luglo Posted February 17, 2009 Report Share Posted February 17, 2009 To że jest nieszczelne nie daje powodu by mówić, że przez to pękł GB, chyba, że masz >m130 z płaską metalową głowicą (tak jak widzę po zdjęciu Cyr4x), z drugiej strony jak jest szczelność to sprężone powietrza też wywiera nacisk na głowicę cylindra, więc jeden grzyb. No właśnie nie. To tak jakbyś strzelał na pusto (co też jest szkodliwe); nie wytwarza się poduszka powietrzna, która powoduje amortyzację uderzających o siebie głowic w momencie zwolnienia sprężyny. Ale nie mówmy tu o ściemnianiu serwisu ale skupmy sie bardziej na takim ulepszeniu repliki aby działała niezawodnie jak najdłużej. Płaska, aluminiowa głowica tłoka zwiększa masę zwolnionego 'klocka' (tłok + głowica) przez co oddaje więcej energii dla szkieletu za pośrednictwem głowicy cylindra oraz M130, która jest już mocniejszą sprężynką, do tego mocny i szybki aku zwiększy częstotliwość tych ciężkich uderzeń. Jeszcze częste strzelanie na auto rozwali nie tylko ten GB ale zdecydowaną większość innych GB (chińczyka czy markową to bez znaczenia). Taki tuning jest nieekonomiczny, ponieważ giwera będzie wzbudzać postrach i szacunek u innych uczestników strzelania ale jego zmiejszona żywotność wygeneruje kolejne koszty napraw i zwiększy ryzyko przerwania zabawy w najmniej oczekiwanym momencie zabawy. Quote Link to post Share on other sites
grzechotnik Posted February 17, 2009 Report Share Posted February 17, 2009 No, na M140 i płaskich głowicach fajne efekty dźwiękowe są. Ja mam Bore-Up Systemy od M16 i trochę kopa też ma. Aby zwiększyć niezawodność, to trzeba wymienić łożyska, najlepiej łożyskowanie sprężyny i dobry shimming. Wydaje mi się, że jakbyś miał grzybka głowicę to by Ci nie poszedł się ruchać Pozdrawiam serdecznie. Quote Link to post Share on other sites
macwolf1 Posted February 17, 2009 Report Share Posted February 17, 2009 Witam, a czy na konfiguracji: - Bore Up Systema, - podwójnie łożyskowana prowadnica sprężyny Prometheus, - sprężyna 120 MadBull, - łożyska ślizgowe Systema, - komora KingArms, - lufa 6.03 Prometheus, jest też duże ryzyko rozwalenia GB, chodzi mi głównie o Bore Up Systemy (szczerze mówiąc nie wiem jaki typ głowicy ma: płaska, grzybek czy coś innego). Quote Link to post Share on other sites
luglo Posted February 17, 2009 Report Share Posted February 17, 2009 Nic się nie bój macwolf1. Nie powinno być problemu. Zależy jak szanujesz swoją zabawkę ;-) Wszystko wszystkim ale walenie dłuuugimi i częstymi seriami daje w dupę każdemu mocnemu AEG'owi. Długimi mam na myśli >10 kulek. Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted February 17, 2009 Report Share Posted February 17, 2009 No właśnie nie. To tak jakbyś strzelał na pusto (co też jest szkodliwe); nie wytwarza się poduszka powietrzna, która powoduje amortyzację uderzających o siebie głowic w momencie zwolnienia sprężyny. Ale nie mówmy tu o ściemnianiu serwisu ale skupmy sie bardziej na takim ulepszeniu repliki aby działała niezawodnie jak najdłużej. Płaska, aluminiowa głowica tłoka zwiększa masę zwolnionego 'klocka' (tłok + głowica) przez co oddaje więcej energii dla szkieletu za pośrednictwem głowicy cylindra oraz M130, która jest już mocniejszą sprężynką, do tego mocny i szybki aku zwiększy częstotliwość tych ciężkich uderzeń. Jeszcze częste strzelanie na auto rozwali nie tylko ten GB ale zdecydowaną większość innych GB (chińczyka czy markową to bez znaczenia). Szybki aku, pewnie szybko leci jak się nim rzuci w przeciwnika, gdy kulek braknie :mrgreen:. Trza brać poprawkę, że to nie najlepszy pod tuning V2, nie to co V3. Mi się wydaje, że tu nie chodzi o zwiększoną masę (bo wtedy to odejmuje fps - tłok leci wolniej poprzez cięzką głowicę tłoka) z plasticzaną zaś leci szybciej - energia jest stała. Tyle, że kompozytowa głowica daje bardziej wytchnąć GB, choć w sumie uderzają z taka samą energią, to kompozyt więcej absorbuje. Na głowicy cylindra jest taka uszczelka, która absorbuje sporo również - można zamiast niej wstawić ciut grubszą, np. 2 O-ring'i o odpowiedniej średniecy, albo kupić już odpowiedną uszczelkę. Co do dźwięku to u mnie m120 DF, podwójne łożyskowanie, płaska głowica, z plasticzanym body, całość pracuje bardzo fajnie. Quote Link to post Share on other sites
zwierzu93 Posted February 17, 2009 Report Share Posted February 17, 2009 Widzę, że według niektórych moa emka boyi nie powinna już dawno istnieć :) Na stockowym szkielecie z aluminiowymi częściami i m120, 12v full auto do końca magazynka, w miesiącu 10kk przebiegu i zero śladów używania. Jedyne co, to okablowanie grzeje się, mimo iż 1,5mm2 wstawione jest. P.s. bez bore mam 420 fps na m120, więc słaby AEG to to nie jest. Quote Link to post Share on other sites
grzechotnik Posted February 17, 2009 Report Share Posted February 17, 2009 Na ile masz magazynek? Gorzej chyba M120 i full auto niż M140 i tylko semi z przebiegiem 2000 kulek przez prawie rok i na batce Sanyo 12V RC 2400mAh NiCD. A Tobie co zostało w stocku w GB? Bo mi: -szkielet; -zębatki; -silnik; -tłok; Reszta to Systema, Prometheus i Guarder. A u Ciebie? Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted February 17, 2009 Report Share Posted February 17, 2009 (edited) Ja nie mam 416'tki tylko 36'tkę (widać na avatarze chyba). Temat i tak o tuningu, a części DF'a w GB mam więc mogę cuś powiedzieć ;-). Ja stock mam to samo co Ty, tylko tłok DF'a z tyt. zębami (zobacz sobie arsenał u mnie) - będę wstawiał SP130 więc się przyda. Co do tego co mówiłeś - to jednak chyba lepiej m120 full auto, bo to "miętka" spreżynka jest, m140 już jednak trochę twardawe bardziej. Jak u Ciebie osiągi na m140? Bo tu już obudowę - replikę można pominąć, liczy się zespół komory i lufy + powtarzalność kolejnych strzałów z GB (szczelność + dobry spring), o kulkach nie wspomnę, G&G obowiązkowo :-P. U mnie to 65 m zmierzone na płaskiej powierzchni (miarą, nie krokami, HU wcześniej wyregulowany) - metalowe wiadro zawieszone na płocie, 7/10 trafień/ .25 G&G/ -1 stopień Celsjusza/ słaby boczny wiatr. Na full auto z 70 m zmierzonych da radę w linii prostej człowieka ściągnąć PS. Narazie 1 hi-cap + 1 low-cap, będzie szkielet DF'a to low'y, a raczej real'y kupi się parę sztuk. Edited February 17, 2009 by Gogin Quote Link to post Share on other sites
grzechotnik Posted February 17, 2009 Report Share Posted February 17, 2009 Ja mam lufę Prometheus 590/6.03mm, komorę Prometheus Neo czy jakoś tam, do tego gumka hop-up Prometheus Czerwona. Tak jest szczelne wszystko, że nawet mała warstwa teflonu ni wejdzie. Wszystko na styk. Mam tam 520fps. Z 70 metrów to mogę heda trafić bez wiatru jednym strzałem [sprawdzone]. 80 metrów też trafię ale w korpus. 90m to chyba lobem ale nigdy nie sprawdzałem. Dalej to kulki nie widzę. Quote Link to post Share on other sites
Terkov Posted March 16, 2009 Report Share Posted March 16, 2009 Z góry przeproszę za odkopywanie tematu z przed miesiąca, ale uznałem,że to lepsze niż robic nowy. Do rzeczy: Mam HK416 JG ze stałą kolbą, mam również pokrowiec. Problem polega na tym, że karabin sterczy mi z pokrowca 4-5cm (niby moge naciagnac na to ten kapturek, ale to powoduje rozpinanie sie zamka przy turbulencjach). Z tego (ale nie tylko) powodu pomyślałem o zmianie kolby na składaną. Tak więc: 1. Czy składana kolba po złożeniu robi dużą różnicę długości? (pyt retoryczne? :wink: ) 2. Czy składana kolba jest znacząco bardziej podatna na uszkodzenia mechaniczne/zanieczyszczenia? 3. Czy znajdę do mojego karabinku kolbę składaną do której wejdzie akumulator ze stałej? (inna nie wchodzi w grę) 4. Jak by znalazł się ktoś taki miły co by od razu dał link do takiej w jakimś sklepie... :mrgreen: 5. Proszę nie zaczynac tematu o transporcie repliki w pokrowcu, tylko skupic się na samym temacie kolby. Z góry dzięki :uśmiech: Quote Link to post Share on other sites
zwierzu93 Posted March 16, 2009 Report Share Posted March 16, 2009 1. Czy składana kolba po złożeniu robi dużą różnicę długości? (pyt retoryczne? :wink: )2. Czy składana kolba jest znacząco bardziej podatna na uszkodzenia mechaniczne/zanieczyszczenia? 3. Czy znajdę do mojego karabinku kolbę składaną do której wejdzie akumulator ze stałej? (inna nie wchodzi w grę) 4. Jak by znalazł się ktoś taki miły co by od razu dał link do takiej w jakimś sklepie... :mrgreen: 5. Proszę nie zaczynac tematu o transporcie repliki w pokrowcu, tylko skupic się na samym temacie kolby. Z góry dzięki :uśmiech: 1. Daje kolo 7cm 2. Nie 3. A jaki masz akumulator 4. Watpie, zebys znalazl taka kolbe. ja mam na kolbie ladownice + sprawdza sie idealnie. 5. amen. Quote Link to post Share on other sites
Terkov Posted March 16, 2009 Report Share Posted March 16, 2009 3. A jaki masz akumulator akumulator 8,4V 1500 mAh Large (taki jak byl od poczatku) Quote Link to post Share on other sites
lukasp Posted March 16, 2009 Report Share Posted March 16, 2009 Miałem HK416 ze stałą kolba i zmieniłem na składaną z innego HK416, dużo wygodniej mi się strzela i manewruje. Nie ma szans na wsadzenie stockowego aku do jakiej kolwiek kolby SF bez przeróbki pakietu (chyba nieopłacalen). Jak wspomniał kolega wyżej polecam: http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=3892 Mam i sprawdza się doskonale, generalnie przy zmianie kolby na składana masz do wyboru albo ładownice na kolbę, albo kupno puszki atrapy lasera na przód karabinu i tam mieć batke choć wydaje mi się, że ta standardowa batka bez przeróbki też nie wejdzie do takiej puchy, choć mogę się mylić pzd Quote Link to post Share on other sites
Terkov Posted March 16, 2009 Report Share Posted March 16, 2009 hmm, ciekawe to coś, wielkie dzięki, ale nie jest to zbyt "delikatne"? Bo to właściwie noszenie baterii na wierzchu... nie wypada z tego? Kable się nie zahaczają o nic? Mocno to się trzyma kolby? Sorki za niektóre, byc moze z waszego punktu widzenia wręcz bzdurne pytania, ale "kto pyta ten nie błądzi" ;-) Quote Link to post Share on other sites
lukasp Posted March 17, 2009 Report Share Posted March 17, 2009 Sprawuje się bardzo oky, nie zaobserwowałem żeby działo się coś negatywnego z batką, trzyma się kolby jak diabeł sołtysa mozliwość założenia na prawa albo lewą stronę, takie rozwiąznie stosuje się już bardzo długo i się sprawdza tyle pzd ŁP Quote Link to post Share on other sites
Terkov Posted March 17, 2009 Report Share Posted March 17, 2009 (edited) Dobra, dzieki, chyba sie skusze :uśmiech: Ale jeszcze jedno, ostatnie pytanie (a wlasciwie ich seryjka). Ma ktos cos takiego? http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=3798 jesli tak to jak to sie sprawuje, czy nie utrudnia celowania (przesuniecie srodka ciezkosci), nie rozpada sie i ogolnie z czym to sie je ;-) No i czy przelozenie kabli na przod jest duzym problemem? Czy ja (nigdy nie otwuieralem korpusu, tylko kolbe i lufe zdejmowalem) mogl bym to sam zrobic? @edit argh! Nie zauwazylem ze to tylko na mini :wink: Ale pytania dalej aktualne + czy ktos slyszal o czyms takim tylko ze na large? Edited March 17, 2009 by Terkov Quote Link to post Share on other sites
zwierzu93 Posted March 17, 2009 Report Share Posted March 17, 2009 Czegoś takiego nie widziałem na large. Wygląda to średnio - koleszka ma i plastik ten to szajs (mówi to fan chińskich replik). Co do baterii, to zdecydowanie lepiej mieć ją na kolbie - lepiej wyważona broń jest. Ja nie mam takiego pokrowca, tylko ładownice na 2 magi do emki. Idealnie mieści się do nie mój akumulator 12v. Różnica est taka, że używam akumulatorów żelowych - ten do hk416 ma 1kg wagi i odpowiednią pojemność. Odpowiednio zamocowana ładownica na kolbie nie przeszkadza w manewrach, pozwala na regulacje długości kolby i nie zmniejsza mobilności, jak to bywa na przodzie repliki. Polecam te rozwiązanie. Quote Link to post Share on other sites
lukasp Posted March 20, 2009 Report Share Posted March 20, 2009 Jaka komorę Hop-Up byście polecili z tych tańszych modeli do HK416, mi sie trafiła kiepska komora bezwzględnie do wymiany :/ pzd ŁP Quote Link to post Share on other sites
grzechotnik Posted March 20, 2009 Report Share Posted March 20, 2009 Ja polecam King Armsa. Jest super szczelna. Full MEtal. Polecam. Ja się na nią przesiadam chyba bo Promyka łamie w kościach ;-) Ale cena powyżej 100PLN. Ale szczelność to podstawa. http://asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=2081 Co do innych się nie orientuję. Oszczędny płaci dwa razy! Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
zwierzu93 Posted March 20, 2009 Report Share Posted March 20, 2009 Jeśli chcesz komorę jednoczęściową - musisz się liczyć z koniecznością przerobienia body. Lukasp - wymień gumkę hop-upa na systemę czarną i sprawdz jak się sprawdzała będzie ta komora z tą komorą stockową. Powinno dać lepsze podkręcenie. Jeśli nie, to zainwestuj w komorę KA, albo elementa - obie są uszczelnione, różnica jest w materiale - KA z metalu, element z plastku. Grzechotnik powiedz mi czym się różni komora KA od komory CA z teflonfiem ? Quote Link to post Share on other sites
Marek Kiljan Posted March 20, 2009 Report Share Posted March 20, 2009 O niebo szczelniejsza dzięki gumkom Quote Link to post Share on other sites
zwierzu93 Posted March 21, 2009 Report Share Posted March 21, 2009 (edited) Miałem okazję sprawdzić na stockowym karabinie m15a4 CA układ z komorą hop upa CA z teflonfixem (330fps) i z komorą KA (330fps). Oczywiście gumka systema i stockowa lufa. Różnice na chrono żadne. Komora CA dostała teflonu w tych miejscach, gdzie są magiczne gumki w komorze KA. Jak widać FPSy w obu przypadkach te same (jest to średni wynik, CA pokazywało 329, 332, 331, a KA 333, 329, 331). Więc jeszcze raz zapytam, czym się różni komora KA od komory CA z teflonfixem Edited March 21, 2009 by zwierzu93 Quote Link to post Share on other sites
lukasp Posted March 21, 2009 Report Share Posted March 21, 2009 Mój problem polega na odchyleniu toru lotu BB. Zamontowaną mam gumkę silikonową Guardera, po rozebraniu Hop-Upu odkryłem małe nadlewki w "korytku" lekko podszlifowałem jest dużo lepiej ale w dalszym ciągu BB ucieka troche w bok - wnioskuję, że to wina komory, ponieważ gumka jest zamontowana raczej prosto, jak guarder sie już zużyje to wstawie gumkę systemy czarną. Wyjde teraz na mega dyletanta ale co wy uszczelniacie teflonem - dysponuje ktos jakimiś zdjęciami gdzie ukazane są miejsca uszczelnień, o filmiku nie wspominając pzd ŁP Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted March 21, 2009 Report Share Posted March 21, 2009 Mój problem polega na odchyleniu toru lotu BB. Zamontowaną mam gumkę silikonową Guardera, po rozebraniu Hop-Upu odkryłem małe nadlewki w "korytku" lekko podszlifowałem jest dużo lepiej ale w dalszym ciągu BB ucieka troche w bok - wnioskuję, że to wina komory, ponieważ gumka jest zamontowana raczej prosto, jak guarder sie już zużyje to wstawie gumkę systemy czarną. Wyjde teraz na mega dyletanta ale co wy uszczelniacie teflonem - dysponuje ktos jakimiś zdjęciami gdzie ukazane są miejsca uszczelnień, o filmiku nie wspominając pzd ŁP Podziel się tym szczęściem i powiedz jakich używasz kulek i czy raczysz czyścić lufę. Możliwe też, że miałeś silikon/inny smar na kulkach i się dostał na gumę (sprawdź, a dla pewności wytrzyj suchą szmatką tą puduszkę gdzie guma podkręca kompozyt). Jak to nie podziała to replika pewnie robi ci na złość, pogłaskaj i przeproś, może jej się odwidzi ;-). Uszczelnia się głównie komorę - trochę o było o teflonfix'ie. Quote Link to post Share on other sites
zwierzu93 Posted March 21, 2009 Report Share Posted March 21, 2009 Sprawdź, czy masz lufę dobrze wsadzoną w komorze. Jeśli jest krzywo, dystanser podkręca kulkę, ale uciekają one w prawo albo w lewo. http://www.asgshop.pl/hopup_lufa.php na dole masz fotke, jak wygląda źle ustawiona lufa i jak powinno wyglądać po złożeniu. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.