kicha29 Posted January 12, 2009 Report Share Posted January 12, 2009 (edited) A co myślicie o przekroju 1.3 mm2 do AK74 DBoy'a. Pózniej wrzuce sprężyne 120 czy wystarczy taki przekrój ? A może wejdą tam przewody o przekroju 2mm2 ? Edited January 12, 2009 by kicha29 Quote Link to post Share on other sites
grisza76 Posted January 12, 2009 Report Share Posted January 12, 2009 Masz chyba kicha problemy z czytaniem - właśnie piszę, że po wymianie na 1,5 mm mam problem, w ty chcesz wrzucać 2 mm :wink: Quote Link to post Share on other sites
kicha29 Posted January 12, 2009 Report Share Posted January 12, 2009 (edited) Spoko grisza76 nie mam problemów z czytaniem , a raczej powiedziałbym, że to ty je masz :). Ja sie nie pytam czy będe mieć problemy jak ty (sfajczy mi się coś) tylko czy wejdą tam kabelki o przekroju 2.0mm2. Bo 1.3 to wiem, że dadzą rade. PS. A także nie jestem alfą i omegą aby zgadywać do jakiej to repliki włożyłeś te kabelki :) Edited January 12, 2009 by kicha29 Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted January 12, 2009 Report Share Posted January 12, 2009 Grisza jak mam 2,5mm^2 i nic takiego się nie dzieje ba ostatnio kumpel założył 4mm^2 i też nic podobnego. Quote Link to post Share on other sites
ruffin-89 Posted January 12, 2009 Report Share Posted January 12, 2009 (edited) Jeżeli coś się grzeje to znaczy że opór jest za duży a nie za mały, ja bym jednak stawiał na tego fachowca + zimny lut. Polecam sprawdzić jeszcze raz wszystko na spokojnie lub wymienić jeszcze raz. EDIT: Też miałem 4mm^2, i działało ładnie nic się nie grzało. Edited January 12, 2009 by ruffin-89 Quote Link to post Share on other sites
grisza76 Posted January 12, 2009 Report Share Posted January 12, 2009 Sprawdzimy dla porządku wszystko krok po kroku i dam znać Quote Link to post Share on other sites
kerth Posted January 13, 2009 Report Share Posted January 13, 2009 Skoro fajczy się wtyczka, to tam bym szukał przyczyny. W tym obwodzie masz co najmniej jeden opornik - silnik nim jest. I niech tak zostanie. Nie potrzebujesz dodatkowych rezystorów. P.S. Dodaj tylko, do jakiej repliki to pakujesz? Może przesadziłeś z baterią? Jaką masz sprężynę? Quote Link to post Share on other sites
grisza76 Posted January 13, 2009 Report Share Posted January 13, 2009 (edited) Zupełny stock = RK02 boyi, batka 8,4 V, spring 120 sp Co do jak najmniejszej ilości oporników - zgadzam się. Przeglądając jeszcze raz - krok po kroku całą instalację wypatrzyłem jedno miejsce, w którym jest teoretyczna możliwość wystąpienia przebicia na obudowę gb. Dzisiaj wieczorem będę wiedział, co i jak. Wtyczkę zostawiam w spokoju - w ciągu 3 dni wymieniłem ją już 3 razy, więc na pewno jest dobrze złożona Edited January 13, 2009 by grisza76 Quote Link to post Share on other sites
kerth Posted January 13, 2009 Report Share Posted January 13, 2009 No to życzę powodzenia. Dodam tylko tyle, że ja przy wymianie kabli miałem bardzo dziwną historię: Body skręcone/niedokręcone - wszystko OK - nic nie zwiera, wszystko jest jak ma być. Jak dociągnę śrubki - wszystko szaleje. Kable wyglądają OK. Okazało się, że gdzieś przez przypadek w jednym miejscu wbiła się pojedyncza żyłka i psuła całą zabawę. Dopiero ubicie kabla (dokręcenie śrubki) dobijało ją do żyły i powodowało zwarcie. Quote Link to post Share on other sites
grisza76 Posted January 13, 2009 Report Share Posted January 13, 2009 Znalazłem 8-) Trochę mnie kerth zainspirowałeś i dogrzebałem się problemu, kolejny raz sprawdzając krok po kroku wszystko. Malutkie przebicie przy spuście spowodowane prze przetarcie izolacji płytką selektora (większy solidny lut trochę się nie mieścił w tym miejscu). Odrobina kleju termotopliwego, dodatkowe zabezpieczenie gb lakierem ;) i replika bangla jak ta lala. Stockowa bateria 8,4 V daje mi przy przewodach modelarskich 1,5 mm lepszy rof na 120 sp niż wcześniej na m110. Trzy dni kombinowania, przebicie było praktycznie niewidoczne, kilka spalonych złączek tamiya, ale warto było. Rof jest naprawdę niezły (gdy się dorwę do chrono, to go zmierzę, ale niestety na śląsku nie jest to takie proste) Swoją drogą jutro przerobię wtyki na zwykłe banany, a do ładowania zrobię sobie przejściówke - moim zdaniem obecnie największą stratę mam właśnie na tej złączce. Quote Link to post Share on other sites
kicha29 Posted January 13, 2009 Report Share Posted January 13, 2009 Takie dostałem info w sprawie kabli Kable 1,5 zamiast stockowej instalacji starczą z dużym naddatkiem. Więc 1,3 będą wystarczające, a i tak będziesz miał biedę je upchać w body, bo silikonowe oprawy są grubsze. Jeśli przyłożysz się do wykonania i wszystkie złąza będziesz miał lutowane, a nie tylko zaciskane, efekt będzie wystarczająco dobry Quote Link to post Share on other sites
grzechotnik Posted January 15, 2009 Report Share Posted January 15, 2009 Ok, w najbliższym czasie zmieniam kable na 1mm głośnikowe w moim traktorze MP5KPDW Galaxy. Rewiew na pewno będzie. Quote Link to post Share on other sites
grzechotnik Posted February 13, 2009 Report Share Posted February 13, 2009 http://www.mechbox.com/m4m16/rewiring-version-2-mechbox.html Wymiana kabli w v2. Można pobrać w HD - 147MB. Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted February 13, 2009 Report Share Posted February 13, 2009 Czy wymiana kabli na niskooporowe powiedzmy 2mm i wyrzucenie bezpiecznika dużo da? Chodzi o szybkostrzelność i szybkość reakcji spustu na M110. Można bez obaw wywalić bezpiecznik? Nie tyle ile byś chciał - ale z ominięciem bezpiecznika jest "odczuwalna" różnica. Tak czy na wspak, jeśli masz pewność, że nie dojdzie do zwarcia np. wytarcie się koszulki na przewodzie i dotykanie owego przez GB to będzie git. Wywal sam bezpiecznik i zobacz jak będzie działać, sama wymiana kabli cuś tam daje, ale ominięcie bezpiecznika więcej wg. mnie. Quote Link to post Share on other sites
grzechotnik Posted February 14, 2009 Report Share Posted February 14, 2009 Mam już super kable silikonowe 2mm z MOSFETem [czekam jeszcze na kondensatory] i poprawa jest taka jak z 8.4V stock na 9.6 FireFox [sprawdzane]. W MP5 Galaxy kable to chyba 0.5mm^2. Teraz 2mm. Kondensatory będą w kolbie. Quote Link to post Share on other sites
Bodzak Posted February 7, 2011 Report Share Posted February 7, 2011 (edited) Witam wiem ze temat jest stary ale mam pytanie czy warto wymieniać kable jeżeli mam wymienioną tylko sprężynę na m120 i batke na li-po. jestem teraz na złączkach typu deans... (G36c) A i jeszcze jeno czy mogę coś zepsuć gdy mam podłączoną baterie odrazu przy gearboxiea a nie normalnie w chwycie przednim(w ten sposób ominę jedną złączkę). Zadałem to pytanie ponieważ odczuwam znaczną różnice gdy batka jest podłączona właśnie tak.A i wyrzuciłem bezpiecznik... :D Licze, że ktoś mi odpisze. Pozdrawiam Edited February 7, 2011 by Bodzak Quote Link to post Share on other sites
Ryba1993 Posted February 8, 2011 Report Share Posted February 8, 2011 Zawsze jest sens wymiany kabli na głośnikowe/modelarskie zwłaszcza do lipo po za tym jest to koszt kilku złotych więc... Quote Link to post Share on other sites
oring Posted June 25, 2015 Report Share Posted June 25, 2015 Witam, zmieniłem kable na modelarskie w moim M4 JG, który ma stockowy mosfet. Okazało się ze mosfet wszystkie kable i silnik strasznie się grzeją przy nawet krótkich seriach, od razu wymieniłem kabel który podejrzewałem o przebicie i wypodkładkowałem GB na nowo, teraz wszystko śmiga zajebiście, gearbox cichutko, ale jeden objaw pozostał: grzeje się podstawa silnika, jeden kabel (czarny na powrocie z silnika) i bezpiecznik w mosfecie. Co zrobiłem źle? spęziłem nad tą repą już kupę czasu i powoli tracę cierpliwość. Quote Link to post Share on other sites
karol_alasz Posted June 25, 2015 Report Share Posted June 25, 2015 A szczotki na silniku w jakim są stanie? Quote Link to post Share on other sites
oring Posted June 28, 2015 Report Share Posted June 28, 2015 Wykluczam raczej wine szczotek i silnika bo ta sytacja zachodzi i na stockowym i na high torque Classic Army. Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted June 28, 2015 Report Share Posted June 28, 2015 Jaki masz ten stockowy silnik? Neodym z niebieską dupką, czy zwykły szary? Quote Link to post Share on other sites
oring Posted June 29, 2015 Report Share Posted June 29, 2015 Mój silnik to dokładnie Golden Eagle Super High Power na neodymach. Tak, to ten z niebieską dupką. Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted June 29, 2015 Report Share Posted June 29, 2015 Ok, czyli za słaby silnik odpada. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.