thaisie Posted November 10, 2008 Report Share Posted November 10, 2008 Siema, jak w temacie czym mogę nasmarować replikę.Nie mam tego silikonu ani nawet WD40 jakiś zamiennik czy coś.Czy mogę nasmarować replikę jakimś innym smarem np. do łańcuchów. Quote Link to post Share on other sites
F4RR3LL Posted November 11, 2008 Report Share Posted November 11, 2008 Do sprężny smarowania polecam smar grafitowy. Bardzo dobry. Do reszty to pewnie sylikonowy jest dobry, Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted November 11, 2008 Report Share Posted November 11, 2008 Grafitowy? Nie. Nie słuchaj Kolegi, nie zna się. Quote Link to post Share on other sites
frozenfish Posted November 11, 2008 Report Share Posted November 11, 2008 Ja NIE polecam WD40!! Z tego co słyszałem wchodzi w reakcje z gumą. Natomiast polecam smar Brunox do smarowania broni palnej. Ja zawsze tym smaruję Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted November 11, 2008 Report Share Posted November 11, 2008 Boże, Brunox do AEG. :o Co Ty smarujesz tym? Chryste, ludzie, nie katujcie tych biednych urządzeń mechanicznych. Jakieś grafity, jakies brunoxy. Poważnie. Wystarczą 2 rodzaje smarów. Do zębatek jakiś zadki do łożysk; uszczelki i cylindry itp - litowy; sprężyna? Gęsty do łożysk. I wsio! Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted November 11, 2008 Report Share Posted November 11, 2008 1-S jest dobry do wszystkiego. Quote Link to post Share on other sites
frozenfish Posted November 11, 2008 Report Share Posted November 11, 2008 Jak to co smaruję? Cylinder w L96A1. Dzięki niemu przy mocnej sprężynie jeszcze nie ułamała mi się rączka przeładowania. Zamiast wzywać Chrystusa do byle czego popytaj, poczytaj i się zastanów. Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted November 11, 2008 Report Share Posted November 11, 2008 Oczywiście wiesz jakie właściwości ma Brunox. Stary, odsyłasz mnie do lektury a sam nie masz zielonego pojęcia na temat, który się próbujesz wypowiadać. Dzięki Niebiosą, że AEG'a tym nie smarujesz. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted November 11, 2008 Report Share Posted November 11, 2008 Grafitowy do prowadnicy springa, springa i wnetrza tłoka- miodzio. Zwykły do maszyn jakiś olejowaty, w kazdym razie nie gęsty do wnętrza cylindra, uszczelki i gitara. Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted November 11, 2008 Report Share Posted November 11, 2008 Nie, grafitowy nie. Jakbyś nie zauważył smar z prowadnicy, springa jak też i tłoka lubi się przedostawać na zębatki, te przeniosą na zęby tłoka, a te na cylinder. A grafitowy smar zaraz zniszczy uszczelkę. Quote Link to post Share on other sites
sebciu Posted November 11, 2008 Report Share Posted November 11, 2008 (edited) Np. smar do maszyn do szycia będzie się dawał? Dexter ma na myśli repliki sprężynowe, nie aeg'i. :P Edited November 11, 2008 by sebciu Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted November 11, 2008 Report Share Posted November 11, 2008 Wytłumacz swoje racje mojej VSR w której ani zebatek nie ma ani uszczelkom nic odkąd ją mam sie nie dzieje. Innymi słowy straszne bzdury opowiadasz. Nie wiem czy uszczelki zaczeli robic z innej gumy czy co ale ani od WD40 ani od zadnego ze smarów które stosowałem i stosuję nadal z powodzeniem nic mi się nie uszkadza, wszystkie gumowe elementy są w stanie idealnym. Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted November 11, 2008 Report Share Posted November 11, 2008 Ta. Opowiadam. Ty też. Przemyślałem sprawę. Na tłoku VSR wielkiej mecyji nie będzię. Ale przy AEG będzie. Ot co. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted November 11, 2008 Report Share Posted November 11, 2008 Ale te smary NIE ROZPUSZCZAJĄ TYCH USZCZELEK! Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted November 11, 2008 Report Share Posted November 11, 2008 Nie mówie w tym wypadku o rozpuszczaniu uszczelki. Tylko o tym jak posmarujesz tym zębatkę. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted November 11, 2008 Report Share Posted November 11, 2008 Jaką zębatkę? Jesteśmy w dziale karabiny wyborowe. Ile procent z nich to AEGi? Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted November 11, 2008 Report Share Posted November 11, 2008 Sorry, nie zauważyłem. Mój błąd. ;) Quote Link to post Share on other sites
frozenfish Posted November 11, 2008 Report Share Posted November 11, 2008 Osobiście wyjąłem gumkę hu która po częstym "smarowaniu" się skruszyła... Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted November 11, 2008 Report Share Posted November 11, 2008 Kurde, że też mi NIGDY nic sie nie pokruszyło,rozpuściło... A smarowałem chyba wszystkim :D i chyba wszystko. Quote Link to post Share on other sites
frozenfish Posted November 11, 2008 Report Share Posted November 11, 2008 A smarowałeś kiedyś wazeliną.... cylinder żeby dobrze chodził przód-tył??:P Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted November 11, 2008 Report Share Posted November 11, 2008 Hehe z wierzchu ma być suchy :) Quote Link to post Share on other sites
frozenfish Posted November 11, 2008 Report Share Posted November 11, 2008 Ech... Widzę ze masz za mało lat(doświadczenia) by zrozumieć żart:P Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted November 11, 2008 Report Share Posted November 11, 2008 o nie :D zapewniam. Ale ja do tego wole tłumik :wink: Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted November 11, 2008 Report Share Posted November 11, 2008 Grafit jest smarem opartym na pyle. Przy długim używaniu będzie uszkadzał (ścierał) powłoki (na przykład teflonowe) wewnątrz cylindra. Grafit powinno sie stosować do gołej stali o dużym obciążeniu. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted November 12, 2008 Report Share Posted November 12, 2008 grafit Ci cokolwiek zetrze?! Luuudzie trzymajcie! Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.