mikadorus Posted July 4, 2017 Report Share Posted July 4, 2017 (edited) Silnika nie sprawdziłem...[...] przy nacisnięciu spustu nie bylo slychac zabuczenia najmniejszego nawet No i to są najważniejsze zdania. Z pierwszego posta zrozumiałem, że coś tam próbował ruszać ten silnik, tylko trafił na opór. Od czasu jak uszkodzony mosfet niemal przetopił mi kolbę i prawie rozpuścił osłonkę od lipo to zawsze sprawdzam czy elektryka działa na sucho, bez wkładania tego do repliki. Przy okazji jest pewność, że winą niekręcenia jest coś w GB. Skoro masz zero reakcji na spust i nawet nie słychać by silnik pracował to masz problem z elektryką lub silnikiem. Silnik możesz podłączyć bezpośrednio pod baterię z pominięciem styków. Jeden kabelek podłączam normalnie, drugi przykładam (mocno, bo inaczej to tylko iskra idzie). W razie "W" możesz szybko przerwać obwód. Tylko trzymaj mocno silnik, bo inaczej będzie wesoło. Jak zadziała to kombinuj z kablami. Przejrzyj okolice styków czy kabli w poszukiwaniu problemów. Ew. daj kilka zdjęć jak to podłączyłeś. Wtyczki zmień na deans, przy okazji kup mosfet. W m14 (zwłaszca w cymie) to podstawa, bo dostanie styków to często problem i często trzeba samemu je robić. Najtańsze mosfety z allegro to dosłownie 15-20zł z gotowym okablowaniem. Do tuningów są średnie, ale przy m120 to będzie wszystko grać. Btw. nie wiem jak te silniki tornado, ale hi-speedy zwykle są takie sobie... pomijając kilka partii SHS. Jak podkładkowałeś i nie sprawdziłeś jak zęby chodzą na skręconym gb, to może być różnie z jego działaniem. Zwłaszcza na łożyskach ślizgowych. Edited July 4, 2017 by mikadorus Quote Link to post Share on other sites
Radical Posted July 5, 2017 Report Share Posted July 5, 2017 (edited) No dobra to będę dzial coś i jak nie zapomnę to po okablowaniu wrzucę foto, zębatki się kręciły normalnie po złożeniu GB tak bez silnika, tylko ciekawi mnie dlaczego styki się niepopalily jak GB był złożony i naciskałem spust tylko jak zwarlem to ręcznie Edited July 5, 2017 by Radical Quote Link to post Share on other sites
Radical Posted July 6, 2017 Report Share Posted July 6, 2017 (edited) A co do silnika to jaki byłby dobry do tego zestawu skoro ten co kupiłem jest taki se Edited July 6, 2017 by Radical Quote Link to post Share on other sites
bartosz15963 Posted August 15, 2017 Report Share Posted August 15, 2017 Witam, niedawno zaopatrzyłem się w replikę m14 od firmy CYMA. Chciałbym wymienić kilka części (do 100zł) tak aby nie był to czysty stock. Szukałem kilku tematów ale większość jest z przed kilkunastu lat. Czy takie części będą dobre ? Tłok: http://www.taiwangun.com/tloki-2/wzmocniony-tlok-z-14-stalowymi-zebami Głowica: http://www.taiwangun.com/glowice-tlokow-2/lozyskowana-aluminiowa-glowica-tloka-6-otworow-point Gumka: http://www.taiwangun.com/gumki-hop-up-2/gumka-hop-up-silikonowa-guarder Jeżeli był gdzieś podobny temat z bliższego okresu to przepraszam ale ciężko jest przebić się przez te które mają już kilka lat.Dzięki z góry ;) Quote Link to post Share on other sites
PrOdEuX Posted August 25, 2017 Report Share Posted August 25, 2017 Masz 100zł na same części, czy za części + serwis? Bo samo uszczelnianie z zamontowaniem kosztuje ok. 80zł :) Quote Link to post Share on other sites
Foton Posted August 26, 2017 Report Share Posted August 26, 2017 (edited) Gumke polecam czarna Systema, albo zielona G&G. Sa coprawda drozsze ale obie daja bardzo dobre efekty. Jak nie masz doswiadczenia z otwieraniem gearboxa to raczej odradzam krecenie tam samemu. Musisz zatem wziac pod uwage ze konieczna bedzie pomoc serwisanta. Gumke uda sie samemu wymienic jak masz troszke podstawowej wiedzy i narzedzi. Na youtubie masz filmiki jakby co. Edited August 26, 2017 by Foton Quote Link to post Share on other sites
Eryk500 Posted December 8, 2017 Report Share Posted December 8, 2017 (edited) Witam, mam w planach kupić cyme 032 (stock) i zamierzam wymienić w nim pare części Mianowicie włożyć to http://www.taiwangun.com/zestawy-cylindra-2/wzmocniony-kompletny-zestaw-cylindra-i-tloka-do-serii-m14-guarder?from=listing&campaign-id=19 + gumka hu zielona g&g + sprężyna 120 lub 140 (co polecacie) Ile mniej więcej fpsów mi to da i czy bede musiał wymieniać jeszcze silnik/zębatki? A no i czy z poradnikami z YT da rade to samodzielnie bez jakiegoś większego problemu wymienić czy lepiej oddać do serwisu? Edited December 8, 2017 by Eryk500 Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted December 10, 2017 Report Share Posted December 10, 2017 Witam, mam w planach kupić cyme 032 (stock) i zamierzam wymienić w nim pare części Mianowicie włożyć to http://www.taiwangun...&campaign-id=19 + gumka hu zielona g&g + sprężyna 120 lub 140 (co polecacie) Ile mniej więcej fpsów mi to da i czy bede musiał wymieniać jeszcze silnik/zębatki? A no i czy z poradnikami z YT da rade to samodzielnie bez jakiegoś większego problemu wymienić czy lepiej oddać do serwisu? Jeśli nie masz żadnego doświadczenia w zmianie bebechów, to szukaj serwisanta. M14 z niewłaściwym v7, czyli kart/acm/cyma jest dosyć specyficzne i nawet nie wszyscy serwisanci się za to chcą brać. Ten zestaw cylindra/tłoka od guardera to ja bym sobie darował, te ichnie zestawy (nie stanowi bore czy nie) pięknie potrafią szkielety załatwić - 2 szkielety w moim dawnym karcie wymieniałem i 1 w cymce. Metalowa głowica cylindra to według mnie poroniony pomysł i nie stanowi już czy m120 czy m150 na pokładzie jest. Front szkieletu pęka elegancko i to nie tylko w m14. Ja jestem zwolennikiem głowic cylindra z tworzywa (najcześciej stock) i dobrego zderzaka (np. sorbo). Przez tyle lat, nawet w replikach 550fps+ nie zdarzyło mi się takiej głowicy rozwalić. Najpierw to się zastanów czy chcesz mieć szturmówkę, taką 400-450 fps, czy raczej parasnajpę, czyli właściwie M21. W przypadku szturmówki, w stockowej cymce m14 zmień gumę hu, tłok na taki z metalową szczęką, dysze na doszczelnioną i springa na m120. Do tego lipo 7,4v 40-50c, miedziane kable i masz fajną maszynkę. W przypadku parasnajpy i springów m140-m150, dojdzie ci jeszcze lufa precyzyjna, głowica tłoka pom, sorbo, silnik, dobrze by było też zębatki lepsze założyć (najlepiej helikalne), mosiek i najlepiej lipo 11.1v 25-30c. Koszta rosną znacznie, moc niewiele bo do 500-530fps. Składam teraz taką cymkę w wersji socom dla kumpla, czekam tylko na dostępność fioletowych tłoków shs. Quote Link to post Share on other sites
Eryk500 Posted December 10, 2017 Report Share Posted December 10, 2017 (edited) Jeśli nie masz żadnego doświadczenia w zmianie bebechów, to szukaj serwisanta. M14 z niewłaściwym v7, czyli kart/acm/cyma jest dosyć specyficzne i nawet nie wszyscy serwisanci się za to chcą brać. Ten zestaw cylindra/tłoka od guardera to ja bym sobie darował, te ichnie zestawy (nie stanowi bore czy nie) pięknie potrafią szkielety załatwić - 2 szkielety w moim dawnym karcie wymieniałem i 1 w cymce. Metalowa głowica cylindra to według mnie poroniony pomysł i nie stanowi już czy m120 czy m150 na pokładzie jest. Front szkieletu pęka elegancko i to nie tylko w m14. Ja jestem zwolennikiem głowic cylindra z tworzywa (najcześciej stock) i dobrego zderzaka (np. sorbo). Przez tyle lat, nawet w replikach 550fps+ nie zdarzyło mi się takiej głowicy rozwalić. Najpierw to się zastanów czy chcesz mieć szturmówkę, taką 400-450 fps, czy raczej parasnajpę, czyli właściwie M21. W przypadku szturmówki, w stockowej cymce m14 zmień gumę hu, tłok na taki z metalową szczęką, dysze na doszczelnioną i springa na m120. Do tego lipo 7,4v 40-50c, miedziane kable i masz fajną maszynkę. W przypadku parasnajpy i springów m140-m150, dojdzie ci jeszcze lufa precyzyjna, głowica tłoka pom, sorbo, silnik, dobrze by było też zębatki lepsze założyć (najlepiej helikalne), mosiek i najlepiej lipo 11.1v 25-30c. Koszta rosną znacznie, moc niewiele bo do 500-530fps. Składam teraz taką cymkę w wersji socom dla kumpla, czekam tylko na dostępność fioletowych tłoków shs. No własnie to ma być ok 450fps, strzelał będe raczej tylko pojedynczym.A ten tłok ile powinien mieć zębów? A i przy okazji gdzie w okolicach Jarosławia są organizowane jakieś regularne strzelanki? Wysłane z mojego HUAWEI CUN-L21 przy użyciu Tapatalka Edited December 10, 2017 by Eryk500 Quote Link to post Share on other sites
szymo86 Posted December 10, 2017 Report Share Posted December 10, 2017 Gearbox jest całkiem spoko. Tylko pińcet śrubę do rozkrecenia. Problemem są zębatki.... W PL dostępny tylko w zasadzie jeden rodzaj. Tłok mam z 15zevamu, 14 te z chyba bd ok. Trzeba uważać bo chciałem wymienić i jeden mi zachciało o zębatke. Spring mam m130 i jest ok. Wysłane z mojego ASUS_X014D przy użyciu Tapatalka Przepraszam za błędy :icon_razz: chyba zbyt zmęczony to pisałem. Tłok z 15 zębami mam ja, ale z 14 też będzie ok. Wysłane z mojego ASUS_X014D przy użyciu Tapatalka Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted December 12, 2017 Report Share Posted December 12, 2017 Tłok tam jest klasyczny, nie stanowi czy 14 czy 15 zębów (to to samo, tyle tylko że zapewnić lepsze AOE, 2 ząb licząc od największego jest usunięty lub spiłowany do połowy). A z zębatkami jest faktycznie ból, bo przelotówka różni się od v2/v3, a dedykowanych kompletów jest znikomy wybór. Co prawda cymowskie zęby są o niebo lepsze niż kart czy acm i wytrzymują spokojnie m130 lub m140 przy dobrym złożeniu, ale z rofem szału nie ma. A tak bajdałej, to do 1 posta wrzuciłem minireckę repliki i konfiguracje tuningowe - post utworzony kilkanaście stron wcześniej. Wszystkich nowych, świeżych i spragnionych laserowej dzidy od cymy, proszę odsyłać najpierw do 1 posta. Minirecke można oczywiście uzupełnić, wszelkie sugestie mile widziane. edit. Złożyłem tą cymke dla kumpla. W konfiguracji: - wzmocniona łożyskowana prowadnica - tłok shs 14 niebieski, 14 zębów - głowica tłoka pom bez łożyskowania - m140 tornado - dysza doszczelniona - silnik f1 tornado HT - kable miedź + mosiek jefftron - lufa tornado - guma systema Co ciekawe, stockowa zębatka tłokowa tarła o ścianki szkieletu. Musiałem podszlifować element łapiący listwę dosyłacza. Nie udało mi się zakupić lepszych zębatek z tą nieszczęsną przelotówką, nie mam pojęcia ile to wytrzyma w obecnej konfiguracji. Jest 506-508fps i ładna reakcja i rof na lipo turnigy 7.4v 30-40c 1800mah. Silnik tornado wbrew wcześniejszym informacjom w tym temacie, pasuje do koszyka, trzeba tylko wyciąć w koszyku 2 wnęki na śruby mocujące "dupkę" silnika (na fotce zaznaczone na czerwono). Bez tego będzie za bardzo wypchnięty do przodu. https://photos.app.goo.gl/ufvxRX0H1xuwztr63 Quote Link to post Share on other sites
Mamut Posted June 28, 2018 Report Share Posted June 28, 2018 Czołem! Mam pytanie dotyczące lufy wewnętrznej w 032F (tzw. SOCOM). Czy ktoś z was zmierzył jaka jest jej dokładna długość? Mi bez rozbierania wyszło około 430mm, ale pewny nie jestem. Mam też spory problem by znaleźć lufę o podobnej długości do tej wersji. Jakiś namiar? Czy może lepiej wymienić front na długi? Quote Link to post Share on other sites
szymo86 Posted July 10, 2018 Report Share Posted July 10, 2018 (edited) Panowie...pytanie. Otóż, mając w dobrej cenie lufę Madbulla postanowiłem dokonać zakupu. Problem polega na tym, że to lufa (jeśli dobrze teraz kojarzę) 650mm. Na poprzedniej lufie miałem ~520fps, Obecnie mam springa Guardera sp150 i na chrono pokazuje 470fps. Czy wzrost długości lufy może mieć aż taki wpływ na spadek prędkości wylotowej, tzn aż o te 50fps? lufę mogę dociąć, ale też chciałbym wysłuchać opinii czy to może być aż taka duża rola długości lufy, czy może kwestia też nieszczelności w okolicach hopka. Oczywiście jeśli można uzyskać w miarę jednoznaczną opinię na ten temat. Może ktoś kto przerabiał, po zmianach na portalu ciężko mi coś wygooglać :) Pozdrawiam Edited July 10, 2018 by szymo86 Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.