post Share on other sites
RED (Lone Wolf) Posted January 21, 2008 Author Report Share Posted January 21, 2008 (edited) 1. Masz to też w instrukcji... :? 2. Ja ładuję koło 4 godzin, ale bardzo polecam w czasie pierwszego ładowania sprawdzanie co paręnaście minut temperatury. Ni-mh są bardzo podatne na przegrzanie. Jeżeli batka będzie gorąca (powyżej tych 45-50 stopni) to już się przegrzewa i trzeba natychmiast odłączyć. Po rozładowaniu przy drugim cyklu powinna więcej "zmieścić". "Na start" powinny być minimum 3 cykle - czyli formatowanie dla pełnego wykorzystania możliwości baterii. 3. Tak zacina się o otwór w cylindrze. Pozostaje niestety nauczyć się odpowiednio "przeładowywać" co by nie zachaczać. Mi pomogło trochę delikatne przypiłowanie w paru miejscach suwadła wewnątrz. 4. Tak, też miałem rozładowaną baterię. Edited January 21, 2008 by RED (Lone Wolf) Quote Link to post Share on other sites
MUCHA Posted January 22, 2008 Report Share Posted January 22, 2008 Pytanko do ogółu: W jaki sposób zmienialiście lufę na precyzyjną? Miałem pewne trudności i musiałem zakładać gumkę i komore hop-up w body. Ale jakoś wyszło. A jak u was poszła ta operacja? Quote Link to post Share on other sites
RzezniQ Posted January 22, 2008 Report Share Posted January 22, 2008 (edited) Co do przeładowywania ja polecam inny patent. Popsikać suwadło wd 40 od wewnątrz - WD40 zostawia taki fajny śliski hmmmm wosk(?) i suwadłu u mnie w AKS74 zasuwa jak szalone (ale fakt ja njie mam dziurki w cylindrze). Drugi sposób to bardziej ścisnąc sprężynę, która popycha to suwadło by wracało na miejsce. Ja na prowadnicy tej sprężyny (od strony tyłu gearboxa) zrobiłem hmmmm dystanser z taśmy izoalacyjnej owiniętej kilka razy wokół prowadnicy suwadła. Suwadło pięknie śmiga i dzwoni o body że hoho! Co do lufy - nie da się zrobić tego inaczej niż kolega opisał wyżej. Edited January 22, 2008 by RzezniQ Quote Link to post Share on other sites
_MAK_ Posted January 22, 2008 Report Share Posted January 22, 2008 (edited) Witam! Czy móby ktoś napisać coś na temat porównania celności tej repliki z dłuższą wersją (AKS 74N) - może ktoś porównywał te repliki pod tym względem?! Czy dało by się z tej repliki trafić ogniem pojedyńczym np. na dystansie 40 m. w kartkę A4 (stokowa wersja)? Z góry dziękuję! Edited January 22, 2008 by _MAK_ Quote Link to post Share on other sites
RED (Lone Wolf) Posted January 22, 2008 Author Report Share Posted January 22, 2008 (edited) RzezniQ. WD40 nie jest polecane do replik, ze względu na to, że niszczy gumowe elementy. U Ciebie przez brak dziury w cylindrze może to nie będzie miało takiego znaczenia (choć i tak może Ci się z czasem jakoś do GB czy do HU dostać i ...... "au"), ale w AKS74U jak do cylindra dostanie się WD40 to może zniszczyć uszczelki tłoka i cylindra. Odradzam używanie wd40 do replik ASG. Wystarczy stary, dobry olej/smar silikonowy w małej ilości. _MAK_ Kumpel ma AKS74N z sylikonową gumką HU Systemy. Ja tymczasowo w AKS74U zwykłą Guarderowską (właśnie będę montował też sylikonową Systemy). Przy niskich temperaturach miałem sporo gorsze osiągi (zasięg, celność, rozrzut), przez zamarzanie gumki HU. Na ostatniej strzelance gdzie było już około 8 stopni różnica była nie w zasięgu, a w rozrzucie, który u mnie jest tak hmmm ok. 15% większy, wg mnie po prostu przez krótszą lufę. Zdam relację po następnej strzelance już z gumką sylikonową Systemy. Co do kartek A4 to aż tak dokładnych testów nie robiliśmy, ale nie spodziewałbym się cudów w stylu 100%. Da się pewnie trafić, ale nie każdą kulką. Na człowieka starcza w zupełności. Edited January 22, 2008 by RED (Lone Wolf) Quote Link to post Share on other sites
RzezniQ Posted January 23, 2008 Report Share Posted January 23, 2008 RzezniQ. WD40 nie jest polecane do replik, ze względu na to, że niszczy gumowe elementy. U Ciebie przez brak dziury w cylindrze może to nie będzie miało takiego znaczenia (choć i tak może Ci się z czasem jakoś do GB czy do HU dostać i ...... "au"), ale w AKS74U jak do cylindra dostanie się WD40 to może zniszczyć uszczelki tłoka i cylindra. Odradzam używanie wd40 do replik ASG. Wystarczy stary, dobry olej/smar silikonowy w małej ilości. Nie wiem jak zaschnięty smar z dźwigni przeładowania miałby dostać się do jakiejś uszczelki,gumki ale napewno masz rację - WD40 do gumy nie służy i z powodzeniem można go zastąpić smarem silikonowym. Ja dziurki nie mam, WD40 ładnie zaschnął i wytworzył śliską powłokę i jak pisałem jest cacy. Z reszta użyłem minimalnej ilości i strachu nie ma. Quote Link to post Share on other sites
_MAK_ Posted January 23, 2008 Report Share Posted January 23, 2008 (edited) 15% jak na broń o lufie krótszej niemal że o połowę - to dość dobry wynik - tak sądze ale jakoś trudno mi w to uwirzyć! Byłbym bardzo dzwięczy gybyś mógł RED (albo ktoś inny jakby miał ochotę i pewne doświadczenie w tym temacie) opisać sprawę w ten sposób (tak orientacyjnie): Mamy jakiś cel (np. ta kartka papieru, punkt lub coś innego) na dystansie 35-40 m (Zasięg pozostawiam do wyboru) Oddajemy kila strzałów kontrolnych i oceniamy wyniki: 1. Procentowo - AKS 74N - ... % trafień (np. 70 %) - AKS 74U - ... % trafień (np. 40 %) 2. Rozrzut (średni) - AKS 74N - ... cm od celu (np. 20 cm) - AKS 74U - ... cm od celu (np. 50 cm) Wiem że ASG to nie jest strzelectwo sportowe żeby problem celności tak rostrząsać ale takie informacjie bardzo by mi pomogły w dokonaniu wyboru między tymi replikami! Chodzi o to czy (pominąwdszy inne aspekty) poręczność repliki rekompensuje w dużym stopniu jej mniejszą celność - tylkow łaśnie pytanie: o ile mniejszą! Gdybym miał dostęp do obu tych replik taki test porzeprwadził bym we wasnym zakarsie! Niestety nie mam takiej możliwości dlatego też zwracam się do Was! Z góry dziekuje za odpowedzi i komentarze mniej lub bardziej konkretne! Pozdrawiam! Edited January 23, 2008 by _MAK_ Quote Link to post Share on other sites
Kajor Posted January 23, 2008 Report Share Posted January 23, 2008 Jedna uwaga ode mnie: Jako że to mój pierwszy AK to od razu pomyślałem "czemu ten cholerny selektor tak lekko chodzi?". Odpowiedzią był docisk wajchy selektora. I tu się zaczęły jaja... Otóż po próbach wyginania przełącznika postanowiłem dokręcić tą śrubkę kombinerkami, by selektor chodził tak jak w normalnym AK- ok 4 kg. I tak kręciłem aż... ukręciłem. No cóż, zrobiło mi się ciepło i poleciało trochę przekleństw, ale udało mi się cudem wyjąć pozostały kawałek. Okazało się że pasuje tam zwykły wkręt bodajże 3,5mm drobnozwojowy, ok 1,3 cm długości. Pod niego dałem podkładkę sprężynującą i dokręciłem. Efekt- "realny" przełącznik, ale teraz trzeba dokręcać wkręt co parę zmian ognia bo kręci się razem z wajchą... Uważajcie na ten element i nie róbcie z AK nic na siłę. To nie prawdziwek... Pozdro, Kajor. PS- Po 9000 kulek zero zużycia, spadku osiągów, itp. Quote Link to post Share on other sites
RzezniQ Posted January 24, 2008 Report Share Posted January 24, 2008 Jako że to mój pierwszy AK to od razu pomyślałem "czemu ten cholerny selektor tak lekko chodzi?". Można temu zaradzić robiąc inną rzecz - mianowicie wyginając dźwignie selektora ognia w lekki łuk wtedy bez dokręcania selektor będzie chodził ciężej i zostawiał piękną sznyte na korpusie. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.