Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

G3SG1 JG po tuningu mało fps-ów


Recommended Posts

Witam otóż mam taki problem wymieniłem prawie wszystkie części w moim G3 to jest:

-łożyskowana prowadnica sprężyny CA

-sprężyna 120m/s Prometheus

- tłok wzmocniony systema

- zestaw bore up systema

- lufa precyzyjna 6.04 systema

- gumka silikonowa guarder

to wszystko teoretycznie powinno dać jakieś 410-430fps, a po zmierzeniu na chrono wychodzi 385fps, głowica tłoka ładnie uszczelnia nawet po dmuchnięciu ustami w dyszę (efekt strzykawki) - zastanawia mnie nawet czy nie za mocno to hamuje ?

komora hop-up także szczelna sprawdzałem nawet na innej komorze i lufie i wynik jest ten sam, po założeniu sprężyny 110m/s spadło do 360fps więc sprężyna jest dobra

i nie wiem co może mieć wpływ na ten spadek ?

Dodam, że na tej sprężynie 110m/s z zestawem Hurricane bez borka w Sig 552TM mam 370fps.

Zauważyłem raz, że po złożeniu gearboxa i oddaniu pierwszego strzału chrono pokazał 436fps, ale potem znowu od 380 fps czasami nawet 396fps

Zastanawia mnie czy dysza zawsze powinna wchodzić luźno do środka czy tylko przy pewnym ustawieniu zębatek, bo u mnie na pojedyńczym ogniu dysza staje i nie da rady jej wepchnąć ?

Link to post
Share on other sites

Z replikami JG jest tak, że im więcej części wymienisz na niby lepsze to tym mniej FPSów masz :lol:

 

Zazwyczaj jak się włoży do stocka (zmienione tylko łożyska + prowadnica) M100 Madoniona to jest 420-450fps.

 

Ja bym na Twoim miejscu zamontował stockowy zespół cylindra. Jeżeli prędkość wylotowa będzie mniejsza lub taka sama to uszczelnij połączenie gumka-komora hopup.

 

PS. Silikonowy Guarder to chyba najgorszy wybór z możliwych :roll:

Link to post
Share on other sites
a czy problemem może być ciężko wchodząca dysza bore up do komory hop-up bo u mnie jest opór, a na zwykłej nie ma ?

Możliwe, w takim wypadku dyszę można lekko zwęzić przy pomocy papieru ściernego ;)

czemu mówisz że najgorszy wybór?

1. Często po zamontowaniu tej gumki pobierane są 2 kulki.

2. Zazwyczaj jest jednorazowa (raz założonej lepiej nie wyjmować, bo bardzo łatwo ulega uszkodzeniu).

3. Przy tuningu szybko się zużywa i celność drastycznie spada.

Link to post
Share on other sites

Zmieniłem komorę hop-up na TM i wynik był ten sam co wcześniej czyli 370-380 więc postanowiłem wymienić jeszcze gumkę na oryginalną chińską i okazało się, że nastapił przyrost mocy 395-400fps, ta silikonowa guradera postrzępiła się na końcach może faktycznie nie są one takie dobre do tuningu.

Link to post
Share on other sites

mialem podobnie wymienilem prawie wszystko w gearboxie , nie wymienilem gumki , po zmianie stockowej na guardera zasieg mialem bardzo dobry(doslownie ) ale replika sie krztusila i strzelala podwojnie a nawet potrojnie , zmienilem ponownie gumke na system , zasieg jest gorszy ale przynajmniej nie mam problemu z podwojnymi kulkami

Edited by Leo_111
Link to post
Share on other sites

Wersja ekonomiczna:

 

a) Kupujesz M120 - koniec tuningu.

 

Wersja ekonomiczno-rozwojowa:

 

b) M120 + BoreUp (dodatkowe 15-20 fps)

 

UWAGA: Sprężyna Prometheusa M120 będzie wyraźnie słabsza niż M120 Systemy czy Guardera

UWAGA 2: Technicznie nie ma znaczenia czy będzie to G&P (jak np. w Asgshopie) czy WGC Custom.

Link to post
Share on other sites

W stocku miałem 338fps (mierzone na chrono) - tyle co na pudełku i co ciekawe cylinder typ 2 przy lufie 510mm, dlatego zdecydowałem się na zakup bore up systemy ponieważ słyszałem, że części w tym borku są bardzo wytrzymałe, a więc mogą mi się kiedyś przydać.

Co do sprężyny prometheus M120 to w sig 552 przy lufie precyzyjnej 360mm i cylindrze NB uzyskiwałem 384fps, a więc tak jak pisze johny 89 jest słabsza od innych.

Wyczytałem także na forum opinie o BU różnych firm od gościa który je zakładał, i stwierdził iż BU systemy na sprężynie M120 daje niewiele fps, dopiero przy M130 pokazuje swoje możliwości ale wtedy skok mocy jest duży.

Obecnie po doszczelnieniu wszystkiego co możliwe w G3 uzyskuję od 398 do 403 fps co dla mnie jest zadowalającym wynikiem, chciałem uzyskać moc około 400fps i uzyskałem, a przy okazji dzięki BU mam sporo wzmocnionych części i cichą głowicę tłoka dzięki temu mój gearboxa V2 dłużej pożyje.

Dzięki wszystkim za porady.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

To zależy, jeśli ktoś chce do 400 to polecam promyka bo jest miętki dzięki czemu łatwo i szybko się naciąga.

Co do gumek guardera - mam na m130+Bu i od 20 000 kulek nic dziwnego nie zauważyłem :roll:

Trochę ich też wrzuciłem do karabinów i nigdy nie miałem efektu 2kulek

Chociaż przyznać muszę że dużo osób przychodzi do mnie z tym problemem, gdy próbowali sami lub ktoś inny im je zakładał.

Link to post
Share on other sites

Popieram, sam zakłądałem tych gumek już kilkanaście i nie miałem z tym jakiś problemów, choć faktem jest, że po założeniu raz, najczęściej drugi raz założyć się nie da ;-).

Co do 120 Promyka jak Szmerglu napisał, jest miękka i do 400 się nadaje, ja mam teraz 383 +/- 6, ale głowicę cylindra mam od zestawu cichego, a tłoka płaską kierunkową. Zmieni się na bank in plus po założeniu normalnej głowicy tłoka, ale to na sztukę było do testów złożone i tak przerosło moje oczekiwania ;-).

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Polecam zrobić coś takiego ale o ogniu ciągłym lepiej zapomnieć ;-)

Wstawiamy:

- M135 Element,

- cylinder typ 0,

- łożyskowaną prowadnicę sprężyny,

- łożyskowaną głowicę tłoka,

- silnik JG III gen.

 

Wychodzi z tego 505-510fps. Zasięg skuteczny na pojedynczym do sylwetki stojącego człowieka wynosi 65-70m (mierzone a nie pisane :-P ).

 

Dodatki:

Aby poprawić szybkość reakcji języka spustowego można wstawić aku o większej wydajności prądowej.

Celność - lufa CA oraz gumka Systemy.

Link to post
Share on other sites
przepraszam a ile wychodzi w sumie te unowocześnienia Lugol?

Cena podstawowego zestawu (bez silnika) wynosi ok 140zł. Problemem może być tylko znalezienie silnika JG III gen i tego nie liczę bo w sprzedaży ich nie ma nigdzie.

A te FPS'y też mierzyłeś, 510 na m135?

Tak mierzyłem. Cały fenomen ze sprężyną M135 Element polega na tym, iż prędkość wylotowa waha się (w zależności od: długości lufy, rodzaju cylindra, stosunku pojemności lufy do pojemności cylindra) od 494 do 521fps. W/g oznaczeń producenta powinna być trochę słabsza czyli w granicach 460fps jednak ta wartość pojawia się dopiero w momencie gdy sprężyna się zbije.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...